Saturday, July 20, 2013

ပါတီဥကၠ႒ ရဲေဘာ္ ေအာင္မုိးေဇာ္၏ အဖြင့္မိန္႔ခြန္း

ပါတီဗဟုိစည္း႐ုံးေရးေကာ္မတီ အစည္းအေဝးတြင္ေျပာၾကားေသာ ပါတီဥကၠ႒၏ အဖြင့္မိန္႔ခြန္း 

(၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္၊ ဇူလိုင္လ ၁၃ ရက္) 

လူ႔ေဘာင္သစ္ဒီမုိကရက္တစ္ပါတီ ပါတီဗဟုိစည္း႐ုံးေရးေကာ္မတီ အစည္းအေဝးကုိ တက္ေရာက္လာၾကတဲ့ ဗဟုိစည္း႐ုံးေရး ေကာ္မတီဝင္အားလုံးကို ႀကိဳဆုိေၾကာင္း ပထမဦးစြာ ေျပာလုိပါတယ္။

က်ေနာ္တုိ႔ရဲေဘာ္ေတြအားလုံးသိတဲ့အတုိင္းပဲ ဒီကေန႔ကာလဟာ ဒီမုိကေရစီ အသြင္ကူးေျပာင္းေရးအေပၚကုိလည္း ခုိင္ခုိင္မာမာ မေရာက္ရွိေသးဘူးျဖစ္တယ္။ တၿပိဳင္နက္တည္းမွာလည္းပဲ က်ေနာ္တုိ႔တုိင္းျပည္ရဲ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို တည္ေဆာက္ႏုိင္တဲ့အေျခအေန မရွိေသးဘူးျဖစ္တယ္။ တုိင္းျပည္ရဲ႕ ႏုိင္ငံေရးအေျခအေနဟာ ေရွ႕ကိုဆက္လက္တုိးတက္ဖုိ႔ဆုိလုိ႔ရွိရင္ က်ေနာ္တုိ႔အားလုံး စိန္ေခၚမႈ အေျမာက္အမ်ားကုိ ရင္ဆုိင္ရဦးမယ္ ေက်ာ္ျဖတ္ရဦးမယ္ဆုိတာ က်ေနာ္တုိ႔ ပါတီဗဟုိစည္း႐ုံးေရးေကာ္မတီဝင္အားလုံး သိရွိၿပီးျဖစ္လိမ့္မယ္လုိ႔ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ဒီလုိအေျခအေနေတြေအာက္မွာ ဒီလုိတုိင္းျပည္ရဲ႕တာဝန္ေတြထမ္းေဆာင္ႏုိင္ဖုိ႔အတြက္၊ တုိင္းျပည္ရဲ႕ ၾကံဳေတြ႔ရမယ့္ အခက္အခဲေတြကို အျခားဒီမုိကေရစီအင္အားစုေတြ အျခားညီအစ္ကုိေတာ္ေတြနဲ႔အတူ လက္တြဲၿပီးေတာ့ ရင္ဆုိင္ဖုိ႔ ေက်ာ္လႊားဖုိ႔၊ တုိင္းျပည္ကရရွိေနတဲ့ ကေန႔အခြင့္အေရးေတြကုိ ခ်ဲ႕ထြင္ဖုိ႔၊ တုိင္းျပည္ကုိ စစ္မွန္တဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလမ္းေၾကာင္းေပၚ တင္ႏုိင္ဖုိ႔၊ တုိင္းျပည္ကုိ စစ္မွန္တဲ့ ဒီမုိကေရစီ အသြင္ကူးေျပာင္းေရးလမ္းေၾကာင္းေပၚကုိ တြန္းတင္ႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ က်ေနာ္တုိ႔ပါတီအေနနဲ႔လည္းပဲ အလွည့္အေျပာင္းေတြလုပ္ၾကရေတာ့မွာျဖစ္တယ္လုိ႔ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ ေျပာခ်င္တယ္။


ဒီလုိ အလွည့္အေျပာင္းေတြလုပ္ဖုိ႔ကိစၥကိုလည္းပဲ က်ေနာ္တုိ႔ပါတီရဲ႕ ဗဟုိစည္း႐ုံးေရးေကာ္မတီဝင္ တစ္ဦးခ်င္းစီမွာ သံဓိ႒ာန္ ခုိင္ခုိင္မာမာခ်မွတ္ၿပီးျဖစ္လိမ့္မယ္လုိ႔ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ ယုံၾကည္တယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ပါတီအေနနဲ႔ ဒီလုိအေျခအေနမ်ဳိးေတြ ျဖတ္သန္းတဲ့ေနရာမွာ က်ေနာ္တုိ႔ခန္႔မွန္းလုိ႔ရတဲ့ စိန္ေခၚမႈေတြရွိသလုိပဲ ခန္႔မွန္းရခက္ေသးတဲ့ က်ေနာ္တုိ႔ မျမင္ႏုိင္ေသးတဲ့ အျခားစိန္ေခၚမႈေတြလည္း အေျမာက္အမ်ားရွိႏုိင္ပါတယ္။ အဲဒီလုိစိန္ေခၚမႈေတြကို က်ေနာ္တုိ႔ျဖတ္သန္းဖုိ႔ဆုိလုိ႔ရွိရင္ က်ေနာ္တုိ႔တစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ပုိင္းဆုိင္ရာ ျပင္ဆင္မႈ၊ က်ေနာ္တုိ႔တစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ သံဓိ႒ာန္ခုိင္မာမႈဟာ အလြန္အေရးႀကီးတယ္လုိ႔ က်ေနာ္ ထင္တယ္။ က်ေနာ္တုိ႔တစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ သံဓိ႒ာန္ခုိင္မာမႈနဲ႔အတူ က်ေနာ္တုိ႔ပါတီတစ္ခုလုံးရဲ႕ သံဓိ႒ာန္ခုိင္မာမႈကုိလည္း တည္ေဆာက္ႏုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ပါတီအေနနဲ႔ပဲေျပာေျပာ က်ေနာ္တုိ႔တစ္ဦးခ်င္းစီအေနနဲ႔ပဲေျပာေျပာ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ ရွစ္ေလးလုံးအေရးေတာ္ပုံႀကီးကစလုိ႔ ကေန႔အထိဆုိလုိ႔ရွိရင္ ပါတီအေနနဲ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ လူပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးခ်င္းစီအေနနဲ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ အတက္အက် အေျပာင္းအလဲေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကုိ ျဖတ္သန္းခဲ့ၿပီးၿပီ ၾကံဳေတြ႔ခဲ့ၿပီးၿပီျဖစ္တယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ၾကံဳေတြ႔ခဲ့ရတဲ့ အေျပာင္းအလဲတုိင္းမွာလည္းပဲ က်ေနာ္တုိ႔မွာ စိတ္ဓာတ္ေရးရာအရ ျပင္ဆင္မႈကလြဲလုိ႔ အျခား ျပင္ဆင္ႏုိင္မႈေတြ မရွိခဲ့ဘူး။ ဒီလုိ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ပုိင္း၊ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ ယုံၾကည္မႈ၊ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ ျပည္သူအေပၚ ယံုၾကည္မႈ၊ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ ေတာ္လွန္ေရးအေပၚ ယုံၾကည္မႈေတြနဲ႔ပဲ ဒီအေျပာင္းအလဲေတြကုိ ရင္ဆုိင္ခဲ့တာ ေက်ာ္လႊားခဲ့တာျဖစ္တယ္။

ကေန႔ ေျပာင္းလဲရမယ့္ အေျပာင္းအလဲ၊ ကေန႔ခ်ဳိးေကြ႔ရမယ့္ အခ်ဳိးအေကြ႔ကလည္းပဲ က်ေနာ္တုိ႔တစ္ခါမွ အရင္က မၾကံဳဖူးခဲ့တဲ့ အေျပာင္းအလဲျဖစ္သလုိ ႀကီးမားတဲ့ အေျပာင္းအလဲလည္းျဖစ္တယ္။ ဒီအေျပာင္းအလဲကုိ က်ေနာ္တုိ႔ရင္ဆုိင္ဖုိ႔ဆုိလုိ႔ရွိရင္ က်ေနာ္တုိ႔မွာ က်ေနာ္တုိ႔ျပည္သူအေပၚ ယုံၾကည္မႈ၊ က်ေနာ္တုိ႔ပါတီအေပၚမွာ ယုံၾကည္မႈ၊ က်ေနာ္တုိ႔ကုိယ္က်ေနာ္တုိ႔ ယုံၾကည္မႈကလြဲလုိ႔ အျခားမရွိႏုိင္ပါဘူး။ စိတ္ဓာတ္ပုိင္းဆုိင္ရာ ျပင္ဆင္မႈကလြဲလုိ႔ အျခား႐ုပ္ဝတၳဳပုိင္ဆုိင္ရာျပင္ဆင္မႈ က်ေနာ္တုိ႔မွာ မရွိပါဘူး။ သုိ႔ေသာ္လည္း ဒီအေျပာင္းအလဲကုိ က်ေနာ္တုိ႔ ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ ေက်ာ္ျဖတ္ႏုိင္လိမ့္မယ္လုိ႔ ယုံၾကည္တယ္။ ကေန႔တုိင္းျပည္ရဲ႕ ႏုိင္ငံေရးျဖစ္စဥ္ထဲမွာ က်ေနာ္တုိ႔ျပည္သူကုိ စြမ္းစြမ္းတမံ အလုပ္အေကၽြးျပဳတဲ့ ႏုိင္ငံေရးပါတီေကာင္းတစ္ခုအျဖစ္ ခုိင္ခုိင္မာမာ ရပ္တည္ႏုိင္လိမ့္မယ္လုိ႔ က်ေနာ္တုိ႔ ယုံၾကည္တယ္။ ဒီလုိယုံၾကည္မႈနဲ႔ပဲ ဒီအေျပာင္းအလဲကို ဆက္ၿပီးရင္ဆုိင္ဖုိ႔ ဗဟုိစည္း႐ုံးေရးေကာ္မတီဝင္ ရဲေဘာ္အားလုံးကုိ တုိက္တြန္းလုိပါတယ္။

တၿပိဳင္နက္တည္းမွာ အခက္အခဲေတြ၊ စိန္ေခၚမႈေတြႀကီးမားေနသလုိပဲ ကေန႔ တုိင္းျပည္ ႏုိင္ငံေရးအေျခအေနရဲ႕ က်ေနာ္တုိ႔အေပၚ လုိအပ္ခ်က္ကလည္း ႀကီးမားတယ္လုိ႔ က်ေနာ္ ထင္တယ္။ က်ေနာ္တုိ႔အတြက္သာမဟုတ္ဘဲ က်ေနာ္တုိ႔မ်ဳိးဆက္ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ ရွစ္ေလးလုံးအေရးေတာ္ပုံႀကီးရဲ႕ မ်ဳိးဆက္ႏုိင္ငံေရးသမားေတြ၊ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ တက္ႂကြလႈပ္ရွားသူေတြ၊ ဒီေနာက္ပုိင္း လူငယ္မ်ဳိးဆက္ တက္ႂကြလႈပ္ရွားသူေတြအေပၚမွာ က်ေနာ္တုိ႔တုိင္းျပည္ရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္က ႀကီးမားပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ကေန႔ႏုိင္ငံေရးအေျခအေနရဲ႕ေတာင္းဆုိခ်က္က ႀကီးမားတယ္လုိ႔ က်ေနာ္ ေျပာခ်င္တယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ပါတီအေနနဲ႔ဆုိလုိ႔ရွိရင္ တုိင္းျပည္ရဲ႕ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္၊ ကေန႔ႏုိင္ငံေရးအေျခအေနေတြရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကို ဘယ္အတုိင္းအတာအထိ ဘယ္လုိျဖည့္စြမ္းႏုိင္မလဲဆုိတာ က်ေနာ္တုိ႔ စဥ္းစားဖုိ႔လုိပါလိမ့္မယ္။

ဒီ ဗဟုိစည္း႐ုံးေရးေကာ္မတီအစည္းအေဝးမွာ ကေန႔တုိင္းျပည္ရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ၊ ကေန႔ႏုိင္ငံေရးအေျခအေနေတြရဲ႕ ေတာင္းဆုိခ်က္ေတြကို ျဖည့္ဆည္းႏုိင္ဖုိ႔ က်ေနာ္တုိ႔ပါတီအေနနဲ႔ ဘာေတြျပင္ဆင္သင့္သလဲ၊ ဘာေတြ ေဆာင္႐ြက္သင့္သလဲဆုိတာကုိ ေၾကေၾကလည္လည္ ေဆြးေႏြးေစခ်င္တယ္။ က်ိန္းေသတာကေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔တုိင္းျပည္မွာ ျပည္သူလူထုကုိ စြမ္းစြမ္းတမံ အလုပ္အေကၽြးျပဳတဲ့ ႏုိင္ငံေရးပါတီေတြ၊ လူငယ္ႏုိင္ငံေရးသမားေတြ လုိအပ္ေနတာ အမွန္ပဲ။ အဲဒီလုိအပ္ခ်က္ကုိ က်ေနာ္တုိ႔ပါတီအေနနဲ႔ ဘယ္လုိျပည့္ေအာင္ျဖည့္မလဲ၊ ဒီေတာင္းဆုိခ်က္ေတြကို ဘယ္လုိေျဖဆုိႏုိင္ေအာင္ က်ေနာ္တုိ႔ႀကိဳးစားမလဲဆုိတာ ဒီကေန႔ ဗဟုိစည္း႐ုံးေရး ေကာ္မတီအစည္းအေဝးမွာ ဝုိင္းဝန္းေဆြးေႏြးၾကဖုိ႔အတြက္ ထပ္မံတုိက္တြန္းပါတယ္။

နိဂုံးခ်ဳပ္အေနနဲ႔ေျပာခ်င္တာကေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ရင္ဆုိင္ရမယ့္ ကေန႔အေျပာင္းအလဲရဲ႕ စိန္ေခၚခ်က္က ႀကီးမားတယ္။ ဒီစိန္ေခၚမႈကို က်ေနာ္တုိ႔ ရင္ဆုိင္ႏုိင္လိမ့္မယ္လုိ႔ ယုံၾကည္တယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ ရဲေဘာ္တစ္ဦးခ်င္းစီအေနနဲ႔ေရာ ပါတီတစ္ခုလုံးအေနနဲ႔ေရာ ဒီလုိယုံၾကည္မႈနဲ႔ပဲ က်ေနာ္ႏုိင္ငံရဲ႕အေျပာင္းအလဲကို က်ေနာ္တုိ႔အခ်င္းခ်င္း ခုိင္ခုိင္မာမာ လက္တြဲၿပီး ျဖတ္သန္းၾကပါစုိ႔လုိ႔ေျပာၾကားရင္ နိဂုံးခ်ဳပ္ပါတယ္။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ။


 

No comments:

Post a Comment