Saturday, April 28, 2012

အလုပ္သမားအဖြဲ႔အစည္း ဥပေဒ (၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ဥပေဒအမွတ္ ၇)ကို ဆန္းစစ္သုံးသပ္ခ်က္

၂၀၁၁ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာလ ၁၁ ရက္ေန႔တြင္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က အလုပ္သမားအဖြဲ႔အစည္းဥပေဒကို အတည္ျပဳ ျပဌာန္းေပးလိုက္ပါသည္။ ဤ ဥပေဒကို ေလ့လာဆန္းစစ္ၾကည့္မည္ဆိုပါက …

၁။ ဤဥပေဒ ပုဒ္မ -၅၆ အရ ၁၉၂၆ ခုႏွစ္၊ အလုပ္သမားသမဂၢမ်ား အက္ဥပေဒကို ႐ုပ္သိမ္း၍ ျပဌာန္းလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ တျခား အလုပ္သမားဆိုင္ရာ ဥပေဒမ်ားကိုကား လုံးဝ ႐ုပ္သိမ္းျခင္းမျပဳေသးဘဲ တည္ဆဲဥပေဒအျဖစ္ ဆက္လက္ထားရွိဆဲျဖစ္သည္။ တည္ဆဲ ၁၉၅၄ -ခုႏွစ္ လူမႈဖူလုံေရး အက္ဥပေဒႏွင့္ ဤဥပေဒတို႔ ဆန္႔က်င္ကြဲလြဲလာလွ်င္ မည္သို႔မည္ပုံ ေဆာင္ရြက္ရမည္ကို နည္းဥပေဒ ျပဌာန္းထားခ်က္မ်ား မပါရွိပါ။

၂။ ဤဥပေဒ ပုဒ္မ -၅၅ (က) တြင္ အလုပ္သမားဝန္ႀကီးဌာနသည္ လုိအပ္ေသာ နည္းဥပေဒမ်ားကို ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႔၏ သေဘာတူညီခ်က္ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ လုိအပ္ေသာ စည္းမ်ဥ္း၊ စည္းကမ္း၊ အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာ၊ အမိန္႔၊ ညြန္ၾကားခ်က္ႏွင့္ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ားကိုလည္းေကာင္း ထုတ္ျပန္ႏိုင္သည္ဟု ေဖာ္ျပထားၿပီး ပုဒ္မ - ၅၅ (က)တြင္ အလုပ္သမား ညႊန္ၾကားေရးဦးစီးဌာနသည္ လိုအပ္ေသာအမိန္႔ႏွင့္ ညႊန္ၾကားခ်က္မ်ားကုိ ထုတ္ျပန္ႏိုင္သည္ဟု ေဖာ္ျပပါရွိသည္။ နည္းဥပေဒ လုံးဝ မရွိေသးသည့္ကာလတြင္ မူရင္း တည္ဆဲ အလုပ္သမားဆုိင္ရာဥပေဒမ်ားႏွင့္ ဆန္႔က်င္ကြဲလြဲေနသည့္ အခ်က္မ်ားတြင္ မည္သုိ႔ ဤဥပေဒကုိ အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ပါမည္နည္း။ ဥပေဒ၏ကြဲလြဲ လြဲေခ်ာ္မႈဒဏ္ကို အလုပ္သမားလူတန္းစားတရပ္လုံးခံစားရပါမည္။ လူတန္းစား၊ လူ႔အလႊာမ်ားကို ဥပေဒျဖင့္ ႐ႈပ္ေထြးေပြလီေအာင္ မၿဖိဳခြဲသင့္ပါ။


၃။ ဤဥပေဒအသစ္ျပဌာန္းခ်က္တြင္ ႐ပ္သိမ္းလိုက္သည့္ ၁၉၂၆ ခုႏွစ္ အလုပ္သမားသမဂၢမ်ား အက္ဥပေဒေလာက္မွ် လြတ္လပ္စြာ ဖြဲ႔စည္းခြင့္မပါရွိလွ်င္ ၁၉၅၅ ခုႏွစ္ကပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံအေနျဖင့္ သေဘာတူလက္မွတ္ထိုးထားသည့္ လြတ္လပ္စြာ သင္းပင္းဖြဲ႔စည္းခြင့္ ကြန္ဗင္း ရွင္း ၈၇ ကို ေဖာက္ဖ်က္ရာေရာက္ပါမည္။ စုေပါင္းအေရးဆိုခြင့္ ကြန္ဗင္းရွင္း ၉၈ အရ အလုပ္သမားမ်ား စုေပါင္းၿပီး တသံတည္းအျဖစ္ လုပ္ခကိစၥ၊ လုပ္ငန္းခြင္ အခြင့္အေရးကိစၥေတြမွာ ေတာင္းဆုိပုိင္ခြင့္ရွိပါသည္။ ယခုျပဌာန္းလာသည့္ ဥပေဒမွာ ႏုိင္ငံတကာ အလုပ္သမားဥပေဒ စံခ်ိန္စံညႊန္းမ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီပါ၏ေလာ၊ တည္ဆဲ ျပည္တြင္း အလုပ္သမားဥပေဒမ်ားႏွင့္ ဆန္႔က်င္ကြဲလြဲမႈ ရွိမရွိ၊ တျခားတည္ဆဲဥပေဒမ်ားအရ လြတ္လပ္စြာသင္းပင္းဖြဲ႔စည္းခြင့္ရႏုိင္သည့္ အေျခအေန ရွိမရွိ သုံးသပ္ရပါမည္။

၄။ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ လြတ္လပ္စြာ အသင္းအပင္း ဖြဲ႔စည္းပုိင္ခြင့္ကုိ ကန္႔သတ္ပိတ္ပင္ထားသည့္ တည္ဆဲဥပေဒမ်ားရွိေနေသးသည္၊ အတည္ျပဳထားသည္မ်ားကုိလည္း သတိမူရပါမည္။ ၁၉၅၀ ခုႏွစ္ အေရးေပၚစီမံမႈ အက္ဥပေဒ၊ ၁၉၇၅ ခုႏွစ္ ႏိုင္ငံေတာ္အား ေႏွာက္ယွက္ ဖ်က္ဆီးလိုသူမ်ား၏ ေဘးအႏၱရာယ္မွ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္သည့္ ဥပေဒ၊ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ ပုံႏွိပ္သူမ်ားႏွင့္ ထုတ္ေ၀သူမ်ား မွတ္ပုံတင္ဥပေဒ၊ ၁၉၀၈ ခုႏွစ္ မတရားသင္း အက္ဥပေဒ၊ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ နဝတ ဥပေဒအမွတ္-၆ အသင္းအဖြဲ႔မ်ား ဖြဲ႔စည္းျခင္းဆိုင္ရာဥပေဒမ်ား တည္ဆဲ ျဖစ္ေနေသးပါသည္။ ယခုေဖာ္ျပပါ ဥပေဒမ်ားအားလုံးကို ဖ်က္သိမ္းပစ္ပါမွ လြတ္လပ္စြာသင္းပင္းဖြဲ႔စည္းခြင့္ ရွိလာႏိုင္ပါမည္။ တည္ဆဲဥပေဒမ်ား ၏ ကန္႔သတ္ပိတ္ပင္ခ်က္မ်ားကို ရင္ဆိုင္ရမည့္ လြတ္လပ္မႈမွာ တကယ္တန္း လြတ္လပ္မႈမဟုတ္ပါ။ သုိ႔ျဖစ္ပါ၍ ယခုျပဌာန္းလာသည့္ အလုပ္သမား အဖြဲ႔အစည္းမ်ား ဥပေဒမွာ အရာထင္ႏိုင္စရာ ဥပေဒအေၾကာင္းျခင္းရာ ပါမလာပါ။

၅။ ဤဥပေဒ ပုဒ္မ ၄၆ တြင္ မည္သည့္အလုပ္သမားမွ်- (က) အျငင္းပြားမႈ တရပ္ရပ္အတြက္ ၀ါဏိဇၨ ပဋိပကၡမႈ ေျဖရွင္းေနစဥ္အတြင္း ယင္း အျငင္းပြားမႈကို အေၾကာင္းျပဳ၍ သပိတ္ေမွာက္ ျခင္း မျပဳရ၊ (ခ) ပုဒ္မ ၄၀ ပါ ျပ႒ာန္းခ်က္ တစ္ရပ္ရပ္ႏွင့္ အက်ံဳး၀င္ေသာ ဥပေဒႏွင့္ဆန္႕က်င္၍ သပိတ္ေမွာက္ျခင္း မျပဳရ၊ ဟုေဖာ္ျပထားရာ ပုဒ္မ ၄၀ ပါျပ႒ာန္းခ်က္ (က) မွ (င) အထိ အားလုံးမွာ ဥပေဒႏွင့္ ဆန္႕က်င္ေသာ အလုပ္ပိတ္ျခင္း (သုိ႕မဟုတ္) ဥပေဒႏွင့္ ဆန္႕က်င္ေသာ သပိတ္ေမွာက္ျခင္း ျဖစ္သည္ ဟုျပ႒ာန္းထားသျဖင့္ အလုပ္သမား လႈပ္ရွားမႈမ်ား အားလုံးကုိ ပိတ္ပင္တားျမစ္ျပီး ေထာင္ထဲထည့္ရန္ ၿခိမ္းေျခာက္သည့္ ဥပေဒပုဒ္မ ျဖစ္ေၾကာင္းထင္ထင္ရွားရွားေတြ႕ရပါ သည္။ ပုဒ္မ ၄၁ တြင္လည္း ဥပေဒႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေသာ အလုပ္ပိတ္ျခင္း သို႔မဟုတ္ ဥပေဒႏွင့္ ဆန္႕က်င္ေသာ သပိတ္ေမွာက္ျခင္း ျဖစ္ပါက တည္ဆဲဥပေဒႏွင့္ အညီ တားဆီးႏိုင္သည္ ဟုလည္းေဖာ္ျပခ်က္မွာ အသင္းအဖြဲ႔အစည္း ဖြဲ႔စည္းျခင္းဆိုင္ရာ လြတ္လပ္မႈကို အထက္အပိုဒ္ ၄ တြင္ေဖာ္ျပထားသည့္ မတရားဥပေဒမ်ားျဖင့္ အေရးယူမည္ဟု ၿခိမ္းေျခာက္ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

၆။ အလုပ္ပိတ္ျခင္းႏွင့္ သပိတ္ေမွာက္ျခင္း အခန္း (၁၁) ပါ ပုဒ္မ-၃၆ ႏွင့္ ပုဒ္မ ၃၇ တြင္သက္ဆိုင္ရာ အလုပ္ရွင္ႏွင့္ သက္ဆိုင္ရာ ညွိႏႈိင္းဖ်န္ေျဖေရးသို႕ သပိတ္ေမွာက္ရက္ မတိုင္မီ အနည္းဆုံး ၁၄ ရက္ႀကိဳတင္ အေၾကာင္းၾကားရမည္၊ဟုေဖာ္ျပပါရွိပါသည္။ မည္သည့္ အလုပ္သမားလႈပ္ရွားမႈမ်ိဳးတြင္ ကုိယ္ဆန္႕က်င္ သပိတ္ေမွာက္မည့္ အဖြဲ႕အစည္းမွ် အသိေပး အေၾကာင္းၾကသည့္ အျဖစ္အပ်က္မ်ိဳး ႏုိင္ငံ တကာတြင္ တႀကိမ္တခါမွ် မရွိဘူးပါ။ သဘာ၀ တရားမွ်တမႈႏွင့္ လုံး၀ဆန္႕က်င္ေနပါသျဖင့္ မလြတ္မလပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈကုိ အတိအလင္း ေဖာ္ျပ ခ်က္ကိုက ေသြးစုပ္ခ်ယ္လွယ္သူ အုပ္ခ်ဳပ္သူလူတန္းစား၏ အေလ့အထကို ထင္သာျမင္သာျဖစ္ေစပါသည္။

၇။ ဤဥပေဒ ပုဒ္မ ၃၅ (က) တြင္ အလုပ္သမား အဖြဲ႕အစည္းအျဖစ္ မွတ္ပုံတင္ေပးရန္ ေလွ်ာက္ထားခ်က္ကို သတ္မွတ္ခ်က္ႏွင့္အညီ စိစစ္၍ မွတ္ပုံတင္အရာရွိခ်ဳပ္ထံတင္ျပျခင္း၊ ဟုေဖာ္ျပထားျပီး၊ ပုဒ္မ -၃၄ တြင္ အလုပ္သမားအဖြဲ႕အစည္းအျဖစ္ မွတ္ပုံတင္ေပးရန္ ျငင္းပယ္ ေၾကာင္း သို႔မဟုတ္ အလုပ္သမားအဖြဲ႕အစည္းအျဖစ္ မွတ္ပုံတင္ျခင္းကို ပယ္ဖ်က္ေၾကာင္း မွတ္ပုံတင္အရာရွိခ်ဳပ္က ခ်မွတ္သည့္ အမိန္႕ကို မေက်နပ္သူသည္ တည္ဆဲဥပေဒႏွင့္အညီ ျပည္ေထာင္စု တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္သို႕ ေလွ်ာက္ထားႏိုင္သည္။ဟု ေဖာ္ျပထားခ်က္မွာ မွတ္ပုံတင္ ျခင္းကိစၥ၏ သံသယာကုိ ရွည္ေစပါသည္။ လြတ္လပ္သည့္ အလုပ္သမားအဖြဲ႕အစည္း လႈပ္ရွားမႈတိုင္းတြင္ မည္သည့္အဖြဲ႕အစည္းတြင္မွာမွ် မွတ္ပုံတင္ျခင္း မရွိခဲ့ပါ။ ျမန္မာႏိုင္ငံသမိုင္းတြင္ အထင္အရွားျဖစ္သည့္ ဗမာႏိုင္ငံလုံးဆုိင္ရာအလုပ္သမားအစည္းအရုံး ဌာနခ်ဳပ္ဥကၠ႒ သခင္ ေလးေမာင္ႏွင့္ အေထြေထြအတြင္းေရးမႈး သခင္ဗတင္(သံတြဲ) တို႕မွာ မည္သူထံတြင္မွ မွတ္ပုံမတင္ခဲ့သည္ကို အမွတ္ရေကာင္းပါသည္။ ၁၉၄၅ ခုႏွစ္ ဇူလုိင္လတြင္ ဖြဲ႕စည္းတည္ေထာင္ခဲ့သည့္ ဗမာႏိုင္ငံလုံးဆုိင္ရာအလုပ္သမားသမဂၢမ်ားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ဥကၠဌ သခင္ဗဟိန္းႏွင့္ အေထြေထြ အတြင္းေရးမႈး သခင္ ဗတင္ (သံတြဲ) တို႕လည္း မည္သူ႕ထံတြင္မွ် မွတ္ပုံမတင္ဘဲ ဖြဲ႕စည္းလႈပ္ရွား ခဲ့သည္မ်ားကို အတုယူသင့္ပါသည္။

၈။ အလုပ္သမားအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ အခြင့္အေရးႏွင့္တာ၀န္မ်ားကို ေဖာ္ျပထားေသာ ပုဒ္မမ်ားမွာ ၁၉၆၄ ခုႏွစ္ ျပည္သူ႕အလုပ္ သမားမ်ား၏ အေျခခံရပိုင္ခြင့္ႏွင့္တာ၀န္မ်ား ျပ႒ာန္းသည့္ဥပေဒေလာက္မွ် ျပည့္စုံမႈမရွိသည္ကုိ ေတြ႕ရွိရပါသည္။ တည္ဆဲဥပေဒ၏ အခြင့္အေရး မ်ားကို ျမန္မာတႏိုင္ငံလုံရွိ အလုပ္သမားမ်ား မခံစားရသျဖင့္ လႈိင္သာယာစက္မႈဇုံ အလုပ္သမားသပိတ္ေမွာက္မႈမ်ား၊ တိုင္ရီအလုပ္သမားမ်ား ဆႏၵျပမႈမ်ား ေပၚေပါက္ခဲ့သည္ကုိ အလုပ္သမားလႈပ္ရွားမႈမွတ္တမ္းမ်ား အထင္အရွား ျဖစ္ပါသည္။ မဆလေခတ္ကရွိခဲ့သည့္ လူမႈဖူလုံေရး အခြင့္အေရးမ်ားကုိ ယခုအစိုးရတျဖစ္လဲ န၀တ၊ နအဖ စစ္အစိုးရေခတ္တြင္ ဘာတခုမွ် မခံစားရသည္ကို ေတြ႕ျမင္ႏုိင္ပါသည္။ ယခင္ရွိခဲ့သည့္ ရန္ကုန္ႏွင့္ သံလ်င္က အလုပ္သမားေဆးရုံႀကီးမ်ားကို သတင္းေမးၾကည့္ရုံမွ်ျဖင့္ ေတြ႕ျမင္ ႏိုင္ပါသည္။

၉။ အလုပ္သမား အဖြဲ႔အစည္းမ်ား ဖြဲ႔စည္းျခင္းအခန္း (၂) ပုဒ္မ ၄ (က) (ခ) (ဂ)(ဃ) (င) တြင္ေဖာ္ျပထားေသာ အေျခခံ အလုပ္သမားအဖြဲ႕အစည္း၊ ၿမိဳ႕နယ္၊ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္၊ အလုပ္သမားအဖြဲ႔ခ်ဳပ္၊ ျမန္မာႏုိင္ငံလုံးဆုိင္ရာ အလုပ္သမား ေရးရာအဖြဲ႔မ်ား ဆိုသည္မွာလည္း မဆလ ေခတ္က ျပည္သူ႔အလုပ္သမားေကာင္စီအဆင့္ဆင့္ ဖြဲ႔စည္းပုံႏွင့္ ဆင္တူသည္ကိုမေမ့သင့္ပါ။ ၁၉၇၄ ခုႏွစ္ ဂၽြန္ (၆) အေထြေထြအလုပ္သမား သပိတ္တိုက္ပြဲႀကီးက အလုပ္သမားေကာင္စီ ဖ်က္သိမ္းေပးရန္ ဆႏၵျပေတာင္းဆိုခဲ့သည့္ သမိုင္းမွတ္တိုင္ကိုလည္း ျပန္လည္သတိရသင့္ပါသည္။ ထုိျပင္ ကိုလိုနီ အစုိးရက ေလဘာဗ်ဴရုိကုိ ဖြဲ႕စည္းေပးၿပီး အလုပ္သမားလူတန္းစားအား ၿဖိဳခြဲခဲ့သည့္ သမိုင္းသခၤဏ္းစာမ်ားကိုလည္း အမွတ္ရသင့္ပါသည္။

၁၀။ သုိ႕ျဖစ္ပါ၍ အလုပ္သမားမ်ား၏အခြင့္အေရး၊လူမႈဖူလုံေရး၊လူမႈဘ၀ျမွင့္တင္ေပးေရးအတြက္ မည့္သည့္အခ်က္အလက္ ေဖာ္ျပ ခ်က္မွ မပါရွိသည့္ ဤ အလုပ္သမားအဖြဲ႕အစည္း မ်ားဥပေဒသည္ အလုပ္သမားလူတန္းစား လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ တင္းပုတ္ႀကီးတခုသာ ျဖစ္ေနျခင္းေၾကာင့္ လုံး၀ဆန္႕က်င္ ကန္႕ကြက္သင့္ေၾကာင္း ဆန္းစစ္သုံးသပ္အပ္ပါသည္။

ဦးမ်ဳိး(ဥပေဒ) 
၁၈ – ၁၀ – ၂၀၁၁


 

No comments:

Post a Comment