Sunday, April 22, 2012

ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား စီမံခန္႔ခြဲေရးဥပေဒ

၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္၊ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ဥပေဒအမွတ္ ၁ဝ 
၁၃၇၃ ခုႏွစ္၊ တန္ခူးလဆန္း ၈ ရက္ (၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္၊ မတ္လ ၃ဝ ရက္)

ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သည္ ဤဥပေဒကို ျပ႒ာန္းလိုက္သည္။

အခန္း (၁) 
အမည္ႏွင့္ အဓိပၸာယ္ေဖာ္ျပခ်က္ 

၁။ ဤဥပေဒကို ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား စီမံခန္႔ခြဲေရးဥပေဒဟု ေခၚတြင္ေစရမည္။ ၂။ ဤဥပေဒတြင္ ပါရွိေသာ ေအာက္ပါစကားရပ္မ်ားသည္ ေဖာ္ျပပါအတိုင္း အဓိပၸာယ္သက္ေရာက္ေစရမည္ -

(က) ဗဟိုေကာ္မတီ - ဗဟိုေကာ္မတီ ဆိုသည္မွာ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ားစီမံခန္႔ခြဲေရး ဗဟိုေကာ္မတီကို ဆိုသည္။

(ခ) ဝန္ႀကီးဌာန - ဝန္ႀကီးဌာန ဆိုသည္မွာ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ လယ္ယာစိုက္ပ်ဳိးေရးႏွင့္ ဆည္ေျမာင္းဝန္ႀကီးဌာနကို ဆိုသည္။

(ဂ) ဦးစီးဌာန - ဦးစီးဌာန ဆိုသည္မွာ ေၾကးတိုင္ႏွင့္ ေျမစာရင္းဦးစီးဌာနကို ဆိုသည္။

(ဃ) လုပ္ငန္းအဖြဲ႔ဆိုသည္မွာ ဤဥပေဒအရ ဖြဲ႔စည္းေသာ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား စီမံခန္႔ခြဲေရးလုပ္ငန္း အေထာက္အကူျပဳအဖြဲ႔ကို ဆိုသည္။

(င) ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ ဆိုသည္မွာ ယခင္က သီးစားခံယူလုပ္ကိုင္လာခဲ့ၿပီး အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ စြန္႔လႊတ္ထားသည့္ သီးစားခံယူလုပ္ကိုင္သူမရွိေသာ စိုက္ပ်ဳိးေရး သို႔မဟုတ္ ေမြးျမဴေရးလုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္ႏိုင္သည့္ ေျမႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္က သီးသန္႔လ်ာထားသတ္မွတ္သည့္ေျမမ်ားကို ဆိုသည္။


(စ) ေျမ႐ိုင္း - ေျမ႐ိုင္း ဆိုသည္မွာ သစ္ပင္၊ ဝါးပင္ သို႔မဟုတ္ ခ်ဳံႏြယ္မ်ားေပါက္ေရာက္လ်က္ရွိသည္ျဖစ္ေစ၊ မရွိသည္ျဖစ္ေစ၊ ပထဝီေျမအေနအထားအရ ေျမမ်က္ႏွာျပင္ညီညာမႈရွိသည္ျဖစ္ေစ၊ မရွိသည္ျဖစ္ေစ တစ္ႀကိမ္တစ္ခါမွ် စိုက္ပ်ဳိးလုပ္ကိုင္ခဲ့ျခင္း မရွိေသာ ေျမသစ္ျဖစ္သည့္ ေျမ႐ိုင္းႏွင့္ေတာ႐ိုင္းေျမမ်ားကို ဆိုသည္။ ယင္းစကားရပ္တြင္ စိုက္ပ်ဳိးေရးလုပ္ငန္း၊ ေမြးျမဴေရးလုပ္ငန္း၊ ဓာတ္သတၱဳထုတ္လုပ္ျခင္းလုပ္ငန္း၊ အစိုးရက ခြင့္ျပဳထားေသာ ဥပေဒႏွင့္ညီၫြတ္သည့္ အျခားလုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ကိုင္ရန္အလို႔ငွာ တရားဝင္ပယ္ဖ်က္ၿပီးျဖစ္သည့္ ႀကိဳးဝိုင္းသစ္ေတာေျမ၊ စားက်က္ေျမႏွင့္ အင္းအိုင္ေျမမ်ားလည္း ပါဝင္သည္။

(ဆ) အာမခံေၾကး - အာမခံေၾကး ဆိုသည္မွာ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္း လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသုံးျပဳခြင့္ရသူက လုပ္ကိုင္မည့္၊ အသုံးျပဳမည့္ လုပ္ငန္းအလိုက္ သတ္မွတ္ထားေသာ ႀကိဳတင္ေၾကးေငြတစ္ရပ္ကို ျပည္ေထာင္စုအစိုးရက အသိအမွတ္ျပဳထားေသာ ဘဏ္တစ္ခုခုသို႔အပ္ႏွံရန္ သို႔မဟုတ္ အာမခံခ်က္ေပးရန္ ဤဥပေဒမ်ားႏွင့္အညီ သတ္မွတ္ေသာ အာမခံေၾကးေငြကို ဆိုသည္။

(ဇ) ေျမခြန္ - ေျမခြန္ ဆိုသည္မွာ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္၊အသုံးျပဳခြင့္ရသူက လုပ္ကိုင္သည့္၊ အသုံးျပဳသည့္ လုပ္ငန္းအလိုက္ႏိုင္ငံေတာ္သို႔ေပးေဆာင္ရန္ ႏႈန္းထားသတ္မွတ္ခ်က္ကို ဤဥပေဒအရ ျပဳလုပ္ေသာ နည္းဥပေဒပါေျမခြန္ကို ဆိုသည္။

(စ်) ႏွစ္ရွည္ပင္ - ႏွစ္ရွည္ပင္ ဆိုသည္မွာ တစ္ဆက္တစ္စပ္တည္း စိုက္ပ်ဳိးထားၿပီး အပင္အမ်ဳိးအစားအလုိက္ ႏွစ္ကာလတစ္ခုတြင္ အက်ဳိးအျမတ္ရရွိႏိုင္မည့္ သီးပင္၊ သစ္ပင္မ်ားကို ဆိုသည္။

(ည) ဥယ်ာဥ္ျခံသီးႏွံ - ဥယ်ာဥ္ျခံသီးႏွံ ဆိုသည္မွာ တစ္ဆက္တစ္စပ္တည္းေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေရာေႏွာ၍ေသာ္လည္းေကာင္း စိုက္ပ်ဳိးထားၿပီး အႀကိမ္ႀကိမ္ခူးဆြတ္ေသာ္လည္း အပင္သက္တမ္းကုန္သည္အထိ ျပန္လည္စိုက္ပ်ဳိးရန္မလိုသည့္ သစ္သီးဝလံပင္မ်ားကို ဆိုသည္။

(ဋ) ရာသီသီးႏွံ - ရာသီသီးႏွံ ဆိုသည္မွာ စိုက္ပ်ဳိးခ်ိန္ရာသီကာလအတြင္း စိုက္ပ်ဳိး ရိတ္သိမ္း၍ ဝင္ေငြရရွိၿပီးေနာက္ ထပ္မံေျမျပဳျပင္စိုက္ပ်ဳိးရသည့္သီးႏွံကို ဆိုသည္။

(ဌ) ဓာတ္သတၱဳထုတ္လုပ္ျခင္းလုပ္ငန္း - ဓာတ္သတၱဳထုတ္လုပ္ျခင္းလုပ္ငန္း ဆိုသည္မွာ ျမန္မာ့သတၱဳတြင္းဥပေဒ ပုဒ္မ ၂၊ ပုဒ္မခြဲ(ည)တြင္ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုထားေသာ ဓာတ္သတၱဳထုတ္လုပ္ျခင္း ေဆာင္ရြက္သည့္ လုပ္ငန္းကိုဆိုသည္။

(ဍ) ခြင့္ျပဳမိန္႔ - ခြင့္ျပဳမိန္႔ ဆိုသည္မွာ ဤဥပေဒႏွင့္အညီ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ေျမ႐ိုင္းမ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသုံးျပဳခြင့္ ေလွ်ာက္ထားျခင္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ဗဟုိေကာ္မတီက လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသုံးျပဳခြင့္ျပဳသည့္အမိန္႔ကို ဆိုသည္။

အခန္း (၂)
ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား စီမံခန္႔ခြဲေရးဗဟိုေကာ္မတီ ဖြဲ႔စည္းျခင္း 

၃။ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတသည္ -

(က) ႏိုင္ငံေတာ္ စီးပြားဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ားကို အသုံးျပဳ၍ စီးပြားျဖစ္စိုက္ပ်ဳိးေရး၊ ေမြးျမဴေရး၊ ဓာတ္သတၱဳထုတ္လုပ္ျခင္း၊ အစိုးရက ခြင့္ျပဳထားေသာ ဥပေဒႏွင့္ညီၫြတ္သည့္ အျခားလုပ္ငန္းမ်ားကို ထိေရာက္မွန္ကန္စြာ အသုံးခ်စီမံေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ လယ္ယာစိုက္ပ်ဳိးေရးႏွင့္ ဆည္ေျမာင္းဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးက ဥကၠ႒အျဖစ္လည္းေကာင္း၊ေၾကးတိုင္ႏွင့္ ေျမစာရင္းဦးစီးဌာန ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္က အတြင္းေရးမွဴးအျဖစ္လည္းေကာင္း၊ သက္ဆိုင္ရာ အစိုးရဌာနအဖြဲ႔အစည္းမ်ားမွ သင့္ေလ်ာ္သည့္ပုဂၢဳိလ္မ်ားႏွင့္ အျခားသင့္ေလ်ာ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားက အဖြဲ႔ဝင္မ်ားအျဖစ္လည္းေကာင္း ပါဝင္ေသာ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား စီမံခန္႔ခြဲေရးဗဟိုေကာ္မတီကို ဖြဲ႔စည္းရမည္။

(ခ) ပုဒ္မခြဲ(က)အရ ဖြဲ႔စည္းထားေသာ ဗဟိုေကာ္မတီကို လိုအပ္သလို ျပင္ဆင္ဖြဲ႔စည္းႏိုင္သည္။

အခန္း(၃)
ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသုံးျပဳခြင့္ 

၄။ ဗဟိုေကာ္မတီသည္ ႏိုင္ငံေတာ္အတြင္းရွိ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ားကို ေအာက္ေဖာ္ျပပါ လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသုံးျပဳခြင့္ျပဳႏိုင္သည္-

(က) စိုက္ပ်ဳိးေရးလုပ္ငန္း၊

(ခ) ေမြးျမဴေရးလုပ္ငန္း၊

(ဂ) ဓာတ္သတၱဳထုတ္လုပ္ျခင္းလုပ္ငန္း၊

(ဃ) အစိုးရက ခြင့္ျပဳထားေသာ ဥပေဒႏွင့္ညီၫြတ္သည့္ အျခားလုပ္ငန္းမ်ား။

၅။ ႏိုင္ငံေတာ္အတြင္းရွိ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ားကို ပုဒ္မ ၄ ပါ လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသုံးျပဳခြင့္ရရွိလိုပါက ေအာက္ပါပုဂၢဳိလ္ႏွင့္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားသည္ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ ဗဟိုေကာ္မတီသို႔ ေလွ်ာက္ထားႏိုင္သည္-

(က) ျမန္မာႏိုင္ငံသားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ား၊

(ခ) အစိုးရဌာန၊ အစိုးရအဖြဲ႔အစည္းႏွင့္ အစိုးရမဟုတ္ေသာ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား၊

(ဂ) ၁၉၈၇ ခုႏွစ္၊ မေရႊ႕မေျပာင္းႏိုင္ေသာ ပစၥည္းလႊဲေျပာင္းျခင္းကို ကန္႔သတ္သည့္ ဥပေဒပုဒ္မ ၁၄ ႏွင့္အညီ ကင္းလြတ္ခြင့္ျပဳထားသူမ်ား၊

(ဃ) အစိုးရဌာန၊ အစိုးရအဖြဲ႔အစည္း တစ္ရပ္ရပ္ႏွင့္ အက်ဳိးတူကိစၥရပ္မ်ားအတြက္ ေဆာင္ရြက္မည့္ ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈဥပေဒအရ ခြင့္ျပဳထားေသာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ား၊

(င) ျမန္မာႏိုင္ငံသား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားႏွင့္ အက်ဳိးတူကိစၥရပ္မ်ားအတြက္ ေဆာင္ရြက္မည့္ ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈဥပေဒအရ ခြင့္ျပဳထားေသာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ား။

၆။ ဗဟိုေကာ္မတီသည္ ပုဒ္မ ၅ အရ ေလွ်ာက္ထားသည့္ ကိစၥမ်ားႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ -

(က) သက္ဆိုင္ရာတိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္အစိုးရအဖြဲ႔၏ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ကို ရယူရမည္။

(ခ) ဓာတ္သတၱဳထုတ္လုပ္ျခင္း လုပ္ငန္းအတြက္ျဖစ္ပါက သတၱဳတြင္းဝန္ႀကီးဌာနမွ လည္းေကာင္း၊ ပုဒ္မ ၄၊ ပုဒ္မခြဲ (ဃ)ပါ အျခားလုပ္ငန္းအတြက္ျဖစ္ပါက သက္ဆိုင္ရာဝန္ႀကီးဌာနမွလည္းေကာင္း သေဘာထားေတာင္းခံရမည္။

(ဂ) ႀကိဳးဝိုင္းေတာႏွင့္ ႀကိဳးျပင္ကာကြယ္ေတာမ်ားျဖစ္သည့္ သစ္ေတာနယ္ေျမမ်ားကို ထိခိုက္ပ်က္စီးမႈမရွိေစေရးႏွင့္ သဘာဝနယ္ေျမမ်ား၊ ေရေဝေရလဲေဒသမ်ား၊ သဘာဝအင္းအိုင္မ်ားကို ထိန္းသိမ္းႏိုင္ေရးတို႔အတြက္ ပတ္ဝန္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရးႏွင့္ သစ္ေတာေရးရာဝန္ႀကီးဌာန၊ သက္ဆိုင္ရာ အျခားဝန္ႀကီးဌာနမ်ားႏွင့္ ညႇိႏႈိင္းေဆာင္ရြက္ရမည္။

(ဃ) ႏိုင္ငံေတာ္၏ ေျမအသုံးခ်ေရးမူဝါဒ ပီျပင္စြာ ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ေရးအတြက္ လိုအပ္ေသာ အၾကံဉာဏ္မ်ားကို ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႔သို႔ တင္ျပရမည္။

၇။ ဗဟိုေကာ္မတီသည္ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈျပဳလုပ္ရန္ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ေျမ႐ိုင္းမ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသုံးျပဳခြင့္ ေလွ်ာက္ထားသည့္လုပ္ငန္းမ်ားကို ျမန္မာႏိုင္ငံရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေကာ္မရွင္၏ သေဘာတူညီခ်က္ျဖင့္ ခြင့္ျပဳႏိုင္သည္။

၈။ ဗဟိုေကာ္မတီသည္ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ားတြင္ လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသုံးျပဳခြင့္ေလွ်ာက္ထားသည့္ လုပ္ငန္းမ်ားကို ထိေရာက္မွန္ကန္စြာ အသုံးခ်စီမံေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသုံးျပဳခြင့္ေပးျခင္း သို႔မဟုတ္ ယင္းသို႔ လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသုံးျပဳခြင့္ေပးရန္ ျငင္းပယ္ျခင္းျပဳႏိုင္သည္။

၉။ ဗဟိုေကာ္မတီသည္ ပုဒ္မ ၈ အရ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသုံးျပဳခြင့္ေပးျခင္းျပဳသည့္အခါ အာမခံေၾကးေပးသြင္းေစၿပီး ခြင့္ျပဳမိန္႔ထုတ္ေပးရမည္။

အခန္း(၄)
ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍သတ္မွတ္ခ်က္မ်ား 

၁ဝ။ ဗဟုိေကာ္မတီသည္ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ားကို စိုက္ပ်ဳိးေရး၊ေမြးျမဴေရးႏွင့္ ယင္းႏွင့္ ဆက္ႏႊယ္လ်က္ရွိေသာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ ခြင့္ျပဳသည့္အခါ ေျမဧရိယာႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍-

(က) စိုက္ပ်ဳိးေရးလုပ္ငန္းတြင္-

(၁) ႏွစ္ရွည္ပင္ျဖစ္ပါက တစ္ႀကိမ္လွ်င္ ဧက ၅ဝဝဝ ထက္မပိုေစဘဲ ခြင့္ျပဳႏုိင္သည္။ ခြင့္ျပဳထားၿပီးသည့္ဧက၏ ၇၅ ရာခုိင္ႏႈန္းကို အျပည့္အဝ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ၿပီးျဖစ္ပါကထပ္မံ၍ တစ္ႀကိမ္လွ်င္ ဧက ၅ဝဝဝ ထက္မပိုေစဘဲ စုစုေပါင္းဧက ၅ဝဝဝဝ အထိ အႀကိမ္ႀကိမ္ ခြင့္ျပဳႏိုင္သည္။ ႏိုင္ငံေတာ္အက်ဳိးအလို႔ငွာ ခြင့္ျပဳသင့္ေသာ လုပ္ငန္းျဖစ္ပါက ျပည္ေထာင္စုအစုိးရအဖြဲ႔၏ သေဘာတူညီခ်က္ျဖင့္ တစ္ႀကိမ္တည္းတြင္ ဧက ၅ဝဝဝ ထက္ပို၍ အမွန္တကယ္ စိုက္ပ်ဳိး ႏုိင္မည့္ဧကအား ခြင့္ျပဳႏိုင္သည္။

(၂) ဥယ်ာဥ္ျခံသီးႏွံျဖစ္ပါက ဧက ၃ဝဝဝ ထက္မပိုေစဘဲ ခြင့္ျပဳႏိုင္သည္။

(၃) စက္မႈကုန္ၾကမ္း ရာသီသီးႏွံျဖစ္ပါက တစ္ႀကိမ္လွ်င္ ဧက ၅ဝဝဝ ထက္ မပိုေစဘဲ ခြင့္ျပဳႏိုင္သည္။ ခြင့္ျပဳထားသည့္ ဧကကို ၇၅ ရာခုိင္ႏႈန္းအျပည့္အဝ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ၿပီးျဖစ္ပါက ထပ္မံ၍ တစ္ႀကိမ္လွ်င္ ဧက ၅ဝဝဝ ထက္မပိုေစဘဲ စုစုေပါင္း ဧက ၅ဝဝဝဝ အထိ အႀကိမ္ႀကိမ္ခြင့္ျပဳႏုိင္သည္။ ႏုိင္ငံေတာ္အက်ဳိးအလုိ႔ငွာ ခြင့္ျပဳသင့္ေသာ လုပ္ငန္းျဖစ္ပါက ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႔၏ သေဘာတူညီခ်က္ျဖင့္ တစ္ႀကိမ္တည္းတြင္ ဧက ၅ဝဝဝ ထက္ပို၍ ခြင့္ျပဳႏိုင္သည္။

(၄) ေက်းလက္ေဒသ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ားႏွင့္ မိသားစုတစ္ႏိုင္တစ္ပိုင္ စိုက္ပ်ဳိးေရးလုပ္ကိုင္လုိသူမ်ားအတြက္ ၅ဝ ဧက ထက္မပိုေသာ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းကိုသက္ဆုိင္ရာေဒသ အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုခုက ခြင့္ျပဳႏုိင္ေရးအတြက္ စီမံေဆာင္ရြက္ႏိုင္သည္။

(ခ) ေမြးျမဴေရးလုပ္ငန္းတြင္ -

(၁) ငါး၊ ပုစြန္၊ ကဏန္း ေမြးျမဴေရးျဖစ္လွ်င္ ဧက ၁ဝဝဝ ထက္မပိုေစဘဲ ခြင့္ျပဳႏုိင္သည္။

(၂) တိရစၧာန္ေမြးျမဴေရးျဖစ္လွ်င္ -

(ကက) ကြၽဲ၊ ႏြား၊ ျမင္း ေမြးျမဴေရးျဖစ္ပါက ဧက ၂ဝဝဝ ထက္ မပိုေစဘဲ ခြင့္ျပဳႏိုင္သည္။

(ခခ) သိုး၊ ဆိတ္ ေမြးျမဴေရးျဖစ္ပါက ဧက ၅ဝဝ ထက္မပိုေစဘဲ ခြင့္ျပဳႏိုင္သည္။

(ဂဂ) ၾကက္၊ ဝက္၊ ဘဲ၊ ငံုးေမြးျမဴေရးျဖစ္ပါက ဧက ၃ဝဝ ထက္မပိုေစဘဲ ခြင့္ျပဳႏိုင္သည္။

(၃) ပုဒ္မခြဲငယ္ (၁)ႏွင့္ (၂)တုိ႔တြင္ အက်ဳံးမဝင္ေသာ ေမြးျမဴေရးလုပ္ငန္းျဖစ္ပါက သင့္ေလ်ာ္ေသာဧကကုိ ခြင့္ျပဳႏိုင္သည္။

(ဂ) ဓာတ္သတၱဳထုတ္လုပ္ျခင္းလုပ္ငန္းတြင္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ၊ သတၱဳတြင္းဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ ညႇိႏႈိင္းခြင့္ျပဳႏိုင္သည္။

(ဃ) အစိုးရကခြင့္ျပဳထားေသာ ဥပေဒႏွင့္ညီၫြတ္သည့္ အျခားလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ျပည္ေထာင္စုအစုိးရ၊ သက္ဆုိင္ရာ ဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ ညႇိႏႈိင္းခြင့္ျပဳႏိုင္သည္။

၁၁။ ဗဟုိေကာ္မတီသည္ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ားကို စိုက္ပ်ဳိးေရး၊ေမြးျမဴေရးႏွင့္ ယင္းတုိ႔ႏွင့္ ဆက္ႏႊယ္လ်က္ရွိေသာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ခြင့္ျပဳသည့္အခါ အခ်ိန္ကာလႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍-

(က) စိုက္ပ်ဳိးေရးလုပ္ငန္းတြင္ -

(၁) ႏွစ္ရွည္ပင္ႏွင့္ ဥယ်ာဥ္ျခံသီးႏွံျဖစ္လွ်င္ စတင္ခြင့္ျပဳသည့္ႏွစ္မွစ၍ ႏွစ္ေပါင္း ၃ဝ ထက္ မပုိေစဘဲ ခြင့္ျပဳႏုိင္သည္။

(၂) ရာသီသီးႏွံျဖစ္လွ်င္ သတ္မွတ္ေသာ စည္းကမ္းခ်က္မ်ားကိုေဖာက္ဖ်က္ျခင္း မရွိသေရြ႕ ခြင့္ျပဳရမည္။

(ခ) ေမြးျမဴေရးလုပ္ငန္းတြင္ စတင္ခြင့္ျပဳသည့္ႏွစ္မွစ၍ ႏွစ္ေပါင္း ၃ဝ ထက္မပိုေစဘဲ ခြင့္ျပဳႏိုင္သည္။

(ဂ) ပုဒ္မခြဲ (က) ပုဒ္မခြဲငယ္ (၁) ႏွင့္ ပုဒ္မခြဲ (ခ) တုိ႔အရ ခြင့္ျပဳထားေသာ သက္တမ္းကုန္ဆံုးၿပီးေနာက္ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္လုိေသာ လုပ္ငန္းအတြက္ လုပ္ငန္းအမ်ဳိးအစားေပၚမူတည္ၿပီး ထပ္မံ၍စုစုေပါင္း ႏွစ္ေပါင္း ၃ဝ ထက္ မပိုေစဘဲ အႀကိမ္ႀကိမ္ ခြင့္ျပဳႏုိင္သည္။

(ဃ) ဓာတ္သတၱဳထုတ္လုပ္ျခင္းလုပ္ငန္းတြင္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ၊ သတၱဳတြင္းဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ ညႇိႏႈိင္းခြင့္ျပဳႏိုင္သည္။

(င) အစုိးရကခြင့္ျပဳထားေသာ ဥပေဒႏွင့္ညီၫြတ္သည့္ အျခားလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ၊ သက္ဆုိင္ရာဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ ညႇိႏႈိင္းခြင့္ျပဳႏုိင္သည္။

၁၂။ ဗဟိုေကာ္မတီသည္ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏီွးျမႇဳပ္ႏွံမႈဥပေဒအရ ခြင့္ျပဳထားေသာရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ား သို႔မဟုတ္ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ဥပေဒအရ ခြင့္ျပဳထားေသာရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားပါဝင္သည့္ အဖြဲ႔အစည္းက ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ ေလွ်ာက္ထားလာပါက ႏိုင္ငံသားမ်ား ေဆာင္ရြက္ႏုိင္စြမ္းမရွိေသာ လုပ္ငန္းမ်ားသာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံလုပ္ကိုင္ႏိုင္ရန္ စိစစ္ခြင့္ျပဳရမည္။

အခန္း (၅) 
အာမခံေၾကးႏွင့္ေျမခြန္ 

၁၃။ ဗဟုိေကာ္မတီသည္ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ားလုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳ ခြင့္ရရွိသူက လုပ္ငန္းအမ်ဳိးအစားအလိုက္ ေပးသြင္းရမည့္ အာမခံေၾကးႏႈန္းထားကို သတ္မွတ္ရမည္။

၁၄။ ဗဟိုေကာ္မတီသည္ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္အတြက္ ေကာက္ခံမည့္ ေျမခြန္ႏႈန္းထားႏွင့္ သင့္တင့္ေသာ ေျမခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ျပဳသည့္ကာလကို လုပ္ငန္းအမ်ဳိးအစား၊ သီးႏွံအမ်ဳိးအစားအလိုက္ သတ္မွတ္ရမည္။

၁၅။ ဦးစီးဌာနသည္ -

(က) ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ားလုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ရရွိသူထံမွ ေျမခြန္ကို လုပ္ငန္းအမ်ဳိးအစား၊ သီးႏံွအမ်ဳိးအစားအလိုက္ ေျမခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ကာလ ကုန္ဆံုးသည့္ေန႔မွစ၍ စည္းၾကပ္ျခင္းႏွင့္ ေကာက္ခံျခင္းျပဳရမည္။

(ခ) ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ားလုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ရရွိသူ၏ ေျမခြန္ေပးသြင္းျခင္းကို ႀကီးၾကပ္စစ္ေဆးရမည္။

အခန္း (၆)
ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ရရွိသူက လိုက္နာရမည့္ စည္းကမ္းခ်က္မ်ား

၁၆။ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ားလုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ရရွိသူသည္ -

(က) ခြင့္ျပဳထားသည့္ လုပ္ငန္းအမ်ဳိးအစားႏွင့္ ယင္းႏွင့္ဆက္ႏႊယ္လ်က္ရွိေသာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းကိုသာ လုပ္ကိုင္ရမည္။

(ခ) လုပ္ပိုင္ခြင့္ရေျမကို စတင္ခြင့္ျပဳသည့္ေန႔မွစ၍ ၄ ႏွစ္အတြင္းသတ္မွတ္ခ်က္အတုိင္း လုပ္ငန္းၿပီးစီးသည္အထိ ေဖာ္ထုတ္ လုပ္ကိုင္ရမည္။ သဘာဝေဘးအႏၲရာယ္ေၾကာင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းမႈ မရွိေသာ အေျခအေနေၾကာင့္ေသာ္လည္းေကာင္း ကုန္လြန္သြားသည့္အခ်ိန္အတြက္ သတ္မွတ္ကာလကို ဗဟုိေကာ္မတီမွ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ သတ္မွတ္ေပးႏိုင္သည္။

(ဂ) ခြင့္ျပဳထားသည့္ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ားကို ျပည္ေထာင္စုအစုိးရအဖြဲ႔၏ ခြင့္ျပဳခ်က္မရရွိဘဲ ေပါင္ႏွံျခင္း၊ ေပးကမ္းျခင္း၊ေရာင္းခ်ျခင္း၊ အငွားခ်ထားျခင္း၊ အျခားနည္းျဖင့္ လႊဲေျပာင္းျခင္း သို႔မဟုတ္ ခြဲစိတ္ျခင္းမျပဳရ။

(ဃ) မိမိလုပ္ကိုင္ခြင့္ရရွိသည့္ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ားအတြက္ေျမခြန္ကို အေျပအေက် ေပးေဆာင္ရမည္။

(င) ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ားလုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ဗဟိုေကာ္မတီက သတ္မွတ္ထားေသာ စည္းကမ္းခ်က္မ်ားကို လိုက္နာရမည္။

(စ) ခြင့္ျပဳခ်က္ရယူထားေသာ လုပ္ငန္းမွအပ ေျမေပၚေျမေအာက္ရွိ အျခားသယံဇာတပစၥည္းမ်ားကို ထုတ္ယူျခင္းမျပဳရ။

(ဆ) ခြင့္ျပဳထားေသာ ေျမအတြင္း သယံဇာတပစၥည္းမ်ားေတြ႕ရွိ၍ႏိုင္ငံေတာ္အစုိးရက စီးပြားျဖစ္ ထုတ္လုပ္လုိသျဖင့္ ခြင့္ျပဳထားေသာေျမဧရိယာအနက္ လိုအပ္မည့္ေျမဧရိယာကို ျပန္လည္သိမ္းယူသည့္အခါ ျပည္ေထာင္စုအစုိးရက ၫႊန္ၾကားထားသည့္အတုိင္းျပန္လည္အပ္ႏွံရမည္။

အခန္း (၇) 
 ႀကီးၾကပ္ျခင္း 

၁၇။ ဗဟိုေကာ္မတီသည္ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ားလုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ တင္ျပလာသည့္ ကိစၥရပ္မ်ားအတြက္ စိစစ္သံုးသပ္ျခင္းႏွင့္ ညႇိႏႈိင္းေဆာင္ရြက္ျခင္းမ်ားကို လုပ္ကိုင္ႏိုင္ရန္ တုိင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္အသီးသီးတြင္ လုပ္ငန္းအဖြဲ႔မ်ားႏွင့္ သီးျခားအဖြဲ႔မ်ားကို ဖြဲ႔စည္း၍ လုပ္ငန္းတာဝန္မ်ားအား သတ္မွတ္ေပးရမည္။ ၁၈။ ဗဟိုေကာ္မတီသည္ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ရရွိသူက သတ္မွတ္ထားသည့္ စည္းကမ္းခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ လုပ္ငန္းမ်ားေဆာင္ရြက္ျခင္း ရွိ၊ မရွိကို စစ္ေဆးရန္ သက္ဆုိင္ရာဌာနမ်ား စုေပါင္းပါဝင္ေသာ အထူးအဖြဲ႔ကို အခါအားေလ်ာ္စြာ ဖြဲ႔စည္းတာဝန္ေပးအပ္ႏုိင္သည္။

၁၉။ ဗဟိုေကာ္မတီသည္ ေအာက္ပါအေျခအေနတစ္ရပ္ရပ္ ေပၚေပါက္ပါက ခြင့္ျပဳထားေသာ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ားအနက္မွ လုိအပ္မည့္ အနည္းဆံုးေျမဧရိယာကို ျပန္လည္ရယူပုိင္ခြင့္ရွိသည္-

(က) ခြင့္ျပဳထားေသာ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ားတြင္ ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္မ်ား ေတြ႔ရွိျခင္း၊

(ခ) ႏိုင္ငံေတာ္အက်ဳိးငွာ အေျခခံအေဆာက္အအံု စီမံကိန္းလုပ္ငန္းသို႔မဟုတ္ အထူးစီမံကိန္းလုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္ရန္ လိုအပ္ျခင္း၊

(ဂ) ဓာတ္သတၱဳထုတ္လုပ္ျခင္း လုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္ရန္ ခြင့္ျပဳထားေသာေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ားတြင္ ခြင့္ျပဳထားေသာ သတၱဳအမ်ဳိးအစားမွအပ အျခား သယံဇာတပစၥည္းေတြ႔ရွိျခင္း၊ (ဃ) ပုဒ္မ ၄၊ ပုဒ္မခြဲ(က)၊ (ခ)ႏွင့္ (ဃ)တို႔ပါ လုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္ရန္ ခြင့္ျပဳထားေသာ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ားတြင္ သယံဇာတပစၥည္းေတြ႔ရွိျခင္း။

၂ဝ။ ဗဟိုေကာ္မတီသည္ ခြင့္ျပဳထားေသာ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ုိင္းမ်ားကိုပုဒ္မ ၁၉ အရ ျပန္လည္ရယူျခင္းအတြက္ လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ရရိွသူက အမွန္တကယ္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံထားသည့္ ကုန္က်စရိတ္ေငြမ်ားကို ျပည္ေထာင္စုအစုိးရအဖြဲ႔၏ သေဘာတူညီခ်က္ျဖင့္ ကာလတန္ဖိုးတြက္ခ်က္၍ သင့္ေလ်ာ္သည့္ သတ္မွတ္ကာလအတြင္း ေလ်ာ္ေၾကးရရွိေစရန္ သက္ဆုိင္ရာဌာန၊ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ ညႇိႏႈိင္းေဆာင္ရြက္ေပးရမည္။

၂၁။ ဗဟိုေကာ္မတီသည္ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ရရွိသူက ဤဥပေဒပါ စည္းကမ္းခ်က္ တစ္ရပ္ရပ္ကို ခ်ဳိးေဖာက္ေၾကာင္း ေတြ႔ရွိလွ်င္ မူလေပးသြင္းထားေသာ အာမခံေၾကးကို ႏိုင္ငံေတာ္ဘ႑ာေငြအျဖစ္ သိမ္းဆည္းမည့္အျပင္ လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ကိုလည္း ျပန္လည္႐ုပ္သိမ္းပိုင္ခြင့္ရွိသည္။

၂၂။ ဤဥပေဒ မျပ႒ာန္းမီ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား စီမံခန္႔ခြဲေရးဗဟိုအဖြဲ႕၏ ခြင့္ျပဳမိန္႔အရ လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ရရွိထားေသာ ပုဂၢိဳလ္ႏွင့္အဖြဲ႕အစည္းမ်ားသည္-

(က) ခြင့္ျပဳမိန္႔ရရွိထားေသာ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္း ဧရိယာ၊ ခြင့္ျပဳမိန္႔ ထုတ္ျပန္သည့္ရက္စြဲႏွင့္ စာအမွတ္တို႔ကို ျပည့္စံုစြာ ေဖာ္ျပၿပီး အမွန္တကယ္ ေဖာ္ထုတ္လုပ္ကိုင္အသံုးျပဳၿပီးေသာဧရိယာႏွင့္ က်န္ရွိေနေသာ ဧရိယာတုိ႔ကို အေထာက္အထား ခုိင္လံုစြာျဖင့္ ဓာတ္ပံုမွတ္တမ္းမ်ား ပူးတြဲလ်က္ မွတ္တမ္းျပဳစုၿပီး ဗဟုိေကာ္မတီသို႔ တင္ျပရမည္။

(ခ) ေဖာ္ထုတ္လုပ္ကိုင္အသံုးျပဳၿပီးျဖစ္ေသာ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္၊ ေျမ႐ိုင္းမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဤဥပေဒႏွင့္အညီ လုိက္နာေဆာင္ရြက္ရမည္။

(ဂ) မူလခြင့္ျပဳကာလထက္ ေက်ာ္လြန္သည္အထိ ေဖာ္ထုတ္လုပ္ကိုင္ အသံုးျပဳျခင္း မရွိေသးေသာ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ားကိုႏိုင္ငံေတာ္က ျပန္လည္သိမ္းယူၿပီးျဖစ္သည္ဟု မွတ္ယူရမည္။

(ဃ) မူလခြင့္ျပဳကာလအတြင္း သတ္မွတ္ထားသည့္ စည္းကမ္းခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ရန္ ပ်က္ကြက္ေၾကာင္း သို႔မဟုတ္စည္းကမ္းခ်က္ကို ခ်ဳိးေဖာက္ေၾကာင္း ေတြ႕ရွိပါက အာမခံေၾကးကို ႏုိင္ငံေတာ္ဘ႑ာေငြအျဖစ္ သိမ္းဆည္းခံရမည့္အျပင္ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ကို ျပန္လည္ ႐ုပ္သိမ္းျခင္းခံရမည္။

အခန္း(၈)
ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ရရွိသူမ်ားအား ပံ့ပိုးေဆာင္ရြက္ျခင္း 

၂၃။ ဗဟုိေကာ္မတီသည္ -

(က) ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ရရွိသူကစိုက္ပ်ဳိးေရး သို႔မဟုတ္ ေမြးျမဴေရးလုပ္ငန္းအတြက္ နည္းပညာ၊ မ်ဳိးေကာင္းမ်ဳိးသန္႔ႏွင့္ အျခားပ့ံပိုးမႈမ်ားကို ဆက္သြယ္ေတာင္းခံလာလွ်င္ လိုအပ္သလုိ ကူညီပံ့ပိုးေပးႏုိင္သည္။

(ခ) ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား လုပ္ပုိင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ရရွိသူက ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈအတြက္ ေခ်းေငြမ်ားရရွိလိုလွ်င္ လည္းေကာင္း၊ ပ့ံပိုးပစၥည္းႏွင့္ ဝန္ေဆာင္မႈအကူအညီ ရရွိလိုလွ်င္လည္းေကာင္းသက္ဆုိင္ရာဌာန၊ အဖြဲ႔အစည္းသို႔ စိစစ္ေထာက္ခံေပးႏိုင္သည္။

(ဂ) ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ရရွိသူက လုပ္ငန္းအေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ၿပီးေနာက္ မုန္တုိင္းက်ေရာက္ျခင္းကဲ့သို႔ေသာ သဘာဝေဘးအႏၲရာယ္ေၾကာင့္ ႀကီးမားသည့္ ပ်က္စီးဆံုး႐ံႈးမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚပါက ႏုိင္ငံေတာ္မွ အထူးေခ်းေငြရရွိေရးအတြက္ သက္ဆိုင္ရာဝန္ႀကီး ဌာနသို႔ ေထာက္ခံေပးႏုိင္သည္။

၂၄။ ဗဟုိေကာ္မတီသည္ သတ္မွတ္ကာလအတြင္း စည္းကမ္းခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ ၿပီးစီးသည္အထိ လုပ္ငန္းအေကာင္အထည္ ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ေသာ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ ရရွိသူမ်ားအား အာမခံေၾကးျပန္လည္ထုတ္ေပးရမည္။

၂၅။ ဗဟုိေကာ္မတီသည္-

(က) ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ ရရွိထားသူက လုပ္ငန္းမ်ား အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ေဒသခံေတာင္သူလယ္သမားမ်ားႏွင့္ အျငင္းပြားျခင္း၊ဟန္႔တားေႏွာင့္ယွက္ျခင္း၊ က်ဴးေက်ာ္ဝင္ေရာက္လုပ္ကိုင္ျခင္း၊ အက်ဳိးဖ်က္ဆီးျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ခံရေၾကာင္း တင္ျပလာလွ်င္သက္ဆုိင္ရာဌာန၊ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ ဦးစြာညႇိႏႈိင္းေပးရမည္။ ညႇိႏႈိင္း၍မရပါက ဥပေဒအတုိင္း ေဆာင္ရြက္ရမည္။

(ခ) ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ခ်ထားေပးေသာ ေျမဧရိယာအေပၚတြင္ ယခင္ကတည္းက လက္ရွိစိုက္ပ်ဳိးလုပ္ကိုင္ေနေသာ ေဒသခံေတာင္သူလယ္သမားမ်ား၏ စုိက္ပ်ဳိးေျမမ်ားပါဝင္ေနပါက တရားဝင္ လုပ္ကိုင္ခြင့္ရရွိထားျခင္းမရွိသည့္တုိင္ နစ္နာမႈမရွိေစရန္ ယင္းတို႔၏ ဆႏၵအေပၚညႇိႏႈိင္းေဆာင္ရြက္ေပးရမည္။

(ဂ) ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ ခ်ထားေပးေသာေျမဧရိယာအေပၚတြင္ ယခင္ကတည္းက လုပ္ကုိင္ခြင့္ရရွိထားၿပီးေသာ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ားရွိပါက ၎တို႔ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ သေဘာတူညီခ်က္ျဖင့္ ဥပေဒႏွင့္အညီ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ေစရမည္။

အခန္း(၉)
ျပစ္မႈႏွင့္ ျပစ္ဒဏ္မ်ား 

၂၆။ မည္သူမဆို ဤဥပေဒအရ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ရွိေသာ ေျမေပၚရွိ ပစၥည္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ အက်ဳိးဖ်က္ဆီးေၾကာင္း ျပစ္မႈထင္ရွားစီရင္ျခင္းခံရလွ်င္ ထုိသူကုိ သံုးႏွစ္ထက္မပိုေသာ ေထာင္ဒဏ္ျဖစ္ေစ၊ က်ပ္တစ္ဆယ္သိန္းထက္ မပိုေသာ ေငြဒဏ္ျဖစ္ေစ၊ ဒဏ္ႏွစ္ရပ္လံုးျဖစ္ေစ ခ်မွတ္ရမည္။

၂၇။ မည္သူမဆို ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ရရွိသူကေသာ္လည္းေကာင္း၊ ယင္း၏ ကိုယ္စား တာဝန္ရွိသူကေသာ္လည္းေကာင္း ခြင့္ျပဳျခင္းမရွိဘဲ ဤဥပေဒအရ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ားလုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ရွိေသာ ေျမတြင္ ဝင္ေရာက္က်ဴးေက်ာ္လုပ္ကိုင္ေၾကာင္း ျပစ္မႈထင္ရွားစီရင္ျခင္းခံရလွ်င္ ထိုသူကို ႏွစ္ႏွစ္ထက္ မပိုေသာ ေထာင္ဒဏ္ျဖစ္ေစ၊က်ပ္ငါးသိန္းထက္မပိုေသာ ေငြဒဏ္ျဖစ္ေစ၊ ဒဏ္ႏွစ္ရပ္လံုးျဖစ္ေစ ခ်မွတ္ရမည္။

၂၈။ မည္သူမဆို ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ရရွိသူကိုျဖစ္ေစ၊ ထုိသူ၏ သေဘာတူခြင့္ျပဳခ်က္အရ လုပ္ကိုင္သူကိုျဖစ္ေစဤဥပေဒအရ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ရွိေသာေျမတြင္ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မႈကို ဟန္႔တားေႏွာင့္ယွက္ေၾကာင္း ျပစ္မႈထင္ရွားစီရင္ျခင္းခံရလွ်င္ ထုိသူကို တစ္ႏွစ္ထက္မပိုေသာ ေထာင္ဒဏ္ ျဖစ္ေစ၊ က်ပ္ သံုးသိန္းထက္မပိုေသာ ေငြဒဏ္ျဖစ္ေစ၊ ဒဏ္ႏွစ္ရပ္လံုးျဖစ္ေစ ခ်မွတ္ရမည္။

၂၉။ မည္သူမဆို ဤဥပေဒအရ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသံုးျပဳခြင့္ ျပန္လည္႐ုပ္သိမ္းထားသည့္ ေျမေပၚမွထြက္ခြာဖယ္ရွားေပးရန္ ပ်က္ကြက္ေၾကာင္း ျပစ္မႈထင္ရွား စီရင္ျခင္းခံရလွ်င္ ထုိသူကို တစ္ႏွစ္ထက္မပိုေသာ ေထာင္ဒဏ္ျဖစ္ေစ၊ က်ပ္သံုးသိန္းထက္မပိုေသာ ေငြဒဏ္ျဖစ္ေစ၊ ဒဏ္ႏွစ္ရပ္လံုးျဖစ္ေစ ခ်မွတ္ရမည္။ အခန္း(၁ဝ) အေထြေထြ

၃ဝ။ အခန္း(၉)ပါ ျပစ္မႈမ်ားကို ရဲအေရးယူပိုင္ခြင့္ရွိေသာ ျပစ္မႈမ်ားအျဖစ္သတ္မွတ္သည္။

၃၁။ ဗဟုိေကာ္မတီသည္ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္၊အသံုးျပဳခြင့္ရရွိသူအား လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မႈႏွင့္ ၿပီးစီးမႈအေျခအေနကို သတ္မွတ္ခ်က္္မ်ားႏွင့္အညီ တင္ျပေစႏုိင္သည္။

၃၂။ ဗဟိုေကာ္မတီသည္ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား စီမံခန္႔ခြဲမႈႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ေဆာင္ရြက္မႈကို ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႔သို႔ ေျခာက္လလွ်င္တစ္ႀကိမ္ တင္ျပရမည္။ မူဝါဒဆုိင္ရာ အဆံုးအျဖတ္ခံယူရန္ ေပၚေပါက္ပါက ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတထံသို႔ နည္းလမ္းတက်တင္ျပ၍ လမ္းၫႊန္မႈခံယူရမည္။

၃၃။ ဤဥပေဒအရဖြဲ႔စည္းေသာ ဗဟိုေကာ္မတီသည္ ဤဥပေဒမျပ႒ာန္းမီကဖြဲ႕စည္းခဲ့ေသာ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား စီမံခန္႔ခြဲေရး ဗဟိုအဖြဲ႕၏တာဝန္ႏွင့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ားကို ဆက္ခံေဆာင္ရြက္ရမည္။

၃၄။ ဤဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ား အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ရာတြင္-
 (က) ဝန္ႀကီးဌာနသည္ လုိအပ္ေသာ နည္းဥပေဒမ်ား၊ စည္းမ်ဥ္းႏွင့္စည္းကမ္းမ်ားကို ျပည္ေထာင္စုအစုိးရအဖြဲ႕၏ သေဘာတူညီခ်က္ျဖင့္ ထုတ္ျပန္ႏုိင္သည္။
(ခ) ဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ ဗဟိုေကာ္မတီတုိ႔သည္ လုိအပ္ေသာ အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာ၊ အမိန္႔၊ ၫႊန္ၾကားခ်က္ႏွင့္ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားကိုထုတ္ျပန္ႏုိင္သည္။

ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအရ ကြၽႏ္ုပ္လက္မွတ္ေရးထုိးသည္။

(ပံု)သိန္းစိန္
 ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ
  ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္

× × ×

No comments:

Post a Comment