လယ္ယာေျမ ဥပေဒ
(၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ဥပေဒအမွတ္ ၁၁) ကို ဥပေဒေရးရာ ေဝဖန္သုံးသပ္ျခင္း
ျမန္မာႏုိင္ငံ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္မွ ဤ လယ္ယာေျမဥပေဒကို ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ မတ္လ ၃၀ ရက္ေန႔က ျပ႒ာန္းလိုက္ပါသည္။
ဤလယ္ယာေျမ ဥပေဒပုဒ္မ ၃ (က) တြင္- “လယ္ယာေျမ ဆိုသည္မွာ လယ္ေျမ၊ ယာေျမ၊ ကိုင္းကၽြန္းေျမ၊ ေတာင္ယာေျမ၊ ႏွစ္ရွည္ပင္စုိက္ပ်ဳိးေသာေျမ၊ ဓနိေျမ၊ ဥယ်ာဥ္ေျမ ဟုေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေျမႏုကၽြန္းေျမ ဟုေသာ္လည္းေကာင္း သတ္မွတ္သည့္ ေျမမ်ားကုိ ဆိုလုိသည္။” ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ပုဒ္မ ၃ (ခ) တြင္- “လယ္ေျမ ဆိုသည္မွာ သဘာဝအရေသာ္လည္းေကာင္း၊ လူတို႔ဖန္တီးေသာ နည္းလမ္းအရ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ စုိက္ပ်ဳိးေရ ရယူၿပီး ေရထိန္းသိမ္းႏိုင္ေစရန္ ေဆာင္ရြက္ထားသည့္ စပါးသီးႏွံ အဓိက စိုက္ပ်ဳိးေသာ ေျမကုိ ဆိုလိုသည္။” ဟူ၍လည္းေကာင္း ေဖာ္ျပထားပါသည္။ လယ္ယာေျမကို စပါးသီးႏွံ အဓိက စုိက္ပ်ဳိးေသာေျမဟုသတ္မွတ္ခ်က္မွာ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ား လြတ္လပ္စြာ စိုက္ပ်ဳိးထုတ္လုပ္ႏုိင္ေရးအတြက္ အဟန္႔အတား ျဖစ္ေနပါသည္။ ထုတ္လုပ္မႈကုိ အက်ဳိးျပဳမည့္ မည္သည့္ သီးႏွံကုိမဆို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ စုိက္ပ်ဳိးခြင့္ ျပဳရပါမည္။
ဤဥပေဒ ပုဒ္မ ၃ (ဃ) တြင္- “လယ္ယာေျမ လုပ္ပုိင္ခြင့္ဆိုသည္မွာ ႏုိင္ငံေတာ္သည္ ေျမယာအားလုံး၏ ပင္ရင္း ပုိင္ရွင္ျဖစ္၍ လယ္ယာေျမကို စုိက္ပ်ဳိးထုတ္လုပ္မႈ တိုးတက္ျမင့္မားေစရန္ အလို႔ငွာ ဤဥပေဒ၊ ဤဥပေဒအရ ထုတ္ျပန္သည့္ နည္းဥပေဒ၊ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းမ်ားႏွင့္အညီ လက္ဝယ္ထားရွိ၍ စုိက္ပ်ဳိးလုပ္ကိုင္ အသုံးခ်ခြင့္ျပဳျခင္းကုိ ဆိုလိုသည္။ သုိ႔ရာတြင္ ေျမေပၚ ေျမေအာက္ရွိ ေက်ာက္မ်က္၊ သတၱဳ၊ ေရနံႏွင့္ ဓာတ္ေငြ႔ စသည့္ သဘာဝသယံဇာတမ်ား ထုတ္ယူအသုံးခ်ခြင့္ မပါဝင္။” ဟုျပ႒ာန္းထားပါသည္။ လယ္ယာေျမကို လက္ဝယ္ထားရွိ၍ စုိက္ပ်ဳိးလုပ္ကုိင္ အသုံးခ်ခြင့္ကုိသာေပးပါသည္။ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ား လယ္လုပ္သူ လယ္ပိုင္ခြင့္ မရွိပါ။ ကိုယ္ပိုင္ဆိုင္ခဲ့သည့္ လယ္ယာေျမေပၚတြင္ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ လယ္ယာသူရင္းငွားဘဝသို႔ က်ေရာက္သြားေစရန္ ျပ႒ာန္းလာသည့္ ဥပေဒျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႔ရွိရပါသည္။
ဤဥပေဒ ပုဒ္မ ၁၂ (ခ) တြင္ “လယ္ယာေျမ လုပ္ပုိင္္ခြင့္ ရရွိသူသည္- လယ္ယာေျမႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဝန္ႀကီးဌာနက စည္းၾကပ္ေသာ ေျမခြန္ႏွင့္ အျခားအခြန္အခမ်ားကို ေပးေဆာင္ရမည္။” ဟုသတ္မွတ္ထားပါသည္။ ေျမခြန္ႏွင့္ အျခားအခြန္အခမ်ားမွာ သီးစားခႏွင့္ တထပ္တည္း ျဖစ္ပါသည္။ ဦးသိန္းစိန္အစိုးရ ေျမရွင္ခ်ဳပ္ႀကီးသုိ႔ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ားက တိုက္႐ုိက္ေပးေဆာင္ရမည့္ အႆျပာ သီးစားခ ျဖစ္ပါသည္။ ကိုယ့္ႏိုင္ငံ ကိုယ့္ေျမကို နယ္ခ်ဲ႕ ကိုလိုနီအဂၤလိပ္အစိုးရက သိမ္းပုိက္ခဲ့စဥ္က ေပးေဆာင္ခဲ့ရေသာ သီးစားခကို လြတ္လပ္ေရးရလာၿပီးေခတ္တြင္ပင္ ထပ္မံေပးေဆာင္ေနရဦးမည္ဆိုလွ်င္ တုိင္းႏုိင္ငံ၏ လြတ္လပ္ေရးအဓိပၸာယ္ ပီျပင္ပါဦးမည္ေလာ။ သီးစားခ ေပးရသည့္ စနစ္ကို လုံးဝ (လုံးဝ) ဖ်က္သိမ္းသင့္ပါသည္။
ဤဥပေဒပုဒ္မ ၁၂ (စ) တြင္ “သက္ဆိုင္ရာ လယ္ယာေျမ စီမံခန္႔ခြဲမႈအဖြဲ႔မွ တရားဝင္ခ်ထားျခင္း မရွိဘဲ က်ဴးေက်ာ္လုပ္ကိုင္ ျခင္းမျပဳရ။” ဟု ေဖာ္ျပခ်က္မွာ စစ္အစိုးရအဆက္ဆက္က ေျမယာေကာ္မတီမ်ားအတိုင္းပင္ ျဖစ္ျမဲျဖစ္ေနပါသည္။ တစုံတရာ ေျပာင္းလဲမႈရွိသည့္ လယ္ယာေျမစီမံခန္႔ခြဲမႈစနစ္ မဟုတ္သည့္အျပင္ ထုိထက္ပင္ ပုိမိုဆိုးဝါးသည့္ ဥပေဒပုဒ္မမ်ား တုိးလာသည္ကုိသာ ေတြ႔ၾကံဳေနရပါသည္။ ပုဒ္မ ၁၂ (ဆ) တြင္ “လယ္ယာေျမကို ခြင့္ျပဳမိန္႔မရရွိဘဲ အျခားနည္း သုံးစြဲျခင္း မျပဳရ။” ဟုလည္း လုပ္ကုိင္သုံးစြဲခြင့္၏ လြတ္လပ္မႈကုိတားဆီး ပိတ္ပင္ထားသည္ကုိ ေတြ႔ရပါသည္။
ဤဥပေဒ ပုဒ္မ ၁၂ (ဇ) တြင္ “လယ္ယာေျမကို မူလစုိက္ပ်ဳိးလ်က္ရွိေသာ သီးႏွံအမ်ဳိးအစားမွ အျခားသီးႏွံ အမ်ဳိးအစားသုိ႔ ခြင့္ျပဳခ်က္မရရွိဘဲ ေျပာင္းလဲစုိက္ပ်ဳိးျခင္း မျပဳရ။”ဟု ျပ႒ာန္းသတ္မွတ္လာပါသည္။ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးစနစ္ကုိ အေကာင္အထည္ေဖာ္မည္ဆိုလွ်င္ စီးပြားေရးအရ ထုတ္လုပ္မည့္ သီးႏွံအမ်ဳိးအစားကုိ ကန္႔သတ္ပုိင္ခြင့္ မရွိရပါ။ လြတ္လပ္စြာ စိုက္ပ်ဳိးထုတ္လုပ္ပုိင္ခြင့္ လူ႔အခြင့္အေရးကို ေတာင္သူလယ္သမားမ်ား ရရွိႏုိင္ရန္ အထူးလိုအပ္ပါသည္။ သုိ႔မွသာ ဆင္းရဲမြဲေတမႈကို ေလ်ာ့ခ်ႏုိင္ပါမည္။ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ား ဘဝျမႇင့္တင္ေရးလိုအပ္ခ်က္မ်ားကို လုံးဝ မပိတ္ပင္သင့္ပါ။ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ား မိမိတို႔ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ သီးႏွံကို လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္စုိက္ပ်ဳိးခြင့္ႏွင့္ ထြက္ရွိလာေသာ သီးႏွံမ်ားကို သုိေလွာင္ျခင္း၊ ႀကိတ္ခြဲျခင္း၊ သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ျခင္း၊ ျဖန္႔ျဖဴးေရာင္းခ်ျခင္းမ်ား လြတ္လပ္စြာ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ပုိင္ခြင့္ ရွိရပါမည္။
စကားရပ္မ်ား အဓိပၸာယ္ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဤဥပေဒ ပုဒ္မ- ၃(င) တြင္ “ဤဥပေဒတြင္ ပါရွိေသာ ေအာက္ပါစကားရပ္မ်ားသည္ ေအာက္ေဖာ္ျပပါအတိုင္း အဓိပၸာယ္ သက္ေရာက္ေစရမည္- ေတာင္သူလယ္သမား ဆိုသည္မွာ ေအာက္ေဖာ္ျပပါ တရပ္ရပ္ႏွင့္ ကိုက္ညီသူကို ဆိုသည္ ဟု နံပါတ္- ၁ မွ ၅ အထိ ေဖာ္ျပထားပါသည္။ ထိုအထဲတြင္ ႏွစ္ရွည္ သီးႏွံမ်ား စိုက္ပ်ဳိးရန္ (သို႔မဟုတ္) စီးပြားျဖစ္ေမြးျမဴရန္ ႀကီးၾကပ္လုပ္ကိုင္သူ၊ အရင္းအႏွီးမတည္သူ သို႔မဟုတ္ ႀကီးၾကပ္စီမံ လုပ္ကုိင္သူမ်ားကိုပါ ေတာင္သူလယ္သမား စာရင္းထဲထည့္ထားသည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။ ၎တို႔ကို ၾကည့္လိုက္လွ်င္ စစ္အစိုးရ၊ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ေဆြမ်ဳိးနီးစပ္သူမ်ား၊ လက္ေဝခံ ကုမၸဏီႀကီးမ်ား၊ ေျမရွင္ အရင္းရွင္မ်ား၊ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ား ျဖစ္ေနသည္ကို ေန႔စဥ္ သတင္း စာနယ္ဇင္းမီဒီယာမ်ားတြင္ အေထာက္အထား ခိုင္မာစြာ ေတြ႔ျမင္ေနရပါသည္။ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ားကိုအေၾကာင္းျပဳ၍ အထူးအခြင့္ေရးရယူႏိုင္ရန္ လမ္းဖြင့္ ျပ႒ာန္းလာျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဦးသိန္းစိန္အစိုးရ၏ ႏုိင္ငံေတာ္ လက္ဝါးႀကီးအုပ္ေျမရွင္ႀကီးစနစ္ကို အထင္အရွား ေတြ႔ျမင္ရပါသည္။
ဤဥပေဒ၏ လယ္ယာေျမကို စီမံခန္႔ခြဲျခင္း ပုဒ္မ ၃၄ တြင္ “ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ုိင္းမ်ား စီမံခန္႔ခြဲေရး ဗဟုိေကာ္မတီက စိုက္ပ်ဳိးေရးႏွင့္ ေမြးျမဴေရးလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ လုပ္ပုိင္ခြင့္ -သို႔မဟုတ္- အသုံးျပဳခြင့္ေပးထားသည့္ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ားႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ သီးႏွံစုိက္ပ်ဳိးထုတ္လုပ္မႈ တည္ၿငိမ္သည့္အခါ လယ္ယာေျမအျဖစ္ ေျပာင္းလဲသတ္မွတ္ၿပီး ဤဥပေဒတြင္ အက်ဳံးဝင္ေစရမည္။” ဟုႀကိဳတင္ အကြက္ဆင္ ျပ႒ာန္းလာပါသည္။ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ မတ္လ ၃၀ ရက္ေန႔က ျပ႒ာန္းထားေသာ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ုိင္းမ်ား စီမံခန္႔ခြဲေရး ဥပေဒ (၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ဥပေဒအမွတ္ – ၁၀)ႏွင့္ ပူးတြဲ ေလ့လာ သုံးသပ္ရန္ လိုအပ္ပါသည္။ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ုိင္းမ်ားကို လယ္ယာေျမအျဖစ္ေျပာင္းလဲႏိုင္ရန္ ဤဥပေဒတြင္ အက်ဳံးဝင္ေစရမည္ ဟု တဆက္တည္း ျပ႒ာန္းထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ုိင္းမ်ား စီမံခန္႔ခြဲေရး ဥပေဒ ပုဒ္မ -၁၀ တြင္ “ဗဟိုေကာ္မတီသည္ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ုိင္းမ်ားကို စုိက္ပ်ဳိးေရး၊ ေမြးျမဴေရးႏွင့္ ယင္းႏွင့္ဆက္ႏြယ္လ်က္ရွိေသာ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ ခြင့္ျပဳသည့္အခါ ေျမဧရိယာႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍-
(က) စုိက္ပ်ဳိးေရး လုပ္ငန္းတြင္-
(၁) ႏွစ္ရွည္ပင္ျဖစ္ပါက စုစုေပါင္း ဧက ၅၀၀၀၀ (ငါးေသာင္း) အထိ ခြင့္ျပဳႏိုင္သည္။
(၂) ဥယ်ာဥ္ျခံ သီးႏွံ ျဖစ္ပါက ဧက ၃၀၀၀ (သုံးေထာင္) ထက္မပိုေစဘဲ ခြင့္ျပဳႏုိင္သည္။
(၃) စက္မႈကုန္ၾကမ္း ရာသီသီးႏွံျဖစ္ပါက စုစုေပါင္း ဧက ၅၀၀၀၀ (ငါးေသာင္း) အထိ ခြင့္ျပဳႏုိင္သည္ ဟု သတ္မွတ္ထားပါသည္။ ၾကံ႕ဖြံ႔ ဦးသိန္းစိန္ အစုိးရႏွင့္ အေပါင္းပါ လက္ေဝခံ ကုမၸဏီႀကီးမ်ား၊ ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားက ေျမဧက ငါးေသာင္းအထိ ေျမယာအေျမာက္အမ်ား ပုိင္ဆုိင္ႏိုင္ရန္ ျပ႒ာန္းထားျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း မ်က္ေျခမျပတ္ အာ႐ုံစုိက္ သတိထားၾကရန္ လိုပါသည္။
ဤ လယ္ယာေျမ ဥပေဒ၏ ပုဒ္မ-၃၅ တြင္ “ခ်မွတ္ေသာ အမိန္႔ႏွင့္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကိုျဖစ္ေစ လုိက္နာရန္ပ်က္ကြက္ေၾကာင္း ျပစ္မႈထင္ရွား စီရင္ခံရလွ်င္ ထိုသူကို အနည္းဆုံး ၆ လမွ အမ်ားဆုံး ၂ ႏွစ္ထိ ေထာင္ဒဏ္ ခ်မွတ္ရမည့္ျပင္ အနည္းဆုံး က်ပ္ ၃ သိန္းမွ အမ်ားဆုံး က်ပ္ ၅ သိန္းအထိ ေငြဒဏ္ ခ်မွတ္ႏုိင္သည္။” ဟုလည္းေကာင္း၊ ပုဒ္မ ၃၇ တြင္ “အမ်ားဆုံး ၃ -ႏွစ္အထိ ေထာင္ဒဏ္အျပင္ က်ပ္ ၁၀ သိန္းေအာက္ မနည္းေသာ ေငြဒဏ္ကုိလည္း ခ်မွတ္ရမည္။” ဟုလည္းေကာင္း ျပစ္ဒဏ္သတ္မွတ္ထားပါသည္။ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ားဖက္မွ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေပးမည့္အစား အက်ဥ္းေထာင္ထဲထည့္ရန္ အစုိးရကက်င့္သုံးမည့္ လယ္ယာေျမအုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ကို ႐ႈမေကာင္း ျမင္မေကာင္း ေတြ႔ျမင္ေနရသည္မွာ ႏုိင္င့ံ ဂုဏ္က်က္သေရကို ႐ုတ္ေလ်ာ့ေစပါသည္။
ဤဥပေဒ၏ ေနာက္ဆုံးပုဒ္မ - ၄၃ တြင္ “ေအာက္ပါဥပေဒမ်ားကို ဤဥပေဒျဖင့္ ႐ုပ္သိမ္းလိုက္သည္ -
(၁) ၁၉၅၃ ခုႏွစ္၊ လယ္ယာေျမႏုိင္ငံပိုင္ ျပဳလုပ္ေရး အက္ဥပေဒ။
(၂) ၁၉၆၃ ခုႏွစ္၊ သီးစားခ်ထားေရး ဥပေဒ။
(၃) ၁၉၆၃ ခုႏွစ္၊ ေတာင္သူလယ္သမား အခြင့္အေရး ကာကြယ္သည့္ ဥပေဒ။ -တုိ႔ျဖစ္သည္ဟု ေဖာ္ျပထားပါသည္။
႐ုပ္သိမ္းခံရသည့္ အထက္ပါ တည္ဆဲဥပေဒမ်ားတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ အမ်ားျပည္သူ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ားအတြက္ အက်ဳိးရွိေစႏိုင္သည့္ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ား ပါရွိခဲ့ပါသည္။ ယခုျပ႒ာန္းလာသည့္ လယ္ယာေျမဥပေဒအသစ္တြင္ အလားတူ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ား ထည့္သြင္းျပ႒ာန္းထားျခင္းမရွိသည္ကုိ ႏိႈင္းယွဥ္ေလ့လာ ေတြ႔ရွိရပါသည္။ ယခု လယ္ယာေျမဥပေဒသစ္၏ ေပ်ာ့ကြက္ ဟာကြက္ ဆိုးကြက္မ်ားေၾကာင့္ အျငင္းပြားမႈ ပဋိပကၡမ်ားႀကီးထြားလာ႐ုံမက ေနာက္ဆုံး ေတာင္သူလယ္သမား သပိတ္တုိက္ပြဲမ်ားႏွင့္ ၾကံဳေတြ႔လာႏုိင္ပါ သည္။
ဤဥပေဒ ပုဒ္မ -၃၈ တြင္ “ေတာင္သူလယ္သမား အဖြဲ႔အစည္းကို ဖြဲ႔စည္းႏုိင္သည္။” ဟုလည္းေကာင္း၊ ပုဒ္မ -၃(ည) တြင္ “၎အဖြဲ႔အစည္းဆိုသည္မွာ ေက်းလက္ စီးပြားေရး ဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္မႈအတြက္ အေထာက္အကူျပဳေစရန္ ထုတ္ျပန္ထားေသာ ဥပေဒ တစ္ရပ္ရပ္ႏွင့္အညီ ဖြဲ႔စည္းထားေသာ ေတာင္သူလယ္သမား အဖြဲ႔အစည္းကုိ ဆိုသည္။”ဟုလည္းေကာင္း ျပ႒ာန္းပါရွိသည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။ “ထုတ္ျပန္ထားေသာ ဥပေဒတစ္ရပ္ရပ္ႏွင့္အညီ ဖြဲ႔စည္းထားေသာ” -ဟု ေဖာ္ျပထားသည့္အခ်က္မွာ သံသယျဖစ္ဖြယ္ရာမ်ားစြာ ရွိပါသည္။ ထိုဥပေဒမ်ားသည္ လြတ္လပ္စြာ ဖြဲ႔စည္း တည္ေထာင္ခြင့္ကို တနည္းမဟုတ္တနည္း ပိတ္ပင္တားျမစ္ထားေသာ ဥပေဒမ်ားသာျဖစ္ခဲ့သည္ကို ေခတ္အဆက္ဆက္က အေတြ႔အၾကံဳႏွင့္ သင္ခန္းစာမ်ားအရ မ်ားစြာ သတိခ်ပ္ၾကရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ားအေနျဖင့္ “မိမိကုိယ္သာ ကိုးကြယ္ရာ” စိတ္ဓာတ္ျဖင့္ လယ္သမားသမဂၢမ်ားကို အက်ယ္အျပန္႔ ကုိယ့္ဖာသာကုိယ္ ဖြဲ႔စည္းႏုိင္လွ်င္ အေကာင္းဆုံး ျဖစ္ပါသည္။ ေျဗာင္ ဖြဲ႔မရလွ်င္ လွ်ဳိ႕ဝွက္ဖြဲ႔။ တခ်ဳိ႕ေနရာေတြမွာ ေျဗာင္ တပုိင္း လွ်ဳိ႕ဝွက္တပုိင္း ဖြဲ႔စည္းႏုိင္ရပါမည္။ ေခတ္အဆက္ဆက္က ေတာင္သူလယ္သမားတုိက္ပြဲေတြမွာလို ေတာင္သူလယ္သမားေတြဘက္က ျပတ္ျပတ္သားသား မားမားမတ္မတ္ ရပ္တည္ေပးသည့္ ႏုိင္ငံေရး အဖြဲ႔အစည္းေတြရွိခဲ့လွ်င္ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ပါသည္။ ထိုအဖြဲ႔အစည္းသည္ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ားအတြက္ ယံုၾကည္စြာ လက္တြဲေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေသာ မဟာမိတ္အင္အားစုတရပ္ ျဖစ္လာလိမ့္မည္ ျဖစ္ပါသည္။
ဦးမ်ဳိး (ဥပေဒ)
၁၂ – ၄ – ၂၀၁၂
× × × × ×
No comments:
Post a Comment