Wednesday, April 4, 2012

တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ားေရးရာႏွင့္ အနာဂတ္ျပည္ေထာင္စုသစ္ (ရဲေဘာ္ေဇာ္ကိုႏိုင္)

တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ားေရးရာႏွင့္ အနာဂတ္ျပည္ေထာင္စုသစ္ 
(သို႔မဟုတ္)
တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား၏တန္းတူေရး၊ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ႏွင့္ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုတည္ေဆာက္ေရးအေပၚအျမင္


ေလ့လာေရးအတြက္ ျပဳစုထားသည့္ စစ္တမ္းျဖစ္ပါသည္။
ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၂၂ ရက္၊ ၂၀၁၂


ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ လူမ်ဳိးေပါင္းစံုေနထိုင္သည့္ႏိုင္ငံ ( Multi Nation State) ျဖစ္သည္။ ရွမ္း၊ ကခ်င္၊ ကရင္၊ ကရင္နီ၊ မြန္၊ ဗမာ၊ ရခိုင္၊ ခ်င္း၊ ဝ၊ ပအိုဝ့္၊ ပေလာင္၊ လားဟူ၊ ကယန္း၊ နာဂ စသည့္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ားျဖင့္ စုေပါင္းေနထိုင္ၾကသည့္ ႏိုင္ငံျဖစ္သည္။ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ားသည္ ႏိုင္ငံလူဦးေရ၏ ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ရွိၿပီး နယ္ေျမ ၅ ပံု/ ၃ ပံုခန္႔ က်ယ္ဝန္းသည္။ အမ်ားအားျဖင့္ သီးျခားစု ေဝးေနထုိုင္ၾကသည္။

တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးတိုင္းတြင္ ပထဝီအေနအထားအရ နယ္နိမိတ္ အထင္အရွားရွိျခင္း၊ ကိုယ္ပိုင္ဓေလ့႐ိုးရာ ဘာသာစကား၊ ယဥ္ေက်းမႈရွိျခင္း၊ ရာဇဝင္အစဥ္အလာအရ တမ်ဳိးတည္းရွိေသာ လူစုရွိျခင္း၊ လူဦးေရ သင့္တင္စြာရွိျခင္းႏွင့္ ထူးျခားခ်က္မွာ ျမန္မာျပည္၏ ႏုိင္ငံေရး အေျခအေနအရ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ားတြင္ လူမ်ဳိးမ်ားအား ကိုယ္စားျပဳေသာ ႏုိုင္ငံေရးပါတီမ်ား (အမ်ဳိးသားလြတ္ေျမာက္ေရး ေတာ္လွန္ေရးအင္အားစုမ်ား) ရွိေနျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ တို္င္းရင္းသားလူမ်ဳိးေပါင္းစံု ေနထိုင္ၾကေသာ္လည္း အမ်ဳိးသားစည္းလံုးညီညြတ္မႈၿပိဳကြဲကာ ျပည္တြင္းစစ္မီး ေတာက္ေလာင္ေနခဲ့ရသည္။ ျပည္တြင္းစစ္ျဖစ္ရျခင္း၏ အဓိကအေၾကာင္းရင္းသည္ ဒီမိုကေရစီ ဆိတ္သုဥ္းျခင္းႏွင့္ တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား၏ တန္းတူရည္တူအခြင့္အေရးမ်ား ဆံုး႐ႈံးျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ၁၉၄၈ ခုႏွစ္ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးသည္ႏွင့္ ျပည္တြင္းစစ္ျဖစ္ခဲ့ရျခင္းျဖစ္ၿပီး ျပည္တြင္းစစ္၏ တရားခံမွာ အုပ္စိုးသူ အာဏာရ အစိုးရမ်ားသာျဖစ္၍ ႏိုင္ငံေရးျပႆနာမ်ားကို မွန္ကန္စြာမေျဖရွင္းႏိုင္သည့္ ရလာဒ္ပင္ျဖစ္သည္။


ႏိုင္ငံအတြင္း မွီတင္းေနထိုင္ၾကသည့္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား၏ ေနာက္ခံသမိုင္းေၾကာင္းမ်ားသည္လည္း ထူးျခားစြာ ျဖစ္တည္လာျခင္းျဖစ္သည္။ ေအဒီ (AD) ၁၀၄၄- ခုႏွစ္ အေနာ္ရထာမင္း၏ တိုက္ခုိက္သိမ္းပိုက္ျခင္းအားျဖင့္ ပေဒသရာဇ္ႏုိင္ငံေတာ္ မေပၚေပါက္မီ တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ားသည္ ဗမာတုိင္းရင္းသား ဗမာဘုရင္မ်ားႏွင့္ ထီးၿပိဳင္၊ နန္းၿပိဳင္ သီးျခားေနထိုင္ခဲ့ၾကေၾကာင္း သမိုင္းမွတ္တမ္းမ်ားရွိသည္။ တိဘက္ကုန္းျမင့္မွ ဆင္းသက္လာသည့္ ပ်ဴလူမ်ဳိးမ်ား၏ ဗိႆႏိုး၊ ဟန္လင္း၊ သေရေခတၱရာ ႏိုင္ငံေတာ္မ်ား၊ မြန္ တိုင္းရင္းသားမ်ား၏ သုဝဏၰဘူမိ၊ ဟံသာဝတီ၊ ရာမည စသည့္ မြန္ႏိုင္ငံေတာ္မ်ား၊ ရခိုင္လူမ်ဳိးမ်ား၏ ဒြြါရဝတီ၊ ဓညဝတီ၊ ေဝသာလီ၊ ပါးရိန္၊ ေလာင္းၾကတ္၊ ေျမာက္ဦး စသည့္ ရခိုင္ႏိုင္ငံေတာ္မ်ား၊ ရွမ္းတိုင္းရင္းသားမ်ား၏ နန္ေခ်ာင္ႏိုင္ငံေတာ္မ်ား၊ အလားတူ ကရင္နီ၊ ခ်င္း၊ ကခ်င္၊ ကရင္မ်ားသည္လည္း ေစာ္ဘြား၊ ေစာ္ဖ်ား၊ ေစာ္ကဲ၊ ဒူးဝါး၊ ေတာင္ပိုင္၊ ေတာင္အုပ္ စသည့္ ကိုယ့္နည္းကိုယ့္ဟန္ ကုိယ့္ၾကငွန္းျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ရပ္တည္ ေနထုိင္ခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ဗမာတိုင္းရင္းသားမ်ားသည္လည္း ပုဂံ၊ အင္းဝ၊ ပင္းယ၊ ေတာင္ငူ၊ အမရပူရ၊ မႏၲေလး ၊ စစ္ကိုင္း စသည့္ ႏိုင္ငံေတာ္မ်ားျဖင့္ သီးျခားစီရပ္တည္ေနထိုင္ခဲ့ၾကသည္။

ထိုသို႔ သီးျခားစီ ရပ္တည္ေနထိုင္လာခဲ့ၾကရာမွ ဗမာဘုရင္မ်ားသည္ အင္အားႀကီးမားလာၿပီး စစ္အင္အားကို အသံုးခ်၍ အေနာ္ရထာမင္း (ေအဒီ-၁၀၄၄) လက္ထက္မွ သီေပါမင္း (သကၠရာဇ္ - ၁၈၈၅) အထိ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား၏ တိုင္းျပည္ (ႏိုင္ငံေတာ္) မ်ားအား စစ္ေရးအရ က်ဴးေက်ာ္တိုက္ခိုက္ သိမ္းပိုက္ကြ်န္ျပဳၿပီး ၾသဇာခံလုပ္ေစကာ အဓမၼ စုစည္းထားသည့္ ‘ပေဒသရာဇ္ႏိုင္ငံေတာ္’ ႀကီးကို တည္ေဆာက္ခဲ့ေလသည္။ ဤသည္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံသမိုင္း အစစ္အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။ အုပ္စိုးသူအဆက္ဆက္၏ ျမန္မာႏိုင္ငံသမိုင္း ျပဌာန္းစာအုပ္မ်ားတြင္ ဗမာဘုရင္မ်ားအား ‘တိုင္းျပည္ကုိ စုစည္းတည္ေထာင္ႏိုင္သူမ်ား’အျဖစ္ ခ်ီးမႊမ္းမွတ္တမ္းတင္ထားခဲ့ၿပီး ေမာ္ကြန္းထုိးဂုဏ္ျပဳခဲ့ၾကသည္။ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ားအဖို႔မွာ ဤလုပ္ရပ္သည္ နယ္ခ်ဲ႕က်ဴးေက်ာ္ သိမ္းပိုက္အုပ္ခ်ဳပ္္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္ဟု သတ္မွတ္သည္။ တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ားအတြက္ လက္မခံႏုိင္စရာမ်ားျဖစ္သည္။

ဗမာဘုရင္မ်ားသည္ စစ္ေရးအရ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား၏ နယ္ေျမမ်ား (တိုင္းျပည္မ်ား) ကို သိမ္းပိုက္ႏိုင္ခဲ့ေသာ္လည္း အဂၤလိပ္ နယ္ခ်ဲ႕မ်ား၏ က်ဴးေက်ာ္စစ္ကို ႐ႈံးနိမ့္ခဲ့သည္။ အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ႕မ်ား၏ ပထမ က်ဴးေက်ာ္စစ္ (၁၈၂၄-၂၆/ ဘႀကီးေတာ္ဘုရားလက္ထက္)၊ ဒုတိယက်ဴးေက်ာ္စစ္ (၁၈၅၂ - ပုဂံမင္းလက္ထက္)၊ တတိယစစ္ (၁၈၈၅ - သီေပါမင္းလက္ထက္) မ်ားတြင္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ားသည္ ဗမာတိုင္းရင္းသားမ်ားႏွင့္အတူ လက္တြဲေတာ္လွန္ခဲ့ၾကသည္။ အလားတူ ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္မ်ား ဝင္ေရာက္လာၿပီးေနာက္ ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရးကာလ (၁၉၄၂-၄၅) တြင္လည္း ဗမာ့တပ္မေတာ္ႏွင့္လက္တြဲ၍ ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္တို႔အား ေျပာင္ေျမာက္စြာ ေတာ္လွန္ တုိက္ခိုက္ခဲ့ၾကသည္။

ထင္ရွားေသာ တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ားမွာ ေစာဘဦးႀကီး၊ သရာသာထို၊ မန္းဘခိုင္ စသည့္ ကရင္ တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ သိုင္ဘဟန္ (ကယန္း တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္)၊ ဗုိလ္ဆြန္ပက္၊ ပူထြမ္ေထာင္း၊ ႂကြမ္ဘိ၊ ပူဝမ္းသူးေမာင္၊ ကပၸတိန္ မင္းတုန္းႏုန္း စသည့္ ခ်င္း/ဇုိမီး တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ ဒိုင္ဖာဒူးဝါး၊ ဆမားဒူးဝါး၊ ဆင္ဝါးေနာင္ စသည့္ ကခ်င္တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ မိုင္းပြန္ေစာ္ဘြား စဝ္စံထြန္း၊ ေညာင္ေရႊေစာ္ဘြား စဝ္ေရႊသိုက္ စသည့္ ရွမ္းတိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမ (ရခိုင္တုိင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္) ႏွင့္ ဂ်ီစီဘီေအ ဝံသာႏုအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဦးခ်စ္လႈိင္ (မြန္တိုု္င္းရင္းသား ေခါင္းေဆာင္) တို႔ျဖစ္ၾကၿပီး ရဲရင့္ေျပာင္ေျမာက္စြာ တိုက္ပြဲဝင္ခဲ့သူမ်ား၊ တိုင္းျပည္အတြက္ ကိုယ္က်ဳိးစြန္႔သူမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ားသည္ ယခင္က ကိုယ့္ထီးကိုယ့္နန္းႏွင့္ ေနထိုင္လာခဲ့ၾကေသာ္လည္း တပါးရန္ကို ဘံုအက်ဳိးစီးပြားအတြက္ စုေပါင္းလက္တြဲ တိုက္ပြဲဝင္ခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္သည္၊ ဤသည္မွာ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား၏ ထူးျခားသည့္ သမိုုင္းျဖတ္သန္းမႈျဖစ္သည္။

ဗမာတိုင္းရင္းသား ေခါင္းေဆာင္ဘက္ကဆိုလွ်င္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းအား ေဖာ္ျပရေပလိမ့္မည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းသည္ ပေဒရာဇ္ဗမာဘုရင္မ်ား ကြယ္ေပ်ာက္ၿပီးေနာက္ ျမန္မာႏိုင္ငံအား မွန္ကန္ေသာ အမ်ဳိးသားေရးစိတ္ဓာတ္ႏွင့္ စစ္မွန္ေသာ အမ်ဳိးသားေသြးစည္းညီညြတ္ေရး (အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး) အား တည္ေဆာက္ႏိုင္ခဲ့သူျဖစ္သည္။ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား၏ ယံုၾကည္ေလးစားမႈကို ခံခဲ့ရသူျဖစ္သည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းသည္ မဟာလူမ်ဳိးႀကီးဝါဒအား ဆန္႔က်င္သူ၊ အမ်ဳိးသားစည္းလံုးညီညြတ္မႈကို လိုလားသူ၊ စစ္မွန္ေသာ ျပည္ေထာင္စုႀကီးတည္ေဆာက္မႈကို လိုလားသူ၊ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား၏ တန္းတူေရးကို လိုလားသူျဖစ္သည္။

တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ားသည္ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ရထုိက္ေၾကာင္း၊ တန္းတူအခြင့္အေရး ရသင့္ေၾကာင္း စည္းလံုး ညီညြတ္စြာ အတူတကြ စုေပါင္းေနထိုင္သည့္ ျပည္ေထာင္စုႀကီးျဖစ္လိုေၾကာင္း မွန္ကန္ေသာ အမ်ဳိးသားေရးဝါဒႏွင့္ စည္း႐ံုးမႈေၾကာင့္ ၁၉၄၇၊ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၁၂ ရက္ေန႔တြင္ ပင္လံုစာခ်ဳပ္အား ခ်ဳပ္ဆိုႏိုင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

ပင္လံုစာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆိုရာတြင္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ားအားလံုး မတက္ေရာက္ႏိုင္ခဲ့ေသာ္လည္း၊ ထိုကာလတြင္ တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား၏ အခြင့္အေရးအတြက္ ရပ္တည္တိုက္ပြဲဝင္ေနသည့္ ေတာင္တန္းသားမ်ား စည္းလုံးညီၫြတ္ေရးအဖြဲ႔ (တစညဖ) (The Supre me Council Of the United Hill People- SCOUHP)မွ ကိုယ္စားလွယ္ေခါင္းေဆာင္မ်ား ပါဝင္လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့ၾကသည္။ (SCO UHP)တြင္ ရွမ္း၊ ခ်င္း၊ ကခ်င္ စသည့္ တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ားျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းထားျခင္းျဖစ္သည္။ (KNU)မွ ကရင္တိုင္းရင္းသားမ်ားမွ ေလ့လာသူအျဖစ္ တက္ေရာက္ခဲ့ၾကသည္။ မတက္ေရာက္ႏိုင္ေသာ အျခားတိုင္းရင္းသား ေခါင္းေဆာင္မ်ားမွလည္း ပင္လံုညီလာခံအား ေထာက္ခံခဲ့ၾကသည္။ ပင္လံုညီလာခံ၏ သေဘာတူညီခ်က္မ်ားကို ျပန္လည္ေလ့လာၾကည့္ေသာအခါ ေအာက္ပါ အခ်က္မ်ားကို ေတြ႔ရသည္။

ထိုကာလ ၾကားျဖတ္ျမန္မာအစုိးရႏွင့္ ခ်က္ခ်င္းပူးေပါင္းျခင္းအားျဖင့္ ရွမ္း၊ ကခ်င္ႏွင့္ ခ်င္းတုိ႔သည္ လြတ္လပ္ေရးကို ပုိမုိ လ်င္ျမန္စြာရရွိလိမ့္မည္ဟု ယံုၾကည္ၾကၿပီး အစည္းအေဝးတက္ေရာက္သူ အဖြဲ႔ဝင္မ်ားအေနျဖင့္ ကန္႔ကြက္သူမရွိဘဲ သေဘာတူညီၾကေလသည္။ သေဘာတူညီခ်က္မ်ားမွာ ...။

(၁) ေတာင္တန္းသားမ်ား စည္းလုံးညီၫြတ္ေရးအဖြဲ႔ (တစညဖ)၏ ႀကိဳးကုိင္အဖြဲ႔ ကုိယ္စားလွယ္မ်ား၏ ေထာက္ခံခ်က္အရ ေတာင္တန္းသားမ်ား၏ ကုိယ္စားလွယ္တဦးကို ဘုရင္ခံကေရြးခ်ယ္၍ နယ္စပ္ေဒသမ်ားကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေဆာင္ရြက္ရန္အတြက္ ဘုရင္ခံ၏ အတုိင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္အျဖစ္ ခန္႔ထားရမည္။

(၂) ဤအတုိင္ပင္ခံပုဂၢဳိလ္ကို ဘုရင္ခံ၏ အမႈေဆာင္ေကာင္စီတြင္ ဌာနလက္ကိုင္မရွိ ေကာင္စီဝင္တဦးအျဖစ္ခန္႔ထား၍ ကာကြယ္ေရးႏွင့္ ျပည္ပကိစၥရပ္မ်ားတြင္ ထုံးနည္းဥပေဒအရ အမႈေဆာင္ေကာင္စီ၏ အာဏာလက္ေအာက္သုိ႔ ေရာက္ရွိသည့္နည္းတူ နယ္စပ္ေဒသကိစၥမ်ားကိုလည္း အမႈေဆာင္ေကာင္စီ၏အာဏာေအာက္သုိ႔ ေရာက္ရွိေစရမည္။ ဤနည္းလမ္းမ်ားအတုိင္း နယ္စပ္ေဒသဆုိင္ရာ အတုိင္ပင္ခံပုဂၢဳိလ္အား အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္အာဏာကုိ ေပးအပ္ရမည္။

(၃) အဆုိပါအတုိင္ပင္ခံပုဂၢဳိလ္ကုိ ၎ႏွင့္လူမ်ဳိးခ်င္းမတူေသာ ဒုတိယအတုိင္ပင္ခံ ၂ ဦးက ကူညီေစရမည္။ ေရွးဦးစြာ ဒုတိယ အတုိင္ပင္ခံပုဂၢဳိလ္ႏွစ္ဦးတုိ႔သည္ ၎တုိ႔အသီးသီးသက္ဆုိင္သည့္နယ္မ်ား၏ ကိစၥရပ္မ်ားကုိ ေဆာင္ရြက္ရန္ျဖစ္၍ အတုိင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္မွာ အျခားနယ္စပ္ေဒသအားလုံးတုိ႔၏ကိစၥရပ္မ်ားကုိ ေဆာင္ရြက္ေစရန္ ျဖစ္သည္။ ၎တုိ႔သည္ ထုံးနည္းဥပေဒအရ တြဲဖက္တာဝန္ယူရသည့္မူအတုိင္း ရြက္ေဆာင္ေစရမည္။

(၄) အတုိင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္သည္ အမႈေဆာင္ေကာင္စီတြင္ အဖြဲ႔ဝင္လူႀကီးအေနျဖင့္ နယ္စပ္ေဒသမ်ား၏ တဦးတည္းေသာ ကုိယ္စားလွယ္အျဖစ္ ပါဝင္ရမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ဒုတိယအတုိင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ နယ္စပ္ေဒသမ်ားႏွင့္ သက္ဆုိင္ရာကိစၥရပ္မ်ားကုိ ေဆြးေႏြးၾကသည့္အခါ အမႈေဆာင္ေကာင္စီတြင္ တက္ေရာက္ႏုိင္ခြင့္ရွိေစရမည္။

(၅) အထက္တြင္ သေဘာတူညီသည့္အတုိင္း ဘုရင္ခံ၏အမႈေဆာင္ေကာင္စီကုိ တုိးခ်ဲ႕မည္ျဖစ္ေသာ္လည္း နယ္စပ္ေဒသမ်ား၏ နယ္တြင္းအုပ္ခ်ဳပ္ေရးတြင္ ယခုခံစားေနရေသာ ကုိယ္ပုိင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကို မည္သည့္နည္းႏွင့္မဆုိ တစုံတရာ လက္လြတ္ေစရန္ အဆုိပါေကာင္စီက ျပဳလုပ္ျခင္းမရွိေစရ။ နယ္စပ္ေဒသမ်ားအတြက္ နယ္တြင္း အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတြင္ ကိုယ္ပုိင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးရာခုိင္ႏႈန္း အျပည့္ရွိေစရမည္ဟူေသာမူကုိ သေဘာတူညီၾကသည္။

(၆) ပူးေပါင္းထားၿပီးသည့္ ျမန္မာျပည္အတြင္း သီးသန္႔ ကခ်င္ျပည္နယ္တခု နယ္နိမိတ္သတ္မွတ္၍ တည္ေထာင္ရန္ ျပႆနာမွာ တုိင္းျပဳျပည္ျပဳလႊတ္ေတာ္က ဆုံးျဖတ္ရန္ျဖစ္ေသာ္လည္း ဤကဲ့သုိ႔ သီးျခားျပည္နယ္တခု ထားရွိသင့္ေၾကာင္းကို သေဘာတူညီၾကသည္။ ဤရည္ရြယ္ခ်က္ အထေျမာက္ရန္အလုိ႔ငွာ ပထမေျခလွမ္းအေနျဖင့္ ၁၉၃၅ ခုႏွစ္ ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္အစုိးရ အက္ဥပေဒအရ ေနာက္ဆက္တြဲစာရင္းပါ အပိုင္း ၂ ေဒသမ်ားကဲ့သုိ႔ ျမစ္ႀကီးနားႏွင့္ဗန္းေမာ္ခ႐ုိင္တုိ႔၏ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတြင္ နယ္စပ္ေဒသ အတုိင္ပင္ခံ ပုဂၢိဳလ္ႏွင့္ ဒုတိယအတုိင္ပင္ခံ ပုဂၢိဳလ္အား ေဆြးေႏြးတုိင္ပင္ရမည္။

(၇) နယ္စပ္ေဒသမ်ား၏ နယ္သူနယ္သားတုိ႔သည္ ဒီမုိကေရစီႏုိင္ငံမ်ားတြင္ အေျခခံမ်ားအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳထားေသာ အခြင့္အေရးမ်ားတုိ႔ကုိ ခံစားႏုိင္ခြင့္ရွိေစရမည္။

(၈) ဤစာခ်ဳပ္တြင္ သေဘာတူၾကသည့္ အစီအစဥ္မွာ ပေဒသရာဇ္ ရွမ္းျပည္နယ္ နယ္ေျမစုတြင္ ယခု အပ္ႏွင္းထားၿပီးေသာ ဘ႑ာေရးႏွင့္ပတ္သက္သည့္ ကုိယ္ပုိင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကို ထိခုိက္ျခင္းမရွိေစရန္။

(၉) ဤစာခ်ဳပ္တြင္ သေဘာတူညီၾကသည့္ အစီအစဥ္မွာ ျမန္မာျပည္အခြန္ေတာ္ေငြမ်ားမွ ကခ်င္ ေတာင္တန္းနယ္မ်ားႏွင့္ ခ်င္းေတာင္တန္းနယ္မ်ားက ရသင့္ရထုိက္ေသာ ဘ႑ာေရးအကူအညီကို ထိခုိက္ျခင္း မရွိေစရ၊ ျမန္မာျပည္ႏွင့္ ပေဒသရာဇ္ ရွမ္းျပည္နယ္ေျမစု၏ ဘ႑ာေရးအစီအစဥ္မ်ားကဲ့သုိ႔ ကခ်င္ေတာင္တန္းႏွင့္ ခ်င္းေတာင္တန္းမ်ားအတြက္ အလားတူ အစီအစဥ္မ်ားကို ထားရွိက်င့္သုံးရန္ျဖစ္ႏုိင္မည္၊ မျဖစ္ႏုိင္မည္ကို ဘုရင္ခံ၏ အမႈေဆာင္ေကာင္စီက နယ္စပ္ေဒသမ်ား၏ အတုိင္ပင္ခံပုဂၢဳိလ္ႏွင့္ ဒုတိယ အတုိင္ပင္ခံပုဂၢဳိလ္တုိ႔ႏွင့္အတူ စစ္ေဆးၾကည့္႐ႈရမည္။

ပံု

၁။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း (ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္အစိုးရ)
၂။ စဝ္ခြန္ပန္းစိန္ (ေတာင္ပိုင္းေစာ္ဘြား)
၃။ စဝ္ေရႊသိုက္ (ေညာင္ေရႊေစာ္ဘြား)
၄။ စဝ္ဟုန္ဖ (ေျမာက္ပိုင္းသိႏၷီေစာ္ဘြား)
၅။ စဝ္ႏြံ (လဲခ်ားေစာ္ဘြား)
၆။ စဝ္စံထြန္း (မိုင္းပြန္ေစာ္ဘြား)
၇။ ခြန္ဖုန္း (ေျမာက္ပိုင္းသိႏၷီ လူထုကိုယ္စားလွယ္)
၈။ စဝ္ထြန္းေအး (သာမိုင္းခမ္းေစာ္ဘြား)
၉။ ဦးတင္ေအး (ေတာင္ႀကီး လူထုကိုယ္စားလွယ္)
၁၀။ ဦးၾကာပု (သီေပါ လူထုကိုယ္စားလွယ္)
၁၁။ စဝ္ယိင္ဖ (သီေပါလူထု ကိုယ္စားလွယ္)
၁၂။ ဆမားဒူဝါဆင္ဝါေနာင္ (ျမစ္ႀကီးနား ကခ်င္ကိုယ္စားလွယ္)
၁၃။ ဒူဝါေဇာ္ရစ္ (ျမစ္ႀကီးနားကခ်င္ကိုယ္စားလွယ္)
၁၄။ ဦးခြန္ထီး (ပင္လံု လူထုကိုယ္စားလွယ္)
၁၅။ ဦးထြန္းျမင့္ (ေမာက္မယ္ လူထုကိုယ္စားလွယ္)၊
၁၆။ ဦးခြန္ေစာ (ပင္းတယ လူထုကိုယ္စားလွယ္)
၁၇။ ဦးျဖဴ (ဆီဆိုင္ေစာ္ဘြား ကိုယ္စားလွယ္)
၁၈။ ဦးဒိန္ရတန္ (ဗန္းေမာ္ ကခ်င္ကိုယ္စားလွယ္)
၁၉။ ဒူဝါး ေဇာ္လြန္း (ဗန္းေမာ္ ကခ်င္ကိုယ္စားလွယ္)
၂၀။ ဦးလဘန္းဂေရာင္ (ဗန္းေမာ္ ကခ်င္ကိုယ္စားလွယ္)
၂၁။ ဦးလူမုန္း (ဖလမ္း ခ်င္းကိုယ္စားလွယ္)
၂၂။ ဦးေသာင္ဇာခုတ္ (တီးတိန္ ခ်င္းကိုယ္စားလွယ္)
၂၃။ ဦးကီယိုမာန္ (ဟားခါး ခ်င္းကိုယ္စားလွယ္) ဟူ၍ျဖစ္သည္။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမယ္။

No comments:

Post a Comment