Wednesday, August 22, 2012

ပါတီ စံုညီ အထူးအစည္းအေဝးတြင္ ေျပာၾကားေသာ ဥကၠ႒၏အဖြင့္မိန္႔ခြန္း

“က်ေနာ္တို႔တိုင္းျပည္ဟာ လက္ေတြ႔မွာ ဒီမိုကေရစီအေျခအေန စစ္မွန္တဲ့ ဒီမိုကေရစီဝန္းက်င္ အေျခအေနေတြကို ဖန္တီးတည္ေဆာက္ႏုိင္တဲ့ အေျခအေနေတြ မရွိေသးဘူး။ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းျပည္ဟာ အာဏာရွင္ရဲ႕ လက္ေအာက္မွာပဲ ရွိေသးတယ္။ က်ေနာ္တို႔ကို စစ္တပိုင္းအစိုးရက ဆက္လက္ အုပ္ခ်ဳပ္ထားဆဲပဲ ျဖစ္တယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္မို႔လို႔ ဒီအေျခအေနေတြကို ေျပာင္းျပန္လွန္ပစ္ႏုိင္ဖို႔ဆုိတာက က်ေနာ္တို႔ပါတီ အပါအဝင္ ႏိုင္ငံေရးအင္အားစုအားလံုး၏ ပခံုးေပၚကိုက်ေရာက္ေနတဲ့ ယေန႔ တာဝန္ျဖစ္တယ္။ အဲဒီလိုပဲ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးခ်င္းစီအေနနဲ႔ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္ အပါအဝင္ ခင္ဗ်ားတို႔အားလံုး တစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ပခုံးေပၚကို က်ေရာက္ေနတဲ့တာဝန္ ျဖစ္တယ္။ သို႔ေသာ္လည္းပဲ ခုနက က်ေနာ္ ေျပာခဲ့သလိုပါပဲ၊ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းျပည္ရဲ့ အလွည့္အေျပာင္းကိုေတာ့ ဘာျဖစ္မလဲဆိုတာ ေရေရရာရာေျပာဖို႔ ေတာ္ေတာ္ခက္ေသးတယ္ …” 


ေလးစားအပ္တဲ့ ရဲေဘာ္မ်ား ခင္ဗ်ား …

ယေန႔ ၾသဂုတ္လ ၁၀ ရက္ေန႔မွာ က်င္းပတဲ့ ပါတီစုံညီအထူးအစည္းအေဝးပြဲကို တတ္ေရာက္လာၾကတဲ့ ရဲေဘာ္အားလံုးကို ေက်းဇူးတင္တယ္လို႔ က်ေနာ္အေနနဲ႔ ပထမဦးဆံုး ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဒီေန႔လို အေျခအေနမ်ဳိးမွာ က်ေနာ္တို႔တေတြ ျပည္တြင္းမွာရွိတဲ့ ရဲေဘာ္ေတြ၊ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ အေဝးကိုေရာက္ေနတဲ့ရဲေဘာ္ေတြ စံုညီတဲ့ အစည္းအေဝးတရပ္ကို က်င္းပႏုိင္ခဲ့ရင္ ပိုၿပီးေတာ့ ေကာင္းပါမယ္။

သို႔ေသာ္လည္းပဲ က်ေနာ္တို႔ ရဲေဘာ္ေတြအားလံုး အနယ္နယ္အရပ္ရပ္ကို ေရာက္ေနၾကတယ္။ အားလံုး ဒီကိုလာႏုိင္တဲ့ အေျခအေန နည္းတယ္။ ထို႔အတူပဲ ျပည္တြင္းမွာရွိတဲ့ ရဲေဘာ္ေတြနဲ႔လည္း ျပန္ၿပီးေတာ့ဆံုရမယ့္ အေျခအေနကလည္း မေပးေသးဘူး။ ဒီအေျခအေနေတြေအာက္မွာပဲ ပါတီစံုညီအစည္းအေဝးကို ဒီမွာရွိတဲ့ ရဲေဘာ္ေတြနဲ႔ တတ္ႏိုင္သမွ် အက်ဥ္းခ်ဳံးၿပီးေတာ့ က်င္းပရတာပဲ ျဖစ္တယ္။ သို႔ေသာ္လည္း ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ရပ္ေဝးကေနၿပီးေတာ့ တာဝန္အမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ဒီအစည္းအေဝးကို တက္ေရာက္လာၾကတဲ့ ရဲေဘာ္ေတြကို အထူးေက်းဇူးတင္တဲ့အေၾကာင္း က်ေနာ္ ထပ္ၿပီး ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ဒုတိယအခ်က္အေနနဲ႔ ေျပာခ်င္တာကေတာ့ က်ေနာ္တို႔တေတြ၊ ျပည္တြင္းမွာရွိတဲ့ က်ေနာ္တို႔ ရဲေဘာ္ေတြ၊ က်ေနာ္တို႔ ေခါင္းေဆာင္ေတြ၊ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့့္္ ႏိုင္ငံတကာကိုေရာက္ေနၾကတဲ့ ရဲေဘာ္ေတြနဲ႔ အားလံုးစုစည္းၿပီးေတာ့ ပါတီညီလာခံတရပ္ကို က်င္းပႏုိင္ဖို႔ အေျခအေနဟာ မေဝးေတာ့ဘူးလို႔ ယူဆရပါတယ္။ အဲဒီလို အေျခအေနမ်ဳိးေရာက္ေအာင္လည္း က်ေနာ္တို႔အားလံုး ႀကိဳးစားသြားၾကရမွာျဖစ္တယ္။ ဒီလို ညီလာခံတရပ္ကို စံုစံုညီညီ က်င္းပႏုိင္ဖို႔ အေျခအေနတစ္ခုဟာ မေဝးေတာ့ဘူးလို႔ ယူဆရေပမယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းျပည္ရဲ့ ႏိုင္ငံေရးအေျခအေန၊ ႏိုင္ငံေရးအလွည့္အေျပာင္းက ဘာျဖစ္ဦးမယ္ဆိုတာ ေျပာဖို႔ခက္တယ္။

က်ေနာ္တို႔ အေကာင္းျမင္ဘက္ကို ၾကည့္ၿပီးေျပာရရင္ က်ေနာ္တို႔အားလံုး စံုစံုညီညီနဲ႔ ညီလာခံတရပ္ကိုက်င္းပႏုိင္တဲ့ အေျခအေနေတြ ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္လာႏုိင္တယ္။ ဒါက အေကာင္းဘက္ကိုၾကည့္ၿပီး က်ေနာ္ေျပာတာ။ သို႔တည္းမဟုတ္ အဲလိုအေျခအေနမ်ဳိးလည္း ရခ်င္မွ ရလိမ့္မယ္။ က်ေနာ္တို႔လုပ္ရမယ့္ အလုပ္ေတြကို နယ္စပ္ေဒသေတြမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေတာထဲေတာင္ထဲေတြမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဆက္လက္ရပ္တည္ၿပီးေတာ့ လုပ္ရတဲ့အေျခအေနမ်ဳိးလည္း ေပၚထြန္းေကာင္း ေပၚထြန္းလာႏုိင္တယ္။ က်ေနာ္ အဓိက ေျပာခ်င္တာကေတာ့ က်ေနာ္တို႔အေနနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ရဲေဘာ္ေတြ အားလံုးပါဝင္ၿပီးေတာ့ စံုညီတဲ့ ပါတီညီလာခံတရပ္ကို ျမန္မာျပည္ထဲမွာက်င္းပႏုိင္ဖို႔ မၾကာမီအခ်ိန္မွာ က်င္းပႏိုင္ဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္ေပမယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ ေမွ်ာ္လင့္တဲ့အတိုင္း ျဖစ္ေကာင္းမွ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။

ဘယ္လိုအေျခအေနမ်ဳိးပဲျဖစ္ျဖစ္ က်ေနာ္တို႔ ရဲေဘာ္အားလံုးနဲ႔အတူ က်ေနာ္တို႔ ေရာက္ရွိတဲ့ေနရာမွာ က်ေနာ္တို႔ ပါတီအလံကို ျမင့္ျမင့္မားမား လႊင့္ထူႏုိင္ဖို႔ ဆက္လက္ခ်ီတက္သြားရမယ့္ တာဝန္ကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ရဲေဘာ္တစ္ဦးခ်င္းစီမွာ ရွိတယ္လို႔ က်ေနာ္အေနနဲ႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဒီကိစၥေတြကို က်ေနာ္ ဘာေၾကာင့္ေျပာရသလဲဆုိလို႔ရွိရင္ ရဲေဘာ္မ်ားအားလံုးသိတဲ့အတိုင္းပဲ သတင္းေတြထဲမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ မီဒီယာေတြထဲမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ တိုင္းျပည္ထဲမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ တခ်ဳိ႕ေသာ ဒီမိုကေရစီအေျခခံအခ်က္အလက္ေတြကို က်ေနာ္တို႔ ျမင္ေတြ႔ေနရတယ္။

အဲဒီအခ်ဳိ႕ေသာ ဒီမိုကေရစီအေျခခံအခ်က္အလက္ေတြေပၚမွာ ႏိုင္ငံေရးအရ လႈပ္ရွားေဆာင္ရြက္မႈေတြ၊ လႈမႈေရးအရ လႈပ္ရွားေဆာင္ရြက္မႈေတြ၊ အျခားအျခားေသာ တိုင္းျပည္ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးနဲ႔ ပတ္သက္တ့ဲ လႈပ္ရွားေဆာင္ရြက္မႈေတြကို က်ေနာ္တို႔ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ မ်ားမ်ားစားစား ေတြ႔ျမင္ေနရတဲ့အခ်ိန္ ျဖစ္တယ္။

ဒါ့ေၾကာင့္မို႔လို႔ အမ်ားက က်ေနာ္တို႔တိုင္းျပည္က ေျပာင္းလဲေနၿပီ၊ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းျပည္ကေတာ့ ဒီမိုကေရစီေရး လမ္းေၾကာင္းေပၚကို ဦးတည္ေနၿပီလို႔ ေျပာသံဆိုသံေတြ ေတာ္ေတာ္ေလး ပြက္ေလာညံေနတဲ့ အခ်ိန္ကာလလည္း ျဖစ္တယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္မို႔လို႔ က်ေနာ္တို႔ ပါတီအေနနဲ႔ ရဲေဘာ္ေတြအားလံုး စံုညီၿပီးေတာ့ ပါတီညီလာခံတစ္ရပ္ကို က်င္းပႏုိင္တဲ့ အေျခအေန ျဖစ္ထြန္းလာဖို႔ မေဝးေတာ့ဘူးလို႔ ယူဆတယ္၊ သံုးသပ္တယ္ဆိုရင္ ယူဆသံုးသပ္လို႔ ရေကာင္းရႏိုင္တယ္။ သို႔ေသာ္လည္း ယေန႔ကာလမွာ ေသေသခ်ာခ်ာ ေျပာခ်င္တာကေတာ့ က်ေနာ္တို႔တိုင္းျပည္ဟာ အာဏာရွင္လက္ေအာက္ကေန မလြတ္ေျမာက္ေသးဘူး ျဖစ္တယ္။ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းျပည္ကို စစ္အာဏာရွင္အစိုးရက ဆက္ၿပီးေတာ့ အုပ္ခ်ဳပ္ထားဆဲပဲ ျဖစ္တယ္။ ယေန႔ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းျပည္ရဲ့ အစိုးရဟာ စစ္တပိုင္းအစိုးရသာလွ်င္ ျဖစ္တယ္။

ဒီအေျခအေနက လြတ္ေျမာက္ဖို႔ ဒါမွမဟုတ္လို႔ရွိရင္ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းျပည္ဟာ ဒီမိုကေရစီလမ္းေၾကာင္းေပၚကို ခိုင္ခိုင္မာမာ ေရာက္ရွိဖို႔ က်ေနာ္တို႔ ဒ့ီထက္ ေလးငါးဆယ္ဆပိုၿပီးေတာ့ အလုပ္လုပ္ၾကရဦးမယ္လို႔ က်ေနာ္ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ခုနကေျပာခဲ့တဲ့ ဒီမိုကေရစီေရး အေျခခံအခ်က္အလက္ေတြကို ေတြ႔ေနရတယ္ဆိုေပမယ့္ အက်ဥ္းေထာင္ေတြထဲမွာ က်ေနာ္တို႔ရဲေဘာ္ေတြ ရွိေနေသးတယ္။ နယ္စပ္ေဒသေတြမွာ စစ္ပြဲေတြ ဆက္ျဖစ္ေနေသးတယ္။ ဒုကၡသည္ေတြ သိန္းနဲ႔ ေသာင္းနဲ႔ခ်ီၿပီး နယ္စပ္ေဒသေတြမွာ ရွိေနေသးတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ကိုယ္ႏိႈက္က နယ္စပ္ေဒသမွာေသာ္လည္းေကာင္း၊ သူမ်ားႏိုင္ငံမွာေသာ္လည္းေကာင္း ရပ္တည္ၿပီးေတာ့ ကေန႔ က်ေနာ္တို႔ ယံုၾကည္တဲ့ကိစၥေတြကို ဆက္လက္ၿပီးေတာ့ ေဆာင္ရြက္ေနရတဲ့ အေျခအေနမွာပဲ ရွိေသးတယ္။ တိုင္းျပည္ထဲမွာေကာ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕အလုပ္သမားေတြ တစံုတရာ အေျခအေန ျမင့္တက္လာၿပီလား၊ က်ေနာ္တို႔ ရဲ႕လယ္သမားေတြ တစံုတရာ အေျခအေနေတြ ျမင့္တတ္လာၿပီလား၊ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ေက်ာင္းသားေတြ၊ တကၠသိုလ္ေတြဟာ တကယ့္ ဒီမိုကေရစီစနစ္ ေအာက္က တကၠသိုလ္ေတြအျဖစ္၊ တကယ့္ ဒီမိုကေရစီစနစ္ေအာက္က ေက်ာင္းေတာ္သူ၊ ေက်ာင္းေတာ္သားေတြအျဖစ္ ရပ္တည္ႏုိင္ၾကၿပီလား။

ဒီေမးခြန္းေတြအမ်ားႀကီးကိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဆက္ၿပီးေတာ့ ေျဖၾကရဦးမွာျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္မု႔ိလည္း က်ေနာ္ ေျပာတာက ယေန႔ကာလမွာ က်ေနာ္တို႔တိုင္းျပည္ဟာ လက္ေတြ႔မွာ ဒီမိုကေရစီအေျခအေန စစ္မွန္တဲ့ ဒီမိုကေရစီဝန္းက်င္ အေျခအေနေတြကို ဖန္တီးတည္ေဆာက္ႏုိင္တဲ့ အေျခအေနေတြ မရွိေသးဘူး။ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းျပည္ဟာ အာဏာရွင္ရဲ႕ လက္ေအာက္မွာပဲ ရွိေသးတယ္။ က်ေနာ္တို႔ကို စစ္တပိုင္းအစိုးရက ဆက္လက္ အုပ္ခ်ဳပ္ထားဆဲပဲျဖစ္တယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္မို႔လို႔ ဒီအေျခအေနေတြကို ေျပာင္းျပန္လွန္ပစ္ႏုိင္ဖို႔ ဆုိတာက က်ေနာ္တို႔ပါတီ အပါအဝင္ ႏိုင္ငံေရးအင္အားစုအားလံုး၏ ပခံုးေပၚကိုက်ေရာက္ေနတဲ့ ယေန႔ တာဝန္ျဖစ္တယ္။

အဲဒီလိုပဲ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးခ်င္းစီအေနနဲ႔ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္ အပါအဝင္ ခင္ဗ်ားတို႔အားလံုး တစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ပခုံးေပၚကို က်ေရာက္ေနတဲ့တာဝန္ ျဖစ္တယ္။ သို႔ေသာ္လည္းပဲ ခုနက က်ေနာ္ ေျပာခဲ့သလိုပါပဲ၊ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းျပည္ရဲ႕ အလွည့္အေျပာင္းကိုေတာ့ ဘာျဖစ္မလဲဆိုတာ ေရေရရာရာေျပာဖို႔ ေတာ္ေတာ္ခက္ေသးတယ္။

ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျမင္တဲ့လူေတြရွိသလို၊ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း မျမင္တဲ့လူေတြလည္း အမ်ားႀကီး ရွိေသးတယ္။ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျမင္တဲ့လူေတြနဲ႔ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း မျမင္တဲ့သူေတြၾကားမွာလည္းပဲ အယူအဆအရ၊ အေတြးအေခၚအရ၊ ၾကည့္ျမင္မႈေတြအရ ပဋိပကၡေတြ ရွိၾကတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္လည္း ႏိုင္ငံေရး အဝန္းအဝိုင္းမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ လူမႈေရးလုပ္ငန္းေတြ လုပ္ကိုင္ေနတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕ အဝန္းအဝိုင္းမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ စာေပေလာကမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ က႑အသီးသီးရဲ့ အဝန္းအဝိုင္း အသီးသီးမွာ တိုင္းျပည္ရဲ့ ႏိုင္ငံေရးအေျခအေနနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ႐ႈပ္ေထြးမႈေတြ ျငင္းခုန္မႈေတြ ရွိေနဆဲျဖစ္တာ အမွန္ပဲ။ ဒီလို ႐ႈပ္႐ႈပ္ေထြးေထြ အေျခအေနေအာက္မွာ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ ရဲေဘာ္ေတြကို အထူးသျဖင့္ ဒီေန႔မွာ တိုက္တြန္းလိုတာကေတာ့၊ အထူးသျဖင့္ ၾကည့္ျမင္ေစလိုတာကေတာ့ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ တင္ျပခ်င္တာကေတာ့ တစံုတရာ ဒီမိုကေရစီ အေျခခံအခ်က္အလက္ေတြ ျဖစ္ထြန္းေနတာ မွန္တယ္။

သို႔ေသာ္လည္း ဒီတစံုတရာ ဒီမိုကေရစီ အခ်က္အလက္ဆိုတာက အာဏာရွင္ေတြက ဖန္တီးေပးထားတဲ့ အေျခအေန အခ်က္အလက္ေတြသာလွ်င္ ျဖစ္တယ္။ က်ေနာ္တို႔ဟာ အာဏာရွင္လက္ေအာက္မွာပဲ ရွိေသးတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း ဒီအေျခအေန အခ်က္အလက္ေတြကို ဆုပ္ကိုင္ၿပီးေတာ့ ေနာက္ အေျခအေနႀကီးတစ္ခုလံုးကို ေျပာင္းျပန္လွန္ပစ္ဖို႔ တိုင္းျပည္ကို ဒီမိုကေရစီေရးလမ္းေၾကာင္းေပၚ ေရာက္ေအာင္ တြန္းဖို႔ဆိုတ့ဲကိစၥေတြကိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ရဲေဘာ္တစ္ဦးခ်င္းစီအေနနဲ႔ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ၾကည့္ျမင္ထားဖို႔ လိုတယ္။ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ဆုပ္ကိုင္ထားဖို႔ လိုတယ္။ ဒီအေျခအေန ဒီအခ်က္အလက္ကို ဆုပ္ကိုင္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ လုပ္စရာရွိတဲ့အလုပ္ေတြကို ဆက္ၿပီးလုပ္သြားႏိုင္ဖို႔လိုလိမ့္မယ္လို႔ က်ေနာ္အေနနဲ႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ေနာက္တစ္ခ်က္ က်ေနာ္ ထပ္ေျပာခ်င္တာကေတာ့ ခုနက က်ေနာ္ တင္ျပခဲ့တာက က်ေနာ္တို႔ တိုင္းျပည္ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရး အေျခအေနအက်ဥ္းခ်ဳပ္ပဲ ေျပာၾကပါစို႔။ ႏိုင္ငံေရးအေျခအေနတခ်ဳိ႕ကို ဖမ္းၿပီးေတာ့ဆုပ္ျပတဲ့ ကိစၥတစ္ခုပဲျဖစ္လိမ့္မယ္လို႔ က်ေနာ္ ထင္တယ္။ တၿပိင္နက္တည္းမွာ က်ေနာ္တို႔ ပါတီအေနနဲ႔ ဒီဘက္မွာ ရပ္တည္ေနရတယ္။ က်ေနာ္တို႔ပါတီရဲ႕ ရဲေဘာ္တခ်ဳိ႕ ျမန္မာျပည္ထဲမွာ ရပ္တည္လႈပ္ရွားေနတာ ရွိတယ္။ အဲဒီလိုပဲ က်ေနာ္တို႔လူငယ္ေတြ၊ အျခားျခားေသာ က်ေနာ္တို႔ရဲေဘာ္ေတြ တိုင္းျပည္ရဲ့ ေနရာအႏွံ႔အျပားမွာ ခုနက တိုင္းျပည္ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးတာဝန္ေတြကို ဆက္လက္ ထမ္းေဆာင္ေနတာ ရွိတယ္၊ ေနရာေဒသအသီးသီးမွာ က်ေနာ္တို႔တေတြဟာ က်ေနာ္တို႔ မဟာမိတ္ေတြနဲ႔အတူ ႏိုင္ငံေရးတာဝန္ေတြကို ထမ္းေဆာင္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနၾကတာ ရွိတယ္၊ လူမ်ဳိးစုေဒသေတြမွာဆိုလည္း လူမ်ဳိးစုေဒသ အေလ်ာက္၊ ျပည္တြင္းမွာဆိုလို႔ရွိရင္လည္း ျပည္တြင္းမွာရွိတဲ့ ႏိုင္ငံေရးအင္အားစုေတြနဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီးေတာ့ လႈပ္ရွားေနၾကတာ ျဖစ္တယ္။ က်ေနာ္တို႔တိုင္းျပည္ကို ဒီမိုကေရစီေရးလမ္းေၾကာင္းေပၚကိုေရာက္ေအာင္ က်ေနာ္တို႔ ဆက္တြန္းရမယ့္တာဝန္ရွိတယ္လို႔ က်ေနာ္ ခုနက ေျပာတယ္။

အဲဒီလို ဆက္တြန္းရေတာ့မယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ ပါတီတစ္ခုတည္းနဲ႔ တိုက္တုိက္တြန္းတြန္း လုပ္ဖို႔ဆုိတာ မလြယ္ဘူး။ က်ေနာ္တို႔ ပါတီတစ္ခုတည္းနဲ႔ လုပ္ရမယ့္ကိစၥ မဟုတ္ဘူး။ လုပ္ႏုိင္တဲ့ကိစၥလည္း မဟုတ္ဘူး။ က်ေနာ္တို႔ မဟာမိတ္ေတြအားလံုးနဲ႔ ပူးေပါင္းၿပီးေတာ့ တူညီတဲ့ဘံုလုပ္ငန္းစဥ္တခုအေပၚမွာ မဟာမိတ္ေတြအားလံုးနဲ႔ ပူးေပါင္းၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းျပည္ကို ဒီမိုကေရစီေရးလမ္းေၾကာင္းေပၚ မေရာက္ေရာက္ေအာင္ တြန္းၾကရမွာျဖစ္တယ္။ ဒီကိစၥဟာ က်ေနာ္တို႔အတြက္ အရမ္းကို အေရးႀကီးတယ္။ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းျပည္ထဲမွာဆိုရင္ ယေန႔ကာလ အေျခအေနအရ ေျပာမယ္ဆိုရင္ ပါတီထဲမွာဆိုလို႔ရွိရင္ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ဟာ ယေန႔ က်ေနာ္တို႔တိုင္းျပည္ ႏိုင္ငံေရးအရ လႈပ္ရွားမႈရဲ႕ ေရွ႕ဆံုးမွာရွိတဲ့ ႏိုင္ငံေရးပါတီတရပ္လို႔ ေျပာတယ္။

ထို႔အတူပဲ ခင္ဗ်ားတို႔ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ အစ္ကိုေတာ္ေတြ၊ ခင္ဗ်ားတို႔ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ရဲေဘာ္ေတြျဖစ္တဲ့ ရွစ္ေလးလံုးအင္အားစုေတြဆိုလို႔ရွိရင္လည္းပဲ ေရွ႕တန္းမွာ တိုင္းျပည္ရဲ႕ ဒီမိုကေရစီေရး စစ္မ်က္ႏွာမွာ ေရွ႕တန္းမွာေရာက္ေနတဲ့ ႏိုင္ငံေရးအင္အားစုေတြ ျဖစ္တယ္။ အဲဒီလိုပဲ အျခား ႏိုင္ငံေရးအင္အားစုေတြလည္း ရွိတယ္။ ဒီအင္အားစုေတြနဲ႔ က်ေနာ္တို႔က ေနရာေဒသအရ ေဝးကြာရင္ ေဝးကြာေနလိမ့္မယ္၊ လႈပ္ရွားတဲ့ပံုသဏၭာန္ တူခ်င္မွတူလိမ့္မယ္၊ သူတို႔နဲ႔ က်ေနာ္တို႔ ဟန္ခ်က္ညီညီ အျပန္အလွန္ အေပးအယူေတြနဲ႔ အလုပ္လုပ္ႏိုင္ဖို႔ လိုတယ္။ လက္တြဲၿပီး အလုပ္လုပ္ႏိုင္ဖို႔ လိုတယ္။

အဲဒီလိုအေျခအေနမ်ဳိးကို က်ေနာ္တို႔ ဖန္တီးႏုိင္ပါမွ က်ေနာ္တို႔တိုင္းျပည္ရဲ႕ အေျခအေနဟာ ေရွ႕ကို ျမန္ျမန္ေရာက္မယ္။ က်ေနာ္တို႔နဲ႔ အလုပ္အတူတူလုပ္ရမယ့္ မဟာမိတ္အင္အားစုေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ အမ်ားႀကီးရွိတဲ့ေနရာမွာ ခုနက ေျပာသလိုပဲ မဟာမိတ္အင္အားစု တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု ပံုသဏၭာန္ မတူၾကဘူး။ သူတို႔ရဲ႕ ဦးတည္ခ်က္ က်ေနာ္တို႔ အားလံုးရဲ႕ ဦးတည္ခ်က္ေတြ တူၾကေပမယ့္ လႈပ္ရွားတဲ့ပံုသဏၭာန္၊ အလုပ္လုပ္တဲ့ ပံုစံေတြက ကြာျခားၾကတယ္။ တိုင္းရင္းသားေဒသမွာဆိုရင္လည္း ပံုစံတစ္မ်ဳိး။ တိုင္းရင္းသားေဒသမွာဆိုလို႔ရွိရင္ တခ်ဳိ႕က လက္နက္ကိုင္ၿပီး တိုက္ပြဲဝင္ေနတယ္။ တခ်ဳိ႕က စားပြဲဝိုင္းေပၚက၊ စားပြဲဝိုင္းေပၚကေန တိုက္ပြဲဝင္ေနတယ္။ တခ်ဳိ႕က အပစ္အခတ္ေတြ ရပ္စဲထားၾကတယ္။ မတူတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းအသီးသီးကို က်ေနာ္တို႔ မတူတဲ့ပံုသဏၭာန္နဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီးေတာ့ အလုပ္လုပ္ၾကရမွာျဖစ္တယ္။

က်ေနာ္ အဓိကထား ေျပာခ်င္တာကေတာ့ ေရွ႕ဆက္သြားရမယ့္ ဒီမိုကေရစီေရးတိုက္ပြဲ၊ ေရွ႕ဆက္သြားရမယ့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတိုက္ပြဲေတြအတြက္ မဟာမိတ္အင္အားစုေတြက က်ေနာ္တို႔အတြက္ အရမ္း အဓိကက်တယ္။ သူတို႔နဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီးေတာ့ အလုပ္လုပ္ႏိုင္ဖို႔ အရမ္းအေရးႀကီးတယ္။ သူတို႔နဲ႔ နားလည္မႈ၊ ယံုၾကည္မႈတည္ေဆာက္ႏိုင္ဖို႔ အေရးႀကီးတယ္။ ဒါမွ က်ေနာ္တို႔ ခုနကေျပာခဲ့တဲ့ ဒီမိုကေရစီေရးပန္းတိုင္၊ သို႔မဟုတ္ ဒီမိုကေရစီ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးလမ္းေၾကာင္းေပၚကို က်ေနာ္တို႔ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ ေလွ်ာက္လွမ္းႏုိင္မွာ ျဖစ္တယ္။

တတိယတစ္ခ်က္ က်ေနာ္ တင္ျပခ်င္တာကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ရဲေဘာ္အသီးသီးအေနနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ပါတီနဲ႔ပတ္သက္လို႔ က်ေနာ္ ေျပာခ့ဲၿပီးၿပီ။ ပထမဦးဆံုးမွာ ေျပာခဲ့သလိုပါပဲ၊ က်ေနာ္တို႔ အားလံုးပါဝင္တဲ့ ပါတီညီလာခံလို ညီလာခံတရပ္ကို မၾကာခင္မွာ က်င္းပလာႏိုင္လိမ့္မယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ ေမွ်ာ္လင့္တယ္။ ေမွ်ာ္လင့္ေပမယ့္လို႔ ျဖစ္ခ်င္မွလည္း ျဖစ္လာမယ္။ ဒါကို ႏွလံုးသြင္းထားဖို႔ လိုတယ္။ ဒါကို စိတ္ထဲမွာ အခိုင္အမာသတိရွိဖို႔လိုတယ္လို႔ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ ေျပာခ်င္တယ္။

ဒီလိုအေျခအေနေတြေအာက္မွာ ပါတီကို ၾကံ႕ခိုင္တဲ့ပါတီ၊ က်ယ္ျပန္႔တဲ့ ပါတီတရပ္အျဖစ္ တည္ေဆာက္ဖို႔ဆိုတ့ဲကိစၥဟာ ခဲခဲရင္းရင္းလုပ္ရမွာ ျဖစ္တယ္။ အားလံုးသိတဲ့အတိုင္းပဲ က်ေနာ္တို႔ပါတီဟာ တရားဝင္ ႏိုင္ငံေရးပါတီ မဟုတ္ဘူး၊ မတရားသင္း ေၾကညာခံထားရတ့ဲ အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခု ျဖစ္တယ္။ ဖ်က္သိမ္းခံထားရတဲ့ ႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႔အစည္းတစ္ခု ျဖစ္တယ္။ ျပည္တြင္းမွာလည္း ယေန႔ ဒီမိုကေရစီေရးအေျခအေန အခ်က္အလက္အခ်ဳိ႕ ျဖစ္ထြန္းလာလို႔ အခ်ဳိ႕ရဲေဘာ္ေတြက ျပန္လည္စုစည္းေရးကိစၥအခ်ဳိ႕ကို လုပ္လာႏိုင္ေပမယ့္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ႀကီး လုပ္လာႏုိင္တဲ့ အေျခအေနေတာ့ မရွိေသးဘူး။

က်ေနာ္တို႔ဆိုလို႔ရွိရင္လည္း နယ္စပ္ေဒသမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ သူမ်ားႏိုင္ငံမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ အေျခခံၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ပါတီစည္း႐ုံးေရးလုပ္ငန္း၊ ပါတီတည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းေတြကို လုပ္ၾကရတာသာ ျဖစ္တယ္။ ဆိုတ့ဲအခါက်ေတာ့ က်ေနာ္တို႔က သူမ်ားေတြထက္ ေလးငါးဆယ္ဆ ပိုၿပီးေတာ့ အလုပ္မလုပ္ႏုိင္ဘူးဆိုလို႔ရွိရင္ က်ေနာ္တို႔ ပါတီတည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းေတြဟာ အခက္အခဲနဲ႔ ေတြ႔ရမယ္။ ယေန႔ကာလ ႏိုင္ငံေရး အလွည့္အေျပာင္းေတြကို ေက်ာ္လႊားႏိုင္ဖို႔ ခက္တယ္။

ဒါေၾကာင့္မိုလို႔ က်ေနာ္တို႔ပါတီကို တည္ေဆာက္တဲ့ေနရာမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ လူငယ္ဆိုလို႔ရွိရင္လည္း လူငယ္အဖြဲ႔အစည္းကို တည္ေဆာက္တဲ့အခါမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ က်ေနာ္တို႔ တည္ေဆာက္ရမႈက မလြတ္လပ္တဲ့ အေျခအေနေအာက္မွာ တည္ေဆာက္ရမွာ ျဖစ္တယ္။ မလြတ္လပ္တဲ့ အေျခအေနေအာက္မွာ စည္း႐ုံးရမွာ ျဖစ္တယ္။ ဆိုတ့ဲအခါက်ေတာ့ က်ေနာ္တို႔တေတြဟာ သူမ်ားေတြထက္ ဆယ္ဆ၊ ဆယ့္ငါးဆ ပိုအလုပ္လုပ္ႏုိင္မွ က်ေနာ္တို႔လိုခ်င္တဲ့ က်ေနာ္တို႔ပါတီကို က်ေနာ္တို႔ တည္ေဆာက္ႏုိင္မွာျဖစ္တယ္လို႔ က်ေနာ္ ေျပာခ်င္တယ္။

အလုပ္လုပ္႐ံုနဲ႔ၿပီးမလားဆိုေတာ့ အလုပ္လုပ္႐ံုနဲ႔ေတာ့ မၿပီးေသးဘူး။ အျခားေသာ ႏိုင္ငံေရးအရပဲျဖစ္ျဖစ္၊ လူမႈေရးအရပဲျဖစ္ျဖစ္ လိုအပ္တဲ့ ပါတီရဲ႕စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြကို က်ေနာ္တို႔ ပါတီဝင္တစ္ဦးခ်င္းစီက အခိုင္အမာလိုက္ပါႏုိင္မွ ျဖစ္လိမ့္မယ္။ ပါတီရဲ႕ စည္း႐ုံးေရးစည္းကမ္းေတြကို အခိုင္အမာလိုက္နာပါမွ သူမ်ားေတြကို စည္း႐ုံးႏုိင္တဲ့ အေျခအေန၊ သူမ်ားေတြကို ဆြဲေဆာင္ႏုိင္တဲ့ အေျခအေနျဖစ္လိမ့္မယ္လို႔ က်ေနာ္ ေျပာခ်င္တယ္။ ျခံဳၿပီးေျပာရရင္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ပါတီဟာ ခက္ခဲတဲ့ အေျခအေနေအာက္ကေနၿပီးေတာ့ ပါတီတည္ေဆာက္ေရးကို လုပ္ရမွာျဖစ္တယ္။ က်ေနာ္တို႔မွာ ေငြေရးေၾကးေရးအရ အကန္႔အသတ္ ရွိတယ္။ တရားဝင္မႈအရ အကန္႔အသတ္ ရွိတယ္။ ျမန္မာျပည္ထဲမွာဆိုလည္း တရားဝင္ပါတီ မဟုတ္။ ဒီမွာဆိုလည္း သူမ်ားႏိုင္ငံမွာ။ အဲဒီလို အေျခအေနေအာက္မွာ လုပ္ရတဲ့အခါက်ေတာ့ အခက္အခဲ အမ်ဳိးမ်ဳိးၾကားက က်ေနာ္တို႔ပါတီကို တည္ေဆာက္ရမွာ ျဖစ္တယ္။

ခင္ဗ်ားတို႔ကို က်ေနာ္ ေတာင္းဆိုခ်င္တာကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ တစ္ဦးခ်င္းစီအေနနဲ႔ ဒီေန႔ကာလ ႏိုင္ငံေရးအခ်ဳိးအေကြ႔ကို ေက်ာ္လႊားႏုိင္ဖို႔ သူမ်ားေတြထက္ ေလး ငါးဆယ္ဆ ပိုၿပီးေတာ့ အလုပ္လုပ္ၾကပါ။ သူမ်ားေတြထက္ ေလးငါးဆယ္ဆ ပိုၿပီးေတာ့ ကိုယ့္ပါတီရဲ႕ စည္း႐ုံးေရးစည္းကမ္းေတြကို လိုက္နာၾကပါလို႔ က်ေနာ္ အဓိက ေျပာခ်င္တယ္။ ဒါ တတိယအခ်က္ က်ေနာ္ ေျပာခ်င္တာျဖစ္ပါတယ္။

စတုတၳတခ်က္အေနနဲ႔ကေတာ့ က်ေနာ္ အဓိက ေျပာခ်င္တာက ခုနက ပါတီတည္ေဆာက္ေရးကိုပဲ လုပ္လုပ္၊ တျခားမဟာမိတ္ေတြနဲ႔ ပူးေပါင္းၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းျပည္ရဲ႕ႏိုင္ငံေရးအေျခအေနေတြ တိုးတက္ေကာင္းမြန္ေအာင္ပဲ လုပ္လုပ္၊ အေျခခံအားျဖင့္ လူထုမပါရင္ ဘာမွ မျဖစ္ဘူး။ ဒီစကားကို ခင္ဗ်ားတို႔ ခဏခဏ ၾကားၿပီးျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ စာေတြထဲမွာလည္း ခဏခဏ ေတြ႔ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ လက္ေတြ႔မွာေတာ့ ေတာ္ေတာ္ခက္တယ္။ ဘာပဲလုပ္ခ်င္လုပ္ခ်င္ လူထု မပါလို႔ မျဖစ္ဘူး။ လူထုပါမွ ရမယ္။ လူထုရဲ႕ ေထာက္ခံမႈရမွ ျဖစ္တယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ ဒီအစည္းအေဝးၿပီးလို႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဒီမွာလာၿပီးေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔လုပ္ေနတ့ဲ ႏိုင္ငံေရးတာဝန္ ၿပီးဆံုးလို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ကိုယ့္အရပ္ ကိုယ့္ေဒသကို သြားၾကမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ႏိုင္ငံေရးပါတီတည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္း ႏိုင္ငံေရးလုပ္ငန္းေတြအျပင္ အျခားလူမႈေရး လုပ္ငန္းေတြ၊ အျခားနယ္ပယ္အသီးသီးက ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ တိုက္႐ုိက္မသက္ဆိုင္တ့ဲလုပ္ငန္းေတြ ခင္ဗ်ားတို႔ အမ်ားႀကီး ေတြ႔ရမယ္။

အဲဒီလုပ္ငန္းေတြထဲမွာ ခင္ဗ်ားတို႔ တက္တက္ႂကြႂကြနဲ႔ ဦးမေဆာင္ႏိုင္ဘူး၊ တက္တက္ႂကြႂကြနဲ႔ မပါဝင္ႏိုင္ဘူး၊ ပညာေရးလုပ္ငန္းေတြမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ လူမႈေရးလုပ္ငန္းေတြမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အလုပ္သမား လယ္သမားကိစၥေတြမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ခင္ဗ်ားတို႔ ၾကံဳေတြ႔ရမယ့္ အဲဒီလို လုပ္ငန္းတာဝန္ေတြမွာ အဲဒီလို ေနရာေဒသေတြမွာ ခင္ဗ်ားတို႔ တက္တက္ႂကြႂကြနဲ႔ ဦးမေဆာင္ႏုိင္ဘူး၊ တက္တက္ႂကြႂကြ မပါဝင္ႏိုင္ဘူးဆိုရင္ ခင္ဗ်ားတို႔ လူထုရဲ႕အင္အား လူထုရဲ႕ ေထာက္ခံမႈ ဒါေတြကိုရဖို႔ ခဲယဥ္းတယ္။

အဲဒီေတာ့ ပါတီဝင္တေယာက္ဟာ ကိုယ့္ပါတီရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးတာဝန္ေတြကို လုပ္တယ္ဆိုတ့ဲေနရာမွာ တၿပိဳင္နက္တည္းမွာပဲ ခုနက ျပည္သူလူထုက ကိုယ့္ကို ေထာက္ခံလာေအာင္၊ ျပည္သူလူထုက ယံုၾကည္လာေအာင္ ကိုယ့္ေဒသမွာ ကိုယ့္လူထုကို ကိုယ္ စည္း႐ုံးႏိုင္ေအာင္ ဒီကိစၥေတြအတြက္လည္းပဲ ျပင္ဆင္ထားႏိုင္ဖို႔ လိုတယ္။ က်ေနာ္တို႔အေနနဲ႔ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ပါတီဝင္ေတြကို လယ္သမားေတြထဲမွာလည္း ရွိေစခ်င္တယ္။ အလုပ္သမားေတြထဲမွာလည္း ရွိေစခ်င္တယ္။ ေက်ာင္းသားေတြထဲမွာလည္း ရွိေစခ်င္တယ္။ အဲဒီလို ပါတီဝင္ေတြနဲ႔ စုဖြဲ႔ထားတ့ဲ ႏိုင္ငံေရးပါတီတစ္ခုသာလွ်င္ က်ေနာ္တို႔ ျပည္သူေတြကို အလုပ္အေကၽြးျပဳႏုိင္လိမ့္မယ္ျဖစ္တယ္လို႔ က်ေနာ္ စတုတၳတခ်က္အေနနဲ႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ေနာက္ဆံုးတခ်က္အေနနဲ႔ နိဂံုးခ်ဳပ္အေနနဲ႔ က်ေနာ္ ေျပာခ်င္တာကေတာ့ ဒီကိစၥေတြကိုပဲ ဆက္ၿပီးေျပာပါ့မယ္။ က်ေနာ္တို႔ ဒီေန႔ စံုညီအစည္းအေဝးကို တက္ေရာက္လာၾကတဲ့ က်ေနာ္တို႔ ရဲေဘာ္အားလံုးကို က်ေနာ္ ေက်းဇူးတင္တယ္၊ ဒီစံုညီ အစည္းအေဝးကတဆင့္ တကယ္ပဲ ကေန႔လက္ေတြ႔တိုက္ပြဲေတြထဲမွာ လက္ေတြ႔ႏိုင္ငံေရးအလွည့္အေျပာင္းကို ေက်ာ္လႊားႏိုင္တဲ့၊ ျဖတ္ေက်ာ္ႏုိင္တဲ့ ႏိုင္ငံေရးပါတီေကာင္းတရပ္အျဖစ္ က်ေနာ္တို႔ ရဲေဘာ္အားလံုး ဝိုင္းဝန္း တည္ေဆာက္ႏုိင္ၾကပါေစလို႔ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ ဆႏၵျပဳခ်င္တယ္။ ထပ္ၿပီး သတိေပးခ်င္တာကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ေလးငါးဆယ္ဆ သူမ်ားထက္ပိုလုပ္မွ က်ေနာ္တို႔ ဒီကေန႔ ႏုိင္ငံေရး အလွည့္အေျပာင္းကို ေက်ာ္ျဖတ္ႏိုင္မွာျဖစ္တယ္လို႔ က်ေနာ္ေျပာရင္း နိဂံုးခ်ဳပ္ပါတယ္။

ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

No comments:

Post a Comment