Friday, April 13, 2012

ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ုိင္းမ်ား စီမံခန္႔ခြဲေရး ဥပေဒ - ဦးမ်ဳိး (ဥပေဒ)

(၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ဥပေဒအမွတ္ ၁၀) ကုိ ဥပေဒေရးရာ ဆန္းစစ္သုံးသပ္ျခင္း။

ျမန္မာႏုိင္ငံ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ုိင္းမ်ား စီမံခန္႔ခြဲေရးဥပေဒကို ၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ မတ္လ ၃၀ ရက္ေန႔က ျပ႒ာန္းလိုက္ပါသည္။ ယခင္က နဝတ အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာ၊ အမွတ္၊ ၄၄/၉၁ ျဖင့္ ထုတ္ျပန္ထားသည့္ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ုိင္းမ်ား စီမံခန္ခြဲေရး ဗဟိုအဖြဲ႔၏ တာဝန္မ်ားႏွင့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ား သတ္မွတ္ျခင္းႏွင့္ ေျမယာ လုပ္ပိုင္ခြင့္/ အသုံးျပဳခြင့္ေပးရန္ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ား (ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ုိင္းမ်ား စီမံခန္႔ခြဲေရး ဗဟုိအဖြဲ႔၏ အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာ အမွတ္ ၁/၉၁) လည္းရွိႏွင့္ၿပီးသား ျဖစ္ပါသည္။

ယခုျပ႒ာန္းလာသည့္ ဥပေဒအမွတ္ ၁၀/၂၀၁၂ ဤဥပေဒတြင္ ပုဒ္မေပါင္း ၃၄ ခုပါရွိပါသည္။ ယခင္က နဝတ အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာ အမွတ္ ၄၄/၉၁ ကုိ ႐ုပ္သိမ္းေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားခ်က္ကို မေတြ႔ရွိရပါ။ ဤဥပေဒ ပုဒ္မ ၃၃ တြင္ ‘ဤဥပေဒအရ ဖြဲ႔စည္းေသာ ဗဟုိေကာ္မတီသည္ ဤဥပေဒ မျပ႒ာန္းမီက ဖြဲ႔စည္းေသာ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ုိင္းမ်ား စီမံခန္႔ခြဲေရး ဗဟုိအဖြဲ႔၏ တာဝန္ႏွင့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ားကို ဆက္ခံေဆာင္ရြက္ရမည္။’ ဟုသာ ေဖာ္ျပထားပါသည္။ ဤဥပေဒ ပုဒ္မ ၃၄(ခ) တြင္ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ားကို ထုတ္ျပန္ႏိုင္သည္ ဟုေဖာ္ျပထားေသာ္လည္း ဥပေဒကို လက္ေတြ႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရမည့္ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းကုိ တဆက္တည္း မျပ႒ာန္းႏိုင္သည့္ အားနည္းခ်က္ကို ေတြ႔ရပါသည္။

ဤဥပေဒ ပုဒ္မ-၂ (င) တြင္ ‘ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ ဆုိသည္မွာ ယခင္က သီးစားခံယူလုပ္ကိုင္လာခဲ့ၿပီး အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ စြန္႔လႊတ္ထားသည့္ သီးစားခံယူ လုပ္ကိုင္သူမရွိေသာ စုိက္ပ်ဳိးေရး သုိ႔မဟုတ္ ေမြးျမဴေရးလုပ္ငန္းလုပ္ကုိင္ႏုိင္သည့္ ေျမႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္က သီးသန္႔ ရာထားသတ္မွတ္သည့္ ေျမမ်ားကို ဆိုသည္။’ ဟု ေဖာ္ျပသည္။

ပုဒ္မ -၂ (စ) တြင္ ‘ေျမ႐ုိင္းဆိုသည္မွာ သစ္ပင္၊ ဝါးပင္ သုိ႔မဟုတ္ ခ်ဳံႏြယ္မ်ား ေပါက္ေရာက္လ်က္ရွိသည္ျဖစ္ေစ၊ မရွိသည္ျဖစ္ေစ၊ ပထဝီ ေျမအေနအထားအရ ေျမမ်က္ႏွာျပင္ ညီညာမႈ ရွိသည္ျဖစ္ေစ၊ မရွိသည္ျဖစ္ေစ၊ တစ္ႀကိမ္ တစ္ခါမွ် စိုက္ပ်ဳိးလုပ္ကုိင္ခဲ့ျခင္းမရွိေသာ ေျမသစ္ျဖစ္သည့္ ေျမ႐ုိင္းႏွင့္ ေတာ႐ိုင္းေျမမ်ားကုိ ဆုိသည္။ ယင္းစကားရပ္တြင္ စုိက္ပ်ဳိးေရးလုပ္ငန္း၊ ေမြးျမဴေရးလုပ္ငန္း၊ ဓာတ္သတၱဳ ထုတ္လုပ္ျခင္းလုပ္ငန္း၊ အစုိးရက ခြင့္ျပဳထားေသာ ဥပေဒႏွင့္ ညီညြတ္ေသာ အျခားလုပ္ငန္းမ်ားလုပ္ကုိင္ရန္အလို႔ငွာ တရားဝင္ပယ္ဖ်က္ၿပီးျဖစ္သည့္ ႀကိဳးဝုိင္းသစ္ေတာေျမ၊ စားက်က္ေျမႏွင့္ အင္းအုိင္ေျမမ်ားလည္း ပါဝင္သည္။’ ဟု ေဖာ္ျပထားသည္မ်ားကုိ ေတြ႔ရပါသည္။

သုိ႔ေသာ္ ဤဥပေဒပုဒ္မ -၂၅ (က) တြင္ - ဗဟုိေကာ္မတီသည္ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ုိင္းမ်ား လုပ္ပုိင္ခြင့္၊ အသုံးျပဳခြင့္ရရွိထားသူက လုပ္ငန္းမ်ား အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ေဒသခံ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ားႏွင့္ အျငင္းပြားျခင္း၊ ဟန္႔တား ေႏွာင့္ယွက္ျခင္း၊ က်ဴးေက်ာ္ဝင္ေရာက္လုပ္ကုိင္ျခင္း၊ အက်ဳိးဖ်က္ဆီးျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ခံရေၾကာင္း တင္ျပလာလွ်င္ သက္ဆိုင္ရာဌာန၊ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ ဦးစြာညႇိႏႈိင္းေပးရမည္။ ညႇိႏႈိင္း၍မရပါက ဥပေဒအတုိင္း ေဆာင္ရြက္ရမည္ ဟုလည္းေကာင္း၊ ပုဒ္မ- ၂၅(ဂ) တြင္ ေျမလြတ္ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ုိင္းမ်ား လုပ္ပုိင္ခြင့္၊ အသုံးျပဳခြင့္ခ်ထားေပးေသာ ေျမဧရိယာအေပၚတြင္ ယခင္ကတည္းက လုပ္ကိုင္ခြင့္ရရွိထားၿပီးေသာ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ားရွိပါက ၎တို႔ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ သေဘာတူညီခ်က္ျဖင့္ ဥပေဒႏွင့္အညီ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ရမည္ ဟုလည္းေကာင္း ေဖာ္ျပထားပါသည္။ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ား မိ႐ိုးဖလာ ဘိုးစဥ္ေဘာင္ဆက္ကပင္ လုပ္ကုိင္လာခဲ့သည့္ ေျမယာမ်ားကိုပင္ ဤဥပေဒအရ သိမ္းပုိက္ႏိုင္ရန္ ျပ႒ာန္းလာျခင္းမွာ ႏုိင္ငံေတာ္၏ ထမင္းရွင္ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ား၏ ထမင္းအိုးကို ႐ိုက္ခြဲလိုက္သလို ျဖစ္ေနပါသည္။ ဆင္းရဲမြဲေတမႈကုိ အလြန္အမင္း ႀကီးထြားသြားေစပါသည္။

ဤဥပေဒ ပုဒ္မ - ၁၀ တြင္ ဗဟုိေကာ္မတီသည္ ေျမလြတ္ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ုိင္းမ်ားကို စုိက္ပ်ဳိးေရး၊ ေမြးျမဴေရးႏွင့္ ယင္းႏွင့္ ဆက္ႏြယ္လ်က္ရွိေသာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ ခြင့္ျပဳသည့္အခါ ေျမဧရိယာႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ -

(က) စုိက္ပ်ဳိးေရးလုပ္ငန္းတြင္ -

(၁) ႏွစ္ရွည္ပင္ျဖစ္ပါက စုစုေပါင္းဧက ၅၀၀၀၀ (ငါးေသာင္း) အထိ ခြင့္ျပဳႏိုင္သည္။

(၂) ဥယ်ဥ္ျခံ သီးႏွံျဖစ္ပါက ဧက ၃၀၀၀ (သုံးေထာင္) ထက္ မပိုေစဘဲ ခြင့္ျပဳႏုိင္သည္။

(၃) စက္မႈကုန္ၾကမ္း ရာသီသီးႏွံျဖစ္ပါက စုစုေပါင္း ဧက ၅၀၀၀၀ (ငါးေသာင္း) အထိ ခြင့္ျပဳႏုိင္သည္။

(၄) ေက်းလက္ေဒသ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ားႏွင့္ မိသားစု တစ္ႏိုင္တစ္ပုိင္ စုိက္ပ်ဳိးေရးလုပ္ကုိင္လိုသူမ်ားအတြက္ ၅၀ ဧကထက္ မပိုေသာ ေျမလြတ္ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ုိင္းကို သက္ဆိုင္ရာ ေဒသအဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုခုက ခြင့္ျပဳႏုိင္ေရးအတြက္ စီမံေဆာင္ရြက္ႏိုင္သည္ဟု ေဖာ္ျပပါရွိသည္။

စုစုေပါင္း ဧက ၅၀၀၀၀ (ငါးေသာင္း) ဆုိေသာ ေျမယာ အက်ယ္အဝန္းမွာ ယခုသတ္မွတ္ထားေသာ ကုိယ္ပုိင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ ေဒသ တခုေလာက္ပင္ က်ယ္ဝန္းေနသည္ကုိ ေတြ႔ရပါသည္။ ဦးသိန္းစိန္ ၾကံ႕ဖြံ႔အစုိးရ၏ ႏုိင္ငံေတာ္ လက္ဝါးႀကီးအုပ္ ေျမရွင္ႀကီးစနစ္ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ရန္ ျပ႒ာန္းလာျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႔ရွိရပါသည္။ ၾကံ႕ဖြံ႔အစိုးရ၏ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ - ၃၆ (ခ) တြင္ေဖာ္ျပထားေသာ ‘တစ္ဦး တစ္ေယာက္က ျဖစ္ေစ၊ အစုအဖြဲ႔က ျဖစ္ေစ လက္ဝါးႀကီးအုပ္ ေဆာင္ရြက္မႈ သို႔မဟုတ္ ေစ်းကစားမႈျပဳျခင္းျဖင့္ အမ်ားျပည္သူတုိ႔၏ အက်ဳိးစီးပြားကုိ ထိခုိက္နစ္နာေစျခင္းမွ တားဆီးကာကြယ္မည္။’ အခ်က္ကုိ ဤဥပေဒ က ခ်ဳိးေဖာက္ထားေၾကာင္း ေတြ႔ရသည္။ ၾကံ႕ဖြံ႔အစိုးရႏွင့္ လက္ေဝခံကုမၸဏီႀကီးမ်ားက ေျမယာအေျမာက္အမ်ား ပုိင္ဆိုင္ႏိုင္ရန္ တဖက္သတ္ ျပ႒ာန္းခ်က္ျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွားေပၚလြင္ပါသည္။

ဤဥပေဒ ပုဒ္မ -၄ တြင္ ‘ဗဟုိေကာ္မတီသည္ ႏိုင္ငံေတာ္အတြင္းရွိ ေျမလြတ္ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ားကုိ ေအာက္ေဖာ္ျပပါ လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ လုပ္ပုိင္ခြင့္၊ အသုံးျပဳခြင့္ ျပဳႏုိင္သည္ -

(က) စုိက္ပ်ဳိးေရး လုပ္ငန္း၊

(ခ) ေမြးျမဴေရး လုပ္ငန္း၊

(ဂ) ဓာတ္သတၱဳထုတ္လုပ္ျခင္း လုပ္ငန္း၊

(ဃ) အစုိးရက ခြင့္ျပဳထားေသာ ဥပေဒႏွင့္ ညီညြတ္သည့္ အျခားလုပ္ငန္းမ်ား။

- ဟု ပါရွိပါသည္။ ႒ာေနတုိင္းရင္းသားမ်ားေနထိုင္ရာ ေဒသမ်ားတြင္ ေျမဧက အေျမာက္အမ်ားကို သိမ္းပိုက္ကာ ဓာတ္သတၱဳထုတ္လုပ္ျခင္းလုပ္ငန္းကုိ တရားဝင္လုပ္ကိုင္ႏုိင္ရန္ ႀကိဳတင္အကြက္ခ် ျပ႒ာန္းလာျခင္းျဖစ္သည္ကုိ ေတြ႔ျမင္ေနရပါသည္။

ဤဥပေဒ ပုဒ္မ - ၁၂ တြင္ ‘ဗဟုိေကာ္မတီသည္ ႏုိင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈဥပေဒအရ ခြင့္ျပဳထားေသာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ား သုိ႔မဟုတ္ ႏုိင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ဥပေဒအရ ခြင့္ျပဳထားေသာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားပါဝင္သည့္ အဖြဲ႔အစည္းက ေျမလြတ္ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ုိင္းမ်ား လုပ္ကိုင္ခြင့္၊ အသုံးျပဳခြင့္ ေလွ်ာက္ထားလာပါက ႏုိင္ငံသားမ်ား ေဆာင္ရြက္ႏိုင္စြမ္းမရွိေသာ လုပ္ငန္းမ်ားသာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံ လုပ္ကိုင္ႏိုင္ရန္ စိစစ္ခြင့္ျပဳရမည္။’ ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။ ႏုိင္ငံပုိင္ စီးပြားေရးဥပေဒႏွင့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈဥပေဒမ်ားတြင္ အစိုးရက ႏုိင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈကို ရာခုိင္ႏႈန္းျပည့္ ခြင့္ျပဳထားပါသည္။ အစုိးရက လက္ဝါးႀကီးအုပ္ စစ္ဗ်ဴ႐ုိကရက္ အရင္းရွင္စနစ္ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနျခင္း သက္သက္မဟုတ္ဘဲ ႏုိင္ငံျခား လက္ေဝခံ စနစ္ကိုပါ ထည့္သြင္း အေကာင္အထည္လာသည္ကုိ မ်က္ဝါးထင္ထင္ ေတြ႔ျမင္လာရပါသည္။

ဤဥပေဒ အခန္း (၉) ျပစ္မႈႏွင့္ ျပစ္ဒဏ္မ်ား ပုဒ္မ - ၂၇ တြင္ ‘မည္သူမဆို ေျမလြတ္ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ုိင္းမ်ား လုပ္ပုိင္ခြင့္၊ အသုံးျပဳခြင့္ရရွိသူကေသာ္လည္းေကာင္း၊ ယင္း၏ကုိယ္စား တာဝန္ရွိသူကေသာ္လည္းေကာင္း ခြင့္ျပဳျခင္းမရွိဘဲ ဤဥပေဒအရ ေျမလြတ္ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ုိင္းမ်ား လုပ္ပုိင္ခြင့္၊ အသုံးျပဳခြင့္ရွိေသာေျမတြင္ ဝင္ေရာက္ က်ဴးေက်ာ္လုပ္ကိုင္ေၾကာင္း ျပစ္မႈထင္ရွား စီရင္ျခင္းခံရလွ်င္ ထိုသူကုိ ၂ ႏွစ္ထက္မပိုေသာ ေထာင္ဒဏ္ျဖစ္ေစ၊ က်ပ္ငါးသိန္းထက္မပုိေသာ ေငြဒဏ္ျဖစ္ေစ၊ ဒဏ္ႏွစ္ရပ္လုံးျဖစ္ေစ ခ်မွတ္ရမည္ ဟုလည္းေကာင္း၊ ပုဒ္မ - ၂၆ တြင္ ‘အက်ဳိးဖ်က္ဆီးေၾကာင္း ျပစ္မႈထင္ရွား စီရင္ျခင္းခံရလွ်င္ ထိုသူကုိ ၃ ႏွစ္ထက္မပိုေသာ ေထာင္ဒဏ္ ျဖစ္ေစ၊ က်ပ္တစ္ဆယ္သိန္းထက္မပိုေသာ ေငြဒဏ္ျဖစ္ေစ၊ ဒဏ္ႏွစ္ရပ္လုံးျဖစ္ေစ ခ်မွတ္ရမည္ ဟုလည္းေကာင္း ျပ႒ာန္းထားေသးသည္။ ‘လုပ္ပုိင္ခြင့္၊ အသုံးျပဳခြင့္ရရွိသူႏွင့္ ယင္း၏ကုိယ္စား တာဝန္ရွိသူ’ မ်ားမွာ ယခုေလာေလာဆယ္ ဦးသန္းစိန္ ၾကံ႕ဖြံ႔အစိုးရႏွင့္ တုိက္႐ုိက္ပတ္သက္ေနသည့္ ကုမၸဏီပုိင္ရွင္မ်ား၊ လက္ေဝခံ စီးပြားေရးသမားမ်ားသာ ျဖစ္ေနေၾကာင္းႏွင့္ တရား႐ုံးအသီးသီး၌ အမႈရင္ဆုိင္ေနရသူမ်ားျဖစ္ေၾကာင္းကို သတင္းစာနယ္ဇင္း ေဖာ္ျပခ်က္ အေထာက္အထားမ်ားတြင္ ျမင္ေတြ႔ေနရပါသည္။

ေဒသခံ တုိင္းရင္းသားေပါင္းစုံ ေတာင္သူလယ္သမား ျပည္သူမ်ား၏ ဘုိးေဘးစဥ္ဆက္က ပုိင္ဆုိင္လာသည့္ ေျမမ်ားကို တမင္တကာ သိမ္းပုိက္လုိ၍ အကြက္ခ်ျပ႒ာန္းလာသည့္ ဤဥပေဒေၾကာင့္ အစုိးရႏွင့္ အစိုးရလက္ေဝခံ ကုုမၸဏီႀကီးမ်ား၊ ႏုိင္ငံျခားရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံသူ ႏုိင္ငံျခားသားမ်ားလက္ထဲသို႕ ထိုးအပ္ခံရပါေတာ့မည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေတာင္သူလယ္သမား ျပည္သူမ်ားအေနျဖင့္ သမဂၢမ်ား စုေဝးဖြဲ႔စည္းၿပီး ဤဥပေဒ ပုဒ္ထီး ပုဒ္မမ်ားကို မေႏွးအျမန္ ဖ်က္သိမ္းပစ္ရန္ ေတာင္းဆုိသင့္ပါသည္။ ေတာင္သူလယ္သမားတုိက္ပြဲျဖင့္ တုိက္ဖ်က္ပစ္ရပါမည္။

ဦးမ်ဳိး (ဥပေဒ)
၁၀ – ၄ – ၂၀၁၂

-xxx-

No comments:

Post a Comment