Wednesday, April 18, 2012

တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ားေရးရာႏွင့္ အနာဂတ္ျပည္ေထာင္စုသစ္ - နိဂံုးပိုင္း (ရဲေဘာ္ေဇာ္ကိုႏိုင္)

အပစ္ရပ္ တိုင္းရင္းသားေတာ္လွန္ေရးအင္အားစုမ်ား၏ အေျခအေနမ်ားမွာလည္း ေအာက္ပါအတိုင္း ျမင္ေတြ႔ ၾကားသိေနရသည္။

အပစ္ရပ္ တုိုင္းရင္းသားေတာ္လွန္ေရး အင္အားစုမ်ားမွာ စစ္အုပ္စု၏ ေသြးခြဲၿဖိဳခြဲမႈ၊ ဖိႏွိပ္ခံေနရမႈကို ရင္ဆိုင္ေနၾကရသည္။ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲမတိုင္မီ လက္နက္ျဖဳတ္သိမ္းေရး၊ နယ္ျခားေစာင့္တပ္အသြင္ ေျပာင္းဖြဲ႔စည္းေရး စသည့္ ဖိအားမ်ဳိးစံုျဖင့္ ရင္ဆိုင္ၾကံဳေတြ႔ခဲ့ရသည္။ ႏိုင္ငံေရးအရ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးျခင္း၊ ေဒသဖြ႔ံၿဖိဳးေရး၊ ေဒသခံျပည္သူမ်ား ႀကီးပြားတိုးတက္ေရး စသည့္လုပ္ငန္းမ်ားမွာ တိုးတက္ျဖစ္ထြန္းလာမႈ မရွိေခ်။

အပစ္ရပ္အဖြဲ႔အစည္းမ်ားအတြင္း အထက္ေအာက္ ကြာဟမႈႀကီးထြားလာေစရန္၊ အဖြဲ႔အတြင္း အခ်င္းခ်င္း အားၿပိဳင္မႈမ်ား ေပၚေပါက္လာေစရန္၊ နယ္ေျမလု တိုက္ခိုက္မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚေစရန္၊ အာဏာလုပြဲမ်ား၊ ခြဲထြက္မႈမ်ား၊ လုပ္ၾကံသတ္ျဖတ္/တိုက္ခိုက္မႈမ်ား၊ လက္နက္ခ်မႈမ်ား၊ အဖြဲ႔အစည္းအတြင္းမွ ထြက္ခြာသြားမႈမ်ား စသည္တို႔ ျဖစ္ေပၚလာေစေရးကိုသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိွရွိ သပ္လွ်ဳိၿဖိဳခဲြ ျပဳမူလုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္။

အလားတူ ၿငိမ္း/အင္အားစုမ်ားအားလံုးအေပၚ လံုးပါးပါးေအာင္ ဖန္တီးသည္။ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ငန္းမ်ားထက္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ားကိုသာ အဓိကဦးစားေပးလုပ္ကိုင္ေစၿပီး အေတြးအေခၚပ်က္စီးေစရန္ ဖန္တီးသည္။ ႏိုင္ငံေရးအရ တန္းတူရည္တူ ဆက္ဆံေျပာဆိုျခင္း မရွိေခ်။ ဘိန္းဂုိဏ္းမ်ားအျဖစ္ဖန္တီးေစၿပီး ႏိုင္ငံေရးသိကၡာက်ေစရန္ ျပဳမူေျပာဆိုသည္။ အခ်ဳိ႕အင္အားစုမ်ား၏ တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ားမွာ ‘စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ႀကီးမ်ားအသြင္ ျဖစ္ေနသည္’။ စစ္အုပ္စုႏွင့္ အပစ္ခတ္ရပ္စဲေရး တည္တံ့ေစေရးကိုသာ အဓိက စဥ္းစားလာၾကသည္။ စစ္ေရးအရ ထိပ္တိုက္ေတြ႔ဆံုမႈမျဖစ္ရန္ ေနထိုင္ေျပာဆိုသည္။ ဤသည္မွာ အပစ္ရပ္တုိင္းရင္းသား အင္အားစုမ်ား၏ အေျခအေနမွန္ပင္ျဖစ္သည္။


စစ္အာဏာရွင္စနစ္၊ စစ္အုပ္စု၏လုပ္ရပ္မ်ားသည္ ယခင္က ဗမာဘုရင္မ်ားျပဳက်င့္ခဲ့ေသာ ‘လူမ်ဳိးႀကီးဝါဒ’ အား လက္ကိုင္ျပဳထားေနသည္ကိုေတြ႔ရၿပီး တုိင္းျပည္အား တိုက္ခိုက္သိမ္းပိုက္ျခင္းျဖင့္ စုစည္းညီညြတ္မႈ (Unity by Annexation) ႏွင့္ ပေဒသရာဇ္ႏိုင္ငံေတာ္အား ဆက္လက္ ထိန္းသိမ္းထားျခင္းျဖစ္ေလသည္။

ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီႏွင့္ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ပါတီအမည္ခံ စစ္အစိုးရလက္ထက္တြင္ ေရးဆြဲျပဌာန္းခဲ့သည္ ၁၉၇၄ ခုႏွစ္ အေျခခံဥပေဒတြင္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား၏ ရပိုင္ခြင့္အခြင့္ေရးမ်ားႏွင့္ စစ္မွန္ေသာျပည္ေထာင္စု တည္ေဆာက္ေရးမွာလည္း တိက်ေရရာစြာ မရွိခဲ့။ ျပည္ေထာင္စုဟု သံုးႏႈန္းထားေသာ္လည္း လက္ေတြ႔မွာ တျပည္ေထာင္စနစ္သာျဖစ္ၿပီး တိုင္းရင္းသားမ်ား၏ အခြင့္အေရးမ်ား လံုးဝ မရရွိခဲ့ေခ်။ တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား၏ အစဥ္တစိုက္ ေတာင္းဆိုမႈမွာ ၎တို႔၏ ျပည္နယ္မ်ားအား ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္၊ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးအရ တန္းတူရည္တူ ရပိုင္ခြင့္မ်ားပင္ျဖစ္ၿပီး စစ္မွန္ေသာ ျပည္ေထာင္စု (ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု) ကို တည္ေဆာက္လိုျခင္းပင္ျဖစ္သည္။

စစ္အုပ္စု၊ စစ္အာဏာရွင္စနစ္၊ စစ္အစိုးရ သက္ဇိုးရွည္ေရး၊ တုိင္းျပည္အား စစ္ကၽြန္ျပဳေရးအတြက္ ၎တို႔ စိတ္တိုင္းက် တဖတ္သတ္ေရးဆြဲျပဌာန္းၿပီး အတင္းအဓမၼ အတည္ျပဳထားသည့္ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒတြင္လည္း တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား၏ အခြင့္အေရးမ်ား မပါရွိေခ်။ အမ်ဳိးသားတန္းတူေရးႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္၊ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုေပၚထြန္းေရးတို႔အား အာမခံသည့္ ဥပေဒျပဳမႈမ်ား မပါရွိေခ်။ ထိုအရာကိုၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား၏ အခြင့္အေရး၊ စစ္မွန္ေသာ ျပည္ေထာင္စုတည္ေဆာက္ေရး ႏွင့္ တုိင္းျပည္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတို႔မွာ စစ္အုပ္စု၊ စစ္အစိုးရ၊ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေနသေရြ႕ရႏိုင္လိမ့္မည္ မဟုတ္ေခ်။

အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္၏ တို္င္းရင္းသားအင္အားစုမ်ားအေပၚ သေဘာထားမ်ားကို ေလ့လာၾကည့္ရာတြင္ ေအာက္ပါအခ်က္မ်ားကို ေတြ႔ရသည္။

အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ (NLD) အေနျဖင့္ တုိင္းရင္းသားေတာ္လွန္ေရးအင္အားစုမ်ား က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ မယ္သေရာထာ ႏွွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲ (၁၉၉၇၊ ဇန္နဝါရီလ ၁၄) ၏ ႏိုင္ငံေရးရည္မွန္းခ်က္ဆိုင္ရာ သေဘာတူညီခ်က္မ်ား (မယ္သေရာထာ ေၾကညာခ်က္) အား ေထာက္ခံေၾကာင္း (၁၉၉၇ ခုႏွစ္) ႏွစ္ ၅၀ ျပည့္ေျမာက္ ျပည္ေထာင္စုေန႔တြင္ တရားဝင္ ေၾကညာထားခဲ့သည္။ မယ္သေရာထာ ေၾကညာခ်က္တြင္ ...

(၁) စစ္အာဏာရွင္စနစ္ဖ်က္သိမ္းၿပီး၊ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ေဆာက္ရန္။
(၂) ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေရး စနစ္က်င့္သံုးရန္။
(၃) လူမ်ဳိးတုိင္း တန္းတူေရးႏွင့္ ကိုယ္ပုိင္ျပဌာန္းခြင့္ အခြင့္အေရးရရွိရန္တုိ႔ျဖစ္သည္။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္မွ တိုင္းရင္သားလူမ်ဳိးမ်ား၏ သေဘာထားအရ၊ အာဏာရွင္စနစ္ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေရး ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဒီမိုကေရစီေရးႏွင့္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား၏ တန္းတူေရးတို႔သည္ ခိုင္မာတည့္တံ့ေသာ ျပည္ေထာင္စုအတြက္ မရွိမျဖစ္လိုအပ္ေသာ အုတ္ျမစ္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဤအေျခခံလိုအပ္ခ်က္မ်ားအား ေဖာ္ထုတ္ရန္ အတူတကြ လက္တြဲလုပ္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ (NLD)ႏွင့္လက္တြဲလုပ္ကိုင္ၾကရန္ ဖိတ္ေခၚခဲ့သည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ဤသို႔ ကမ္းလွမ္းဖိတ္ေခၚမႈသည္ တုိင္းရင္းသားအင္အားစုမ်ား၏ NLD အေပၚ ႏုိင္ငံေရး အရယံုၾကည္မႈ၊ ပိုမိုတိုးတက္ ရရွိေစခဲ့သည္ကို ေတြ႔ရသည္။

ဒီမိုကေရစီအင္အားစုမ်ား (ဒီမိုကေရစီေရးရရွိေရးအတြက္ တိုက္ပြဲဝင္ေနသူမ်ားအား ဒီမိုကေရစီအင္အားစုမ်ား (တနည္း) ဗမာ တိုင္းရင္းသားအင္အားစုမ်ားဟု ဗမာ မဟုတ္ေသာ တို္င္းရင္းသားလူမ်ဳိးစုမ်ားက ေခၚေဝၚသတ္မွတ္ေနၿပီး ၎တို႔အား တုိင္းရင္းသားအင္အားစုမ်ားဟု ေခၚေဝၚသတ္မွတ္ေနသည္) အေနျဖင့္ တို္င္းရင္းသားလူမ်ဳိးစုမ်ား၏ အမ်ဳိးသားတန္းတူေရး၊ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ႏွင့္ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု တည္ေဆာက္ေရးအေပၚ မူအရေထာက္ခံၾကၿပီး တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား၏ အမ်ဳိးသားလြတ္ေျမာက္ေရး တိုက္ပြဲကိုလည္း ေထာက္ခံ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေနၾကသည္။

ဒီမိုကေရစီအင္အားစုမ်ား၏ လမ္းစဥ္၊ မူ၊ ေပၚလစီမ်ား ေရးဆြဲရာတြင္လည္း ‘တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးစုမ်ားအေပၚ သေဘာထား’ ကို ေရးဆြဲခ်မွတ္ထားၾကျခင္း၊ အနာဂတ္တိုင္းျပည္အား ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု (ျပည္နယ္ေပါင္းစု ျပည္ေထာင္စု) တည္ေဆာက္ေရးဆိုသည္ကို မူအရလက္ခံျခင္း၊ တိုင္းရင္းသားအင္အားစုမ်ားႏွင့္ပူးေပါင္း၍ အနာဂတ္ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒအား ဝိုင္းဝန္းျပဳစုေလ့လာၾကျခင္းတို႔ကို ေတြ႔ရသည္။
အမ်ဳိးသားတန္းတူေရး၊ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ႏွင့္ စစ္မွန္ေသာဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု တည္ေဆာက္ေရးတို႔သည္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား၏ ႏိုင္ငံေရး ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတုိင္ျဖစ္သည္ကို သမိုင္းေၾကာင္းအရ၊ တိုင္းရင္းသား အင္အားစုမ်ား၏ ႏိိုင္ငံေရးေတာင္းဆိုခ်က္အရ၊ တိုက္ပြဲဝင္မႈအရ ထင္ရွားစြာ ေတြ႔ရွိရသည္။ ဤသို႔ေတာင္းဆိုေနမႈအား တိုင္းျပည္မွခဲြထြက္ရန္ (သီးျခားႏိုင္ငံ ထူေထာင္ရန္) ေတာင္းဆိုေနျခင္းျဖစ္သည္ဟု အခ်ဳိ႕ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားႏွင့္ ႏို္င္ငံေရးအင္အားစုမ်ားမွ ထင္ျမင္ယူဆေနသည္မ်ားလည္း ရွိသည္။ ဤသို႔ထင္ျမင္ရျခင္းမွာ တိုင္းရင္းသား အင္အားစုမ်ားအတြင္း သီးျခားႏို္င္ငံထူေထာင္ေရး ေတာင္းဆိုခဲ့မႈမ်ားရွိခဲ့ျခင္းေၾကာင့္လည္း ျဖစ္သည္။ တိုင္းရင္းသား အင္အားစုမ်ားအေနျဖင့္ သီးျခားႏိုင္ငံထူေထာင္ေရး (တနည္း) ခြဲထြက္ေရးအား ဘာေၾကာင့္ ေတာင္းဆိုခဲ့/ ေတာင္းဆိုေနၾကသည္ကို ေလ့လာရန္လုိအပ္သည္။ အေၾကာင္းမဲ့ေတာ့ မဟုတ္ေခ်။

ေလ့လာေတြ႔ရွိရသည့္အေျဖမွာ တုိင္းျပည္အားအုပ္ခ်ဳပ္ေနသည့္ အစိုးရအဆက္ဆက္သည္ သမိုင္းအရ၊ လက္ေတြ႔ လုပ္ရပ္မ်ားအရ၊ လူမ်ဳိးခ်င္းဆက္ဆံမႈမ်ားတြင္ တန္းတူမရွိျခင္း၊ သင့္ျမတ္မႈမရွိျခင္း၊ မွန္ကန္သည့္ အမ်ဳိးသားေရး ေပၚလစီ မက်င့္သံုးခဲ့ျခင္း၊ ျပည့္စံုေသာ ပူးတြဲလုပ္ေဆာင္ေရးယႏၱရား မရွိျခင္း၊ ဖြ႔ံၿဖိဳးမႈလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ အလြန္အမင္း ကြာဟျခင္း၊ တဖတ္သတ္ ဖိႏွိပ္ဟန္႔တားျခင္း၊ လူမ်ဳိးႀကီးဝါဒက်င့္သံုးျခင္း၊ အမ်ဳိးသားအားလံုး ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး က႑မ်ားတြင္ တန္းတူရည္တူ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ခြင့္ မရွိျခင္း၊ အစိုးရ၏ ေစာင့္ေရွာက္ခံရမႈ အားနည္းျခင္း.. စသည္တို႔ေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္သည္။ ထိုအခ်က္မ်ားကို စနစ္တက်က်င့္သံုးပါက တုိင္းရင္းသား အင္အားစုမ်ားအားလံုးႏွင့္ အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးကို ျပန္လည္တည္ေဆာက္ႏုိင္လိမ့္မည္ဟု ယံုၾကည္ယူဆပါသည္။

တိုင္းရင္းသားအင္အားစုမ်ား၏ စုစည္းညီညြတ္ေရးရရွိရန္ က်ဳိးေၾကာင္းဆီေလ်ာ္သည့္ ေျဖရွင္းနည္းမ်ားျဖစ္သည့္ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ညႇိႏႈိင္းသည့္နည္း၊ ေစ့စပ္ေဆြးေႏြးသည့္နည္း၊ ျပည္သူလူထုဆႏၵျဖင့္ ဆံုးျဖတ္သည့္နည္းမ်ားျဖင့္ ေျဖရွင္းႏုိင္ပါလိမ့္မည္။ တိုင္းရင္းသားအင္အားစုမ်ား၏ အမ်ဳိးသားလြတ္ေျမာက္ေရးတုိက္ပြဲဝင္မႈမ်ားသည္ မိမိတို႔လူမ်ဳိးမ်ား၏ ယဥ္ေက်းမႈမ်ား တည္တံ့ခိုင္ျမဲေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး ေရခ်ိန္ျမႇင့္တင္ေရး၊ လူမ်ဳိးအခ်င္းခ်င္း ဖြ႔ံၿဖိဳးမႈကြာဟေနသည္မ်ားကို တန္းတူျဖစ္ေအာင္ျပဳလုပ္ေရး၊ အမ်ဳိးသားအင္အားစုမ်ားအားလံုး၏ အက်ဳိးစီးပြားအတြက္ ႏိုင္ငံေရးတြင္ ပူးေပါင္းေဆာက္ရြက္ခြင့္ ရရွိေရးတို႔ေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္။ ဤအခ်က္မ်ားအား မ်က္ကြယ္ျပဳေျဖရွင္း၍ မရေခ်။

ယေန႔ကာလတြင္ တိုင္းရင္းသားအင္အားစုမ်ားမွ သီးျခားႏုိင္ငံထူေထာင္ေရး (ခြဲထြက္ေရး) ေတာင္းဆိုမႈအား ပယ္ဖ်က္၍ စစ္မွန္သည့္ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုကိုတည္ေဆာက္ကာ အတူတကြ ယွဥ္တြဲေနထိုင္ေရးကို ေတာင္းဆိုေနၿပီျဖစ္သည္။ ဤသည္မွာ အမ်ဳိးသားမ်ား၏ အေတြးအေခၚရင့္က်က္လာမႈ၊ အမ်ဳိးသားဆင္ျခင္တံုတရား ဖြံ႔ၿဖိဳးလာမႈ၊ လူမႈေရး ပူးတြဲလုပ္ေဆာင္ေရးယႏၲရားမ်ား တစံုတရာ ျပည့္စံုလာမႈ၊ ႏိုင္ငံတကာမွ ၾကားဝင္ျဖန္ေျဖေပးမႈတို႔ေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္။

ယေန႔တိုင္းရင္းသားအင္အားစုမ်ားမွ ေတာင္းဆိုေနေသာ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုဆိုသည္ကို အေလးအနက္ထားရန္ လိုအပ္ပါသည္။ ဖက္ဒရယ္သည္ ခြဲထြက္ျခင္းျဖစ္သည္ဟု အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုထားမႈ မရွိေခ်။ ဖက္ဒရယ္သည္ ႏိုင္ငံတည္ေဆာက္ပံုစနစ္တခုသာျဖစ္ၿပီး ဝါဒသေဘာတရားမဟုတ္ေခ်။ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုဆိုသည္မွာ ျပည္ေထာင္မ်ား (ျပည္နယ္မ်ား)ျဖင့္ တန္းတူရည္တူ စုေပါင္းဖြဲ႔စည္းထားသည့္ ျပည္ေထာင္စုႏိုင္ငံေတာ္ကို ေခၚေဝၚျခင္းျဖစ္သည္။

ယေန႔ကာလတြင္ အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးသည္၊ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ဖ်က္သိမ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားနည္းတူ အဓိက အေရးပါသည့္ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ငန္းစဥ္ျဖစ္သည္။ ထိုလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားလုပ္ေဆာင္ရာတြင္ ဒီမိုကေရစီေရးႏွင့္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ားအေရးအား တၿပိဳင္တည္းလုပ္ေဆာင္ၾကရမည္ဟု တုိင္းရင္းသားအင္အားစုမ်ားက ထင္ျမင္ ယူဆသည္။ ဤသည္မွာ ေခါင္းႏွင့္ပန္းလို တဆက္တည္း ဒြန္တြဲေနသည္ဟုလည္း ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုေနသည္။ ဤသုိ႔တင္ျပခ်က္မ်ားကိုလည္း ဂ႐ုျပဳရမည္ျဖစ္သည္။

တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား၏ နယ္ေျမေဒသအသီးသီးရွိ ေဒသခံတိုင္းရင္းသားမ်ားမွာ ဗမာလူမ်ဳိးမ်ားအား ရြံရွာမုန္းတီးစိတ္ႏွင့္ မယံုၾကည္မႈမ်ား ကုိယ္စီရွိၾကသည္။ ထုိသုိ႔ျဖစ္ပြားမႈ၏တရားခံမွာ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကိုကိုင္စြဲ၍ မဟာဗမာလူမ်ဳိးႀကီးဝါဒအား လက္ကိုင္ျပဳေနသည့္ စစ္အုပ္စု၊ စစ္အစိုးရျဖစ္သည္ဆိုသည္ကို အနည္းစုကသာ သိရွိနားလည္သည္။ အမ်ားစုမွာ ဗမာလူမ်ဳိးမ်ားအေပၚ ယံုၾကည္စိတ္ခ်မႈ နည္းပါးျခင္းႏွင့္ မုန္းတီးစိတ္မ်ားရွိေနသည္။ ထိုသို႔ျဖစ္တည္ေနမႈကိုလည္း စိတ္ခံစားခ်က္ႏွင့္ လူမ်ဳိးႀကီးဝါဒ စိတ္အေျခခံျဖင့္ ခ်ဥ္းကပ္ေျဖရွင္း၍ မရေခ်။

တိုင္းရင္းသားမ်ားအေရးအား အေလးအနက္ထား၍ ေျပလည္ေအာင္ေျဖရွင္းႏုိင္မွသာ စစ္မွန္သည့္ ဒီမိုကေရစီ ႏုိင္ငံေတာ္ႀကီးအား တည္ေဆာက္ႏုိင္လိမ့္မည္ျဖစ္သည္။ ပင္လံုညီလာခံထက္က်ယ္ျပန္႔သည့္ အမ်ဳိးသားညႇိႏႈိင္းမႈ ညီလာခံႀကီးအား ေခၚယူက်င္းပ၍ ျပႆနာမ်ားအား ေျပလည္ေအာင္ေျဖရွင္းရန္ လိုအပ္သည္။ ထိုသုိ႔ အမ်ဳိးသား ညႇိႏိႈင္းမႈညီလာခံႀကီး ေပၚေပါက္ေရးအားရည္ရြယ္၍ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာလ ၂၄ ရက္၊ ကေလးၿမိဳ႕တြင္ က်င္းပေသာ ဇိုမီးအမ်ဳိးသားကြန္ဂရက္၏ ၂၂ ႏွစ္ေျမာက္အခမ္းအနားတြင္ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္မွ ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ တုိင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ ႏို္င္ငံေရးအင္အားစုမ်ားမွ ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ ဒီမိုကေရစီရရွိေရး လႈပ္႐ွားသူမ်ားေပါင္းစည္း၍ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေရး၊ ဒီမုိကေရစီႏွင့္ လူ႔အခြင့္အေရးရ႐ွိေရး၊ အမ်ဳိးသား ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးအတြက္ မွန္ကန္ေသာဦးေဆာင္မႈ ညီညြတ္မႈျဖင့္ ဆက္လက္တိုက္ပဲြဝင္ေရး၊ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒႏွင့္အညီ က်င္းပေသာ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲသည္ တုိင္းျပည္ႏွင့္ ျပည္သူလူထုအတြက္ ဒီမိုကေရစီႏွင့္ လူ႔အခြင့္အေရးမ်ားကို ေဖာ္ေဆာင္ေပးႏုိင္မည္မဟုတ္သျဖင့္ ဆန္႔က်င္ကန္႔ကြက္ေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ႏုိင္ငံေရးအရ အဓိပၸာယ္ရွိသည့္ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးေရးကို ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ လူမ်ဳိးတိုင္း တန္းတူအခြင့္အေရးကိုအေျခခံေသာ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုစနစ္ျဖင့္ တည္ေဆာက္ရန္အတြက္ ဒုတိယ ပင္လံုညီလာခံႀကီးအား ေခၚယူက်င္းပသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သံဓိဌာန္ခ်ဆံုးျဖတ္ခဲ့ၾကသည္ဆိုသည့္ ကေလးၿမိဳ႕ ေၾကညာစာတမ္းအား ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။ ထိုထုတ္ျပန္ခ်က္အား ျပည္တြင္း/ပရွိ ႏိုင္ငံေရးအင္အားစုအမ်ားစုက ႀကိဳဆိုေထာက္ခံခဲ့ၾကသည္။

ဒုတိယ ပင္လံုညီလာခံျဖစ္ေျမာက္ေရးႏွင့္ပတ္သက္၍ ဝါရင့္ႏုိင္ငံေရးသမားႀကီးမ်ားအား ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ပြဲ (၂၀၁၀ ခုႏွစ္၊ ႏိုဝင္ဘာ ၂၀) တြင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အား ဒု ပင္လုံညီလာခံႀကီးျဖစ္ေပၚေရးအတြက္ ဦးေဆာင္ လုပ္ကိုင္ရန္ တာဝန္ေပးအပ္ခဲ့ၾကသည္၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္မွလည္း ထုိတာဝန္အား ေလးနက္စြာ ခံယူလုပ္ကို္င္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ကတိေပးခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္လည္း သူ႔အား ဝိုင္းဝန္းကူညီေပးၾကပါရန္ႏွင့္ မ်ဳိးဆက္မ်ားအားလံုး လက္တြဲလုပ္ကို္င္ၾကရန္ေျပာၾကားခဲ့သည္။ အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးအတြက္ လူမ်ဳိးမ်ားအခ်င္းခ်င္း ယံုၾကည္မႈရရွိေစေရးကို တိုးျမႇင့္လုပ္ကို္င္ရမည္။ တခ်ိန္တည္းတြင္ လူမ်ဳိးႀကီးဝါဒႏွင့္ က်ဥ္းေျမာင္းသည့္ အမ်ဳိးသားေရး၀ါဒမ်ား ကင္းစင္ရန္လိုအပ္သည္။ သံသယ စိတ္လြန္ကဲမႈ၊ သမိုင္းေၾကာင္းအရ ျဖစ္တည္လာမႈမ်ားအား မ်က္ကြယ္ျပဳမႈမ်ားကို သတိထားရလိမ့္မည္ဟု ထင္ျမင္ယူဆပါသည္။

နိဂံုးခ်ဳပ္အားျဖင့္ တိုင္းျပည္ျပန္လည္တည္ေထာင္ေရးတြင္၊ တို္င္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ားအားလုံုး အခြင့္အေရး ျပည့္ဝစြာရရွိရန္ႏွင့္ ပင္လံုစိတ္ဓာတ္ (ျပည္ေထာင္စုစိတ္ဓာတ္)အေျခခံေပၚတြင္၊ ယံုၾကည္စိတ္ခ်ရသည့္ ႏိုင္ငံေရးအခင္းအက်င္းႏွင့္ အတူတကြ လက္တြဲေန ထိုင္ႏိုင္ေရးအား အေကာင္အထည္ေဖာ္ရာတြင္ ျမန္ဆန္ေစရန္ စစ္အာဏာရွင္စနစ္၊ စစ္အစိုးရဖ်က္သိမ္းေရး၊ စစ္မွန္ေသာျပည္ေထာင္စုႀကီး တည္ေဆာက္ေရးအတြက္ တိုက္ပြဲဝင္ေနသူတိုင္း ဂ႐ုျပဳရမည္မွာ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ားအေရးပင္ျဖစ္ပါသည္။ သုိ႔မွသာ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးႏွင့္ ေအးခ်မ္းသာယာ ဖြ႔ံၿဖိဳးတိုးတက္သည့္ ႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးအား တည္ေဆာက္ႏုိင္လိမ့္မည္ျဖစ္ပါသည္။


မွီျငမ္းကိုးကား

- တုိင္းရင္းသားနယ္ေျမမ်ား (ခ်င္း၊ ပအိုဝ့္၊ ရွမ္း၊ ကရင္နီ၊ ကရင္၊ ကယန္း) တြင္ ၁၀ ႏွစ္ခန္႔ ေနထိုင္ျဖတ္သန္းခဲ့ရသည့္ အေတြ႔အၾကံဳမ်ား။

- လက္လွမ္းမွွီရာ ဖတ္႐ႈခဲ့ရသည့္ တုိင္းရင္းသားေရးရာႏွင့္ပတ္သက္သည့္ စာတမ္း/စာအုပ္မ်ား။

- ေလ့လာ/မွတ္သားထားသည့္ က်ေနာ့္မွတ္တမ္းစာအုပ္။

 

No comments:

Post a Comment