Monday, April 9, 2012

တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ားေရးရာႏွင့္ အနာဂတ္ျပည္ေထာင္စုသစ္ - ၁ (ရဲေဘာ္ေဇာ္ကိုႏိုင္)

ပင္လံုစာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆိုရျခင္းရည္ရြယ္ခ်က္မွာ အဂၤလိပ္ကိုလိုနီနယ္ခ်ဲ႕အစိုးရမွ ျပည္မ (ေျမျပန္႔ေဒသ၊ ရခုိင္၊ မြန္ ေဒသမ်ား)ႏွင့္ ေတာင္တန္းအထူးေဒသ (ရွမ္း၊ ကခ်င္၊ ခ်င္း၊ ကရင္နီ ေဒသမ်ား)ဟူ၍ ခြဲျခားအုပ္ခ်ဳပ္ေစခဲ့ၿပီး လြတ္လပ္ေရးေပးခါနီးခ်ိန္တြင္လည္း ေတာင္တန္းေဒသမ်ားကို ခ်န္လပ္ထားကာ ဆက္လက္၍ ကိုလိုနီကၽြန္ျပဳထားလိုသည္။ လြတ္လပ္ေရးရယူရန္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းတို႔ အဂၤလန္သြားခ်ိန္တြင္ တို္င္းရင္းသား အင္အားစုမ်ားက ဗိုလ္ခ်ဳပ္တို႔အား မေထာက္ခံေၾကာင္း ကိုယ္စားမျပဳေၾကာင္းေျပာလာသည့္အတြက္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းအေနျဖင့္ (SCOUPH)အဖြဲ႔ႏွင့္ေတြ႔ဆံုၿပီး ေတာင္တန္းျပည္မ အတူတကြ လြတ္လပ္ေရးရယူရန္၊ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ားအားလံုး၏ အခြင့္အေရး၊ တန္းတူေရးႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္မ်ား ျပည့္ဝစြာရယူၾကရန္ သေဘာတူၿပီး ပင္လံုစာခ်ဳပ္အား ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

လြတ္လပ္ေရးရယူရန္အတြက္ အဂၤလိပ္အစိုးရႏွင့္ ညႇိႏႈိင္းရာတြင္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား၏ ပါဝင္ ပူးေပါင္းမႈသည္ အလြန္အေရးပါခဲ့သည္။ ျပည္မႏွင့္ေတာင္တန္း စည္းလံုးမႈသည္ လြတ္လပ္ေရးရခဲ့ျခင္း၏ အဓိက အေရးပါမႈျဖစ္သည္၊ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆိုေသာေန႔အား ‘ျပည္ေထာင္စုေန႔’ ဟူ၍ သတ္မွတ္ခဲ့ျခင္းမွာ၊ ‘ျပည္ေထာင္မ်ား စုေပါင္းေနထိုင္သည့္ႏိုင္ငံေတာ္ျဖစ္သည္’ ဆိုသည္ကို ရည္ရြယ္ေခၚဆိုခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။


ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက်ဆံုးၿပီး ဦးႏု၏ (ဖဆပလ)အစိုးရလက္ထက္တြင္ အမ်ဳိးသားစည္းလံုးညီညြတ္မႈ စတင္ ၿပိဳကြဲပါေတာ့သည္။ အာဏာရ အစိုးရအဖြဲ႔အေနျဖင့္ ႏိုင္ငံေရး၊ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ားအေရးအား မွန္ကန္စြာ မေျဖရွင္းႏိုင္ခဲ့ေခ်။ ထ႔ိုအတြက္ တုိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ားအေနျဖင့္ ၎တို႔၏ ရပိုင္ခြင့္ အခြင့္အေရးမ်ား ျပန္လည္ရရွိရန္ အရွိန္ျမင့္စြာ ေတာင္းဆိုလာခဲ့ၾကသည္။ အခ်ဳိ႕တိုင္းရင္းသားအင္အားစုမ်ားမွာ လက္နက္ကိုင္၍ ေတာ္လွန္ တိုက္ပြဲဝင္ၾကေလသည္။ ၁၉၆၁ ခုႏွစ္တြင္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးႏုမွ ဗုဒၶဘာသာအား ႏိုင္ငံေတာ္ဘာသာအျဖစ္ အေျခခံဥပေဒတြင္ ထည့္သြင္းေရးဆြဲႏိုင္ေရးအတြက္ အေျခခံဥပေဒအား ျပင္ဆင္ႏိုင္ခြင့္ရွိေၾကာင္း ထုတ္ျပန္ေၾကညာလိုက္ေသာအခါ တို္င္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ားအေနျဖင့္ ရလာေသာအခြင့္အေရးအား လက္လႊတ္မခံဘဲ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕တြင္ ေတာင္တန္းသားမ်ားညီညြတ္ေရးအဖြဲ႔မွ ဦးေဆာင္၍ ‘လူမ်ဳိးစုညီလာခံႀကီး’ က်င္းပခဲ့ၾကသည္။ ထိုညီလာခံတြင္ တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးေခါင္းေဆာင္မ်ားမွ ပင္လံုစာခ်ဳပ္အရ၊ ေတာင္တန္းေဒသစံုစမ္းေရးေကာ္မရွင္ ေမၿမိဳ႕ညီလာခံအရ ‘ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ရွိေသာ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု’ ထူေထာင္ေရးအား အတည္ျပဳ ေတာင္းဆိုခဲ့ၾကပါသည္။

ေတာင္ႀကီးညီလာခံ၏ ရလာဒ္အား (၁၉၆၂ ခုႏွစ္၊ မတ္လ ၂ ရက္ေန႔) ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္တြင္ တင္သြင္းရန္ စီစဥ္ၾကသည္။ မတ္လ ၁ ရက္ေန႔တြင္ ရန္ကုန္ျပည္လမ္းရွိ အသံလႊင့္႐ံု၌ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးႏုမွ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိး ေခါင္းေဆာင္မ်ားအားဖိတ္ေခၚ၍ အႀကိဳညႇိႏႈိင္းပြဲက်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ ထိုအႀကိဳညႇိႏႈိင္းပြဲတြင္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ားမွ ‘လူမ်ဳိးစုမ်ား ကိုယ္ပုိင္ျပဌာန္းခြင့္’ အား တင္သြင္းေဆြးေႏြးခဲ့ၾကသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ေနာက္တေန႔ မတ္လ ၂ ရက္ေန႔တြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေနဝင္း ဦးေဆာင္ေသာ စစ္တပ္မွ တိုင္းျပည္အာဏာအား သိမ္းပိုက္လိုက္ပါသည္။ အေၾကာင္းျပခ်က္မွာ ‘တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား တုိင္းျပည္မွခြဲထြက္ရန္ တင္သြင္းေဆြးေႏြးေနၾကသည္၊ တိုင္းျပည္ ၿပိဳကြဲမည့္အေရးအား ကာကြယ္ရန္’ ဟူသည့္ အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ တို္င္းျပည္အာဏာအား သိမ္းပိုက္ခဲ့ေလသည္။

ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီအစိုးရ အာဏာသိမ္းပိုက္ရယူၿပီးေနာက္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား၏ အခြင့္အေရးမ်ား၊ စည္းလံုးညီညြတ္မႈမ်ား ဖ်က္ဆီးခံရပါေတာ့သည္။ တို္င္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ားအား ဖမ္းဆီးေထာင္ခ်ျခင္း၊ သတ္ျဖတ္ျခင္းတို႔အား အစီစဥ္ရွိရွိ ျပဳက်င့္ပါေတာ့သည္။ တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား၏ ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ားကိုလည္း ဖ်က္သိမ္းလုိက္ပါသည္။ သို႔ျဖင့္ မဆလ (ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ပါတီ)ေခတ္တြင္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား၏ အခြင့္အေရးမ်ား လံုးဝ ေပ်ာက္ကြယ္သြားၿပီး ဥပေဒတြင္းမွ ေတာင္းဆိုေနမႈမ်ား မရႏိုင္ေတာ့သည့္အဆံုးတြင္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ားသည္ အမ်ဳိးသားလြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးသို႔ ကူးေျပာင္း၍ ေတာ္လွန္တိုက္ပြဲဝင္ခဲ့သည္မွာ ယေန႔ထိတိုင္ျဖစ္သည္။

မတရားသျဖင့္ ဖိႏွိပ္ရက္စက္ေသာ စစ္အာဏာရွင္စနစ္၊ စစ္အစိုးရအား လက္နက္ကိုင္ ခုခံေတာ္လွန္ျခင္းမွာ မွန္ကန္သည္။ ႏိုင္ငံေရးျပႆနာအား ႏုိင္ငံေရးနည္းအရ မွန္ကန္စြာမေျဖရွင္းဘဲ လူမ်ဳိးတံုးစစ္ဆင္ေနေသာ စစ္အုပ္စုအား လက္နက္ကိုင္၍ခုခံေတာ္လွန္ျခင္းမွာ တရားေသာစစ္ျဖစ္သည္။ ယခင္က ဗမာဘုရင္မ်ားသည္ တိိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား၏ တိုင္းႏိုင္ငံတို႔အား စစ္ေရးအရ က်ဴးေက်ာ္သိမ္းပိုက္ေသာအခါ တရားေသာစစ္ပြဲ ဆင္ႏႊဲေနျခင္းဟု သံုးႏႈန္းၿပီး၊ တို္င္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ားမွ ခုခံေတာ္လွန္ေသာအခါ ေသာင္းက်န္း/က်ဴးေက်ာ္မႈ၊ ဖ်က္ဆီးဆူပူမႈ ဟူ၍ သတ္မွတ္ေျပာဆိုေနခဲ့သည္မွာ ယေန႔ထိတိုင္ျဖစ္သည္။ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား၏ အမ်ဳိးသား လြတ္ေျမာက္ေရးတိုက္ပြဲအား ေသာင္းက်န္းသူ အဖ်က္သမားမ်ား၏လုပ္ရပ္မ်ားအျဖစ္ သံုးႏႈန္းေျပာဆိုကာ လူမ်ဳိးေပါင္းစံု ျပည္သူလူထုတရပ္လံုးအား လိမ္ညာဝါဒျဖန္႔ေနခဲ့သည္မွာ ဆယ္စုႏွစ္မ်ားစြာရွိခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။

စစ္အာဏာရွင္အစိုးရသည္ ၁၉၆၃ မွစ၍ ယေန႔ကာလအထိ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ တိုင္းရင္းသား ေတာ္လွန္ေရး/ ႏိုင္ငံေရးအင္အားစုမ်ားႏွင့္ ၾကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ေဆြးေႏြးခဲ့ေသာ္လည္း အမွန္တကယ္ အမ်ဳိးသား ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးအား မရရွိခဲ့ေခ်။ ႏိုင္ငံေရးအရ တန္းတူရည္တူ ဆက္ဆံေဆြးေႏြးေျပာဆိုခဲ့မႈမရွိျခင္း၏ ရလာဒ္ပင္ျဖစ္သည္။ တိုင္းရင္းသား ေတာ္လွန္ေရးအင္အားစုမ်ားသည္ ႏိုင္ငံေရးျပႆနာမ်ားအား ႏိုင္ငံေရးနည္းျဖင့္ ေျဖရွင္းေရးအားလုိလားၿပီး အာဏာရအစိုးရ၏ ကမ္းလွမ္းခ်က္မ်ားကို လက္ခံခဲ့ပါသည္။ ၁၉၆၃ ခုႏွစ္တြင္ (မဒညတ -၃- ပါတီအဖြဲ႔) မွ (KNU, KNPP ႏွင့္ NMSP) ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ ကခ်င္လြတ္လပ္ေရးအဖြဲ႔ (KIO)၊ ရခုိင္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ စသည့္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားသည္ စစ္အစိုးရကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးခဲ့ၾကၿပီး တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား၏ ရပိုင္ခြင့္မ်ားကို ေတာင္းဆိုခဲ့ၾကသည္။ ထိုသုိ႔ေတာင္းဆိုမႈအား စစ္အစုိးရမွလက္မခံသျဖင့္ ျပည္တြင္းစစ္မီးမွာ ၿငိမ္းသတ္မရႏိုင္ဘဲ ရွည္ၾကာေနခဲ့ရသည္။ နဝတ/နအဖ စစ္အစိုးရႏွင့္ ယေန႔ ၾကံ့ဖြ႔႔ံအစိုးရ လက္ထက္တြင္လည္း ႏိုင္ငံေရး/စစ္ေရးအရ ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲေသာ လိမ္လည္လွည့္စားမႈမ်ားျဖင့္ အတုအေယာင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအား က်င့္သံုးျပဳမူေနၿပီး ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးမွာ အလွမ္းေဝးကြာေနဆဲျဖစ္သည္။ ႏုိင္ငံေရးအရ ျဖစ္ထြန္းတိုးတက္မႈမ်ား၊ ေျပာင္းလဲမႈမ်ားဆိုသည္မွာလည္း ဟန္ျပသာျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေရးလွည့္ကြက္ ကစားနည္းမ်ားသာျဖစ္ၿပီး စစ္အုပ္စု အက်ဳိးစီးပြားကာကြယ္ေရးအတြက္သာ ဦးတည္ေရြ႕လ်ားေနသည့္ျဖစ္စဥ္မ်ား ျဖစ္သည္။

တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ားသည္ လြတ္လပ္ေရးမရမီႏွင့္ လြတ္လပ္ေရးရၿပီး ယေန႔ကာလအထိ ၎တို႔၏ ရပိုင္ခြင့္မ်ားအတြက္ တပ္ေပါင္းစုမ်ားစုဖြဲ႔ၿပီး တစိုက္မတ္မတ္ ေတာင္းဆိုေနခဲ့ၾကသည္။ လြတ္လပ္ေရး မရခင္ကာလတြင္ ေတာင္တန္းသားမ်ား စည္းလုံးညီၫြတ္ေရးအဖြဲ႔ (တစညဖ/SCOUHP) မွသည္၊ လြတ္လပ္ေရးရၿပီး ၁၉၅၆ ခုႏွစ္တြင္ ဒီမိုကရက္တစ္ လူမ်ဳိးစုမ်ားတပ္ဦး (ဒလညတ)၊ ၁၉၆၁ ခုႏွစ္တြင္ ျပည္နယ္မ်ားညီညြတ္ေရးအဖြဲ႔၊ ၁၉၆၅ ခုႏွစ္တြင္ ညီညြတ္ေသာ လူမ်ဳိးစုမ်ားတပ္ဦး (ညလတ)၊ ၁၉၇၂ ခုႏွစ္တြင္ လူမ်ဳိးစုမ်ားညီညြတ္ေရးတပ္ဦး၊ ေတာ္လွန္ေသာ လူမ်ဳိးေပါင္းစံုလြတ္ေျမာက္ေရး မဟာမိတ္အဖြဲ႔ (တလမဖ)၊ ၁၉၇၅ ခုႏွစ္၊ ေမ ၂၇ တြင္ ျပည္နယ္ေပါင္းစုျပည္ေထာင္စု အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီတပ္ေပါင္းစု (ပမဒတ)၊ ၁၉၇၆ ခုႏွစ္။ ေမ ၁၀ တြင္ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီတပ္ေပါင္းစု (မဒတ)ႏွင့္ (UNLD-LA)၊ (NDF)၊ (KNPP)ႏွင့္ ျပည္ပေရာက္ တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား စုေပါင္းဖြဲ႔စည္းထားသည့္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ားေကာင္စီ (Ethnic Nationalities Council- ENC) ႏွင့္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၁၆ ရက္ေန႔တြင္ ထပ္မံစုဖြဲ႔လိုက္သည့္ ညီညြတ္ေသာ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား ဖက္ဒရယ္ေကာင္စီ (United Nationa lities Federal Council-UNFC)အဆံုး တိုင္းရင္းသားအင္အားစုမ်ား စုစည္းခဲ့ၾကၿပီး တန္းတူေရးႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ရရွိေရးအတြက္ ေတာင္းဆိုတိုက္ပြဲဝင္ခဲ့ၾကသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ထိုသုိ႔စုစည္းမႈမ်ားႏွင့္ ရည္မွန္းခ်က္မ်ားအေပၚ အျမင္မရွင္းလင္းမႈ၊ ကြဲလြဲမႈမ်ားရွိႏိုင္ေသာ္ျငားလည္း တုိင္းရင္းသားမ်ား၏အေရးကိစၥကို ဂ႐ုျပဳရန္လိုအပ္သည္။

လက္နက္ကိုင္တုိက္ပြဲဝင္ေနသည့္ တိုင္းရင္းသားေတာ္လွန္ေရးတပ္ေပါင္းစုျဖစ္သည့္ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီတပ္ေပါင္းစု (မဒတ)သည္ ထင္ရွားသည့္တပ္ေပါင္းစုျဖစ္သည္။ (မဒတ)၏ ရည္ရြယ္ခ်က္လမ္းစဥ္မွာ ‘ဗမာလူမ်ဳိး အပါအဝင္ တုိ္င္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ားအားလံုး လြတ္လပ္မႈ၊ တန္းတူမႈ၊ ဘဝျဖစ္ေပၚတိုးတက္မႈရွိေသာ တန္းတူေရး၊ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ႏွင့္ ဒီမိုကေရစီအားအေျခခံသည့္ စစ္မွန္ေသာ ျပည္နယ္ေပါင္းစု ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု တည္ေဆာက္ေရး ျဖစ္သည္။ စစ္မွန္ေသာ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုဆိုသည္မွာ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ားအားလံုး၏ ဆႏၵသေဘာထားႏွင့္ကိုက္ညီေသာ တရားမွ်တၿပီး အက်ယ္အဝန္းရွိေသာ ျပည္နယ္မ်ားစုေပါင္းဖြဲ႔စည္းထားေသာ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု တည္ေဆာက္ရန္ျဖစ္သည္’ ဟူ၍ေဖာ္ျပထားသည္။ တိုင္းျပည္မွ ခြဲထြက္ရန္မဟုတ္ဘဲ ပါတီစံု ဒီမိုကေရစီစနစ္အား လိုလားေၾကာင္း မူသေဘာထားမ်ား ခ်မွတ္ထားသည္။

ျပည္ပတြင္ တိုင္းရင္းသားအင္အားစုမ်ားစုဖြဲ႔၍ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား၏ အခြင့္အေရးအတြက္ တုိက္ပြဲဝင္ေနသလို ျပည္တြင္းတြင္လည္း အုပ္စိုးသူအာဏာရ အစိုးရအဆက္ဆက္အား တန္းတူေရးႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္အတြက္ တုိက္ပြဲဝင္ေနေသာ တိုင္းရင္းသား ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ား၊ တပ္ေပါင္းစုမ်ားရွိသည္။ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ ျပည္သူ႔ဒီမိုကေရစီ အေရးေတာ္ပံုႀကီးျဖစ္ၿပီးေနာက္ ၁၉၈၉ ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၁၁ တြင္ ဖြဲ႔စည္းခဲ့သည့္ ျပည္ေထာင္စု တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ (UNLD)ႏွင့္ ညီညြတ္ေသာ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား မဟာမိတ္အဖြဲ႔ (UNA)တို႔မွာ ထင္ရွားသည္။ (UNLD) သည္ တိုင္းရင္းသား ႏိုင္ငံေရးပါတီ ၂၁ ပါတီျဖင့္ စုဖြဲ႔ထားသည့္ ထင္ရွားေသာ တိုင္းရင္းသား ႏိုင္ငံေရးအင္အားစုျဖစ္သည္။

ျပည္ေထာင္စု တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ (UNLD) ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္ လမ္းစဥ္မ်ားကို ေလ့လာၾကည့္ရာတြင္ ေအာက္ပါအတုိင္း ေတြ႔ရသည္။
(၁) ဒီမိုကေရစီေရးႏွင့္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား တန္းတူေရး
(၂) အမ်ဳိးသားေသြးစည္းညီညြတ္ေရး
(၃) စစ္မွန္ေသာ ျပည္ေထာင္စုဖြဲ႔စည္းေရး
(၄) ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး
(၅) ျပည္နယ္အသီးသီး အခ်ဳိးညီ ဖြ႔ံၿဖိဳးတိုးတက္ေရးမွ ျပည္ေထာင္စုႀကီး ေခတ္မီဖြ႔ံၿဖိဳးတိုးတက္ေရး
(၆) မည္သည့္ အာဏာရွင္စနစ္မ်ဳိးမွ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ေနာက္ထပ္တဖန္ မေပၚထြန္းေရးတို႔ ျဖစ္သည္။

(UNLD)၏ လမ္းစဥ္သည္ ျပည္နယ္မ်ား စုေပါင္းဖြဲ႔စည္းထားေသာ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုစနစ္အား တည္ေဆာက္ရန္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ခြဲထြက္ေရး မဟုတ္ေၾကာင္း။ တုိင္းရင္သားလူမ်ဳိးမ်ား၏ ျပႆနာအား ေျပလည္ေအာင္မေျဖရွင္းႏုိင္ခဲ့၍ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးမရႏုိင္ဘဲ ျဖစ္ေနရသည္၊ ျပည္တြင္းစစ္အား အမွီသဟဲျပဳ၍၊ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ ႀကီးထြားလာျခင္းျဖစ္သည္။ စစ္မွန္ေသာ ျပည္ေထာင္စုစနစ္ျဖင့္ အေျခခံဥပေဒေရးဆြဲႏိုင္ျခင္းမရွိပါက တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား၏ ႏိုင္ငံေရးအရ တန္းတူရည္တူ အခြင့္အေရးမ်ား အာမခံခ်က္ေပးႏိုင္မည္ မဟုတ္ေခ်၊ ထိုသို႔ အာမခံခ်က္မရွိလွ်င္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား၏ ျပႆနာအား ေျပလည္ေအာင္ေျဖရွင္းႏုိင္လိမ့္မည္မဟုတ္ဘဲ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးအား ႏုိင္ငံေရးနည္းျဖင့္ ေျဖရွင္း၍မရႏိုင္ေခ်။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမရလွ်င္ ဒီမိုကေရစီႏွင့္ လူ႔အခြင့္အေရးမ်ား ရွင္သန္ႏိုင္မည္မဟုတ္ဘဲ ျပည္တြင္းစစ္သာ ဆက္လက္ရွည္ၾကာေနမည္သာျဖစ္ေၾကာင္း။ တိုင္းရင္းသားမ်ား စည္းလံုးညီညြတ္လွ်င္ စစ္မွန္ေသာျပည္ေထာင္စုအား တည္ေဆာက္ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္၊ ၿငိမ္းခ်မ္ေရးရမည္၊ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ တည္ျမဲမည္ျဖစ္သည္၊ ညီညြတ္ေရးအား တည္ေဆာက္ေသာအခါ ဒီမိုကေရစီေရး၊ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား တန္းတူေရးအေျခခံေပၚတြင္ တည္ေဆာက္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ (UNLD)မွ သေဘာထားမ်ားခ်မွတ္ထားခဲ့သည္မွာ တိုင္းရင္းသားမ်ားအားလံုး၏ လမ္းညႊန္သဖြယ္ပင္ျဖစ္သည္။

အဆိုပါ ျပည္ေထာင္စုတိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္အား နအဖ စစ္အစိုးရမွ ဖ်က္သိမ္းခဲ့သည္။ ထိုလုပ္ရပ္မွာ စစ္အုပ္စု၏ တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ားအေပၚသေဘာထားကို ေဖာ္ထုတ္ျပသျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ (UNLD)ႏွင့္ (NLD)တုိ႔၏ ႏုိင္ငံေရးအရ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈအား စစ္အုပ္စုမွ မလိုလား၍ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း တိုင္းရင္းသားအင္အားစုမ်ားႏွင့္ (NLD) တို႔စုေပါင္း၍ ‘ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားျပဳေကာ္မတီ’ (CRPP)အား စုဖြဲ႔ႏိုင္ခဲ့သည္။ CRPP မွ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ငန္းမ်ား တိုးျမႇင့္လုပ္ကို္င္ႏိုင္ျခင္းမရွိေအာင္ ဖိႏွိပ္မႈမ်ဳိးစံုျဖင့္ ကန္႔သတ္ ခ်ဳပ္ခ်ယ္ခံခဲ့ရသည္။ သုိ႔တိုင္ ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ၾကာ NLD ႏွင့္ ျပည္တြင္းရွိ တိုင္းရင္းသားအင္အားစုမ်ား လက္တြဲမျဖဳတ္ဘဲ ရပ္တည္တိုက္ပြဲဝင္ခဲ့သည္မွာ ယေန႔ထိတို္င္ျဖစ္သည္။

လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးဆင္ႏႊဲေနေသာ အမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီတပ္ေပါင္းစု (NDF)ႏွင့္ ညီညြတ္ေသာ တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးမ်ား ဖက္ဒရယ္ေကာင္စီ (UNFC)တို႔ကိုလည္း တဖြဲ႔ျခင္းဖဲ့ထုတ္ကာ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးဟူသည့္ အနာဂတ္ ရည္မွန္းခ်က္မေရရာသည့္ အတုအေယာင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးျဖင့္ လိမ္လည္လွည့္စား၍ တုိုင္းရင္းသား ေတာ္လွန္ေရး အင္အားစုမ်ားအားလံုး ပ်က္စီးေရး၊ ၿပိဳကြဲေရး၊ လက္နက္ျဖဳတ္သိမ္းေရးအား အစီအစဥ္ရွိရွိ စနစ္တက်ျပဳလုပ္ေနဆဲ ျဖစ္သည္။ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးသည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအႀကိဳကာလ၏ ႏိုင္ငံေရးအခင္းအက်င္းျဖစ္ေသာ္လည္း စစ္အုပ္စု၏ျပဳမူေနမႈမ်ားမွာ တိုင္းရင္းသားအင္အားစုမ်ား အလံုးစံုပ်က္စီးေရး၊ ဖ်က္ဆီး/ေခ်မႈန္းေရးကိုသာ အစဥ္တစုိုက္ ျပဳက်င့္ေနေတာ့သည္။ အပစ္ရပ္စဲထားေသာ တုိင္းရင္းသားေတာ္လွန္ေရး အင္အားစုမ်ားအား လက္နက္ျဖဳတ္သိမ္းေရး/နယ္ျခားေစာင့္တပ္ (ျပည္သူ႔စစ္)မ်ား ဖြဲ႔စည္းေစေရးအတြက္ကိုသာ ရည္ရြယ္၍ နည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ ဖိအားေပးစီမံခဲ့သည္။ ထိုသို႔ျပဳမူေနမႈမ်ားေၾကာင့္ အပစ္ရပ္စဲေရး ကတိကဝတ္မ်ား ပ်က္ပ်ယ္၍ လက္နက္ကိုင္ပဋိပကၡမ်ားဆီ ျပန္လည္ဦးလွည့္လာေစခဲ့သည့္ အေျခအေနသုိ႔ ေရာက္ရွိေစခဲ့သည္။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမယ္။

No comments:

Post a Comment