ၿပီးခဲ့တဲ့ စက္တင္ဘာလ ၂၄ ရက္ေန႔ထုတ္ ျမန္မာ့အလင္းသတင္းစာထဲက ၾကပ္ေျပးလႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ဗိုလ္ေက်ာ္ဆန္း ေျပာသြားတဲ့ သမဂၢသံုးမ်ဳိးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ စကားေတြကိုဖတ္ရေတာ့မွ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ဦးသိန္းစိန္အစိုးရရဲ႕ အၾကံအစည္ေတြ၊ ဆင္ေျခေတြကို အထင္းသား ျမင္လိုက္ရပါတယ္။
သူေျပာတာက တေခတ္ကေပၚခဲ့တဲ့ လယ္သမား အဖြဲ႔အစည္းေတြ၊ အလုပ္သမား အဖြဲ႔အစည္းေတြ၊ ေက်ာင္းသား အဖြဲ႔အစည္းေတြဟာ ႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႔အစည္းေတြရဲ႕ၾသဇာေတြ သက္ဝင္ခဲ့လို႔ ဘာျဖစ္တယ္ ညာျဖစ္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ လယ္သမား အဖြဲ႔အစည္းကို အေျခအေန အရပ္ရပ္ကိုေလ့လာၿပီးမွသာ ဥပေဒျပ႒ာန္းၿပီး ဖြဲ႔စည္းရမယ္ စသျဖင့္ အခ်က္အလက္ေတြ အမွားမွားအယြင္းယြင္းနဲ႔ ေျပာသြားပါတယ္။ အခ်က္အလက္အမွားဆိုတာက “ပမညတ က ဗကသမ်ားအဖြဲ႔ခ်ဳပ္” ကို ဖြဲ႔စည္းခဲ့တယ္လို႔ ေျပာတာမ်ဳိးပါ။
ဒီလိုေျပာၾကားခ်က္ကေန ျပသေနတဲ့အေရးႀကီးတဲ့အခ်က္တခုက ဒီ ၾကံ႕ဖြတ္အစိုးရဟာ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္မွာ အာဏာသိမ္းခဲ့တဲ့ ဗိုလ္ေနဝင္း အစိုးရက စလို႔ ဗမာျပည္ကို ရာစုႏွစ္တဝက္အုပ္စိုးခဲ့တဲ့ စစ္အာဏာရွင္ အစိုးရအဆက္ဆက္ရဲ႕ အေျခခံ ေတြးနည္း ေခၚနည္း၊ ႐ႈျမင္နည္းေတြကို တေသြမတိမ္းဆက္ခံ၊ လက္ခံထားတယ္ဆိုတာပါပဲ။ အဲဒီေတြးေခၚနည္းဆိုတာက တပ္ထဲမွာ တေသြး၊ တသံ၊ တမိန္႔တည္ရသလို ႏိုင္ငံထဲမွာလည္း တေသြး၊ တသံ၊ တမိန္႔တည္ေစခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတရပ္ကို စစ္တပ္လိုၾကည့္ျမင္၊ ခ်ဳပ္ကိုင္ခ်င္တာနဲ႔ သူတို႔တေတြဟာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကို ၾကည့္ျမင္ နားလည္ရာမွာလည္း မွားကုန္တာျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီလို မတူကြဲျပားမႈေတြတည္ရွိေနတဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတရပ္ (ႏိုင္ငံတခု)မွာ မတူကြဲျပားတဲ့ ႏိုင္ငံေရးအယူဝါဒေတြကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ ႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႔အစည္းေတြ ေပၚေပါက္တည္ရွိတာဟာ ျဖစ္လည္းျဖစ္သင့္၊ သဘာဝလည္းက်တဲ့ အခ်င္းအရာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို မေပၚေပါက္ဘူးဆိုတာကမွ ထူးဆန္းတာ၊ သဘာဝမက်တာေတြျဖစ္ေပၚေနတာလို႔ ဆိုရမွာပါ။ ဒါ့အျပင္ အဲဒီလို လူ႔အဖြဲ႔အစည္းထဲက အလုပ္သမားသမဂၢ၊ လယ္သမားသမဂၢ၊ ေက်ာင္းသားသမဂၢဆိုတာေတြမွာ အဲဒီႏိုင္ငံေရး အယူအဆေတြ၊ အစြဲအလန္းေတြ သက္ေရာက္တာ၊ ဝင္ေရာက္တာဟာလည္း သဘာဝက်တယ္လို႔ ပဲဆိုရမွာပါ။ လြတ္လပ္ေရးဒီဘက္ပိုင္းလို ႏိုင္ငံေရးအယူအဆေတြ၊ ႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႔အစည္းေတြ အၿပိဳင္းအ႐ိုင္းေပၚေပါက္ေနခ်ိန္မွာ သမဂၢေတြထဲကို အဲဒီဂယက္ေတြဝင္တာဟာ ဘာမွမဆန္းပါဘူး။ မဝင္ဘူးဆိုတာကမွ ဆန္းတာပါ။ ဥပမာျပရရင္ အဲဒီတုန္းက ျပင္ပႏိုင္ငံေရး အယူအဆေတြ လံုးဝ အဝင္မခံဘူးဆိုၿပီး စစ္တပ္ကို ဗိုလ္ေနဝင္းနဲ႔ ဆိုရွယ္လစ္ စစ္ဗိုလ္ေတြက သူတို႔တလက္ကိုင္ စစ္တပ္အျဖစ္ ပံုသြင္းထားတာမ်ဳိးကမွ ဆန္းတာပါ။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဒီစစ္တပ္ဟာ အဲဒီလူေတြ အာဏာသိမ္းခ်င္တဲ့အခါတိုင္း သံုးလို႔ရတဲ့ ခါးပိုက္ေဆာင္တပ္၊ ေၾကးစားတပ္လို ျဖစ္ခဲ့တာပါပဲ။
အထက္မွာေျပာခဲ့သလို ေက်ာင္းသားသမဂၢေတြနဲ႔ပတ္သက္လို႔ အခ်က္အလက္မွန္မသိတဲ့ ၾကံ႕ဖြတ္အစိုးရဝန္ႀကီး ဗိုလ္ေက်ာ္ဆန္းကို ထပ္ၿပီးေထာက္ျပဖို႔လိုတာက ဟိုတေခတ္က ေက်ာင္းသားေတြအၾကားမွာ အယူအဆေတြ၊ အသင္းအဖြဲ႔ေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိးကြဲျပားေနခဲ့ေပမယ့္ ဒီအဖြဲ႔ေတြအၾကားမွာ ဘယ္တုန္းကမွ ကေတာက္ကဆ ျဖစ္တယ္၊ ႏွစ္ဖက္ ႐ိုက္ၾကႏွက္ၾကတယ္ဆိုတာမ်ဳိး လံုးဝမရွိခဲ့ဖူးဘူးဆိုတဲ့ အခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ ေက်ာင္းသားညီၫြတ္ေရးတပ္ဦးနဲ႔ ဒီအက္စ္အို (ေနာင္မွာ ရဲေခါင္) တို႔ဟာ သမဂၢ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ တဖက္ကိုတဖက္ တိုက္ခို္က္ေျပာဆို ေရးသားၾကတာေတြရွိေပမယ့္ ေခါင္းေဆာင္ေတြဟာ လူခ်င္းေတြ႔ရင္ ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ေျပာဆိုႏႈတ္ဆက္ၾကပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက တကၠသိုလ္နယ္ေျမမွာ ႐ုတ္႐ုတ္သဲသဲ၊ ဝ႐ုန္းသုန္းကားျဖစ္တယ္ဆိုတာမွန္သမွ်ဟာ အာဏာရအစိုးရက ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈေတြကို အင္အားသံုး အၾကမ္းဖက္ ႏွိမ္နင္းၾကလို႔သာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာ ၁၉၅၃ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာအေရးေတာ္ပံု၊ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္ ၇ ရက္ အေရးေတာ္ပံုနဲ႔ မႏၱေလးတကၠသိုလ္က ၁၉၆၃ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလတိုက္ပြဲတို႔ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါ့အျပင္ အဲဒီတုန္းက ေက်ာင္းသားသမဂၢေတြနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ေျပာသင့္တဲ့ကိစၥတခုကေတာ့ ေက်ာင္းသားသမဂၢ ေရြးေကာက္ပြဲေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ျပင္ပက ဘယ္အာဏာပိုင္မွ မပါ၊ ဆရာ ဆရာမမ်ားရဲ႕ ႀကီးၾကပ္မႈေအာက္မွာ က်င္းပေလ့ရွိတဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲေတြဟာ အဲဒီအခါတုန္းက ဗမာျပည္မွာ စည္းကမ္းအရွိဆံုး ေရြးေကာက္ပြဲေတြျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာစမွတ္ျပဳရပါတယ္။ မဲခိုးတာ မရွိ၊ မဲ႐ံႈးလို႔ ရမ္းတာမ႐ွိ၊ ႐ံႈးလည္း ေပ်ာ္ေပ်ာ္-ေတးတေၾကာ္ေၾကာ္၊ ႏိုင္လည္း ေပ်ာ္ေပ်ာ္-ေတးတေၾကာ္ေၾကာ္။ မဲေရတြက္ခ်ိန္မွာ ဆိုင္းေတြဗံုေတြန႔ဲ ကသူက ဆိုသူဆို။ ဒီျမင္ကြင္းကိုပဲ ၾကက္သေရရွိလြန္းလို႔၊ မ်က္ေစ့ပသာဒျဖစ္လြန္းလို႔ဆိုၿပီး တမင္သြားေရာက္ၾကည့္႐ႈတဲ့လူေတြလည္း မ်ားျပားလွပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ေက်ာက္လွည့္ ခါးၾကားထိုးၿပီး မဲေရတြက္သူ၊ မဲ႐ံုကိုယ္စားလွယ္ေတြကို ၄ ေလာင္းၿပိဳင္၊ ၆ ေလာင္းၿပိဳင္သတ္သူေတြ စိုးမိုးျခယ္လွယ္ခဲ့တဲ့ ဖဆပလ အစိုးရရဲ႕ ေရြးေကာက္ပြဲေတြဟာ ဒီတကၠသိုလ္သမဂၢ ေရြးေကာက္ပြဲေတြကို အတုယူသင့္လွတယ္လို႔ အဲဒီတုန္းက သတင္းစာေတြက ေရးခဲ့ၾကတာပါ။
အဲဒါနဲ႔ေျပာင္းျပန္ ေက်ာင္းသားသမဂၢေတြမရွိဘဲ ျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့ မဆလေခတ္ကာလမ်ားကို ျပန္ၾကည့္ပါ။ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈေတြ ေလ်ာ့ပါးသြားတယ္လို႔ ရွိခဲ့ပါရဲ႕လား။ ေက်ာင္းသားေလာကထဲကို မူးယစ္ေဆးဝါးေတြနဲ႔ ေလာင္းကစားတာေတြ အမ်ားအျပား လွိမ့္ဝင္လာတာ ဒီကာလေတြပဲ မဟုတ္ပါလား။ အဲဒီကာလေတြအတြင္း တကၠသိုလ္နယ္ေျမေတြမွာ ႐ုတ္႐ုတ္သဲသဲျဖစ္တယ္ ဆိုတာမွန္သမွ်ဟာလည္း စစ္အစိုးရေတြက အၾကမ္းဖက္ ဝင္ေရာက္လို႔ခ်ည္းပဲ မဟုတ္ပါလား။
ႏိုင္ငံတႏိုင္ငံမွာ မတည္ၿငိမ္တာေတြဟာ မတူတဲ့အျမင္ေတြ တည္ရွိေနလို႔၊ မတူတဲ့ ႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႔အစည္းေတြ တည္ရွိေနလို႔ လံုးဝ မဟုတ္ပါဘူး။ မဆလ တပါတီတည္းရွိ၊ သူတို႔ရဲ႕ အလုပ္သမား လယ္သမား အစည္းအ႐ံုးေတြရွိ၊ ေက်ာင္းသားသမဂၢေတြ လံုးဝမရွိတဲ့ မဆလလက္ထက္တေလွ်ာက္၊ ႐ွစ္ေလးလံုးကာလအထိ ဒီတိုင္းျပည္မွာ မတည္ၿငိမ္မႈေတြ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ မ်ားခဲ့သလဲ၊ အသတ္ခံရတဲ့ ဆႏၵျပသူေတြ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ မ်ားခဲ့သလဲ။ နဝတ-နအဖတို႔က ဘယ္တျခားႏိုင္ငံေရးအင္အားစုကိုမွ တည္ရွိခြင့္မျပဳဘဲ တိုင္းျပည္ကို သံဖေနာင့္တဲ့နင္းထားတဲ့ ကာလမွာေရာ၊ ဆႏၵျပတာေတြ လမ္းေပၚတက္တာေတြ မျဖစ္ခဲ့ဘူးလား။ သံဃာေတြ အပါအဝင္ အသတ္ခံရခဲ့သူေတြ နည္းသလား။ ေရအိုးေအာက္က ကရြတ္လို အက်ဥ္းေထာင္ေတြထဲမွာ တရိရိေဆြးေျမ႕သူေတြ၊ က်ဆံုးသြားသူေတြ မွတ္မိၾကတယ္ မဟုတ္ပါလား။
တိုင္းျပည္တျပည္ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရး ေလထုသန္႔ရွင္းလန္းဆန္းဖို႔ဆိုရင္ မတူတဲ့အယူအဆေတြ တည္႐ွိေစ၊ မတူတဲ့ပါတီေတြ ထူေထာင္ေစ အဲဒီ မတူတာေတြရဲ႕ အတူတည္ရွိ ညီၫြတ္မႈကေန တိုးတက္မႈကို ရွာရမွာျဖစ္ပါတယ္။ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းရဲ႕ သမိုင္းကိုက ဒီလိုပဲ မတူတဲ့ဆန္႔က်င္ဘက္ေတြရဲ႕ ပဋိပကၡေတြထဲကေန ေရွ႕ကိုတက္လွမ္းခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ၾကံ႕ဖြတ္အစိုးရ ဝန္ႀကီးမင္း ဗိုလ္ေက်ာ္ဆန္းကေတာ့ “အတိတ္က သင္ခန္းစာမ်ားကိုရယူၿပီး အနာဂတ္အတြက္ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္သြားရန္လိုအပ္သြားမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း” လို႔ သမဂၢေတြ ေပၚေပါက္ေရးကိစၥကို စကား မ်က္လွည့္ျပသြားပါတယ္။ တည္ေထာင္ခြင့္၊ ဖြဲ႔စည္းခြင့္ေပးမယ္လို႔ တိတိက်က် မေျပာပါဘူး။ အခ်ိန္အကန္႔အသတ္လည္း မေျပာပါဘူး။ ဒီေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၃၅၄ မွာ ေရးထားတဲ့ “အသင္းအဖြဲ႔ သို႔မဟုတ္ အစည္းအ႐ံုးမ်ား ဖြဲ႔စည္းေဆာင္ရြက္ခြင့္” ဆိုတာကို ဘယ္လိုအနက္ဖြင့္ရမယ္ဆိုတာ စဥ္းစားစရာျဖစ္လာပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ ဖြဲ႔စည္းပံုဥပေဒထဲက စာသားနဲ႔ သူတို႔ထဲက ဝန္ႀကီးရဲ႕စကား ဘယ္ဟာက အဓိကလဲဆိုတာ ႐ွင္းသြားတယ္လို႔ပဲ ေျပာရေတာ့မွာပါ။ ကိုယ္ေရးထားတဲ့ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို ကိုယ္ႀကိဳက္သလို အဓိပၸာယ္ဖြင့္မယ္လို႔ ဝန္ခံသြားတာလို႔ပဲ ထင္မိပါတယ္။
No comments:
Post a Comment