Friday, September 30, 2011

ဆင္ေတာ့ဆင္တယ္ ဒါေပမယ့္ မတူဘူး (ဇြန္မိႈင္း)

(၁)

လြတ္လပ္စြာကိုးကြယ္ယံုၾကည္ခြင့္ႏွင့္ပတ္သက္လို႔ ဦးသိန္းစိန္အစိုးရ ဘယ္လို သေဘာထားေတြ ကိုင္တြယ္က်င့္သံုးမလဲ ဆိုတာသိရေအာင္ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ (၂၀၀၈)ကို က်ေနာ္ ေလ့လာၾကည့္ပါတယ္။

ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ (၂၀၀၈) အခန္း (၁) ႏိုင္ငံေတာ္အေျခခံမူမ်ားအခန္း ပုဒ္မ (၃၄) မွာ အခုလို အတိအက် ေရးသား ထားပါတယ္။

“ၿငိမ္ဝပ္ပိျပားေရးႏွင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ျပည္သူ႔ကိုယ္က်င့္ တရားႏွင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ျပည္သူ႔က်န္းမာေရးႏွင့္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ဤဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒပါ အျခားျပ႒ာန္းခ်က္တို႔ႏွင့္ေသာ္လည္းေကာင္း မဆန္႔က်င္လွ်င္ ႏိုင္ငံသားတိုင္းသည္ ဘာသာ သာသနာေရးတြင္ လြတ္လပ္စြာယူဆႏိုင္ေသာ အခြင့္အေရး၊ လြတ္လပ္စြာ ကိုးကြယ္ ေဆာက္တည္ႏိုင္ေသာ အခြင့္အေရးတို႔ကို အညီအမွ် ရရွိေစရမည္။”

ဒီီဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒမွာပဲ အခန္း(၈) ႏိုင္ငံသား၊ ႏိုင္ငံသားမ်ား၏ မူလအခြင့္အေရးႏွင့္ တာဝန္မ်ား အခန္း ပုဒ္မ (၃၆၁) မွာ …

“ႏိုင္ငံေတာ္သည္ ဗုဒၶဘာသာ သာသနာေတာ္ကို ႏိုင္ငံေတာ္၏ ႏိုင္ငံသားအမ်ားဆုံး ကိုးကြယ္ရာျဖစ္ေသာ ဂုဏ္ထူးဝိေသသနႏွင့္ျပည့္စုံသည့္ ဘာသာသာသနာျဖစ္သည္ ဟု ႏိုင္ငံေတာ္က အသိအမွတ္ျပဳသည္။”

အဲဒီလို ေဖာ္ျပထားၿပီး ပုဒ္မ (၃၆၂) ႏွင့္ (၃၆၃) မွာ အခုလို ေရးသားျပ႒ာန္းထားတာကို ထပ္ေတြ႕ရပါတယ္။
ပုဒ္မ (၃၆၂)။ “ႏိုင္ငံေတာ္သည္ ခရစ္ယန္ဘာသာသာသနာ၊ အစၥလာမ္ဘာသာသာသနာ၊ ဟိႏၵဴဘာသာသာသနာႏွင့္ နတ္ကိုးကြယ္ေသာ ဘာသာတို႔ကို ဤ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ အာဏာတည္ေသာေန႔၌ ႏိုင္ငံေတာ္တြင္ရွိေနၾကေသာ ကိုးကြယ္ရာ ဘာသာမ်ားဟူ၍ အသိအမွတ္ျပဳသည္။”
ပုဒ္မ (၃၆၃)။ “ႏိုင္ငံေတာ္သည္ အသိအမွတ္ျပဳထားေသာ ဘာသာသာသနာမ်ားကို တတ္ႏိုင္သမွ် ကူညီေစာင့္ေရွာက္မည္။”

ဒီအတိုင္းဆိုေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ လြတ္လပ္စြာ ကိုးကြယ္ယုံၾကည္ခြင့္ကို တစုံတရာ အာမခံထားတဲ့သေဘာ၊ တစုံတရာ လြတ္လပ္ခြင့္ျပဳထားတဲ့သေဘာလို႔ ယူဆမယ္ဆို ယူဆလို႔ ရႏိုင္သလိုလို။

ႏိုင္ငံေတာ္က အသိအမွတ္ျပဳထားေသာ ဘာသာသာသနာမ်ားကို တတ္ႏိုင္သမွ် ကူညီေစာင့္ေရွာက္မည္လို႔ေတာင္္ ဆိုထားျပန္ေသးေတာ့ အေဝးၾကည့္သာ ၾကည့္ၾကမယ္ဆိုရင္္ ဘာသာေရး လြတ္လပ္မႈႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္က ပံ့ပိုးကူညီမႈအပိုင္းေတြမွာ အဆင့္အတန္း မနိမ့္လွပါပဲလားလို႔ ယူဆခ်င္သူမ်ား ယူဆႏိုင္စရာ ျဖစ္ေနေတာ့တာပါ။

လက္ေတြ႔မွာေရာ ဘယ္လိုလဲ။ ေရးသားျပဌာန္းထားသလို တကယ္ပဲ လြတ္လပ္မႈေတြ ရွိၾကရဲ႕လား။ တကယ့္လက္ေတြ႔ အေျခအေနေတြကို ၾကည့္ၾကရေအာင္ဗ်ာ။

(၂)

ဘာသာေတြအားလုံး လြတ္လပ္ၾကရဲ႕လား။

ဒါမွမဟုတ္ ဘယ္ဘာသာေတြက လြတ္လပ္ၿပီး ဘယ္ဘာသာေတြက မလြတ္လပ္ၾကဘူးလဲ။

ေကာင္းၿပီ။ ပထမဦးဆုံး ဗုဒၶဘာသာသာသနာႏွင့္ ဘာသာဝင္မ်ားရဲ႕ လြတ္လပ္မႈ အတိမ္အနက္ကို စၿပီး အကဲခတ္ ၾကည့္ၾကရေအာင္။

ဗုဒၶဘာသာ သာသနာေတာ္ထြန္းကားပ်ံ႕ႏွံ႔ ဖို႔ဆိုရင္ ဘာေတြလိုမလဲ။

ပဋိပတၱိ၊ ပရိယတၱိ ဆိုင္ရာ သာသနာ့လုပ္ငန္းေတြကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ က်င့္ၾကံအားထုတ္ခြင့္ ရွိရမွာျဖစ္ပါတယ္။

သံဃာေတာ္ အရွင္သူျမတ္တို႔အဖို႔ ႕႕႕

မိမိႏွစ္သက္ရာ ေက်ာင္းသခၤန္း၊ မိမိ ပဋိ႐ုပေျမာက္ရာ ေက်ာင္းတိုက္တာမ်ားမွာ လြတ္လပ္စြာ ဝါဆိုေတာ္မူႏိုင္၊ လြတ္လပ္စြာ စာဝါတက္ေရာက္ ဆည္းပူးေတာ္ မူႏိုင္ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

သာသနာျပဳလိုတဲ့အရပ္တပါးကို ႂကြခ်ီမယ္ဆိုရင္လည္း ဝါတြင္း ၃ လတာကာလကလြဲရင္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ႂကြခ်ီခြင့္၊ ခရီးကသင္းသြားလာခြင့္ ရွိၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးကိုယ္ေတာ္တိုင္ ပညပ္ျပဌာန္းထားေတာ္မူခဲ့တဲ့ ၂၂၇ သြယ္ေသာ သိကၡာပုဒ္ႏွင့္ ဝိနည္းေတာ္မ်ားမွာပါတဲ့ ဆင္ျခင္အပ္သည္မ်ားမွလြဲရင္ ဘယ္လိုအရာကမွ၊ ဘယ္လို အာဏာပိုင္ကမွ လာၿပီး ခ်ဳပ္ေႏွာင္ထားတာ၊ ပိတ္ဆို႔ထားတာ၊ ကာဆီးထားတာ မရွိေစရပါဘူး။ ရဟန္းကို အာဏာပိုင္က အမိန္႔ေပးလို႔ မရပါဘူး။

ဘာသာသာသနာကို ဘယ္လိုအရာကမွ လႊမ္းမိုးေက်ာ္နင္းလို႔ မရပါဘူး။

ဘာသာသာသနာမ်ားရဲ႕ ျမင့္ျမတ္မႈဂုဏ္ေတာ္ဟာ အရာရာရဲ႕ အထက္မွာရွိပါတယ္။ တကယ္ဆိုရင္ ဘာသာ သာသနာဆိုတာ အာဏာစက္ရဲ႕ ထီးရိပ္အျပင္မွာ လြတ္လပ္ေအးခ်မ္းစြာ တည္ရွိခြင့္ ရွိကို ရွိရမွာပါ။

ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာက အဲဒီလို အေျခအေနမွာ မရွိဘူး။ အဲဒီလို အခြင့္အလမ္းမ်ဳိး ေပးမထားဘူး။

ဘယ္ကိုယ္ေတာ္ကို ဒီေက်ာင္းမွာ လက္မခံရ၊

ဘယ္ကိုယ္ေတာ္ဆို ဘယ္ေက်ာင္းတိုက္မွာ စာ၀ါ မတက္ရ၊

စာဝါၿပီးတာႏွင့္ ကိုယ့္အရပ္ကိုယ့္ဇာတိၿမိဳ႕ရြာကို ခ်က္ခ်င္းျပန္ႂကြရမယ္၊ ေက်ာင္းတိုက္မွာ တရက္မွ ဆက္မေနရ၊

ဘယ္ေက်ာင္းတိုက္ႏွင့္ ဘယ္ေက်ာင္းတိုက္ကို မကူးသန္း မသြားလာရ၊

စတဲ့ အမိန္႔ေတြကို ေက်ာင္းထိုင္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၊ စာခ်ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားကိုေက်ာ္ၿပီး အာဏာပိုင္မ်ားက တိုက္႐ိုက္ ထုတ္ျပန္ တားဆီးေနၾကတာဟာ ေတာ္ေတာ္ကို မသင့္ေလ်ာ္တဲ့ က်ဴးလြန္ေစာ္ကားမႈ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ဒါေတြဟာ တကယ္ျဖစ္ေနတာပါ။

စစ္ေထာက္လွမ္းေရးမ်ားက ေက်ာင္းတိုက္ေတြထဲဝင္။ သကၤန္းေတြဆီးၿပီး ရဟန္းအတုအေယာင္မ်ားအျဖစ္ သံဃာထုအတြင္းမွာ၊ စာသင္သံဃာမ်ားအတြင္းမွာ သတင္းေပး သတင္းယူေတြ ျပဳလုပ္ၾက၊ သံဃာအခ်င္းခ်င္းၾကား မယုံမရဲ ျဖစ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ၾက၊ ဂတံုးဂတိုက္ေတြ လုပ္ၾက၊ သံဃာေတာ္ေတြအခ်င္းခ်င္း အသင္းအပင္းကြဲေအာင္ အုပ္စုေတြဖြဲ႔ၾက၊ အုပ္စုေတြခြဲၾက စတဲ့ လုပ္ရပ္ေတြကို တေလွ်ာက္လုံး ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကပါတယ္။ အခုလည္း ေဆာင္ရြက္ေနဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာ ေတာ္ႀကီးမ်ားကို အသိေပး၍ျဖစ္ေစ၊ အသိမေပးဘဲျဖစ္ေစ ရဟန္းထ႐ိုဂ်င္ လာျမႇဳပ္ၿပီး သံဃာေတာ္မ်ားၾကား အေႏွာက္အယွက္ေပးေနတဲ့ကိစၥမ်ဳိးဟာ အႀကီးမားဆံုးေသာ လူ႔အခြင့္အေရးခ်ဳိးေဖာက္မႈ၊ ဘာသာေရးဖိႏွိပ္မႈ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါမ်ဳိးေတြ နာမည္ရေက်ာင္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား လက္ေတြ႔ ခံေနၾကရတာပါ။

ရပ္ကြက္ ၿမိဳ႕နယ္ သံဃာအဖြဲ႔အစည္းမွအစ မဟန အဖြဲ႔ (ႏိုင္ငံေတာ္ သံဃာ့မဟာနာယက အဖြဲ႔) အထိ သံဃာေတာ္၊ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားအတြင္း ဂိုဏ္းခြဲ၊ ဂိုဏ္းစု၊ ဆရာေမြး၊ တပည့္ေမြးမ်ား ျပဳလုပ္ၿပီး ဓမၼစက္ကို အာဏာစက္ေအာက္ မေရာက္ေရာက္ေအာင္္ (လုပ္ေကာင္းတာ မလုပ္ေကာင္းတာ ေဘးဖယ္ထားၿပီး) အခါခပ္သိမ္း က်ဴးလြန္ေဆာင္ ရြက္ေနၾကတာကို လက္ေတြ႔မ်ားအရ ေတြ႔ျမင္ေနၾကရပါတယ္။

လာဘ္လာဘႏွင့္ ဖ်က္ဆီးတာ၊

လုပ္ပိုင္ခြင့္ႏွင့္ ဖ်က္ဆီးတာေတြကို ျပဳလုပ္ၾကၿပီး ဆရာေတာ္သံဃာေတာ္ႀကီးေတြကို သတိမဲ့ အမွတ္မဲ့ မွားမွား ယြင္းယြင္းေတြ ျဖစ္ကုန္ေအာင္ စစ္အစိုးရဘက္က ၾကံစည္ေနၾကတာေတြလည္း ေတြ႔ျမင္ၾကရပါတယ္။

၂၀၀၇ စက္တင္ဘာ ေရႊဝါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရးႀကီးအတြင္း ပဲခူးၿမိဳ႕က ၾကခတ္ဝိုင္းဆရာေတာ္ႀကီး လြဲမွားစြာ ေဆာင္ရြက္သြားပုံမ်ဳိးဟာ သာမန္မွားယြင္းလြဲေခ်ာ္မႈလို႔ က်ေနာ္ေတာ့ မထင္ခ်င္္ဘူး။ ပေယာဂ မုခ်ပါတယ္၊ စစ္အစိုးရရဲ႕ ပေယာဂ ေသခ်ာေပါက္ရွိတယ္လို႔ က်ေနာ္ ယူဆတယ္။ အာဏာစက္က ဓမၼစက္ကို ေက်ာ္နင္းၿပီး ‘ဆရာေတာ္ႀကီးဗိုက္ႏွင့္ ဓားထိုးခံ’ ေစခဲ့တယ္လို႔ က်ေနာ့္အေနႏွင့္ သံုးသပ္ခ်င္ပါတယ္။

သာသနာျပဳ ဆရာေတာ္ႀကီးအဆင့္ကေန မင္းလိုလိုက္ မင္းႀကိဳက္ေဆာင္အဆင့္ထိ ေလွ်ာက်ၿပီး ေမတၱာပို႔ စီတန္းႂကြခ်ီလာတဲ့ ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္ေတြကို ေျပာမွား ဆိုမွား ျပဳမူမွား ျဖစ္ကုန္တဲ့အထိ ညံ့ဖ်င္းသြားခဲ့ရေအာင္ အာဏာပိုင္ေတြရဲ႕စနစ္တက် ဖ်က္ဆီးတာကို ခံလိုက္ရတာျဖစ္တယ္လို႔ ျမင္မိတယ္။ တကယ္ကို ဝမ္းနည္းဖြယ္ရာ အသံုးခ်ခံရမႈတခုပဲလို႔ ျမင္မိပါတယ္။

(၃)

တရားပြဲ မက်င္းပရ၊

က်င္းပခ်င္ရင္ ပြဲမိန္႔ အရင္ယူရမယ္၊

ေဟာၾကားမယ့္တရားကို စိစစ္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳတင္ တင္ျပရမယ္၊

အဲဒီလုပ္ထုံးလုပ္နည္းေတြအတိုင္း မေဆာင္ရြက္သူမ်ားကို တရားပြဲ က်င္းပခြင့္ လံုးဝမေပးႏွင့္။

ဆိုတဲ့့ ဖိႏွိပ္ေရး အမိန္႔ေတြကို ထုတ္လာတာဟာ သာသနာကို ေစာ္ကားတာျဖစ္ပါတယ္။

ေရႊညဝါဆရာေတာ္ကိစၥကေတာ့ ပိုလို႔ေတာင္ ဆိုးဝါးခဲ့ပါတယ္။

သူတို႔ေျပာတဲ့ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းေတြအတိုင္း သည္းညည္းခံၿပီး တင္ျပခဲ့တယ္။

စိစစ္မႈ အတန္တန္ျဖတ္ၿပီးလို႔ အာဏာပိုင္ေတြေၾကနပ္ အားရတဲ့အခါ တရားပြဲ လုပ္ခြင့္ရတယ္။ တရားပြဲ လုပ္ခြင့္ေပးၿပီးကာမွ တရားပြဲစခါနီးမွ တရားပြဲလုပ္ခြင့္ ႐ုတ္သိမ္းတယ္ဆိုၿပီး တရားေဒသနာ ေဟာၾကားျပသခါနီး ဆရာေတာ္ကိုလာၿပီး အာဏာပါဝါျပၿပီး ခ်က္ခ်င္းရပ္ေပးဖို႔ အမိန္႔ထုတ္ခဲ့ပါတယ္။

ဒီအျဖစ္မ်ဳိးကို ေရႊညဝါဆရာေတာ္ အရွင္ပညာသီဟက ႏွစ္ႀကိမ္ သံုးႀကိမ္ ခံခဲ့ရၿပီလို႔ၾကားရတာ ရင္ထဲ နာက်င္လို႔မဆံုး ျဖစ္ရပါတယ္။ တရားပြဲကို ပိတ္ပင္တာဟာ အပါယ္လားႏိုင္တဲ့ ျပစ္မႈ ျဖစ္ပါတယ္။

သာသာနာေရးဝန္ႀကီးဌာနက ခြင့္ျပဳထားၿပီးတာကို ျပည္ထဲေရးဝန္ႀကီးဌာနက ပိတ္ပင္ခဲ့တာလို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒီအမႈကို ဘယ္သူျပဳသည္ျဖစ္ေစ အဝီစိတံခါးကေတာ့ ျပန္စိလို႔ ရေတာ့မယ္ မဟုတ္ပါ။ တကယ္ကို အကုသိုလ္ရွာရဲသူမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။

ေရႊညဝါဆရာေတာ္ကေတာ့ ဟိုဘက္ေခတ္က လယ္တီဆရာေတာ္၊ အနီးစခန္းဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားရဲ႕ထုံးကို ႏွလုံးမူၿပီး အႀကိမ္ႀကိမ္ ပိတ္ပင္ခံေနရတဲ့ၾကားကကိုပဲ ႀကိဳးစားၿပီး သာသနာပ်ံ႕ပြားေရးအတြက္ တရားပြဲမ်ား စဥ္ဆက္မျပတ္ က်င္းပႏိုင္ေရးကို အက်ဳိးေဆာင္ ဒကာ ဒကာမမ်ားႏွင့္အတူ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ေနတယ္လို႔ သိရပါတယ္။

တပည့္ေတာ္ ႐ိုေသစြာရွိခိုးၿပီး ဂုဏ္ျပဳအပ္ပါတယ္ဘုရား။

သာသနာ့ အာဇာနည္မ်ားဟာ ေခတ္အဆက္ဆက္မွာ အခက္အခဲဟူသမွ်ကို ရင္ဆိုင္ေက်ာ္လႊားၿပီး ဒကာဒကာမတို႔ရဲ႕အက်ဳိး ဘာသာ သာသနာရဲ႕အက်ဳိးကိုပဲ အာ႐ံုထားၿပီး ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူခဲ့ၾကတယ္လို႔ တပည့္ေတာ္ ေလ့လာမွတ္သားဖူးပါတယ္ ဘုရား။ သာဓု အႀကိမ္ႀကိမ္ေခၚပါတယ္ ဘုရား။

(၄)

စစ္အစိုးရရဲ႕ ဘာသာေရးဆိုင္ရာ အခြင့္အေရးခ်ဳိးေဖာက္မႈ၊ လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ဳိးေဖာက္မႈေတြဟာ ေနရာအႏွံ႔ျဖစ္ေနတာမို႔ ေျပာျပစရာေတြ ေထာက္ျပစရာေတြက မကုန္ႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ေနပါတယ္။

အျမင္သာဆံုးေတြကို ေထာက္ျပပါဆိုရင္ ပတၱနိကၠဳဇၨနကံေဆာင္ပြဲေတြကို အေကာင္းဆံုး အထင္ရွားဆံုးေသာ သမိုင္း သက္ေသႀကီးမ်ားအျဖစ္ တင္ျပရမွာျဖစ္ပါတယ္။

စစ္အစိုးရအာဏာသိမ္းထားတဲ့ကာလေတြထဲမွာပဲ ၁၉၉၀ ခုႏွစ္မွာ တႀကိမ္၊ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္မွာ တႀကိမ္ တႏိုင္ငံလံုး အတိုင္းအတာႏွင့္ ႏွစ္ႀကိမ္တိုင္တိုင္ ကံေဆာင္ေတာ္မူခဲ့ၾကရပါတယ္။

ဘာသာ သာသနာကို လြန္မင္းစြာ အေစာ္ကားခံခဲ့ၾကရတဲ့အတြက္ ကံေဆာင္ေတာ္မူခဲ့ၾကရတာပါ။

မႏၱေလးၿမိဳ႕က ဆြမ္းခံကိုယ္ေတာ္ေတြအေပၚ ႐ိုင္းျပေစာ္ကားရမ္းကားမႈႏွင့္ ပခုကၠဴၿမိဳ႕က ေမတၱာပို႔ႂကြခ်ီလာတဲ့ သံဃာေတာ္ မ်ားအေပၚ ႐ိုင္းျပေစာ္ကားရမ္းကားမႈမ်ားအေပၚ အေျခခံၿပီး တုံ႔ျပန္တဲ့အေနႏွင့္ ကံေဆာင္ေတာ္မူခဲ့ၾကတာပါ။

တကယ္ဆိုရင္ ဒီအတြက္ စစ္အစိုးရက သူ႔လုပ္ရပ္မွားေတြအေပၚ ဝန္ခ်ေတာင္းပန္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ စစ္အစိုးရဟာ ဝန္ခ်ေတာင္းပန္ျခင္းမျပဳ႐ံုသာမက အားလံုးသိၾကတဲ့အတိုင္း အျပင္းအထန္ ပစ္ခတ္ၿဖိဳခြဲ၊ အျပင္းအထန္ ဖမ္းဆီးေထာင္ခ်ပစ္တဲ့နည္းႏွင့္ အ႐ူးအမူးတုံ႔ျပန္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေက်ာင္းတိုက္ေတြကို သူပုန္စခန္းေတြပမာ ဝင္ေရာက္စီးနင္း၊

စာသင္တိုက္ႀကီးေတြကို စစ္ဖိနပ္ေတြႀကီးေတြ တကားကားႏွင့္ ဝင္ေရာက္ ေမႊေႏွာက္ရွာေဖြ၊

ေက်ာင္းတိုက္ပိုင္၊ စာသင္တိုက္ပိုင္ သာသနာပိုင္ ပစၥည္းေတြကို ႐ိုက္ခြဲဖ်က္ဆီး၊

ေက်ာင္းတိုက္ေတြကို ပိတ္ပစ္ၿပီး ေက်ာင္းေနသံဃာေတာ္မ်ားကို ေက်ာင္းတိုက္က အတင္းေမာင္းထုတ္၊

ကံေဆာင္ေတာ္မူခဲ့ၾကတဲ့ နာမယ္ေပါက္ ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္ေတြကို ႐ိုက္ႏွက္ဖမ္းဆီးၿပီး ႏွစ္ရွည္ေထာင္ခ်၊

ဘယ္လိုလူမွ မလုပ္ဝံ့မလုပ္ရဲတဲ့ သာသနာဖ်က္လုပ္ငန္းေတြကို စစ္အစိုးရအဆက္ဆက္ လက္ဆင့္ကမ္းအေမြခံၿပီး ေတာက္ေလ်ာက္ ေဆာက္ရြက္ေနတာ က်ဴးလြန္ေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ကေန႔အထိ အက်ဥ္းေထာင္ေတြထဲမွာ သံဃာေတာ္ ၂၅၆ ပါးကို အက်ဥ္းခ်ထားဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။

(၅)

အျခားဘာသာေတြအေပၚမွာေရာ လြတ္လပ္မႈ ဘယ္ေလာက္ေပးထားပါသလဲ။

အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု ႏိုင္ငံျခားေရးဌာနက ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ပထမႏွစ္ဝက္အတြက္ ထုတ္ျပန္တဲ့ ႏိုင္ငံတကာ ဘာသာေရး လြတ္လပ္မႈ အစီရင္ခံစာမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ဘယ္ဘာသာအေပၚမဆို ဖိႏွိပ္မႈေတြ အျပင္းအထန္ရွိေနေၾကာင္း အတိအက် ေထာက္ျပထားပါတယ္။

အဲဒီအစီရင္ခံစာမွာ ျမန္မာ အပါအဝင္ ႏိုင္ငံ ၈ ႏိုင္ငံကို ဘာသာေရးလြတ္လပ္ခြင့္ မရွိဆံုးႏိုင္ငံမ်ားအျဖစ္ နာမည္ပ်က္စာရင္း သြင္းထားတာကို ေတြ႔ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။

အဲဒီ အစီရင္ခံစာမွာ တ႐ုတ္၊ ေဆာ္ဒီအာေရဗ်၊ ျမန္မာ၊ ေျမာက္ကိုရီးယား၊ အီရီထရီးယား၊ အီရန္၊ ဆူဒန္ နဲ႔ ဥဇဘက္စတန္ ႏိုင္ငံေတြကို ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ကစၿပီး ဘာသာေရး လြတ္လပ္ခြင့္အတြက္ ဘာအေျပာင္းအလဲမွ မရွိတဲ့၊ အထူးစိုးရိမ္ဖြယ္ ႏိုင္ငံေတြအျဖစ္ သတ္မွတ္ေဖာ္ျပထားတာကို ေတြ႔ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

အစိုးရေတြရဲ႕ ဘာသာေရး ဖိႏွိပ္မႈေတြ၊ အၾကမ္းဖက္မႈေတြ၊ တားဆီးခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈေတြကို အဲဒီအစီရင္ခံစာမွာ အေသးစိတ္ တင္ျပထားပါတယ္။ ဘာသာေရး လြတ္လပ္မႈအတြက္ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္မႈေတြ တိုးျမႇင့္ေဆာင္ရြက္ေပးၾကဖို႔ ႏိုင္ငံတကာအစိုးရေတြကို အေမရိကန္ ႏိုင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီး ဟီလာရီ ကလင္တန္က တိုက္တြန္း ေျပာဆိုလိုက္တာကိုလည္း အားလံုး ၾကားလိုက္ၾကမွာပါ။

အစီရင္ခံစာမွာ ဘာသာေရးဖိႏွိပ္မႈေတြ အလြန္အမင္းရွိေနၾကာင္း အတိအက် ဆိုထားပါၿပီ။

ပိုၿပီးတိက်သြားေအာင္ က်ေနာ္တို႔ လက္ေတြ႔ေတြႏွင့္လည္း တိုက္ဆိုင္စစ္ေဆးၾကည့္ၾကရေအာင္ပါ။

ခရစ္စယန္ဘာသာဝင္ေတြအေပၚ တနဂၤေႏြဝတ္ျပဳဆုေတာင္းပြဲေတြ မလုပ္ရ၊ ဘုရားေက်ာင္းေတြမွာ လူမစုရလို႔ အာဏာပိုင္ ေတြရဲ႕တားျမစ္ခံၾကရတဲ့ သတင္းေတြ၊

Church (ဘုရားေက်ာင္း) ေဆာက္ခြင့္တင္ျပတာကို ခြင့္မျပဳဘဲ သည္းမခံႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ဆိုင္းငံ့ခံၾကရတဲ့ သတင္းေတြ၊

ဒီလိုအလားတူပဲ အစၥလမ္ဘာသာဝင္ေတြအေပၚ လြတ္လပ္စြာ ခရီးထြက္ခြင့္မျပဳဘဲ ပိတ္ပင္တားဆီးထားတဲ့ သတင္းေတြ၊

လြတ္လပ္စြာ လက္ထပ္ထိမ္းျမားခြင့္ကို ပိတ္ပင္တားဆီးထားတဲ့ သတင္းေတြ၊

ဗလီဝတ္ေက်ာင္းေဆာက္လုပ္ခြင့္ တင္ျပတာကို ခြင့္မျပဳဘဲ ဆိုင္းငံ့တာ ပယ္ခ်တာခံၾကရတဲ့ သတင္းေတြ၊
က်ေနာ္တို႔ အျမဲ ၾကားေန ျမင္ေနရပါတယ္။

ဘာသာေရးအရ ဖိႏွိပ္ခံရတယ္ဆိုတာ ဖိႏွိပ္ခံရတာေတြထဲမွာ အဆိုးဝါးဆံုး ဖိႏွိပ္ခံရမႈ ျဖစ္ပါတယ္။ အလြန္အင္မတန္ သိမ္ေမြ႔တဲ့၊ အလြန္အင္မတန္ ႏူးညံ့နက္နဲတဲ့ကိစၥျဖစ္တဲ့အတြက္ အသည္းထဲ စူးနစ္သြားေအာင္ နာနာက်င္က်င္ ျဖစ္ၾကရ စံစားၾကရတာပါ။

ကမၻာမေက် ျဖစ္သြားေစႏိုင္တဲ့ အနာအက်င္ကိစၥေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလိုကိစၥေတြဟာ လူတိုင္း ဘာသာတိုင္းက သတိႀကီးစြာ ကိုင္တြယ္ေျဖရွင္းၾကရတဲ့ အမႈကိစၥေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

သတိနည္းလို႕၊ ေပါ့ေပါ့ဆဆလုပ္လိုက္မိလို႕ မေတာ္တဆ အလြဲ ျပဳမူမိတယ္ဆိုရင္ေတာင္ ဘာသာသာသနာကိစၥဆိုတာ အင္မတန္ ထိတတ္ရွတတ္တဲ့ ကိစၥမ်ဳိး ျဖစ္ပါတယ္။

ခု စစ္အစိုးရ အဆက္ဆက္ကေတာ့ မေတာ္တဆမွားတာ မဟုတ္ဘဲ ၾကံရြယ္ခ်က္ရွိရွိကို မွားေန လြဲေန က်ဴးလြန္ေနတာပါ။

တခါမက ႏွစ္ခါမက ဆယ္ခါမက ဘာသာတိုင္းဘာသာတိုင္းအေပၚ ဖိႏွိပ္ေန ေစာ္ကားေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စု ႏိုင္ငံျခားေရးဌာနက ထုတ္ေဝတဲ့ အစီရင္ခံစာဟာ နည္းေတာင္နည္းေနေသးတယ္လို႔ ေျပာရမလို ျဖစ္ေနပါတယ္။

ဘာသာေရးအရ လူမႈေရးအရ ဘယ္ေလာက္ ေစာ္ကားခံေနၾကရသလဲဆိုတာကို ျမန္မာႏိုင္ငံသူ ႏိုင္ငံသားတိုင္း သိၾကပါတယ္။ ဘာသာေရးကိုင္း႐ိႈင္းသူျဖစ္ေလ ပိုၿပီးထိခိုက္ နာက်င္ရေလ ျဖစ္ပါတယ္။

ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရဆိုတာ တျခားလူမွ မဟုတ္တာ။

ေရႊဝါေရာင္ေတာ္လွန္ေရးကို ရက္ရက္စက္စက္ ႐ိုက္ႏွက္သတ္ျဖတ္ၿပီး ဥပေဒမဲ့စြာ ငရဲမေၾကာက္ အပါယ္မေၾကာက္ ႐ူး႐ူးမိုက္မိုက္ ၿဖိဳခြဲခဲ့တဲ့အစိုးရပဲ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ က်ေနာ္တို႔ မေမ့ၾကေသးပါဘူး။

အက်ဥ္းေထာင္ေတြက၊ သံတိုင္ေတြက၊ ေထာင္အုတ္႐ိုးေတြက၊ ေဒါက္ေျခခ်င္းေတြက က်ေနာ္တို႔ကို အျမဲ သတိေပးေနၾကပါတယ္။ မဂၢင္ေက်ာင္းတိုက္ႏွင့္ ေငြၾကာယံေက်ာင္းတိုက္ေတြကလည္း က်ေနာ္တို႔ကို သတိေပးေနၾကပါတယ္။

ေလးႏွစ္ရွိသြားၿပီဆိုေပမယ့္ မေန႔တေန႔ကလိုပဲ ၾကက္သီးထေလာက္ေအာင္ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ရင္ထဲမွာ လတ္ဆတ္ ပူေႏြးေနၾကဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။

(၆)

ဒီအခ်က္အလက္ေတြကို အေသအခ်ာ ေလ့လာသံုးသပ္ၿပီးၿပီဆိုရင္ ေမးခြန္းတခ်ဳိ႕ ေမးခြင့္ျပဳပါ။

ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရကို ဘယ္လိုထင္ျမင္ယူဆပါသလဲ။

က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ ဘာသာေရးလြတ္လပ္မႈ ဒီဂရီ အတိမ္အနက္ကို ဘယ္လို သံုးသပ္မိပါသလဲ။

ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ (၂၀၀၈)ထဲက ဘာသာေရး လြတ္လပ္ခြင့္ဆိုင္ရာ ေရးသားထားခ်က္ေတြဟာ လက္ေတြ႔ႏွင့္ ခ်ိန္ထိုးၾကည့္တဲ့အခါ ဘယ္အဆင့္မွာ ေရာက္ရွိေနပါသလဲ။

စတာေတြကို ေျဖၿပီးၿပီဆိုရင္ က်ေနာ္ႏွင့္အတူ က်ေနာ္တို႔ ဘာဆက္လုပ္ၾကမလဲ၊ ဘာေတြလုပ္သင့္သလဲ ဆိုတဲ့ေမးခြန္းကို ဆက္ၿပီး ေျဖၾကည့္ၾကတာေပါ့ဗ်ာ။

အားလံုးကို ေက်းဇူးတင္စြာျဖင့္

ဇြန္မိႈင္း

၂၀၁၁ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာ ၁၆ ရက္။

No comments:

Post a Comment