Wednesday, July 20, 2011

ဦး၀င္းတင္ႏွင့္ စကားေျပာျခင္း (NLD အေနနဲ႔ ဘာေတြ ဆက္လုပ္ဖို႔ ဘယ္လို အားေတြ ေမြးထားသင့္သလဲ)

uwintin_copy-2
၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဇူလုိင္လ ၁၈ ရက္

ဦးေနရိန္ေက်ာ္ (RFA) ။ ။ ဒီတပတ္မွာေတာ့ လူ႔ေဘာင္သစ္ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီ အေထြေထြအတြင္းေရးမွဴး ကိုေငြလင္းက က်ေနာ္တို႔ RFA တယ္လီဖုန္း လိုင္းေပၚကေနတဆင့္ ဆရာဦး၀င္းတင္နဲ႔ တိုက္႐ိုက္ေျပာဆိုခဲ့တာကို က်ေနာ္က တင္ျပပါရေစ။

- ဟုတ္ကဲ့ ဦးေငြလင္းခင္ဗ်။ အခု ဆရာဦး၀င္းတင္ လုိင္းေပၚမွာရွိေနပါတယ္။

ဒီတပတ္ေဆြးေႏြးမယ့္အေၾကာင္းအရာကုိ စၿပီး ေဆြးေႏြးလုိ႔ရပါၿပီခင္ဗ်။

ဦးေငြလင္း။ ။ ဆရာေနေကာင္းရဲ႕လားခင္ဗ်။

ဦး၀င္းတင္။ ။ ေကာင္းပါရဲ႕ဗ်ာ။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ေရာ ေနလုိ႔ေကာင္းၾကရဲ႕လား။

ဦးေငြလင္း။ ။ ဟုတ္ကဲ့ ေကာင္းပါတယ္ခင္ဗ်ာ။

အခု ဒီရက္ပိုင္းအတြင္းမွာ ျပည္ထဲေရး၀န္ႀကီးဌာနကေနၿပီးေတာ့မွ ဆရာတို႔ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ကို လွမ္းၿပီးေတာ့မွ ေပးတဲ့စာ က်ေနာ္တို႔ၾကားရတယ္ခင္ဗ်ာ။ အဲဒီေပးတဲ့စာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့မွ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေနၿပီးေတာ့မွ စာျပန္ထားတာလည္း ၾကားရပါတယ္။ အဲဒီစာေတြအေပၚမွာ သူတို႔ အစိုးရအဖြဲ႕အေနနဲ႔ ဘာေတြ အေၾကာင္းျပန္သလဲ။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ NLD အေနနဲ႔ ဘာေတြ ဆက္လုပ္ဖို႔ရာအတြက္ ဘယ္လို အားေတြ ေမြးထားသင့္သလဲဆိုတာနဲ႔ ပက္သက္ၿပီးေတာ့မွ ဒီေန႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္ဆရာ။ အဲေတာ့ ဆရာ့အေနနဲ႔ အစိုးရအဖြဲ႕ကေနၿပီးေတာ့မွ အေၾကာင္းျပန္လာပံုနဲ႔ ပါတီဘက္က ျပင္ဆင္ထားပံုနည္းနည္းေလး မိတ္ဆက္ေပး ပါလားဆရာ။


ဦးဝင္းတင္။ ။ ဟုတ္ကဲ့ဗ်ာ က်ေနာ္လည္း ဒီကိစၥေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္လို႔ ကိုေငြလင္းေျပာသေလာက္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ အိတ္သြန္ဖာေမွာက္ ေျပာႏုိင္တဲ့့အေနအထားမွာ မရွိဘူးခင္ဗ်။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ကို ပထမဦးဆံုး အစိုးရဘက္က ျပည္ထဲေရးဝန္ႀကီးဌာနကေနၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ကို စာေရးပါတယ္။ ဒီစာအေပၚမွာ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ သံုးသပ္ခ်က္အခ်ဳပ္က ဘာလဲဆိုရင္ ေတာ့ ဦးသိန္းစိန္အစိုးရကေနၿပီေတာ့ ႏုိင္ငံေရးမလုပ္ပါနဲ႔လို႔ တားလိုက္တယ္။ အဲဒီတားလိုက္တဲ့အေပၚမွာ က်ေနာ္တို႔ဖက္က တုန္႔ျပန္ ခ်က္ကေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကေနၿပီးေတာ့ အေၾကာင္းျပန္ပါတယ္။

“က်မတို႔အၾကားမွာ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးနဲ႔ ပတ္သက္ ၿပီးေတာ့ အျမင္ေတြကြဲလြဲေနတာေတြ ရွိပါတယ္။ ဒီအျမင္ကြဲလြဲခ်က္ေတြကို က်မတို႔ေတြ အခ်င္းခ်င္းအၾကားမွာ ညိႇႏႈိင္းခ်င္ပါတယ္။ ညႇိႏႈိင္းဖို႔အတြက္ ေဆြးေႏြးဖို႔ စီစဥ္ပါ” ဆိုတဲ့စကားကို ေျပာလိုက္တယ္။ အဲဒီကစၿပီးေတာ့ အခုထက္ထိေတာ့ ျပန္စာေတာ့ မရေသးဘူးခင္ဗ်။ ကိုေငြလင္း ေဆြးေႏြးပါဦးဗ်။

ဦးေငြလင္း။ ။ က်ေနာ္တို႔ ျမင္တာေတာ့ ဆရာ။ ဒီ ႏို၀င္ဘာ ၁၄ ရက္ေန႔က ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲမွာ ေျပာတဲ့စကားေတြကို သေဘာတူတယ္ဆရာ။ အဲဒါကေတာ့ “အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္က ပါတီတစ္ခုအေနနဲ႔ ရပ္တည္ဖို႔ တည္ေထာင္ထားတာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီမိုကေရစီရရွိေအာင္ လႈပ္ရွားေဆာင္ရြက္မယ့္ အဖြဲ႕အစည္း တစ္ခုအေနနဲ႔ တည္ေထာင္ထားတာပါ။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ျပည္သူေတြဟာ ဒီမိုကေရစီ လိုလားေနသေ႐ြ႕ အာဏာပိုင္ေတြက တရား၀င္တယ္ ေျပာေျပာ၊ တရားမ၀င္ဘူး ေျပာေျပာ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ကေတာ့ ဆက္လက္ရွိေနမွာပဲ” ဆိုတဲ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ ေျပာစကားက သိပ္ေလးနက္တယ္ ဆရာ။ ဒါ သိပ္အဓိပၸါယ္ ရွိတယ္။ က်ေနာ္တို႔ အဲလိုပဲ ျမင္တယ္။

ဆိုေတာ့ ဒီအမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖဲြ႕ခ်ဳပ္က သာမန္ပါတီလည္း မဟုတ္ဘူး။ လူထုတရပ္လုံးကေနၿပီးေတာ့မွ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ လူ႔အခြင့္အေရးေတြေဆာင္႐ြက္ေပးပါဆုိၿပီးေတာ့မွ တာ၀န္အပ္ႏွံခံထားရတဲ့ လူထုေခါင္းေဆာင္ပါတီ ျဖစ္တယ္။ အဲလို ပါတီမ်ဳိးကို ႏိုင္ငံေရးမလုပ္ပါနဲ႔ လူမႈေရးပဲ လုပ္ပါ။ မွတ္ပုံျပန္တင္ၿပီးေတာ့မွ လုပ္ထုံးလုပ္နည္း နဲ႔အညီေလွ်ာက္ပါလို႔ ေျပာတဲ့ကိစၥက ေတာ္ေတာ္ကို သဘာ၀မက်ဘူးလို႔ အဲလိုပဲ နားလည္တယ္ဆရာ။ အဲဒီေတာ့ အဲဒီကိစၥဟာ က်ေနာ္တို႔ လက္ခံႏိုင္တဲ့ကိစၥ မဟုတ္ဘူး။ က်ေနာ္တို႔ လုပ္စရာရွိတဲ့အလုပ္ေတြကို လုပ္လို႔ရတဲ့ နည္းနာနဲ႔ ဆက္လုပ္သြားရမယ္လို႔ ယုံၾကည္တယ္ဆရာ။ အဲဒီအေပၚမွာ ဆရာ့အျမင္ေလး နည္းနည္းေျပာျပပါဦး။

ဦးဝင္းတင္။ ။ ဟုတ္ပါတယ္ ဒီဟာက အမွန္တိုင္းေျပာရရင္္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ လုပ္ငန္းကို ဆက္လုပ္တဲ့အခါမွာ က်ေနာ္တို႔ ေျပာတယ္ ပါတီဟာ လူထုနဲ႔တသားတည္းရွိေနသမွ်ကာလပတ္လံုး၊ လူထုရွိေနသမွ်ကာလပတ္လံုး၊ လူထုကို အက်ဳိးျပဳေနႏိုင္သမွ် ကာလပတ္လံုး ပါတီဟာ ဆက္လက္ၿပီးေတာ့ ရွိေနမယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ယူဆမယ္ဆိုၿပီေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဆက္ၿပီးေတာ့ ေဆာင္႐ြက္ေနပါတယ္။ စက္တင္ဘာလ ၁၄ ရက္ေန႔ ေရာက္တဲ့အခါက်ေတာ့ ပါတီကို ဖ်က္သိမ္းၿပီးၿပီ ဆိုၿပီးေတာ့ အစိုးရကေနၿပီးေတာ့ ေၾကညာပါတယ္။ ဒီဖ်က္သိမ္းၿပီးၿပီ ေၾကညာၿပီးတဲ့ေနာက္ပိုင္းမွာလည္း က်ေနာ္တို႔က က်ေနာ္တို႔အလုပ္ က်ေနာ္တို႔ဆက္လုပ္ေနတယ္။

ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ခုနတုန္းက ဦးေငြလင္းေျပာသြားသလိုပါပဲ က်ေနာ္တို႔ပါတီဟာ ျပည္သူလုထုကေနၿပီးေတာ့ တခဲနက္ ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ထားတဲ့ပါတီ၊ ျပည္သူလုထုကေနၿပီးေတာ့ တခဲနက္ ေထာက္ခံေနတဲ့ပါတီ၊ ဒီပါတီဟာ က်ေနာ္တို႔ မည္သူကမွ၊ အစိုးရအဖြဲ႕လို ဌာနတစ္ရပ္ကေနၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ကို ပ်က္ျပယ္ၿပီလို႔ ေျပာလို႔မရပါဘူးဆိုတဲ့ ယုံၾကည္ခ်က္နဲ႔ က်ေနာ္တို႔ ဆက္ၿပီးေတာ့ ရပ္တည္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီရပ္တည္ခ်က္ဟာ ဒီကေန႔အထိ က်ေနာ္တို႔ ရွင္သန္ေနတယ္။ ဒီေန႔အထိ ခိုင္ၿမဲေနတယ္။ ဒီေန႔အထိ တရား၀င္တည္တံ့ေနတယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ အဲလိုပဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ကိုေငြလင္း ေျပာပါဦး။

ဦးေငြလင္း။ ။ ဟုတ္ကဲ့ ဆရာ။ က်ေနာ္ အႀကံျပဳခ်င္တာကေတာ့ လက္ရွိလုပ္ေနတဲ့ ကြန္ယက္ေတြရွိတယ္။ အဲဒီ ကြန္ယက္ေတြ လုပ္ေနတာ၊ လူငယ္ေတြနဲ႔ ၿပီးခဲ့တဲ့ ရက္ေတြက ေဆြးေႏြးပြဲေတြလုပ္ၾကတာ က်ေနာ္တို႔ၾကားရတာ အရမ္းအားရတယ္ ဆရာ။ အဲဒီေတာ့ လူငယ္ကြန္ယက္ေတြ၊ လယ္သမားကြန္ယက္ေတြ၊ ေရွ႕ေနကြန္ယက္ေတြ ဖြဲ႕ထားတယ္ဆိုတဲ့ ဥစၥာကိုလည္း က်ေနာ္တို႔ အမ်ားႀကီး အားရပါတယ္။

အဲဒီေတာ့ အဲဒီကြန္ယက္ေတြဖြဲ႕ၿပီးေတာ့ လူထုေတြၾကားထဲမွာ လူထုေတြ တကယ္ဒုကၡ၊ ေန႔စဥ္ႀကံဳေတြ႕ေနရတဲ့ ဘ၀ေတြထဲမွာ ဒီပါတီဟာ အတူရွိေနၿပီးေတာ့မွ အဲဒီလူထုေတြေရွ႕ကေန ရပ္ခံတဲ့ လုပ္ငန္းေတြ အမွန္လုပ္ရမွာပဲ ဆရာ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ NLD က တကယ့္ လူထုတပ္ဦးပါတီျဖစ္ၿပီး လူထု အက်ဳိးကို ေရွ႕ရႈထားတဲ့ပါတီျဖစ္တယ္ဆိုတာ ေသခ်ာေနေတာ့ ဘယ္သူကတားတား ဒီကိစၥေတြကို မလုပ္ဘဲ ရပ္ေနလို႔ မရဘူး။ အဲဒါ ပါတီရဲ႕ တကယ့္သမိုင္းေပးတာ၀န္ျဖစ္သြားၿပီလုိ႔ က်ေနာ္ေတာ့ အဲဒီလိုျမင္တယ္ ဆရာ။ အဲဒီလုပ္ငန္းေတြကုိ ပါတီက တက္တက္ႂကြႂကြ ဘယ္သူတားတား ဆက္သြားရမွာပဲလို႔ က်ေနာ္ေတာ့ အဲဒီလို သေဘာရတယ္။ အဲဒါနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဆရာ့သေဘာထား အျမင္ ေျပာျပပါဦး။

ဦး၀င္းတင္။ ။ က်ေနာ္တို႔ကလည္း ရပ္တည္ရမွာပဲလို႔ က်ေနာ္တို႔ ဒီကေန႔အထိ ဆုံးျဖတ္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔က လူထုရဲ႕ အက်ဳိးကို ျပဳခဲ့ၿပီးၿပီဗ်ာ။ လူထုတရပ္လုံးဆိုတာ ျပည္ေထာင္စုတိုင္းရင္းသား အားလုံးဆီက ေထာက္ခံမႈေတြ ရခဲ့ၿပီးၿပီ။ အဲဒီလို ရခဲ့ၿပီးတဲ့ ပါတီတရပ္ဟာ လြယ္လြယ္ကူကူနဲ႔ လူထုကို စြန္႔ခြါမသြားႏိုင္ဘူးလို႔ က်ေနာ္တို႔ ဆုံးျဖတ္ပါတယ္။

အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဒီ မတ္လ (၂၉) ရက္ေန႔ ေနာက္ပိုင္းက စၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ပါတီဟာ လူထုၾကားထဲကို ဆင္းတယ္။ လူထုနဲ႔ ေတြ႕ဆုံတယ္၊ လူထုရဲ႕အက်ဳိးျပဳလုပ္ငန္းေတြကို လုပ္ေပးဖို႔ လုပ္တယ္၊ လူထုရဲ႕ ဆႏၵသေဘာထားေတြကို က်ေနာ္တို႔ ေမးျမန္းစုံစမ္းတယ္။ အဲဒီလို ရပ္တည္ႏိုင္ျခင္းေၾကာင့္လည္း က်ေနာ္တို႔ဟာ ေရြးေကာက္ပြဲကာလေတြမွာေရာ ေရြးေကာက္ပြဲလြန္ကာလေတြမွာေရာ ေရြးေကာက္ပြဲ အႀကိဳကာလေတြမွာေရာ ျပည္သူလူထုနဲ႔ တသားတည္း ျဖစ္ခဲ့တယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ ေျပာႏိုင္တဲ့ပါတီ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ေျပာခ်င္တာကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ဟာ ဒီ NLD ဟာ လူထုကို အေျချပဳတဲ့ ပါတီ ေနာ္၊ အာဏာကို အေျချပဳတဲ့ပါတီ မဟုတ္ဘူး။ အစိုးရအဖြဲ႕ဆိုတဲ့ လုပ္ငန္းတစ္ရပ္ကို အေျချပဳတဲ့ပါတီ မဟုတ္ဘူး။ ဆိုပါေတာ့ဗ်ာ က်ေနာ္တို႔ဟာ လူထုကို အေျချပဳတဲ့ပါတီ ဆိုတဲ့ အေနအထားကလြဲလို႔ ဘာအေနအထားမွ မရွိဘူးလို႔ က်ေနာ္တို႔ ေျပာလို႔ရတဲ့ ပါတီ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီကေနတဆင့္ဆိုလို႔ရွိရင္ေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ လြတ္လာတဲ့အခါမွာ က်ေနာ္တို႔ပါတီရဲ႕ရပ္တည္မႈက သိပ္သည္းခိုင္မာတယ္လို႔ ေျပာလို႔ရတဲ့အေနအထားကို ေရာက္သြားပါတယ္။ အဲဒီလုိ အေနအထားပဲ ျဖစ္ပါတယ္ဗ်ာ။ ေျပာပါဦး။

ဦးေငြလင္း။ ။ က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံမွာ ဘာေတြလုိအပ္ေနသလဲ ဆိုရင္ေတာ့ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး မုခ် လိုအပ္ေနတယ္ဆရာ။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ လူထုေတြရဲ႕ ေန႔စဥ္ဘ၀ စား၀တ္ေနေရး ဘ၀ေတြ ဒုကၡက သိပ္ႀကီးေနတယ္။ ေနာက္တခုက လူထုေတြကို ဘာအာမခံခ်က္မွ မေပးတဲ့ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒႀကီးကို က်ေနာ္တို႔ ျပန္ျပင္ဖို႔ ဆိုတဲ့ ကိစၥေတြက အမွန္တကယ္လိုေသးတယ္ ဆရာ။ ေနာက္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြ ၂၀၀၀ ေက်ာ္ ဒုကၡသိပ္ေရာက္ေနတာ။

ဒီကိစၥကိုလည္း ေျဖရွင္းေပးရဦးမွာ ရွိတယ္ဆရာ။ အဲဒီေတာ့ အဲဒီကိစၥေတြကို ေဆာင္ရြက္ဖို႔ ဆိုလို႔ရွိရင္ လူထုေတြ အားလုံးမွာ တာ၀န္ရွိတယ္။ ႏိုင္ငံေရး အင္အားစုေတြ အားလုံးမွာ တာ၀န္ရွိတယ္။ ပိုၿပီး တာ၀န္ႀကီးတာက တပ္ဦးမွာရွိေနတဲ့ NLD မွာ တာ၀န္ရွိပါတယ္။ လူထုရဲ႕ တပ္ဦးပါတီျဖစ္တဲ့ NLD ဟာ လူထုအားကို အရယူၿပီးေတာ့မွ လူထုနဲ႔ သြားရေတာ့မယ္၊ လူထုနဲ႔ ခ်ီရေတာ့မယ္။ ဒီကိစၥေတြကို လူထုနဲ႔အတူပဲ ေျဖရွင္းၾကရေတာ့မယ္လို႔ က်ေနာ္ေတာ့ အဲလိုျမင္တယ္ဆရာ။

ဆရာ အၿမဲ ေထာက္ေထာက္ျပေနတဲ့ Body Politics ေပါ့ ဆရာ၊ လူထုႏိုင္ငံေရး နည္းကလဲြရင္ တျခားနည္းနာ ဘာမွမရွိေတာ့ဘူး။ ဘယ္သူ႔ကိုမွလည္း ေစာင့္စရာ မလိုဘူး။ ဘယ္သူ႔ ခြင့္ျပဳခ်က္မွလည္း ယူစရာမလိုဘူး။ လူထုနည္း နဲ႔ပဲ က်က်နန ခ်ီတက္ရေတာ့့မယ္လို႔ က်ေနာ္ေတာ့ အဲဒီလို ျမင္တယ္ ဆရာ။ အဲဒီအျမင္အေပၚမွာ ဆရာ့သေဘာထားေလး သိပါရေစ ဆရာ။

ဦး၀င္းတင္။ ။ ဟုတ္ကဲ့ က်ေနာ္တို႔ကလည္း အခု အဲဒါပဲ။ က်ေနာ္တို႔က တာ၀န္ခန္းေတြက မဆုံးဘူး။ NLD ဟာ ၁၉၈၈ လူထုအေရးေတာ္ပုံႀကီးက ေပါက္ဖြားလာတဲ့ ပါတီျဖစ္တဲ့အတြက္ လူထုအေရးေတာ္ပုံႀကီးရဲ႕ တာ၀န္ေတြ၊ အေရးေတာ္ပုံႀကီးရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္ေတြအတြက္ က်ေနာ္တို႔မွာ တာ၀န္ရွိတယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔က ခံယူၿမဲ ခံယူလွ်က္ ရွိပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ပါတီကိုင္တိုင္ကေနၿပီးေတာ့ ၁၉၈၈ ဒီဇင္ဘာလ ၃၀ ရက္ေန႔မွာ ေဒၚစုကိုယ္တိုင္ မွတ္ပုံတင္ထားတာ ရွိပါတယ္။ ဒီမွတ္ပုံတင္ျခင္းဟာ ဒီေန႔အထိ တည္ၿမဲခိုင္မာလွ်က္ ရွိတယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔က ယူဆတယ္။

သို႔ေသာ္ ဘာပဲေျပာေျပာ ေ႐ြးေကာက္ပဲြေကာ္မရွင္မွာ မွတ္ပုံတင္ထားတာကို အတည္မျပဳဘူးလို႔ ဆိုရင္ေတာင္မွ က်ေနာ္တို႔က လက္မခံႏိုင္ဘူး။ က်ေနာ္တို႔က လူထုဆီမွာ မွတ္ပုံတင္ထားတာ။ အေရးေတာ္ပုံမွာ မွတ္ပုံတင္ထားတာ။ အဲဒီေတာ့ လူထုဆီမွာ မွတ္ပုံတင္ထားတဲ့ပါတီ၊ အေရးေတာ္ပုံမွာ မွတ္ပုံတင္ထားတဲ့ပါတီ၊ လူထုနဲ႔အတူ ခ်ီတက္ေနတဲ့ပါတီ ျဖစ္တဲ့အခါက်ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ဟာ ဒီယုံၾကည္ခ်က္ေတြကို က်ေနာ္တို႔ လြယ္လြယ္နဲ႔ မေလွ်ာ့ႏိုင္ပါဘူး။

အဲဒီေတာ့ ခုနတုန္းက ေျပာသလိုပဲ က်ေနာ္တို႔ ပါတီက ဘာပဲေျပာေနေန က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ေနာက္ဆုံး ရည္မွန္းခ်က္ဟာ ဒီအေရးေတာ္ပုံ ကာလတုန္းက လူထုေမွ်ာ္မွန္းခဲ့တဲ့ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္မ်ားကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္သြားဖို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ အဲဒီလို အေကာင္အထည္ ေဖာ္သြားဖို႔ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ဟာ က်ေနာ္တို႔ကိုယ္ က်ေနာ္တို႔ လူထုဆီမွာ မွတ္ပုံတင္ထားတဲ့ပါတီ ပီပီ က်ေနာ္တို႔ဟာ လူထုနဲ႔ တသားတည္းရွိတဲ့ပါတီ ျဖစ္ေအာင္ က်ေနာ္တို႔ တည္ေဆာက္သြားရမွာပဲ။ ခင္ဗ်ား ခုန ေျပာသလို ဘယ္သူမွ အသိအမွတ္ျပဳသည္ျဖစ္ေစ အသိအမွတ္မျပဳသည္ ျဖစ္ေစ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ အေရးႀကီးတဲ့တာ၀န္က လူထုကေနၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ကို ေထာက္ခံေနသမွ် ကာလပတ္လုံး လူထုကေန က်ေနာ္တို႔ကို ယုံၾကည္ေနသမွ် ကာလပတ္လုံး လူထုကေန က်ေနာ္တို႔ကို ၀န္းရံေနသမွ် ကာလပတ္လုံး က်ေနာ္တို႔ပါတီဟာ ရွိေနတယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ ယူဆတယ္။

ဒါ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ယုံၾကည္ခ်က္၊ ခံယူခ်က္ သေဘာထားေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒီသေဘာထားေတြကို က်ေနာ္တို႔က ဒီဟာေတြ အဲဒီလို လုပ္တဲ့အတြက္ က်ေနာ္တို႔မွာ အစိုးရနဲ႔ က႑ေကာဇ အျဖစ္ျမင္လာတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ကေတာ့ သာမန္အားျဖင့္ မျဖစ္ခ်င္ဘူး။ သာမန္အားျဖင့္ က်ေနာ္တို႔ အစိုးရနဲ႔ ညႇိႏႈိင္းခ်င္တယ္။ က်ေနာ္တို႔ပါတီရဲ႕ တရား၀င္ရပ္တည္ခ်က္ကို က်ေနာ္တို႔ လိုလားပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔ လိုလားလဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ တရား၀င္ရပ္တည္ခ်က္ ရွိမွသာလွ်င္ က်ေနာ္တို႔ဟာ ႏိုင္ငံေရးမွာ တရား၀င္ပါတီတစ္ခုအေနနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ လႈပ္ရွားႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

သို႔ေသာ္ အဲဒီဟာေတြ အကုန္ုလံုးကို ဒီအစိုးရကေနၿပီးေတာ့ အသိအမွတ္မျပဳဘူး။ အစိုးရကေန ရပ္တန္းက ရပ္ပါ ဆိုတဲ့ဟာမ်ဳိး လုပ္လာရင္ေတာ့လည္း ၁၉၈၈ အေရးေတာ္ပုံ ကာလႀကီးရဲ႕ တာ၀န္ရွိတဲ့အတိုင္းပဲ က်ေနာ္တို႔ဟာ ဆက္လက္ၿပီးေတာ့ ထမ္းေဆာင္သြားရမွာပဲ။ တာ၀န္ေတြကို ထမ္းရြက္သြားရမွာပဲ တာ၀န္ေတြကို ျဖည့္ဆည္းသြားရမွာပဲလို႔ က်ေနာ္တို႔က ယူဆပါတယ္။ ဦးေငြလင္း ေျပာပါဦးခင္ဗ်။


ဦးေငြလင္း။ ။ အခု ဆရာေျပာျပတဲ့ဥစၥာက အင္မတန္ အားရစရာေကာင္းပါတယ္ဆရာ။ ေသခ်ာပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ က လူထုဆီမွာ မွတ္ပံုတင္ထားတယ္။ အေရးေတာ္ပံုႀကီးမွာ မွတ္ပံုတင္ထားတယ္ဆိုတာ အမွန္ပဲ ဆရာ။ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ NLD ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ (၉၀) ေ႐ြးေကာက္ပြဲရလဒ္ပဲျဖစ္ျဖစ္ အဲဒါေတြအားလံုးက လူထုေတြ အသက္ေတြ၊ ဆႏၵေတြ အကုန္ေပးၿပီေတာ့မွ ရယူထားတဲ့ ဥစၥာေတြျဖစ္တယ္ဆရာ။ ျဖစ္တာေၾကာင့္မို႔လို႔ အဲဒီ ဥစၥာေတြကို ဘယ္သူက ဘယ္လိုတားတား၊ ဘယ္လို စိတ္ဆႏၵနဲ႔ပဲတားတား ဒီဥစၥာ တားလို႔မရဘူးဆရာ။ က်ေနာ္တို႔ ဆက္ၿပီးရပ္လို႔ရတယ္။

အေစာက ဆရာေျပာသလိုပဲ လူထုရဲ႕ အက်ိဳးကို က်ေနာ္တို႔ သယ္ေဆာင္ေနသမွ်၊ လူထုက က်ေနာ္တို႔ကို ေထာက္ခံဝန္းရံေနသမွ်၊ ဘယ္သူဖ်က္လို႔မွ မရဘူးဆရာ၊ အဲဒါကို က်ေနာ္တို႔ရဲရဲပဲ လူထုရဲ႕အရိပ္၊ လူထုရဲ႕ အကာအကြယ္နဲ႔၊ လူထုကုိေရွ႕ေဆာင္ၿပီး သြားၾကရမွာပဲ ဆရာ။ အဲဒီအတြက္ က်ေနာ္တို႔အျပည့္အဝ ေထာက္ခံပါတယ္ဆရာ။ က်ေနာ္တို႔ ပါတီအေနနဲ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ က်ေနာ္တို႔ပါတီနဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့အဝန္းအဝိုင္းေတြအေနနဲ႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ က်ေနာ္တို႔အျပည့္အဝေထာက္ခံပါတယ္။

အဲဒီနည္းနဲ႔ပဲ လူထုတစ္ရပ္လံုးရဲ႕ ေထာက္ခံမႈနဲ႔အတူ ခ်ီတက္တဲ့နည္း၊ အဲဒီနည္းကသာလွ်င္ က်ေနာ္တုိ႔အတြက္ အေကာင္းဆံုးအရိပ္ျဖစ္လိမ့္မယ္၊ အေကာင္းဆံုးအကာ အကြယ္ျဖစ္လိမ့္မယ္ က်ေနာ္တို႔လည္း ယံုၾကည္ပါတယ္ ဆရာ။

ဦးဝင္းတင္။ ။ ဟုတ္ကဲ့။ အခ်ိန္ကလည္း နည္းသြားၿပီဆိုေတာ့ ကုိေငြလင္းေရ။ အဲေတာ့ နိဂံုးခ်ဳပ္အေနနဲ႔ က်ေနာ္ေျပာခ်င္ တာကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ဟာ ေစာေစာက ေျပာသလို လူထုကို အေျချပဳတဲ့ပါတီ၊ လူထုရဲ႕ဝန္းရံမႈကို ရရွိတဲ့ပါတီ၊ ဦးေဆာင္မႈကို ရရွိတဲ့ပါတီ ဒီပါတီတစ္ရပ္အေနနဲ႔ကေတာ့ က်ေနာ္တို႔မွာ လူထုရဲ႕တာဝန္အမ်ားႀကီးရွိေနတယ္လို႔ပဲ ယူခံပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္လည္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ အတားအဆီး အပိတ္အပင္ေတြ ၾကားကပဲ၊ လူထုနဲ႔ေတြ႕ဖုိ႔ကို ႀကိဳးစားၿမဲ ႀကိဳးစားေနတာ ျဖစ္တယ္လို႔ က်ေနာ္ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က လူထုကို စြန္႔ခြာျခင္းမျပဳဘူး၊ စြန္႔ပယ္ျခင္းမျပဳဘူး၊ ေက်ာခိုင္းျခင္း မျပဳဘူး၊ သူ႔မွာ ရွိတဲ့ တာဝန္ေတြ၊ ဦးေဆာင္မႈေတြ၊ ရတဲ့နည္းန႔ဲ အားထုတ္ေနတယ္။ သုိ႔ေသာ္ တစ္ခုရွိတယ္ သူရဲ႕ အားထုတ္မႈေတြက က်ေနာ္တုိ႔ ခ်ိန္ဆရမွာေပါ့။ သူဟာ ကမၻာ့ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးလည္းျဖစ္ေနၿပီး၊ အမ်ဳိးသားေခါင္းေဆာင္လည္း ျဖစ္ေနတဲ့အခါက်ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ လုပ္ငန္းေတြ လုပ္တဲ့အခါမွာ အမ်ားႀကီးခ်ိန္ဆရေတြေတာ့ရွိပါတယ္။

အခုလည္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကုိယ္စား စဥ္းစားၾကည့္ဗ်ာ။ ပါတီအေနနဲ႔ကေတာ့ လူထုၾကားထဲ တိုးဝင္ဖို႔အတြက္ လူထုကို ေရွ႕ေဆာင္သြားဖို႔အတြက္၊ လူထုနဲ႔ လက္တြဲဖို႔အတြက္ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ အၿမဲတမ္းအဆင္သင့္ရွိေနတယ္ဆိုတာကိုေတာ့ က်ေနာ္ အဲေလာက္ေတာ့ ေျပာျပခ်င္ပါတယ္ဗ်ာ။

ဦးေငြလင္း။ ။ က်ေနာ္တို႔ေသေသခ်ာခ်ာပဲ ဆရာ။ ေ႐ႊဂံုတုိင္ေၾကညာစာတန္းမွာ ပါသလိုပဲ က်ေနာ္တို႔ လုပ္စရာရွိတဲ့ အလုပ္ေတြကိုေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ေသေသခ်ာခ်ာလုပ္ရလိမ့္မယ္ ဆရာ။ ၿပီးေတာ့ လူထုကို က်ေနာ္တို႔ အေစာက ဆရာေျပာသလိုပဲ လူထုကို အလုပ္အေကၽြးျပဳေရး၊ လူထုဆႏၵေတြကို အျပည့္အဝ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရးဆုိတဲ့ကိစၥဟာ ကေန႔ လူထုရဲ႕ တပ္ဦးပါတီေတြရဲ႕ တာဝန္အစစ္ပဲ ျဖစ္တာမို႔လို႔ ဆရာတို႔၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တို႔ရဲ႕ ဦးေဆာင္မႈနဲ႔အတူ ဒီ NLD က ေသေသခ်ာခ်ာပဲ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္လိမ့္မယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔လည္း ယံုၾကည္ပါတယ္ဆရာ။

ဆရာတို႔ႏွင့္အတူ CRPP အဖြဲ႕အစည္းေတြလည္း အားလံုး ပူးေပါင္းၿပီးေတာ့မွ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ အင္အားစုေတြ အားလံုးပူးေပါင္းၿပီးေတာ့မွ လူထုနဲ႔အတူ က်ေနာ္တို႔ ေအာင္ပြဲကို အရယူႏုိင္မွာပဲ၊ မုခ်ရယူႏိုင္မွာပါ၊ ဘယ္သူဖ်က္ဖ်က္ မပ်က္ႏိုင္ဘူးဆိုတာကို က်ေနာ့္အေနနဲ႔လည္း အာမခံၿပီးေတာ့မွ တကယ့္ရဲရဲတင္းတင္း ေျပာခ်င္ပါတယ္ဆရာ။ ဆရာတို႔ကို ႏႈတ္ဆက္ပါတယ္ဆရာ။

ဦး၀င္းတင္။ ။ ဟုတ္ကဲ့။ တကယ္လည္း အားရွိပါတယ္ဗ်ာ။ ဆက္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔လည္း လူထုကို အေျချပဳတဲ့ပါတီတစ္ရပ္အေနနဲ႔ ဆက္လက္ၿပီးေတာ့ ဘာပဲေျပာေနေန က်ေနာ္တုိ႔ဘာမွ စိတ္ပ်က္အားငယ္စရာမရွိပါဘူး။ ႐ုန္းကန္လႈပ္ရွားသြားၾကရမွာပါပဲ။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဗ်ာ။

No comments:

Post a Comment