Friday, September 7, 2012

က်ေနာ္တို႔ ရဲေဘာ္ေတြကေတာ့ ဒီေန႔အေျခအေနထိ လူ႔ေဘာင္သစ္စိတ္ဓာတ္ ရွိေသးတယ္

ေသာတရွင္မ်ားရွင့္ … ရွစ္ေလးလံုး ဒီမိုကေရစီအေရးအခင္းက ေပါက္ပြားလာခဲ့ၿပီး အခု ထိုင္းႏိုင္ငံအေျခစိုက္ လူ႔ေဘာင္သစ္ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီက ဥကၠ႒ ဦးေအာင္မိုးေဇာ္ဟာ မေန႔က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို ေရာက္လာပါတယ္။

ဒီရက္ပိုင္းအတြင္း တျခားေခါင္းေဆာင္ေဟာင္းေတြလည္း ေခတၱျပန္ေရာက္လာၾကလို႔ ႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္ကာလမွာ ပထမဦးဆံုးေရာက္လာတဲ့ ဦးေအာင္မိုးေဇာ္အေနနဲ႔ ဒီခရီးစဥ္ဟာ ေမွ်ာ္လင့္ထားတဲ့ပံုစံ ျဖစ္ေနၿပီလားလို႔ ကိုမိုးျမင့္က ေမးၾကည့္ပါတယ္။

ဦးေအာင္မိုးေဇာ္ ။ ။ အဲဒီအေျခအေနေတာ့ မရွိေသးဘူး ထင္တယ္ဗ်ာ၊ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အခု က်ေနာ္တို႔လာတာ ဒီမွာ ခဏပဲ ခြင့္ျပဳတာ ျဖစ္တယ္။ ဒီမွာ အစိုးရပိုင္းက ပုဂၢိဳလ္ေတြနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ ေတြ႔မယ္၊ က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံေရးပါတီတခုအေနနဲ႔ ဒီကေန႔ တိုင္းျပည္ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးျဖစ္စဥ္ထဲမွာ ဝင္ပါဖို႔ဆိုတဲ့ကိစၥကို ဆက္လက္ၿပီးေတာ့ ေဆြးေႏြးသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ ပထမ တစ္ခ်က္ေပါ့၊


ဒုတိယ တစ္ခ်က္ကေတာ့ ဒီမွာရွိတဲ့ ညီအကိုေမာင္ႏွမေတြရဲ႕ အသံေတြ၊ တျခားႏုိင္ငံေရးအင္အားစုေတြ၊ ႏုိင္ငံေရးပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕ အသံေတြကိုလည္းပဲ က်ေနာ္တို႔ ေတြ႔ဆံုၿပီးေတာ့ နားေထာင္ရမယ္ေပါ့ေနာ့္။

ကိုမိုးျမင့္ ။ ။ အခု ျပန္လာတာက်ေတာ့ လူ႔ေဘာင္သစ္္ပါတီ ဥကၠ႒တာဝန္္အေနနဲ႔ လာတာပါလား။

ဦးေအာင္မိုးေဇာ္ ။ ။ စီစဥ္သူေတြကေတာ့ က်ေနာ္ကို ပုဂၢိဳလ္ေရးအရ၊ သို႔မဟုတ္လို႔ရွိရင္ ပါတီဥကၠ႒အေနနဲ႔ ဖိတ္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ပါတီနဲ႔ ညိႇတယ္၊ ညႇိတယ္အခါက်ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ပါတီက ပါတီကို ကိုယ္စားျပဳၿပီးသြားပါလို႔ တာဝန္ေပးတဲ့အတြက္ က်ေနာ္ ပါတီကိုကိုယ္စားျပဳၿပီး ဒီကိုလာတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ကိုမိုးျမင့္ ။ ။ အခုျပန္လာတဲ့ တခ်ဳိ႕ေခါင္းေဆာင္ေတြကလည္း ေျပာတယ္။ ျပည္တြင္းမွာ ဘယ္လိုလုပ္ႏိုင္မလဲဆိုတာကို သူတို႔ၾကည့္ၾကမယ္လို႔ ေျပာတယ္၊ ဦးေအာင္မိုးေဇာ္ေရာ ဘာေတြလုပ္ႏိုင္မယ္လို႔ အခု ျမင္ထားတာရွိပါလဲခင္ဗ်ား။

ဦးေအာင္မိုးေဇာ္ ။ ။ ရွစ္ဆယ့္ရွစ္က က်ေနာ္တို႔ တရားဝင္ႏိုင္ငံေရးပါတီတရပ္အေနနဲ႔ ျဖစ္ဖို႔ လိုတယ္၊ တရားဝင္ ႏိုင္ငံေရးပါတီျဖစ္ဖို႔ဆိုလို႔ရွိရင္ အစိုးရက ခြင့္ျပဳဖို႔လိုလိမ့္မယ္၊ ဒုတိယတခ်က္ က်ေနာ္တို႔ ဒီမွာရွိတဲ့ လူ႔ေဘာင္သစ္ ျပည္တြင္းအေပၚေနာ္ ကိုေဇယ်တို႔လုပ္တာ ရွိတယ္။ တျခား လူ႔ေဘာင္သစ္အင္အားစုေတြ ရွိတယ္၊ ဒီအင္အားစုေတြနဲ႔ ညႇိႏႈိင္းၿပီးေတာ့ အားလံုးပါတဲ့ တစုတည္းေသာ လူ႔ေဘာင္သစ္အျဖစ္ရပ္တည္ဖို႔ကိစၥ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ အႏၱိမ ရည္မွန္းခ်က္တခု ျဖစ္ပါတယ္။

ကိုမိုးျမင့္ ။ ။ အခု ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္းမွာ ဒီႏုိင္ငံေရးအေျပာင္းအလဲတခ်ဳိ႕ရွိခဲ့တာဆိုရင္ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ေလာက္ရွိခဲ့ၿပီဆိုေတာ့ အရင္တုန္းကတည္းက လႈပ္ရွားခဲ့တဲ့ လူ႔ေဘာင္သစ္ပါတီ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ေခတ္အေနနဲ႔ ရွိေသးလား ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးအတြင္းမွာ ျပန္လုပ္ႏိုင္ဖို႔ အေနအထားက အခက္ခဲေတြရွိေနလား ခင္ဗ်ား။

ဦးေအာင္မိုးေဇာ္ ။ ။ ျပည္တြင္းမွာပဲ ျပန္လာလုပ္လုပ္၊ အျပင္မွာပဲ ျပန္လာလုပ္လုပ္၊ ေတာ္လွန္ေရးနယ္ေျမမွာပဲ လုပ္လုပ္ အခက္အခဲေတြက အမ်ားႀကီးပဲေပါ့၊ တစ္ခုရွိတာ က်ေနာ္တို႔ ရဲေဘာ္ေတြကေတာ့ ဒီေန႔အေျခအေနထိ လူ႔ေဘာင္သစ္စိတ္ဓာတ္ ရွိေသးတယ္၊ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ရည္မွန္းခ်က္ကေတာ့ အနိမ့္ဆံုးအဆင့္ေပါ့ဗ်ာ၊ Responsible ျဖစ္တဲ့ အတုိက္အခံႏုိင္ငံေရးပါတီတခု တည္ေဆာက္မယ္ဆိုတဲ့ ခံယူခ်က္ ရွိပါတယ္၊ က်ေနာ္ ဒီအခက္အခဲေတြကို က်ေနာ္ ရင္ဆိုင္ႏိုင္လိမ့္မယ္လို႔ က်ေနာ္ ယံုၾကည္ပါတယ္။

ကိုမိုးျမင့္ ။ ။ ေရာက္တာကေတာ့ ေန႔တရက္ မျပည့္ေသးပါဘူး၊ ဒါေပမယ့္ ေတြ႔ၿပီသေလာက္ အေျခအေနမွာေရာ လူေတြရဲ႕ လူ႔ေဘာင္သစ္ေပၚထားတဲ့သေဘာထား ဦးေအာင္မိုးေဇာ္အေနနဲ႔ ဘယ္လို ေတြ႔ရပါသလား ခင္ဗ်ား။

ဦးေအာင္မိုးေဇာ္ ။ ။ ဒီကို လာရမယ္၊ မလာရဘူး ဘယ္ရက္လာရမလဲဆိုတာ က်ေနာ္တို႔ မေသခ်ာဘူး၊ မေသခ်ာတဲ့အခါက်ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ မျပင္ဆင္ထားမိဘူးေပါ့၊ သို႔ေသာ္လည္း လာတဲ့အခါက်ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ရဲေဘာ္ေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားလာၿပီးေတာ့ ႀကိဳၾကတယ္၊ က်ေနာ္အေနနဲ႔ ေျပာမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ေတာ့ လူ႔ေဘာင္သစ္ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီအေနနဲ႔ ဆက္ရပ္တည္ၿပီးေတာ့ ေဆာင္ရြက္မယ္ဆိုလုိ႔ရွိရင္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ အခက္အခဲေတြကို ရင္ဆုိင္ႏုိင္မယ့္အားေတာ့ က်ေနာ္တို႔မွာရွိေသးတယ္လုိ႔ က်ေနာ္ အဲ(ဒီ)လို ယံုၾကည္ပါတယ္။

ကိုမိုးျမင့္ ။ ။ အစိုးရေခါင္းေဆာင္ပိုင္းေတြေရာ၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဒီက ႏုိင္ငံေရးသမားေတြနဲ႔ေရာ ေတြ႔ဆံုဖို႔ရွိေသးတယ္ဆိုေတာ့ ဘယ္သူေတြနဲ႔ေတြ႔ဖို႔ စီစဥ္ထားပါလဲ ခင္ဗ်ား။

ဦးေအာင္မိုးေဇာ္ ။ ။ က်ေနာ့္ခရီးစဥ္က သံုးပတ္ပဲၾကာမွာ ျဖစ္ပါတယ္၊ ၁၅ ရက္ေန႔ေလာက္ထိက ကေန႔ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ ေဖာ္ေဆာင္ေရးအဖြဲ႔က အက်ဳိးေဆာင္ေတြရဲ႕အစီအစဥ္နဲ႔ အစိုးရပိုင္းက တာဝန္ရွိတဲ့သူေတြနဲ႔ ေတြ႔ဖို႔ရွိတယ္လို႔ က်ေနာ္ သိရပါတယ္၊ အဲဒါၿပီးလို႔ရွိရင္ေတာ့ ကေန႔ က်ေနာ္တို႔ ရွစ္ေလးလံုးေခါင္းေဆာင္ေတြနဲ႔ က်ေနာ္ေတြ႔ဖို႔အတြက္ကို က်ေနာ္ ေမတၱာရပ္ခံထားပါတယ္၊ တျခား ႏိုင္ငံေရးပါတီေခါင္းေဆာင္ေတြနဲ႔ေတြ႔ဖို႔ က်ေနာ္ေမတၱာရပ္ခံဖို႔ အစီအစဥ္ ရွိပါတယ္။

(BBC 4-9-2012) 


No comments:

Post a Comment