Sunday, July 29, 2012

၂၀၀၈ ခုႏွစ္၊ ဖဲြ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ အတြင္းက ဥပေဒ အခ်င္းခ်င္း ပဋိပကၡျဖစ္ေနမႈမ်ား (အပိုင္း- ၈)

အခန္း (၁၀) 
ႏိုင္ငံေရး ပါတီမ်ား

"မတရားသင္းဥပေဒမွာ တုိင္းျပည္မလြတ္ေျမာက္မီက ၁၉၀၆ ခုႏွစ္က ကိုလိုနီ နယ္ခ်ဲ႕အဂၤလိပ္ကျပ႒ာန္းခဲ့သည့္ ဥပေဒ ျဖစ္ပါသည္။ လြတ္လပ္သည့္ ျမန္မာႏိုင္္ငံ၏ ဂုဏ္သိကၡာႏွင့္ လုံးဝ ဟပ္စပ္သည့္ အရာမဟုတ္ပါ။ ကိုယ့္ႏုိင္ငံအေနျဖင့္ ကိုယ့္ဥပေဒကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က မတရားအသင္းဆုိင္ရာဥပေဒကို ျပ႒ာန္းႏုိင္ရပါမည္။ ၁၉၀၆ ခုႏွစ္ ကိုလိုနီဥပေဒကို လုံးဝ (လုံးဝ) ပယ္ဖ်က္သင့္ပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ..."

ႏိုင္ငံေရး ပါတီတရပ္ရပ္သည္ ယခင္က ပါတီအျဖစ္မွ ဆက္လက္ ရပ္တည္ပုိင္ခြင့္ မရွိလွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ မတရားသင္းအျဖစ္ ေၾကညာျခင္းခံခဲ့ရလွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း တည္ဆဲဥပေဒမ်ားအရ မဆန္႔က်င္လွ်င္ ပါတီရပ္ တည္ပိုင္ခြင့္ကုိ အေျခအေန အခ်ိန္အခါအေလွ်ာက္ ခြင့္ျပဳသင့္ပါသည္။ ၂၀၀၈ ခုနွစ္ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံ ဥပေဒ ပုဒ္မ ၆(က) တြင္ “ႏိုင္ငံေတာ္သည္ စစ္မွန္၍ စည္းကမ္း ျပည့္ဝေသာ ပါတီစုံ ဒီမိုကေရစီစနစ္ ထြန္းကားေရးကုိ အစဥ္တစုိက္ ဦးတည္သည္။” ဟု ျပ႒ာန္းခ်က္အတုိင္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ ရပါမည္။ ျပည္တြင္း စစ္ရပ္စဲေရး၊ အမ်ဳိးသားျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရးႏွင့္ တုိင္းျပည္ေအးခ်မ္း သာယာဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္ေရးတုိ႔သည္ တဆက္တည္း ေတာက္ေလ်ာက္ တန္းတန္းမတ္မတ္ လုပ္ေဆာင္ရမည့္ လုပ္ငန္းမ်ားျဖစ္သည္ႏွင့္အညီ ႏုိင္ငံေရးပါတီ အားလုံးကို ပါတီစုံ ပါဝင္လာႏိုင္ေရးအတြက္ လမ္းဖြင့္ေပးရပါမည္။


ပုဒ္မ ၄၀၇ (က) (ခ) တြင္ “ႏုိင္ငံေရးပါတီ တရပ္ရပ္သည္ ေအာက္ပါအေၾကာင္း တစ္ခုခုႏွင့္ ၿငိစြန္းလွ်င္ ဆက္လက္ ရပ္တည္ပုိင္ခြင့္ မရွိေစရ - (က) တည္ဆဲဥပေဒအရ မတရားအသင္းအျဖစ္ ေၾကညာခံရျခင္း (ခ) ႏုိင္္ငံေတာ္အား လက္နက္စြဲကိုင္၍ ေတာ္လွန္ပုန္ကန္ေနေသာ ေသာင္းက်န္းသူ အဖြဲ႔အစည္း သို႔မဟုတ္ အၾကမ္းဖက္လုပ္ရပ္မ်ားကို က်ဴးလြန္သည္ဟု ႏုိင္ငံေတာ္က သတ္မွတ္ေသာ အဖြဲ႔အစည္းႏွင့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား သုိ႔မဟုတ္ မတရားအသင္းအျဖစ္ ေၾကညာခံထားရေသာ အဖြဲ႔အစည္းႏွင့္ တိုက္႐ုိက္ျဖစ္ေစ၊ သြယ္ဝုိက္၍ျဖစ္ေစ ဆက္သြယ္ျခင္း သို႔မဟုတ္ အားေပးကူညီျခင္း” ဟု ျပ႒ာန္းထားပါသည္။

ဤအခ်က္မွာ သဘာဝက်သည္ဟု ယူဆပါသည္။ သို႔ေသာ္ အမ်ဳိးသား ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားေအာက္တြင္ သက္ဆိုင္ရာ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ ညႇိႏိႈင္းေဆာင္ရြက္လိုက္ျခင္းအားျဖင့္ ၿငိစြန္းေနသည္ဆိုေသာကိစၥရပ္မ်ားမွာ ေျပလည္ရွင္းလင္းသြားႏိုင္သည္ဟု ယူဆပါသည္။ ဤအခ်က္ ကို ေလးနက္သြားေစရန္ ေအာက္ပါ သတင္းေကာက္ႏႈတ္ခ်က္ကို ေလ့လာၾကည့္ႏိုင္ပါသည္။

အေရးေပၚစီမံမႈဥပေဒ ႏွင့္ မတရားအသင္းဥပေဒမ်ားျပင္ဆင္ရန္ လႊတ္ေတာ္အတည္ျပဳ
ေနျပည္ေတာ္၊ ဇူလိုင္ ၁၇ 

အေရးေပၚစီမံ မႈဥပေဒအား တလြဲအသံုးျပဳ၍ အတုိက္အခံႏိုင္ငံေရး သမားမ်ားအား အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးရွာ၍ ဖမ္းဆီးထိန္းသိမ္းခဲ့ျခင္း၊ ေခတ္ကာလ အေျခအေနႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြမႈမရွိျခင္း၊ မတရားအသင္း ဥပေဒျဖင့္ ဖမ္းဆီးေထာင္ခ်ခံခဲ့ရသူမ်ားတြင္ အမ်ားစုမွာ စစ္ေဘးသင့္ေဒသမ်ားတြင္ေနထိုင္ၾကေသာ ေတာသူ ေတာင္သားမ်ားျဖစ္ေနျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ယင္းဥပေဒ႐ုပ္သိမ္းရန္ လိုအပ္လ်က္ရွိေၾကာင္း ဦးသိန္းၫြန္႔က အဆိုတင္သြင္း ေဆြးေႏြးခဲ့သည္။

အေရးေပၚစီမံ မႈဥပေဒကို ၅ – ည လို႔ လူသိမ်ားပါတယ္။ မတရားအသင္း ဥပေဒက ၁၇/၁ ၊ ၁၇/၂ ပါ။ မတရားအသင္း ေၾကညာခံရတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းက ပုဂၢိဳလ္ေတြေတာင္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြ ျဖစ္ေနၾကပါၿပီ ဟု တရားလႊတ္ေတာ္ေရွ႕ေနတစ္ဦးက ဆိုသည္။

(The Voice Weekly / Monday / July 23 – 29 2012 / page No. 22) 

မတရားသင္းဥပေဒမွာ တုိင္းျပည္မလြတ္ေျမာက္မီက ၁၉၀၆ ခုႏွစ္က ကိုလိုနီ နယ္ခ်ဲ႕အဂၤလိပ္ကျပ႒ာန္းခဲ့သည့္ ဥပေဒ ျဖစ္ပါသည္။ လြတ္လပ္သည့္ ျမန္မာႏိုင္္ငံ၏ ဂုဏ္သိကၡာႏွင့္ လုံးဝ ဟပ္စပ္သည့္ အရာမဟုတ္ပါ။ ကိုယ့္ႏုိင္ငံအေနျဖင့္ ကိုယ့္ဥပေဒကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က မတရားအသင္းဆုိင္ရာဥပေဒကို ျပ႒ာန္းႏုိင္ရပါမည္။ ၁၉၀၆ ခုႏွစ္ ကိုလိုနီ ဥပေဒကို လုံးဝ (လုံးဝ) ပယ္ဖ်က္သင့္ပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ တုိင္းျပည္ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာသည့္ အေနအထားေရာက္ရွိရန္ သြားရာလမ္းတြင္ ခလုတ္ကန္သင္း ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ တရားသည့္ အသင္းအဖြဲ႔အစည္းမ်ား ျဖစ္တည္လာႏိုင္ရန္ ႀကိဳးပမ္းေနေသာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ပါသည္။

တခ်ိန္က မတရားအသင္းေၾကညာျခင္းခံခဲ့ရေသာ ယခုၿငိမ္းခ်မ္းေရး အဖြဲ႔အစည္းအားလုံးႏွင့္ ပါတီအဖြဲ႔အစည္းအားလုံးကို မတရားအသင္းေၾကညာျခင္းမွ တရားဝင္ပယ္ဖ်က္္ႏိုင္ပါမွ အမ်ဳိးသား ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး ေအာင္ျမင္ႏုိင္ပါမည္။

သုိ႔အတြက္ ဦးစြာ ပထမပုဒ္မ ၂၀၄ (ခ) တြင္ “ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတသည္- အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္ လုံျခံဳေရးေကာင္စီ၏ ေထာက္ခံခ်က္ႏွင့္အညီ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ ေပးပုိင္ခြင့္ရွိသည္။” ဟု ျပ႒ာန္းခ်က္အရ အေထြေထြ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ေပးရန္ လုိအပ္ပါသည္။ လႊတ္ေတာ္အသီးသီးတြင္ တက္ေရာက္ၾကမည့္ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္္စားလွယ္ အသီးသီးကလည္း မျဖစ္မေန ေတာင္းဆိုဆႏၵျပဳၾကရန္ အထူး လုိအပ္ပါသည္။

ပုဒ္မ ၄၀၉ တြင္ “ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္သည္ ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ားႏွင့္စပ္လ်ဥ္းသည့္ လုိအပ္ေသာ ဥပေဒမ်ားကို ျပ႒ာန္းရမည္။” ဟုျပ႒ာန္းခ်က္အရ “ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ား မွတ္ပုံတင္ျခင္း ဥပေဒ” တရပ္ တည္ရွိပါသည္။ ထိုဥပေဒ၏ အားနည္းခ်က္ အားသာခ်က္မ်ားကို စနစ္တက်ေလ့လာၿပီး ျပည္္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္အတြင္း ျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္ အသစ္ျပန္လည္ျပ႒ာန္းရန္ လိုအပ္ပါသည္။ ပုဂၢိဳလ္တဦးခ်င္းစီ၏ ဂုဏ္သိကၡာရွိရွိ တုိင္းျပည္တာဝန္ကုိ ထမ္းရြက္ႏိုင္ရန္ အေရးႀကီးသကဲ့သို႔ ႏုိင္ငံေရးပါတီတရပ္အေနျဖင့္လည္း ႏုိင္ငံ၏ အမ်ဳိးသားေရးတာဝန္ကုိ ဦးေဆာင္ဦးရြက္ျပဳႏိုင္ရန္မွာ အေရးႀကီးသည့္အတြက္ ပါတီတုိင္း၏ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ရပ္တည္လႈပ္ရွားပုိင္ခြင့္ကို အာမခံေပးႏုိင္ရပါမည္။

ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား မွတ္ပုံတင္ျခင္း ဥပေဒ ပုဒ္မ ၄ (က)တြင္ “ပါတီတည္ေထာင္လုိသူမ်ားသည္ ေအာက္ပါအခ်က္မ်ားႏွင့္ ကုိက္ညီရမည္ – (က) ႏုိင္ငံသား၊ ဧည့္ႏိုင္ငံသား၊ ႏုိင္ငံသားျပဳခြင့္ရသူ သုိ႔မဟုတ္ ယာယီ သက္ေသခံလက္မွတ္ ကိုင္ေဆာင္ထားသူ ျဖစ္ျခင္း ” ဟုေဖာ္ျပထားခ်က္တြင္ ပါတီ တည္ေထာင္လုိသူမ်ားသည္ ႏုိင္ငံသားသာလွ်င္ျဖစ္သင့္ပါသည္။

ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား မွတ္ပုံတင္ျခင္း ဥပေဒ ပုဒ္မ ၂ (င) တြင္ “ပါတီဆုိသည္မွာ ျပည္ေထာင္စုတစ္ဝန္းလုံးတြင္ ျဖစ္ေစ၊ တုိင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္တစ္ခုအတြင္း၌သာျဖစ္ေစ စည္း႐ုံးေဆာင္ရြက္သည့္ ႏိုင္ငံေရးပါတီကို ဆိုလိုသည္။ ယင္းစကားရပ္တြင္ ပါတီ၏ ပါတီအဖြဲ႔ခြဲ အဆင့္ဆင့္လည္း ပါဝင္သည္။” ဟု ေဖာ္ျပထားပါသည္။ ပါတီအားလုံးကို ၎တို႔၏ဆႏၵႏွင့္အညီ တႏိုင္ငံလုံးတြင္ ႀကိဳက္ရာေဒသတြင္ စည္း႐ုံးေဆာင္ရြက္ခြင့္ ေပးသင့္ပါသည္။ ေကာ္မရွင္က သတ္မွတ္ေပးျခင္းမ်ဳိး မျဖစ္သင့္ပါ။ ပါတီစုံ စနစ္က်င့္သုံးသည့္ အိႏၵိယႏိုင္ငံ၌ National Party သတ္မွတ္ရာတြင္ တႏိုင္္ငံလုံးရရွိေသာ လူထုမဲဆႏၵ ရာခုိင္ႏႈန္း၊ အစုိးရဖြဲ႔စည္းႏိုင္သည့္ ျပည္နယ္ အေရအတြက္၊ လႊတ္ေတာ္တြင္ ရရွိထားေသာ အမတ္ဦးေရ စသည္တုိ႔အေပၚတြင္ အေျခခံသတ္ မွတ္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ပါတီတိုင္း ၎တို႔ဆႏၵအရ ေဒသဆုိင္ရာ ႏိုင္ငံေရး လုပ္ခ်င္လုပ္မည္။ တႏုိင္ငံလုံးတြင္ (National Party) အျဖစ္ လႈပ္ရွားေဆာင္ရြက္ျခင္း လုပ္ခ်င္လုပ္မည္။ ၎ကိစၥမွာ သက္ဆိုင္ရာ ပါတီေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ ပါတီဝင္မ်ား၏ သေဘာသာျဖစ္ သင့္ပါသည္။ လုပ္ႏုိင္လွ်င္ တျဖည္းျဖည္း တႏုိင္္ငံလုံး ကုိယ္စားျပဳႏုိင္သည့္ပါတီ၊ အာဏာရပါတီ ျဖစ္လာမည္သာျဖစ္သည္။ ဤကဲ့သုိ႔ ပါတီမ်ား၏ လြတ္လပ္ခြင့္ကုိ အာမခံေပးသင့္ပါသည္။

ပါတီမွတ္ပုံတင္ျခင္း ဥပေဒပုဒ္မ ၁၈ တြင္ “ ပါတီတစ္ခု၏ စာရင္းမ်ားကို စစ္ေဆးရန္လုိအပ္လွ်င္ ေကာ္မရွင္က စစ္ေဆးႏုိင္သည္။ ေကာ္မရွင္အဖြဲ႔ခြဲ အဆင့္ဆင့္အားလည္း စစ္ေဆးေစႏုိင္သည္။ ယင္းသုိ႔ စစ္ေဆးရာတြင္ ေကာ္မရွင္ သို႔မဟုတ္ ေကာ္မရွင္အဖြဲ႔ခြဲသည္ အစုိးရဌာန၊ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားထံမွ အကူအညီ ရယူႏုိင္သည္။” ဟု ေဖာ္ျပထားခ်က္မွာ ေကာ္မရွင္သည္ ပါတီလြတ္လပ္မႈကို ဝင္ေရာက္စြက္ဖက္ရာ ေရာက္ပါသည္။ အစုိးရဖြဲ႔ႏုိင္သည့္ ပါတီတရပ္က တျခားပါတီမ်ားကုိ စာရင္းစစ္ေဆးခြင့္ေပးျခင္းမွာ တရားမွ်တမႈ၊ လြတ္လပ္မႈတို႔ကုိ မ်က္ကြယ္ျပဳရာေရာက္ေစပါသည္။

ပါတီ မွတ္ပုံတင္ျခင္း ဥပေဒပုဒ္မ ၂၀ တြင္ “ဤဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍- (က) ေကာ္မရွင္၏ ဆုံးျဖတ္ခ်က္သည္ အၿပီးအျပတ္ျဖစ္ေစရမည္။ (ခ) မည္သည့္ တရား႐ုံးတြင္မွ် တရားစြဲဆိုပုိင္ခြင့္ မရွိေစရ” ဟု ေဖာ္ျပခ်က္မွာ မည္္သုိ႔ေသာ ကုစားခြင့္၊ သက္သာခြင့္ကိုမွ် မည္သည့္နည္းႏွင့္မွ် ရယူျခင္း မျပဳႏုိင္ေတာ့ပါ။ အထက္တရား႐ုံးအဆင့္ဆင့္သို႔ အယူခံခြင့္ဆိုသည့္ အခြင့္အေရးကို ဤျပ႒ာန္းခ်က္ျဖင့္ ႐ုပ္သိမ္းလိုက္ျခင္္း ျဖစ္ေနပါသည္။ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒဆုိင္ရာခုံ႐ုံး၏ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈ ပုဒ္မ ၃၂၃ ႏွင့္ ပုဒ္မ ၃၂၄ တို႔ကို မ်က္ကြယ္ျပဳ ဆန္႔က်င္ရာေရာက္ေနပါသျဖင့္ ဤပုဒ္မကို ပယ္ဖ်က္သင့္ပါသည္။ ပုံမွန္ တရားစီရင္ေရးစနစ္ (Judicial System) ႏွင့္ တသီးတျခား ကင္းကြားသြားရန္ ျပ႒ာန္းထားခ်က္မ်ဳိးကုိ မျပ႒ာန္းသင့္ပါ။

သို႔ျဖစ္ပါ၍ ႏုိင္ငံေရး ပါတီမ်ား၏ ရပ္တည္ပုိင္ခြင့္၊ လြတ္လပ္ခြင့္ကုိ အခိုင္အမာ အာမခံႏုိင္မည့္ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားဆုိင္ရာ ဥပေဒ အသစ္တရပ္ကို ျပ႒ာန္းႏိုင္မွသာလွ်င္ အေျခခံမူ ပုဒ္မ ၆(ဃ) ပါ ပါတီစုံ ဒီမိုကေရစီစနစ္ အခိုင္အမာ ထြန္းကားလာႏိုင္ရန္ ေတာင္းဆုိအပ္ပါသည္။

ဦးမ်ဳိး (ဥပေဒ) 
၂၂ – ၇ – ၂၀၁၂


No comments:

Post a Comment