Friday, October 14, 2011

လူ႔ေဘာင္သစ္ဒီမုိကရက္တစ္ပါတီ ပါတီတည္ေထာင္ျခင္း ၂၃ ႏွစ္ေျမာက္ အထိမ္းအမွတ္ အခမ္းအနားတြင္ ပါတီဥကၠ႒ ဦးေအာင္မုိးေဇာ္ ေျပာၾကားေသာ ႏႈတ္ခြန္းဆက္ အဖြင့္အမွာစကား

အားလုံးကုိ မဂၤလာပါလုိ႔ ႏႈတ္ခြန္းဆက္ပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ပါတီရဲ႕ ၂၃ ႏွစ္ျပည့္ အခမ္းအနားကုိ အခုလုိ က်ေနာ္တုိ႔ ရဲေဘာ္ေတြ၊ က်ေနာ္တုိ႔ ညီအစ္ကုိေမာင္ႏွမေတြ၊ မဟာမိတ္ေတြနဲ႔ စုံစုံညီညီက်င္းပခြင့္ရတဲ့အတြက္ အမ်ားႀကီးဝမ္းသာမိပါတယ္။ တၿပိဳင္နက္တည္းမွာပဲ အက်ဥ္းေထာင္ေတြထဲမွာလည္း က်ေနာ္တုိ႔ရဲေဘာ္ေတြ ရွိေနၾကေသးတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ပါတီရဲ႕ ၂၃ ႏွစ္ျပည့္အခမ္းအနားကုိ အက်ဥ္းေထာင္ေတြထဲမွာလည္း လုပ္ေနၾကလိမ့္မယ္လို႔ က်ေနာ္ေတာ့ ယုံၾကည္တယ္။ လုပ္လည္းလုပ္ေနမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

အားလုံးသိတဲ့အတုိင္းပဲ မေန႔ကေတာ့ အက်ဥ္းသားေတြလႊတ္တာနဲ႔အတူ ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားအခ်ဳိ႕ကုိ ေရာၿပီး လႊတ္ခဲ့တာရွိပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္လည္း က်ေနာ္တုိ႔ပါတီက ေခါင္းေဆာင္ေတြ၊ က်ေနာ္တုိ႔ပါတီက ရဲေဘာ္ေတြ၊ တၿပိဳင္နက္တည္းမွာ က်ေနာ္တုိ႔ညီအစ္ကုိေမာင္ႏွမေတြျဖစ္တဲ့ ရွစ္ေလးလုံးမ်ဳိးဆက္ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ေတြ လြတ္လာတာကုိ က်ေနာ္တုိ႔ မေတြ႔ခဲ့ရဘူး။ ဒီရဲေဘာ္ေတြဟာ ကေန႔အေျခအေနအထိ အက်ဥ္းေထာင္ေတြထဲမွာ လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ ဒီမုိကေရစီေရးအတြက္ ႀကံ့ႀကံ့ခံ ဆက္လက္ရပ္တည္ေနတုန္းပဲျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေန႔ ဒီကာလမွာ အက်ဥ္းေထာင္အသီးသီးမွာရွိတဲ့ က်ေနာ္တုိ႔ရဲေဘာ္ေတြနဲ႔ ၂၃ ႏွစ္တာ တုိက္ပြဲစဥ္အတြင္းမွာ က်ဆုံးခဲ့ရတဲ့ က်ေနာ္တုိ႔ရဲေဘာ္ေတြ၊ က်ေနာ္တုိ႔ ညီအစ္ကုိေမာင္ႏွမေတြ၊ ကေန႔အထိ အက်ဥ္းေထာင္ေတြထဲမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေတာထဲ ေတာင္ထဲမွာျဖစ္ျဖစ္ ႏုိင္ငံတကာမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ နယ္စပ္ေဒသေတြမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီမုိကေရစီေရးတုိက္ပြဲကုိ ႀကံ့ႀကံ့ခံၿပီးေတာ့ ဆက္လက္ရပ္တည္ တုိက္ပြဲဝင္ေနတဲ့ ရဲေဘာ္အားလုံးကုိ က်ေနာ္တုိ႔ပါတီရဲ႕ကုိယ္စား ဦးၫႊတ္အေလးျပဳတယ္လုိ႔ က်ေနာ္ ပထမဦးဆုံး ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ေနာက္တခုကေတာ့ ဒီကေန႔ေမြးေန႔ပြဲကုိႂကြေရာက္လာတဲ့ က်ေနာ္တုိ႔ ညီအစ္ကုိေမာင္ႏွမေတြ၊ က်ေနာ္တုိ႔ မဟာမိတ္ ေခါင္းေဆာင္ေတြ၊ က်ေနာ္တုိ႔ ရဲေဘာ္ရဲဘတ္ေတြကုိ ေက်းဇူးတင္တယ္ဆုိတာ ထက္ၿပီးေျပာခ်င္ပါတယ္။

တၿပိဳင္နက္တည္းမွာေျပာခ်င္တာကေတာ့ ဒီကေန႔ကာလ က်ေနာ္တုိ႔တုိင္းျပည္မွာ အေျပာင္းအလဲေတြျဖစ္ေနၿပီဆုိတဲ့ အသံေတြ ေတာ္ေတာ္ညံေနပါတယ္။ ဒီ အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ပုဂၢဳိလ္ေတြကလည္းပဲ အဲဒီလုိ အေျပာင္းအလဲေတြျဖစ္ေနၿပီဆုိတဲ့ အသံေတြ ညံႏုိင္တဲ့အေနအထားတခ်ဳိ႕ကုိ ေဆာငရ႐ြက္ေနတာေတြ႔ရတယ္။ အဲဒီအတြက္လည္း အေျပာင္းအလဲေတြ ျမန္ေနၿပီဆုိတဲ့ အသံေတြက ေတာ္ေတာ္ေလးကုိ က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ျဖစ္ေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္လည္းပဲ ဒီ အေျခခံက်က်၊ က်ေနာ္တုိ႔တုိင္းျပည္မွာ ဘာေတြေျပာင္းလဲေနသလဲ၊ က်ေနာ္တုိ႔တုိင္းျပည္မွာ ဘာေတြျဖစ္ေနၿပီလဲ၊ က်ေနာ္တုိ႔ ေသေသခ်ာခ်ာၾကည့္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ကေန႔အေနအထားအထိ က်ေနာ္တုိ႔တုိင္းျပည္မွာ ဘာအေျပာင္းအလဲမွ မယ္မယ္ရရ ဆုပ္ဆုပ္ကုိင္ကုိင္ မျပႏုိင္တာက ကေန႔ အေျခ အေနအထိျဖစ္ေနပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ အဓိက ေျပာခ်င္တာကေတာ့ ဒီေန႔ကာလ က်ေနာ္တုိ႔တုိင္းျပည္ဟာ ဆင္းရဲတြင္းကထြက္ဖုိ႔၊ က်ေနာ္တုိ႔တုိင္းျပည္ လူ႔အခြင့္အေရးခ်ဳိးေဖာက္မႈေတြက လြန္ေျမာက္ဖို႔၊ ႏုိင္ငံတကာမွာ အင္မတန္က်ဆင္းေနတဲ့ တုိင္းျပည္ရဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာကုိ ျပန္လည္ အဖတ္ဆည္ႏုိင္ဖုိ႔ဆုိလုိ႔ရွိရင္ က်ေနာ္တုိ႔တုိင္းျပည္ဟာ ဒီမုိကေရစီေရးလမ္းေၾကာင္းေပၚကုိ ျမန္ျမန္ေရာက္ဖုိ႔ လုိတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔တုိင္းျပည္ဟာ အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးလမ္းေၾကာင္းေပၚကုိ ျမန္ျမန္ေရာက္ဖု႔ိလုိတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ တုိင္းျပည္ဟာ စစ္အာဏာရွစ္စနစ္ကုိ ျမန္ျမန္ဖယ္ရွားႏုိင္ဖုိ႔လုိတယ္လို႔ က်ေနာ္တုိ႔ပါတီအေနနဲ႔ ကေန႔ကာလမွာ ယူဆပါတယ္။

သုိ႔ေသာ္လည္း အေျခအေနေတြ အေျပာင္းအလဲေတြ ဘယ္ေလာက္ျဖစ္ေနၿပီလုိ႔ အသံေတြညံေနေပမယ့္ ဒီမုိကေရစီေရး လမ္းေၾကာင္းေပၚကုိေရာက္ႏိုင္တဲ့အေနအထား၊ အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးလမ္းေၾကာင္းေပၚကုိ ေရာက္ႏုိင္တဲ့ အေနအထား၊ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကုိ ဖယ္ရွားၿပီးေတာ့ အရပ္သားအစုိးရ၊ ဒီမုိကေရစီအစုိးရတခုအေနနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ယႏၱရားတခုကို တည္ေဆာက္ႏုိင္မယ့္ အေနအထားေတြဟာ ကေန႔အေျခအေနအထိေတာ့ ေဝးကြာေနေသးတယ္ဆုိတာ အခုျဖစ္ေပၚေျပာင္းလဲေနတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကုိ ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ ေသေသခ်ာခ်ာ သိႏုိင္ပါတယ္။

အထူးသျဖင့္ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ပါတီရဲ႕ ၂၃ ႏွစ္ျပည့္ အခမ္းအနားမွာ ပါတီရဲ႕သေဘာထားတခုကုိ ဒီပါတီရဲ႕ကုိယ္စား တင္ျပခ်င္ပါတယ္။ ကေန႔ က်ေနာ္တုိ႔တုိင္းျပည္ရဲ႕အေျပာင္းအလဲေတြကုိ အမွန္တကယ္ေဆာင္က်ဥ္းႏုိင္ဖုိ႔ဆုိလုိ႔ရွိရင္ ေရွ႕မွာ ရွိေနတဲ့ ခလုတ္ကန္သင္း၊ ဒီအေျပာင္းအလဲေတြကုိ သြားတဲ့ေနရာမွာ ၾကံဳေတြ႔ေနရတဲ့ ခလုတ္ကန္သင္းကုိ က်ေနာ္တုိ႔ ရွင္းႏုိင္မွ ရလိမ့္မယ္။ အဲဒီခလုတ္ကန္သင္းဟာ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔တုိင္းျပည္ကုိ စစ္အုပ္စုက တရားဝင္အုပ္ခ်ဳပ္ဖုိ႔အတြက္ အခြင့္အေရးေပးထားတဲ့ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံအေျခခံဥပေဒပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံအေျခခံဥပေဒကုိ က်ေနာ္တုိ႔ မျပင္ႏုိင္ဘူး၊ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံအေျခခံဥပေဒကုိ က်ေနာ္တုိ႔ မဖယ္ရွားႏုိင္ဘူး၊ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံအေျခခံဥပေဒကို ဆြဲစုတ္မပစ္ႏုိင္ဘူးဆုိလုိ႔ရွိရင္ က်ေနာ္တုိ႔တုိင္းျပည္ရဲ႕ အေနအထား၊ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕အေနအထားဟာ တကယ္တမ္းေျပာမယ္ဆုိလုိ႔ရွိရင္ ဒီမုိကေရစီေရး လမ္းေၾကာင္းေပၚကုိ ေရာက္ဖုိ႔ အေတာ္ခက္လိမ့္မယ္လုိ႔ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ ဒီေနရာမွာ ေလးေလးနက္နက္ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံအေျခခံဥပေဒဟာ က်ေနာ္တုိ႔သြားမယ့္ ခရီးလမ္းတေလွ်ာက္မွာ ေရွ႕ကခံေနတဲ့ ခလုတ္ကန္သင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံအေျခခံဥပေဒကို ျပဳႏုိင္ ျပင္ႏုိင္ဖုိ႔၊ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံအေျခခံဥပေဒကုိ ဖယ္ရွားႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ ဒီမုိကေရစီေရးတုိက္ပြဲဝင္ေနတဲ့ အင္အားစုေတြ၊ အမ်ဳိးသားေရးလက္နက္ကုိင္အင္အားစုေတြ၊ က်ေနာ္တုိ႔တေတြ တတ္ႏုိင္သမွ် နည္းလမ္းေပါင္းစုံနဲ႔ေတာ့ ႀကိဳးစားေနၾကတယ္။

ဒီေနရာမွာ ထူးထူးျခားျခား က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ လူထုေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အေနနဲ႔လည္းပဲ ကေန႔ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံအေျခခံဥပေဒကုိ ျပဳႏုိင္ ျပင္ႏုိင္ဖုိ႔၊ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံအေျခခံဥပေဒကုိ ဖယ္ရွားၿပီးေတာ့ တုိင္းျပည္ကုိ ဒီမုိကေရစီေရးလမ္းေၾကာင္းေပၚကုိ ေရာက္ေအာင္လုိ႔၊ တုိင္းျပည္ကုိ အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးလမ္းေၾကာင္းေပၚကုိ ေရာက္ေအာင္လုိ႔ ႀကိဳးစားေဆာင္ရြက္ေနမႈေတြရွိပါတယ္။ အားလုံးလည္းသိတဲ့အတုိင္းပဲ ႀကိဳးစားေဆာင္ရြက္ေနမႈေတြ ရွိပါတယ္။ ဒီလုိ ႀကိဳးစား ေဆာင္႐ြက္မႈေတြကုိ က်ေနာ္တုိ႔အေနနဲ႔ ေလးေလးနက္နက္ ေထာက္ခံတယ္ဆိုတာ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဒီလုိ ေထာက္ခံရင္းနဲ႔ တၿပိဳင္နက္တည္းမွာလည္းပဲ က်ေနာ္တုိ႔အေနနဲ႔ သက္ဆုိင္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြကုိ ထပ္ၿပီးေတာ့ ေျပာခ်င္တာကေတာ့ ဒီ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံ အေျခခံဥပေဒဟာ ျပင္ကုိ ျပင္မွ ရလိမ့္မယ္။ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံအေျခခံဥပေဒကို ဖယ္ကုိ ဖယ္ရွားႏုိင္မွ ျဖစ္လိမ့္မယ္။ က်ေနာ္ တုိ႔ ဒီအေပၚမွာ အျမဲတမ္း သတိခ်ပ္တယ္ဆုိတာကုိ ေလးေလးနက္နက္ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

အခုအေျခအေနက က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ ၂၃ ႏွစ္ေျမာက္ ေၾကညာခ်က္ထဲမွာ ေဖာ္ျပထားသလုိပဲ။ ကေန႔ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ လူထု ေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က က်ေနာ္တုိ႔တုိင္းျပည္ကုိ၊ ဒီမုိကေရစီေရးလမ္းေၾကာင္းေပၚကုိ ေရာက္ေအာင္လုိ႔ တြန္းပုိ႔ေကာင္း တြန္းပုိ႔ႏုိင္တယ္။ ဒီမုိကေရစီေရး လမ္းေၾကာင္းေပၚကုိေရာက္ေအာင္လုိ႔ ဆြဲေခၚေကာင္း ဆြဲေခၚသြားႏုိင္တယ္။ တၿပိဳင္နက္တည္းမွာလည္းပဲ ခုနက က်ေနာ္ေျပာခဲ့သလုိ ကေန႔ကာလ ႏုိင္ငံေရး ျဖစ္ေပၚတုိးတက္မႈေတြကို ၾကည့္မယ္ဆုိလုိ႔ရွိရင္ ဘာမွ မယ္မယ္ရရ ေျပာင္းလဲေနတဲ့ အခ်က္အလက္ကုိ က်ေနာ္တုိ႔ မေတြ႔ရေသးဘူး။ အဲဒီအတြက္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ ႀကိဳးစားေဆာင္ရြက္မႈေတြပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ကေန႔ ေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးမႈေတြပဲျဖစ္ျဖစ္ အခ်ိန္မေရြး ရပ္တန္႔သြားႏုိင္တယ္။ က်ေနာ္တုိ႔တုိင္းျပည္ဟာ အဆုိးသံသရာဘက္ကုိ ျပန္ၿပီးေတာ့ လည္သြားႏုိင္တယ္။ ျပန္ၿပီး လည္သြားႏုိင္တယ္ဆုိလုိ႔ အခု အေကာင္းဘက္ကို ေရာက္ေနၿပီလားလုိ႔ ေမးလုိ႔ရွိရင္လည္းပဲ အေကာင္းကုိ ေရာက္ေနၿပီလုိ႔ ေျပာဖုိ႔ခက္ပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ေခါင္းေဆာင္အေပၚမွာ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ ယုံၾကည္မႈ၊ က်ေနာ္တုိ႔ေခါင္းေဆာင္အေပၚမွာ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ ေထာက္ခံမႈနဲ႔သာ ကေန႔ ေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးမႈျဖစ္စဥ္ဟာ တစုံတရာအားျဖင့္ တုိင္းျပည္ကုိ ဒီမုိကေရစီေရးလမ္းေၾကာင္းေပၚကို ေရာက္သြားႏုိင္တယ္လုိ႔ က်ေနာ္တုိ႔ေျပာေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ လက္ေတြ႔အားျဖင့္ေတာ့ ဒီမုိကေရစီ ေရးလမ္ေၾကာင္းေပၚကုိေရာက္ႏုိင္တဲ့ ခုိင္မာတဲ့ အခ်က္အလက္ က်ေနာ္တုိ႔ မေတြ႔ရေသးပါဘူးဆုိတာကုိလည္း ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ဒီကေန႔ ၂၃ ႏွစ္ေျမာက္ ေမြးေန႔အခမ္းအနားမွာ က်ေနာ္တုိ႔ပါတီအေနနဲ႔ အဓိကေျပာခ်င္တာကေတာ့ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံ အေျခခံဥပေဒကုိ က်ေနာ္တုိ႔ မဖယ္ရွားႏုိင္၊ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံအေျခခံဥပေဒကို မျပဳျပင္ႏုိင္ဘူး ဆုိလုိ႔ရွိရင္ က်ေနာ္တုိ႔တုိင္းျပည္ ဒီမုိကေရစီေရး လမ္းေၾကာင္းေပၚကုိေရာက္ဖုိ႔အတြက္ ေဝးကြာလိမ့္မယ္။ အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး လမ္းေၾကာင္းေပၚကိုေရာက္ဖုိ႔ ေဝးကြာလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံ အေျခခံဥပေဒကို ျပဳႏုိင္ ျပင္ႏုိင္ဖုိ႔ ဖယ္ရွားႏုိင္ဖုိ႔ဆုိတဲ့ ကိစၥေတြကုိ က်ေနာ္တုိ႔ ညီအစ္ကုိေမာင္ႏွမေတြနဲ႔အတူ က်ေနာ္တုိ႔ ရဲေဘာ္ရဲဘက္ေတြနဲ႔အတူ ဆက္လက္ၿပီးေတာ့ ႐ုန္းကန္တုိက္ပြဲ ဝင္သြားမယ္ဆုိတာကုိ ဒီ ၂၃ ႏွစ္ေျမာက္ ပါတီေမြးေန႔အခမ္းအနားမွာ က်ေနာ္ ကတိျပဳေျပာၾကားရင္း ႏႈတ္ခြန္းဆက္စကားကုိ နိဂုံးခ်ဳပ္ပါတယ္။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

No comments:

Post a Comment