Monday, October 8, 2012

ၾကံဳေတြ႔ရမယ့္ အခက္အခဲေတြကို ဆက္ၿပီးေတာ့ ရင္ဆိုင္သြားမယ္

လူ႔ေဘာင္သစ္ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီဥကၠ႒ ဦးေအာင္မိုးေဇာ္ဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံက ျပန္ေရာက္လာၿပီမို႔ ဒီခရီးစဥ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဒီေန႔ ေန႔စြဲနဲ႔ သတင္းထုတ္ျပန္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီေၾကညာခ်က္ကို အေျခခံၿပီး ျပည္တြင္းမွာ ပါတီအျဖစ္ ရပ္တည္ဖို႔ အဆင္သင့္ျဖစ္ၿပီးလားလို႔ ဦးေမာင္ေမာင္သန္းက ဦးေအာင္မိုးေဇာ္ကို ေမးၾကည့္ပါတယ္။

ဦးေအာင္မိုးေဇာ္ ။ ။ အခု က်ေနာ္တို႔ေနာက္ဆံုးအဆင့္ တစ္ခုလုပ္ဖုိ႔ပဲ က်န္ပါေတာ့တယ္။ ေနာက္ဆံုးအဆင့္ကေတာ့ က်ေနာ္တို႔အေနနဲ႔ က်ေနာ္တို႔လိုခ်င္တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြ၊ က်ေနာ္တုိ႔ေဆာင္ရြက္ခ်င္တဲ့ကိစၥေတြကို အေသအခ်ာ စာနဲ႔ ေရးသားျပဳစုၿပီးေတာ့ တစ္ဖက္က ဒီအစိုးရပိုင္းက တာဝန္ရွိတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြကို တင္ျပဖို႔ပါပဲ။ ဒီတဆင့္ပဲ က်န္ေတာ့တယ္လို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္။ အဲဒီအေပၚမွာမူတည္ၿပီးေတာ့မွ က်နာ္တုိ႔ေရွ႕ဆက္ ဘာလုပ္မလဲ၊ သူတို႔နဲ႔ ဘယ္လိုဆက္ေဆြးေႏြးမလဲ၊ အေျဖဘယ္လိုရမလဲ ဒီအေပၚမွာ မူတည္ပါတယ္။ ေယဘူယ်ေျပာမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ကေတာ့ အဆင္အေတာ္ေလး ေျပသေလာက္ ေျပေနၿပီျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ျပန္ဖို႔ကိစၥက ပိုၿပီးေတာ့ နီးစပ္လာတယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။


ဦးေမာင္ေမာင္သန္း ။ ။ တစ္ခုရွိတာကေလ ျပည္တြင္းမွာေတာ့ လႊတ္ေတာ္တြင္း၊ လႊတ္ေတာ္ပဆိုၿပီးေတာ့ အင္းအားေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိတာေပါ့၊ တခ်ဳိ႕ကလည္း ၈၈ ေက်ာင္းသားေတြထဲမွာလည္းပဲ ပြင့္လင္းလူ႔အဖြဲ႔အစည္းတို႔ကလည္း ေတာင္းဆိုေနတာေတြရွိတယ္။ အဲေတာ့ ဦးေအာင္မိုးေဇာ္တို႔သြားရင္ ပါတီႏိုင္ငံေရးလုပ္မွာလား၊ အခု ေနာက္ၿပီးေတာ့ ၈၈ တို႔လို ေခါင္းေဆာင္ေတြနဲ႔ ေတြ႔တဲ့အခါမွာေရာ ကိုယ့္ကို လႈိက္လႈိက္လွဲလွဲရွိလား။

ဦးေအာင္မိုးေဇာ္ ။ ။ က်ေနာ္တို႔သြားမယ့္ကိစၥကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ အထူးသျဖင့္ ႏိုင္ငံေရးပါတီတစ္ခုအေနနဲ႔ ျပန္လည္ မွတ္ပံုတင္ၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံေရးပါတီတစ္ခုအေနနဲ႔ က်ေနာ္တို႔လုပ္ရမယ့္ကိစၥေတြ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ဖို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ၈၈ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ေတြက က်ေနာ္တို႔ေခါင္းေဆာင္ေတြျဖစ္ပါတယ္၊ က်ေနာ္တို႔ရဲေဘာ္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔နဲ႔ ေတြ႔ဆံုစကားေျပာတဲ့အခါမွာလည္း ေႏြးေထြးမႈအျပည့္ရွိပါတယ္၊ က်ေနာ္တို႔ကို ႀကိဳဆိုမႈအျပည့္ရွိပါတယ္။

ဦးေမာင္ေမာင္သန္း ။ ။ အစိုးရနဲ႔ အရင္တုန္းက အတိုက္အခံပံုစံမ်ဳိး ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ NLD ကလည္း အခု အစိုးရနဲ႔ အမ်ားႀကီး လက္တြဲေနၿပီေလ၊ အဲေတာ့ ဦးေအာင္မိုးေဇာ္တို႔ကိုေရာ NLD က ဘယ္လိုသေဘာထားလဲ၊ သူတို႔မဟာမိတ္လို႔ပဲ ႀကိဳဆိုလား။

ဦးေအာင္မိုးေဇာ္ ။ ။ က်ေနာ္တို႔အေနနဲ႔ကေတာ့ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ကုိ ကေန႔တိုင္းျပည္ထဲမွာ ေရွ႕တန္းအေရာက္ဆံုး ႏိုင္ငံေရးအင္အားစုအျဖစ္ သေဘာထားပါတယ္။ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ေခါင္းေဆာင္ေတြကုိလည္းပဲ က်နာ္တို႔တိုင္းျပည္ရဲ႕ေခါင္းေဆာင္၊ ျပည္သူလူထုရဲ႕ေခါင္းေဆာင္အျဖစ္ က်ေနာ္တို႔ သေဘာထားပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ က်ေနာ္တုိ႔တိုင္းျပည္ထဲမွာ က်ေနာ္ေရာက္စဥ္ကလည္း အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ေခါင္းေဆာင္ေတြကို သြားေရာက္ႏႈတ္ဆက္ပါတယ္၊ ႏႈတ္ဆက္တဲ့အခါမွာေတာ့ ေႏြးေထြးတဲ့တု႔ံျပန္မႈေတြ ရွိပါတယ္။

ဦးေမာင္ေမာင္သန္း ။ ။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ တခ်ဳိ႕သတင္းေတြမွာ ၾကားေနတာက ဒီျပည္ပကေနၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံေရး လႈပ္ရွားတဲ့အင္အားစုေတြက ႏွစ္ ၂၀ ေလာက္ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ကင္းကြာေနၾကတာေပါ့ေလ။ အခုျပန္ေတြ႔တဲ့အခါမွာ ဒီပုဂၢိဳလ္ေရးအရေတာ့ လႈိက္လႈိက္လွဲလွဲရွိေပမယ့္လို႔ လုပ္နည္းလုပ္ဟန္ေတြ၊ အယူအဆေတြမွာေတာ့ ကြဲလြဲေနေသးတယ္။ သိပ္ၿပီးေတာ့ အျမင္မတူၾကေသးဘူးလို႔ ေဝဖန္မႈေတြလည္း ၾကားေနတယ္။ အဲဒါလည္း ဟုတ္လားခင္ဗ်ား။

ဦးေအာင္မိုးေဇာ္ ။ ။ အဲဒီကိစၥက အတြင္းရယ္၊ အျပင္ရယ္ မဟုတ္ပါဘူး၊ က်ေနာ္တို႔ဒီအျပင္မွာရွိတဲ့ ရဲေဘာ္ရဲဘက္ အခ်င္းခ်င္းမွာလည္း လုပ္နည္းလုပ္ဟန္ေတြ မတူတာရွိတာပဲ၊ အတြင္းမွာရွိတဲ့ ရဲေဘာ္ရဲဘက္အခ်င္းခ်င္းေတြၾကားမွာလည္း လုပ္နည္းလုပ္ဟန္ေတြ မတူတာေတြရွိတာပဲ။ တခါတခါက်ေတာ့ တခ်ဳိ႕အတြင္းကလူနဲ႔ တခ်ဳိ႕ အျပင္ကလူနဲ႔ တူၾကတယ္။ အတြင္းကလူအခ်င္းခ်င္း မတူတာရွိတယ္။ တခ်ဳိ႕က အျပင္ကလူအခ်င္းခ်င္း မတူတာရွိတယ္။ ႏိုင္ငံေရးဆိုတာက ေနရာတကာမွာရွိတဲ့အခါက်ေတာ့ ကိစၥတိုင္းက တူရမယ္လို႔ေျပာဖို႔ခက္တာေပါ့။ အတြင္းနဲ႔ အျပင္နဲ႔ အဲလို ျပႆနာတက္ေနတယ္လို႔ေတာ့ က်ေနာ္ မယူဆပါဘူး။

ဦးေမာင္ေမာင္သန္း ။ ။ ထုတ္ျပန္ခ်က္အရဆိုရင္ ႏိုင္ငံေရးပါတီအလံက ျပန္ၿပီးေတာ့ ထူေထာင္ဖို႔ နီးစပ္လာၿပီလို႔ ေျပာတယ္။ မသြားခင္က ဟိုေဆြးေႏြးခ်က္ေတြအရကေတာ့ ပါတီႏိုင္ငံေရးလုပ္မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ အဟန္႔အတားေတြ ရွိႏိုင္တယ္။ အခက္အခဲေတြရွိႏိုင္တယ္။ အထူးသျဖင့္ ျပည္တြင္းမွာ လူတစ္ေယာက္က အနည္းဆံုး ဆယ္ႏွစ္ေတာက္ေလွ်ာက္ေနရမယ္ဆိုတဲ့ ကန္႔သတ္ခ်က္ေတြကလည္းပဲ မ်ားလြန္းအားႀကီးတယ္ဆိုတဲ့သေဘာေတြ ေျပာထားတယ္။ အခုတခါ ေက်နပ္မႈရွိတယ္ဆိုေတာ့ အဲဒီအခ်က္အလက္ေတြေရာ ထည့္သြင္းစဥ္းစားထားလား။

ဦးေအာင္မိုးေဇာ္ ။ ။ က်ေနာ္ထင္တယ္ ဗမာျပည္ထဲကို ျပန္ၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံေရးလုပ္မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ေတာ့ အကန္႔အသတ္ေတြက အမ်ားႀကီးပဲ။ တၿပိဳင္နက္တည္းမွာ အခုလက္ရွိ လမ္းပြင့္လာတာလည္း ရွိတယ္။ တဖက္မွာလည္း အကန္႔အသတ္ေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ ဆိုတဲ့အခါက်ေတာ့ က်ေနာ္တို႔အဲဒီအကန္႔အသတ္ေတြကို ေက်ာ္လႊားႏိုင္ေအာင္ ဆက္ၿပီးေတာ့ပဲ ႀကိဳးစားသြားရမွာပဲ၊ အကုန္ေျပလည္မွ၊ အကုန္ရမွဆိုလို႔ရွိရင္ေတာ့ အဲဒါေတာ့ က်ေနာ္ မေျပာတတ္ဘူးေပါ့ေနာ္။ က်ေနာ္တို႔ျပန္ၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ႏိုင္တဲ့အေျခအေနရွိလို႔ရွိရင္ အဲဒီအေျခအေနကို အမိအရ ဆုပ္ကိုင္မယ္။ ၾကံဳေတြ႔ရမယ့္အခက္အခဲေတြကို ဆက္ၿပီးေတာ့ ရင္ဆိုင္သြားမယ္။ ဆက္ၿပီးေတာ့ ေက်ာ္လႊားႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားသြားမယ္လို႔ က်ေနာ္ အဲလိုေျပာခ်င္ပါတယ္။

၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တုိဘာလ ၈ ရက္ေန႔ နံနက္ ဘီဘီစီ ျမန္မာပုိင္းအစီအစဥ္ႏွင့္ အင္တာဗ်ဴးမွ … 


 

No comments:

Post a Comment