အခန္း(၇)
တပ္မေတာ္
၁၉၄၇ ခုႏွစ္ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံ အေျခခံဥပေဒတြင္လည္းေကာင္း၊ ၁၉၇၄ ခုႏွစ္ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံ အေျခခံဥပေဒတြင္လည္းေကာင္း တပ္မေတာ္ဟူ၍ အခန္း သီးသန္႔ေဖာ္ျပခဲ့သည္ကို လုံးဝမေတြ႔ရပါ။ ယခု ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒတြင္မူ တပ္မေတာ္အခန္းကို သီးသန္႔ျပ႒ာန္းထားသည္သာမက တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ ပါဝင္သည့္ ပုဒ္မေပါင္း အေျမာက္အျမားကိုပါ တျခားအခန္းမ်ားတြင္ ျပ႒ာန္းထားသည္ကုိလည္း ေတြ႔ရွိရပါသည္။
ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ဆုိင္ရာ ပုဒ္မမ်ားကို တပ္မေတာ္အခန္းတြင္သာ ျပ႒ာန္းသင့္ပါသည္။ ဥပေဒပါ အႏွစ္သာရမ်ားကို ေရာေထြးယွက္တင္မျဖစ္ေစရန္ အခန္းခြဲထားျခင္းမရွိဘဲ အခန္းတုိင္း ပါဝင္ေနမႈမွာ တမိုးလုံးေဖ်ာက္ဆိပ္ဆိုသလိုပင္ စစ္အာဏာရွင္စနစ္၏ ေဖာ္ျပခ်က္မ်ားကို ေတြ႔ျမင္ေနရပါသည္။ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒစာအုပ္မွာ စစ္တပ္လက္စြဲက်မ္း တေစာင္ပမာ ျဖစ္ေနပါသည္။ ႏိုင္ငံတကာ ဥပေဒပညာရွင္မ်ားက ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒကုိ တခြန္းတည္း ေျပာပါသည္ “အမႈိက္ပုံး” တဲ့ခင္ဗ်ာ။ ေကာင္းၾကေသးရဲ႕လား။ ႏုိင္ငံတႏုိင္ငံ၏ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒကုိ ႐ႈျမင္သုံးသပ္၍ ႏုိင္ငံ့ဂုဏ္သိကၡာကုိ ယုတ္ေလ်ာ့သြားေစသည့္ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ဳိး ေနာက္ေနာင္မ်ဳိးဆက္မ်ား လက္ထက္တြင္ မေပၚေပါက္ေအာင္ ယခု မ်ဳိးဆက္တြင္ပင္ ရွင္းထုတ္ပစ္ခဲ့ရန္ လုိအပ္ပါသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ အသြင္ကူးေျပာင္းေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္ေရးအတြက္ အခ်ိန္ယူရမည္ျဖစ္ၿပီး သင့္ေတာ္ေသာ အခ်ိန္တခုသို႔ ေရာက္ပါက ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအရ လႊတ္ေတာ္ထဲသုိ႔ေရာက္ေနေသာ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္ ၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္း အေရအတြက္ကုိ ေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္ေခ်ရွိသည္ဟု ကာကြယ္ေရးဝန္ႀကီး ဒုတိယ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး လွမင္း က အာရွလုံျခံဳေရးဆုိင္ရာ ရွန္ဂရီလာ ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
(news-eleven.com/04 June 2012, 02:15)
ဤ ကတိကဝတ္သည္္ သင့္ေတာ္ေသာအခ်ိန္တခုသို႔ေရာက္မွ ၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္းကို ေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္ေခ်ရွိသည္ဟု ဖြင့္ဟျပသည့္ အဆင့္မွ်သာ ျဖစ္ပါသည္။ စစ္တပ္က ၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္းကို လုံးဝပယ္ဖ်က္လိုသည့္ သေဘာထားမရွိသည္ကေတာ့ ေသခ်ာသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္ေခ်ရွိသည္ဟု အစပ်ဳိးေျပာဆိုရံုမွ်ေျပာဆိုေနသည့္ အဆင့္ဟုသာ မွတ္ယူရဦးမည္ျဖစ္သည္။ အတည္ျပဳရန္မွာ မည္သည့္အခ်ိန္ မည္သည့္ကာလအထိဟူ၍ အခ်ိန္အကန္႔အသတ္ျဖင့္ ေဖာ္ျပရန္ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈရွိရန္ လိုအပ္လာပါသည္။ ဤသို႔ မေရမရာ ေျပာဆိုခ်က္မွ်ဆိုလွ်င္ ဒီမိုကေရစီမူႏွင့္ ကိုက္ညီပါမည္ေလာ။ လုံးဝ မကိုက္ညီေသးပါ။ ၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္း အားလုံးကို ပယ္ဖ်က္ပါမွ ဒီမိုကေရစီမူႏွင့္ အံဝင္ဂြင္က်ျဖစ္ပါမည္။ မည္သည့္ပုဂၢိဳလ္ တဦးတေယာက္ႏွင့္မွ် ဆုိင္ေသာကိစၥ မဟုတ္ပါ။ တိက်ျပတ္သားသည့္ ဒီမိုကေရစီမူူအေပၚ ျပတ္ျပတ္သားသား ရပ္တည္ရပါမည္။
- အခန္း (၄) ပုဒ္မ (၇၄)၊ (၁၀၉)၊ (၁၄၁)၊ (၁၆၁)တို႕အရ တပ္မေတာ္သား ၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္းပါ၀င္ေနျခင္း။ – -ပုဒ္မ ၆၀(ခ) (၃) အရ သမၼတေရြးခ်ယ္ရာတြင္ တပ္မေတာ္သား အစုအဖြဲ႕ အေနျဖင့္ပါ၀င္ေနျခင္း။ – ပုဒ္မ ၁၆၁ (ဃ)အရ တိုင္းႏွင့္ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္မ်ားတြင္ တပ္မေတာ္သားမ်ားမွာ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ဦးေရ၏ သုံးပုံတစ္ပုံ ပါ၀င္ေနျခင္း။ – ပုဒ္မ ၁၂၁ (ည) အရ တပ္မေတာ္သားမ်ားအား ႏိုင္ငံေရးတြင္ ပါ၀င္ခြင့္ အထူးအခြင့္အေရးမ်ား ေပးထားျခင္း စသည့္ ပုဒ္မ မ်ားအားလုံးကို ဖ်က္သိမ္းပစ္ရပါမည္။ ဤသုိ႕ ပယ္ဖ်က္ ပစ္ႏုိင္ရန္ ဆိုလွ်င္ ၂၀၀၈ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ျခင္းအခန္းပါ ပုဒ္မ ၄၃၆ တစုံလုံးကို ျပင္ဆင္ၿပီးျဖစ္ရန္လိုပါသည္။ ကာကြယ္ေရး၀န္ႀကီး ဒုတိယ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး လွမင္း၏ ဖြင့္ဟခ်က္အရ မည္သို႔ ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္သင့္သည္၊ ျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္သင့္သည္ကို လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတာ္ႀကီးမ်ား ကုိယ္တုိင္က ဒီမိုကေရစီ လႊတ္ေတာ္တြင္းတုိက္ပြဲကုိ ျပတ္ျပတ္သားသား ဆင္ႏႊဲႏုိင္ရပါမည္။
ဒီမုိကေရစီႏိုင္ငံတိုင္းတြင္ အရပ္သားအစုိးရ ျဖစ္လွ်င္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္သည္ ကာကြယ္ေရး၀န္ႀကီး၏ ၀န္ႀကီးဌာန၏ ေအာက္တြင္သာ ရွိပါသည္။ ျပည္ေထာင္စု အစုိးရ၏ အဖြဲ႔ဝင္သည္ ကာကြယ္ေရး၀န္ႀကီးသာ ျဖစ္ပါသည္။ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ မဟုတ္ပါ။ သို႕ပါ၍ စစ္အစုိးရ ျဖစ္ေနေၾကာင္း ေၾကညာထားသည့္ ပုဒ္မမ်ားကို တခုမက်န္ ပယ္ဖ်က္ပစ္သင့္ပါသည္။
ဥပမာ- ပုဒ္မ ၃၄၂ တြင္ “ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတသည္ အမ်ိဳးသား ကာကြယ္ေရးႏွင့္ လုံၿခံဳေရးေကာင္စီ၏ အဆုိျပဳ ေထာက္ခံခ်က္ ျဖင့္ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ကို ခန္႕အပ္တာ၀န္ ေပးရမည္။”ဟု ေဖာ္ျပထား ေသာ္လည္း တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ က သမၼတကို ခန္႕အပ္ထားေၾကာင္းကုိ ပုဒ္မ ၆၀ (က) တြင္”ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတကို သမၼတ ေရြးခ်ယ္တင္ေျမွာက္ေရးအဖြဲ႕ျဖင့္ ေရြးခ်ယ္တင္ေျမွာက္ရမည္။” ဟုလည္းေကာင္း၊
ပုဒ္မ ၆၀ (ခ)(၃) တြင္“ေဖာ္ျပပါ လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္အတြက္ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္က အမည္စာရင္း တင္သြင္းသည့္ တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ား အစုအဖြဲ႕ ”ဟုလည္းေကာင္း ေဖာ္ျပထားသည္ကုိ ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ သမၼတကိုယ္၌က ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္က ခန္႕အပ္ထားေၾကာင္းကုိ ေတြ႕ရွိရပါသည္။ ဤပုဒ္မ ႏွစ္ခု၏ ေဖာ္ျပခ်က္မ်ားသည္ ပုဒ္မ တခုကို ေနာက္ပုဒ္မ တခုက ေခ်ဖ်က္ထားျခင္း ျဖစ္ေနပါသျဖင့္ အဓိပၸါယ္မွာ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္လက္ထဲတြင္ သမၼတအာဏာ ရွိေန သည္ဟု မီးေမာင္းထိုးျပလုိက္သလို ထင္ရွားေနပါသည္။
ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္သည္ ပုဒ္မ ၁၆ တြင္”ႏုိင္ငံေတာ္ အႀကီးအကဲႏွင့္ ႏုိင္ငံေတာ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အႀကီးအကဲသည္ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ ျဖစ္သည္။”ဟုေဖာ္ျပထားသည့္အတြက္ အာဏာ ကို လက္ေတြ႕ေဖာ္ျပခ်က္တြင္ပင္ ရယူထားသည္ကုိေတြ႕ရေပသည္။ အဘယ္မွာ အရပ္သား အစုိးရ။ ျပည္သူလူထုက ေရြးေကာက္တင္ေျမွာက္သည့္ အစုိးရ တရပ္ကို ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပုံ ဥပေဒအရ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေဆာင္ႏုိင္ပါမည္နည္း။ စစ္အစိုးရဘဲ ျဖစ္ၿမဲျဖစ္ေနသည္ကို အဆိုပါပုဒ္မမ်ားက သက္ေသျပေနသလို ျဖစ္ေနပါ သည္။ဤ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒအရသာ ဆုိလွ်င္ ျပည္သူ႕အစိုးရတရပ္ အစိုးရေကာင္းတရပ္ကို မည္သည့္နည္းႏွင့္မွ် ေဖာ္ေဆာင္ႏုိင္ မည္ မဟုတ္ေၾကာင္းကုိ ေတြ႕ရွိေနရပါသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတသည္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ေလာက္မွ် အာဏာမရွိေၾကာင္းကို လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ ေပးပုိင္ခြင့္ကို ၾကည္ျ့ခင္းအားျဖင့္လည္း ေတြ႕ျမင္ႏုိင္ပါသည္။ ပုဒ္မ ၂၀၄ တြင္” ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတသည္-
(က) ျပစ္ဒဏ္လြတ္ၿငိမ္းခြင့္ ေပးပိုင္ခြင့္ ရွိသည္။
(ခ) အမ်ိဳးသား ကာကြယ္ေရးႏွင့္ လုံျခံဳေရးေကာင္စီ၏ ေထာက္ခံခ်က္ႏွင့္အညီ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ ေပးပုိင္ခြင့္ရွိသည္။ ဟုေဖာ္ျပထားသည္ကုိသာ ၾကည့္ပါ။ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၆၀ တြင္“ ျပစ္ဒဏ္ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ ေပးႏုိင္ေသာ အခြင့္အေရးသည္ ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတ၌ တည္ရွိရမည္။” ဟု ေဖာ္ျပထား သည္ႏွင့္ ႏႈိင္း ယွဥ္ၾကည့္လွ်င္ တျခားစီျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႕ျမင္ရပါသည္။
၁၉၈၀ ခုႏွစ္ကထုတ္ျပန္ခဲ့ေသာ ၂/၈၀ ကဲ့သို႕ အေထြေထြလြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ကုိ သမၼတ ဦးေန၀င္း(ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ေန၀င္း) ကုိယ္တုိင္ ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္ကုိလည္း သင္ခန္းစာ ယူသင့္ပါသည္။ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ (ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး သိန္းစိန္) အေနျဖင့္ အမ်ိဳးသား ကာကြယ္ေရးႏွင့္လုံၿခံဳေရးေကာင္စီ၏ ေထာက္ခံခ်က္မရ၍ အေထြေထြလြတ္ၿငိမ္းသာခြင့္ ထုတ္ျပန္ႏိုင္ျခင္းမရွိသည္ကို လက္ေတြ႔ ေတြ႕ျမင္ေနရပါသည္။
ပုဒ္မ ၃၃၇ တြင္”တပ္မေတာ္သည္ ႏိုင္ငံေတာ္ကာကြယ္ေရးအတြက္ အဓိကအက်ဆုံးေသာ လက္နက္ကိုင္တပ္ဖြဲ႕ ျဖစ္ သည္။”ႏွင့္ ပုဒ္မ ၃၃၉ တြင္”ႏုိင္ငံေတာ္အား ျပည္တြင္းျပည္ပ အႏၱရာယ္မ်ာမွ ကာကြယ္ေရးအတြက္ တပ္မေတာ္က ဦးေဆာင္ ရမည္။”ဟု ေဖာ္ျပခ်က္ႏွစ္ခု၏ အဓိပၸါယ္မွာ တဆက္တည္းျဖစ္ေနပါသျဖင့္ ပုဒ္မ တခု တည္းျဖင့္ ေဖာ္ျပ လွ်င္ ျပည့္ စုံႏုိင္ပါသည္။
ထုိ႔ျပင္ ပုဒ္မ ၃၄၁ တြင္”ႏုိင္ငံေတာ္တြင္ ႏုိင္ငံေတာ္ႏွင့္ ႏုိင္ငံသားမ်ားအတြက္ ေဘးအႏၱရာယ္မ်ား က်ေရာက္လာလွ်င္ တပ္မေတာ္က ကူညီေဆာင္ရြက္ရမည္။” ဟု အထူးေဖာ္ျပစရာ မလိုအပ္ပါ။ မလုိအပ္သည့္ အလုိလိုနားလည္ရမည့္ လက္နက္ကိုင္ တပ္ဖြဲ႕ျဖစ္သည္ဟုလည္းေကာင္း၊ ကာကြယ္ေရးအတြက္ တပ္မေတာ္က ဦးေဆာင္ရမည္ ဟုလည္းေကာင္း ေဖာ္ျပ ခ်က္မ်ိဳးမွာ အပိုျဖစ္ေန ပါသျဖင့္ ရွိၿပီးသား အဓိပၸါယ္ကို ေဖာင္းပြကာ ေလးနက္မႈယုတ္ေလ်ာ့သြားေစပါသည္။
ဥပမာ- ပုဒ္မ ၂၀ တြင္ေဖာ္ျပထားေသာ တပ္မေတာ္ဆုိင္ရာ ေဖာ္ျပခ်က္မ်ိဳးကုိ တပ္မေတာ္အခန္းမ်ိဳးတြင္သာ ေဖာ္ျပ သင့္ပါသည္။ အပို အလြတ္သေဘာ ျဖစ္ေနသည့္ ပုဒ္မမ်ား ကုိ ေလ်ာ့ပစ္ရန္ လုိအပ္ပါသည္။အသစ္ျပဳျပင္ ျပ႒ာန္းရန္ လုိအပ္ပါ သည္။
ပုဒ္မ ၃၄၃ တြင္” စစ္ဘက္တရားစီရင္ရာတြင္-
(က) တပ္မေတာ္သားမ်ားအတြက္ အဖြဲ႕ျဖင့္ ျဖစ္ေစ၊ တစ္ဦးတည္းျဖစ္ေစ ဥပေဒႏွင့္အညီ စီရင္ႏုိင္သည္။
(ခ) တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္၏ အဆုံးအျဖတ္သည္ အၿပီးအျပတ္ျဖစ္သည္။” ဟု ေဖာ္ျပထားပါသျဖင့္ တပ္မေတာ္သားမ်ား အေနျဖင့္ သာမာန္ျပည္သူမ်ား ရရွိခံစားႏိုင္သည့္ အရပ္ဖက္တရားစီရင္ေရး၏ စီရင္ဆုံးျဖတ္မႈကို ခံယူရရွိႏုိင္သည့္ အခြင့္အေရးႏွင့္ ျပည္ေထာင္စု တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္တည္းဟူေသာ ႏုိင္ငံ၏အျမင့္ဆုံး တရားရုံးသုိ႕ အယူခံ တက္ေရာက္ပိုင္ ခြင့္ မရရွိႏိုင္ ေတာ့ေပ။ တပ္တြင္း ဒီမုိကေရစီဆိုသည္မွာ မူး၍ပင္ရွဴစရာမရွိ။ ဒီမိုကေရစီ ဆိတ္သုဥ္း ကင္းမဲ့လွေပသည္။ စည္းကမ္းျပည့္၀သည့္ ဒီမိုကေရစီဆုိသည္ကို အနက္ဖြင္႕ရန္ ခက္ခဲလြန္းလွပါသည္။ တပ္မေတာ္သားမ်ားသည္ ျပည္သူူလူထု၏ သားသမီးမ်ား ျဖစ္သည့္ အေလွ်ာက္ မိဘႏွင့္တူေသာျပည္သူမ်ား ဒီမိုကေရစီ အျပည့္ရဖို႕ လိုအပ္ သကဲ့သို႕ ထိုရရွိေသာ အခြင့္အေရးမ်ားကို ျပည္သူ၏ သားသမီးမ်ားျဖစ္သည့္ တပ္မေတာ္သားမ်ားအေနျဖင့္ ရရွိခံစားထိုက္ေပသည္။
တပ္မေတာ္သည္ ျပည္သူ႔အတြက္ ဟု ဖခင္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ေျပာၾကားခဲ့သည့္မူႏွင့္ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ႀကီးဆန္႕က်င္ကာ ျပည္သူသည္ တပ္မေတာ္အတြက္ျဖစ္ေနရသည့္ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒရွိ အျခားအခန္းမ်ားတြင္ပါရွိေသာ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ ေ၀ါဟာရပါ ပုဒ္မအားလုံးကို တပုဒ္မက်န္ ဖ်က္သိမ္းပစ္ရပါလိမ့္မည္။
သို႔မွသာ တပ္မေတာ္သည္ ျပည္သူ႔တပ္မေတာ္ ျဖစ္လာေပလိမ့္မည္။ ယခု လက္ရွိတပ္မေတာ္ကုိ ျပည္သူကို ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္သည့္ ျပည္သူ႕တပ္မေတာ္အျဖစ္ အသစ္ျပန္လည္ဖြဲ႔စည္း တည္ေထာင္ရန္ လိုအပ္ပါသည္။ ထိုသို႔ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္အတြက္ ဤတပ္မေတာ္ အခန္းပါ ပုဒ္မမ်ားကို ျပဳျပင္ျပ႒ာန္းရန္ အထူးလုိအပ္လွ်က္ရွိပါသည္။
ဦးမ်ဳိး (ဥပေဒ)
၇ – ၆ – ၂၀၁၂
No comments:
Post a Comment