Saturday, May 12, 2012

ၾကံ႕/ဖြံ႔ အစိုးရရဲ႕ ဒုတိယအေက်ာ့ အပစ္ရပ္ႏိုင္ငံေရးလုပ္ငန္းစဥ္ ဘာ့ေၾကာင့္ေပၚထြက္လာသလဲ? (ခ်န္းဦး)

၂၀၁၁ ခုႏွစ္ မတ္ ၃၀ ရက္မွစတင္ၿပီး တိုင္းျပည္ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးအာဏာကို ၾကံ႕/ဖြံ႔ အစိုးရ က လက္လႊဲယူခဲ့တယ္။ ၾကံ႕/ဖြံ႔ အစိုးရရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ငန္းစဥ္မ်ား အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ျပည္တြင္းမွာ ႏိုင္ငံေရးအရတည္ၿငိမ္ဖို႔ အေရးတႀကီး လိုအပ္လာတယ္။

ဒီျပင္ ႏုိင္ငံတကာ မ်က္ႏွာစာမွာလည္း စီးပြားေရး၊ ႏိုင္ငံေရး နဲ႔ သံတမန္ေရးဆိုင္ရာ ဆက္ဆံေရးမ်ားက ျပည္တြင္းႏိုင္ငံေရး တည္ၿငိမ္မႈကိုေျဖရွင္းဖို႔ အဆက္မျပတ္ ေတာင္းဆိုေနခ်ိန္လည္း ျဖစ္တယ္။ ျပည္တြင္းႏိုင္ငံေရးပဋိပကၡမ်ားနဲ႔ ႏိုင္ငံတကာ ဆက္ဆံေရး ဖိအားမ်ားက ၾကံ႕/ဖြံ႔ အစိုးရအား အပစ္ရပ္ ႏိုင္ငံေရးျပႆနာေတြကို ျပန္လည္ေျဖရွင္းဖို႔ တြန္းအားေတြ ျဖစ္လာခဲ့ရတယ္။

ျပည္တြင္းႏိုင္ငံေရး ပဋိပကၡမ်ားကို ကိုင္တြယ္ေျဖရွင္းတဲ့အခါ လက္နက္မကိုင္တဲ့ ႏိုင္ငံေရးအင္အားစုေတြအေပၚ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒကို အသုံးျပဳၿပီး ယာယီေျဖရွင္းထားႏိုင္ေသးတယ္။ သို႔ေသာ္ လူမ်ဳိးစု လက္နက္ကိုင္အင္အားစုမ်ားနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ႏိုင္ငံေရးပဋိပကၡကိုေတာ့ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒကို ေျပာင္ က်င့္သုံးၿပီး ေျဖရွင္းမည္ဆိုပါက ႏိုင္ငံေရး ပဋိကၡေတြ ပိုမိုႀကီးထြား၊ က်ယ္ျပန္႔လာႏိုင္တယ္။ ဆယ္စုႏွစ္ ၂ ခုနီးပါး ျဖစ္တည္လာခဲ့တဲ့ အပစ္ရပ္ႏိုင္ငံေရး အေျခအေနဟာလည္း ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒေၾကာင့္ ပ်က္စီးခဲ့ရဖူးၿပီ မဟုတ္ပါလား။


ထို႔အျပင္ လူမ်ဳိးစု လက္နက္ကိုင္အင္အားစုမ်ားနဲ႔ ျဖစ္ပြားေနတဲ့ ႏိုင္ငံေရး/စစ္ေရး ပဋိပကၡေတြကို ေျပလည္ေအာင္ ေျဖရွင္းဖို႔ အပူတျပင္း ေတာင္းဆိုခ်က္တခု ရွိေနျပန္တယ္။ အဲဒါကေတာ့ ၾကံ႕/ဖြံ႔ အစိုးရနဲ႔ သူ႔အေပါင္းအသင္းမ်ားရဲ႕ အရင္းအႏွီးမ်ား မထိခိုက္ဖို႔ရန္နဲ႔ တိုးပြားဖို႔ရန္အတြက္ျဖစ္တယ္။ သူတို႔အားလုံးရဲ႕ အက်ဳိးစီးပြားအမ်ားစုဟာ လူမ်ဳိးစုေတြ ေနထိုင္ရာေဒသမ်ားအတြင္းမွာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံထားျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္။ (ဗမာႏိုင္ငံအတြင္း ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ပမာဏရဲ႕ ၆၅ % ကို ျပည္နယ္ ၃ ခုတြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံထားၾကတယ္။ အဲဒီျပည္နယ္ေတြကေတာ့ ကခ်င္ျပည္နယ္မွာ ၈.၃ ဘီလ်ံ၊ ရခိုင္ျပည္နယ္မွာ ၇.၅ ဘီလ်ံနဲ႔ ရွမ္းျပည္နယ္မွာ ၆.၆ ဘီလ်ံ နီးပါးျမႇဳပ္ႏွံထားတယ္) ၁ 

ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ၾကံ႕/ဖြံ႔ အစိုးရအေနနဲ႔ ထိုအရင္းအႏွီးမ်ားအား မထိခိုက္၊ မပြန္းပဲ့ေစေရးနဲ႔ တိုးပြားႏႈန္းျမန္ဖို႔၊ ျမင့္ဖို႔ တည္ၿငိမ္တဲ့ ႏိုင္ငံေရးပတ္ဝန္းက်င္တခု မရွိမျဖစ္ လိုအပ္လာပါတယ္။ ဒီလိုအပ္ခ်က္ရဖို႔ နည္းနာအသစ္ ရွာရတယ္။ အဲဒီ နည္းနာသစ္မွာ ျပည္တြင္းမွာက်င့္သုံးမယ့္ သေဘာထားနဲ႔ ႏိုင္ငံတကာအေပၚက်င့္သုံးမယ့္ သေဘာထားဆိုၿပီး ၂ ပိုင္း ေတြ႔ၾကရလိမ့္မယ္။

ျပည္တြင္းမွာ က်င့္သုံးမယ့္ သေဘာထားကေတာ့ ႏိုင္ငံေရးအင္အားစု (ဒီမိုကေရစီေရး အတိုက္အခံမ်ားနဲ႔ လူမ်ဳိးစု ႏိုင္ငံေရးအင္အားစု) ေတြနဲ႔ျဖစ္ေနဆဲ ပဋိပကၡေတြ ေျပၿငိမ္းေရး သို႔မဟုတ္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေရးနည္းနာသစ္ကို ရွာေဖြ၊ ေဖာ္ထုတ္လာရျခင္းျဖစ္တယ္။ အခုျဖစ္ထြန္းလာေနတဲ့ ဒုတိယအေက်ာ့ အပစ္ရပ္ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ ၾကံ႕/ဖြံ႔ အစိုးရရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးနည္း ပရိယာယ္ေတြထဲက တခုျဖစ္တယ္ဆိုတာ ျမင္ေတြ႔လာရေတာ့မွာပါ။

ၾကံ႕/ဖြံ႔ အစိုးရဟာ စစ္အုပ္စုအဆက္ဆက္ စုေဆာင္းထားခဲ့တဲ့ အက်ဳိးစီးပြား (ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး)ေတြ ဆက္လက္ ႀကီးထြားဖို႔ ေန႔စဥ္လိုအပ္တယ္။ အထူးသျဖင့္ သိမ္းပိုက္ထားတဲ့၊ စုပုံေနတဲ့ အရင္းအႏွီးေတြ ဆက္လက္ရွင္သန္ ႀကီးထြားဖို႔ လိုအပ္လာတယ္။ အရင္းအႏွီးတိုးပြားေရးအတြက္ ႏိုင္ငံတကာရဲ႕ အရင္းအႏွီးေရစီးေၾကာင္းနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္မိဖို႔ လမ္းေၾကာင္းသစ္ေတြ၊ နည္းနာအသစ္ေတြ အေလာတႀကီး ရွာၾကံလာရေတာ့တယ္။

ယခင္ စစ္အစိုးရရဲ႕ တရားမဲ့ႏိုင္ငံေရး လုပ္ေဆာင္မႈေတြေၾကာင့္ ႏိုင္ငံတကာက စီးပြားေရးအရ ဒဏ္ခတ္ပိတ္ဆို႔ထားမႈ ေတြရွိခဲ့တယ္။ ၾကံ႕/ဖြံ႔ အစိုးရရဲ႕ အက်ဳိးစီးပြား (ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး) လိုအပ္ခ်က္အရ စီးပြားေရး၊ ႏိုင္ငံေရး ပိတ္ဆို႔ ဒဏ္ခတ္ထားမႈေတြ အျမန္ဆုံး႐ုပ္သိမ္းေပးဖို႔ အဆက္မျပတ္ ေတာင္းဆိုခဲ့ၾကတယ္။ ေတာင္းဆိုေနဆဲျဖစ္တယ္။

စီးပြားေရးအရ ဒဏ္ခတ္ပိတ္ဆို႔မႈ (sanction) ႐ုပ္သိမ္းေရး ေတာင္းဆိုလာတဲ့ လက္ရွိ ၾကံ႕/ဖြံ႔ အစိုးရကို ႏိုင္ငံေရးအရ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးေတြလုပ္ဖို႔ကိုပဲ ႏိုင္ငံတကာက တုံ႔ျပန္ေျပာဆိုလိုက္တယ္။ အထူးသျဖင့္ အေမရိကန္နဲ႔ ဥေရာပ သမဂၢႏိုင္ငံမ်ားက ျပင္းျပင္းထန္ထန္ တုံ႔ျပန္ေျပာဆိုခဲ့ၾကတယ္။

အာဏာရ ၾကံ႕/ဖြံ႔ အစိုးရ အေနနဲ႔ကလည္း တိုင္းျပည္အတြင္း တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေရးနဲ႔ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေစဖို႔ စိတ္ဆႏၵရွိပုံေပၚတယ္။ အေၾကာင္းမွာ တိုင္းျပည္တည္ၿငိမ္မႈရွိမွ အာဏာရလူတန္းစားမ်ားရဲ႕ အက်ဳိးစီးပြားမ်ား ခိုင္ျမဲမယ္၊ ဖြံ႔ၿဖိဳးမယ္ဆိုတာ သေဘာေပါက္ေနလို႔ျဖစ္တယ္။ တိုင္းျပည္ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေရးအတြက္ ျပည္တြင္းမွာ ျဖစ္ေပၚေနဆဲ ႏိုင္ငံေရး/ စစ္ေရးပဋိပကၡမ်ားကို ကိုင္တြယ္ေျဖရွင္းဖို႔ ၾကံဆလာခဲ့တယ္။ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔အတြက္ ျပည္ပဆက္ဆံေရးေတြ မွန္တန္းျဖစ္ဖို႔ လိုအပ္လာတယ္။

ဒီ လိုအပ္ခ်က္နဲ႔ ၾကံဆခ်က္ေၾကာင့္ပဲ ၾကံ႕/ဖြံ႔ အစိုးရဟာ ျပည္တြင္း လက္နက္ကိုင္အင္အားစုမ်ားနဲ႔ ေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးမႈေတြ လုပ္လာခဲ့ရတာျဖစ္တယ္ဆိုတာ ျငင္းမရတဲ့အခ်က္ပါ။ ေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးမႈေတြမလုပ္ခင္ ၾကံ႕/ဖြံ႔ အစိုးရအေနနဲ႔ လက္နက္ကိုင္ ပဋိပကၡေတြကို ၿငိမ္းခ်မ္းစြာေျဖရွင္းလိုေၾကာင္း ဖိတ္ေခၚခဲ့တယ္။ ဖိတ္စာကို ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႔က ၁၈. ၈. ၁၁ ရက္စြဲနဲ႔ ဖိတ္ေခၚခဲ့ပါတယ္။

ၾကံ႕/ဖြံ႔ အစိုးရရဲ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကမ္းလွမ္းခ်က္ကို အခ်ဳိ႕တိုင္းရင္းသားအဖြဲ႔မ်ားက ခ်က္ျခင္း (၁၉. ၉. ၁၁ ေန႔) ပဲပယ္ခ်ခဲ့တယ္။ တဖြဲ႔ခ်င္းမေဆြးေႏြလိုပဲ အပစ္ရပ္နဲ႔ အပစ္မရပ္ တိုင္းရင္းသားအင္အားစုမ်ား (လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔၊ လက္နက္မကိုင္အဖြဲ႔)မ်ား စုေပါင္းဖြဲ႔ထားသည့္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား ဖက္ဒရယ္ေကာင္စီ UNFC နဲ႔သာ ေဆြးေႏြးမယ္ဆိုၿပီး တု႔ံျပန္ၾကခဲ့တယ္။

မြန္ျပည္သစ္ပါတီ အေထြေထြအတြင္းေရးမႉး ႏိုင္ဟံသာ က ဧရာဝတီသတင္းဌာနကို ၁၉. ၈. ၁၁ ေန႔က ေျပာၾကားခဲ့တာက “က်ေနာ္တို႔က UNFC Aေနနဲ႔ ေဆြးေႏြးတာကိုပဲ လက္ခံမယ္၊ တဖြဲ႔ခ်င္းစီ ေဆြးေႏြးေနရင္ အခ်ိန္ေတြ ကုန္မယ္၊ ပင္ပန္းမယ္၊ အျမင္ေတြ ကြဲျပားတာေတြ ျဖစ္လာႏိုင္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္ အားလုံးကို ကိုယ္စားျပဳထားတဲ့ အဖြဲ႔အေနနဲ႔ပဲ ေဆြးေႏြးမယ္” ဟု ေျပာခဲ့တယ္။

သို႔ေသာ္ ေနာင္မွာ တဖြဲ႔ခ်င္းဆီကပဲ ၾကံ႕/ ဖြံ႔ အစိုးရနဲ႔ ေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးရင္း ဒုတိယအေက်ာ့ အပစ္ရပ္ႏိုင္ငံေရးျဖစ္စဥ္ထဲ ပါဝင္ခဲ့ၾကတယ္။ ဒီျဖစ္စဥ္ထဲ ပါဝင္လာရတဲ့ အေၾကာင္းအရင္းကေတာ့ -

ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပမွာျဖစ္ေပၚေနတဲ့အေျခအေန( ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ သံတမန္ေရး ဆက္ဆံေရး ) အေျပာင္းအလဲႀကီးေတြက လူမ်ဳိးစု လက္နက္ကိုင္အင္အားစု (အပစ္ရပ္ခဲ့ဖူးတဲ့/ အပစ္မရပ္ရေသးတဲ့အဖြဲ႔အစည္း) မ်ားအေပၚ ႀကီးမားတဲ့ ဂယက္႐ိုက္ခတ္မႈရွိေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ျဖစ္တယ္။ ဒီအခ်က္ေၾကာင့္ပဲ ၾကံ႕/ဖြံ႔ အစိုးရရဲ႕ ဒုတိယအေက်ာ့ အပစ္ရပ္ ႏိုင္ငံေရးျဖစ္စဥ္ထဲသို႔ ဆႏၵပါလို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ မပါလို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ ဝင္ပါလာရတာျဖစ္တယ္။ ဗမာျပည္ရဲ႕ လက္ေတြ႔ႏိုင္ငံေရးဘဝထဲသို႔ သ႑ာန္တမ်ဳိးနဲ႔ ေျခလွမ္း,တလွမ္း တိုးစမ္းလိုက္တာလည္းျဖစ္တယ္။

၁၈. ၈. ၁၁ ရက္စြဲျဖင့္ ထုတ္ျပန္ခဲ့ေသာ သမၼတရဲ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးရန္ ဖိတ္ေခၚျခင္းအေပၚ ‘ဝ’ ျပည္ ေသြးစည္းညီညြတ္ေရးတပ္မေတာ္ UWSA နဲ႔ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီ ေသြးစည္းညီညြတ္ေရးတပ္မေတာ္ (NDAA) မိုင္းလားအဖြဲ႔တို႔က အေကာင္းျမင္ေထာက္ခံေၾကာင္း ၂၇. ၈. ၁၂ ေန႔က စာျဖင့္ အေၾကာင္းျပန္ခဲ့ၾကတယ္။

ၾကံ႕/ဖြံ႔ အစိုးရဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးဖို႔ဖိတ္ေခၚၿပီး ေနာက္တရက္ (၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ၁၉ ရက္ ) မွာပဲ NLD ေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ေတြ႔ဆုံၿပီး ႏိုင္ငံေရးကိစၥမ်ားေဆြးေႏြးမႈ စတင္လုပ္ေဆာင္လာခဲ့တယ္။

အဲဒီေနာက္ပိုင္း ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြကိုလည္း လႊတ္ေပးတာ လုပ္ေဆာင္လာခဲ့တယ္။ NLD ပါတီကို ပါတီမွတ္ပုံတင္ခြင့္ရေအာင္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္ေပးတာ အခ်ဳိ႕ရွိခဲ့တယ္။ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲမွာ NLD ပါဝင္ယွဥ္ၿပိဳင္ ခြင့္ရရွိေစခဲ့တယ္။ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ အင္အားစုမ်ားနဲ႔ ေတြ႔ဆုံစကားေျပာဆိုတာေတြကေနတဆင့္ အပစ္ရပ္စဲေရး လက္မွတ္ေရးထိုးတဲ့အဆင့္ထိ လုပ္ေဆာင္ျပခဲ့တယ္။

ၾကံ႕/ဖြံ႔ အစိုးရရဲ႕ ဒီလိုလုပ္ေဆာင္မႈေတြကို ႏိုင္ငံတကာက အေကာင္းဘက္မွ ႀကိဳဆိုခဲ့ၾကတယ္။ စီးပြားေရးပိတ္ဆို႔မႈေတြကိုလည္း တဆင့္ခ်င္း ေျဖေလ်ာ့ ႐ုပ္သိမ္းေပးေနတာကိုလည္း ေတြ႔ျမင္ေနရၿပီ။ အေမရိကန္ကဆိုရင္ ႏွစ္၂၀ ေက်ာ္ သံတမန္ ႐ုပ္သိမ္းထားမႈကို သံတမန္ဆက္ဆံေရးအသစ္နဲ႔ ၾကံ႕/ဖြံ႔ အစိုးရကို ဂုဏ္ျပဳေပးပါေတာ့မယ္။

ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲၿပီးေနာက္ပိုင္း ၾကံ႕/ဖြံ႔ အစိုးရ အလိုခ်င္ဆုံး (Sanction ႐ုပ္သိမ္းေရး) အရာကို အေနာက္ႏိုင္ငံေတြက ပုံစံမ်ဳိးစုံနဲ႔ ျဖည့္ဆည္းေပးခဲ့တယ္။ ၾကံ႕/ဖြံ႔ အစိုးရကို ကူညီအားေပးတဲ့အခါ သူထက္ငါ ေနာက္က်န္မက်ရစ္ေစဖို႔ ေျခလွမ္းသြက္ေနတာေတြ ၾကားသိ ျမင္ေတြ႔ေနရတယ္။ အထူးသျဖင့္ ၾသစေၾတးလ် နဲ႔ ေနာ္ေဝ၊ ဂ်ပန္၊ အဂၤလန္၊ အေမရိကန္နဲ႔ ကေနဒါႏိုင္ငံတို႔ဟာ မၾကာမီရက္ပိုင္းအတြင္းကပဲ စီးပြားေရးပိတ္ဆို႔ထားမႈေတြ ႐ုပ္သိမ္းတာ၊ ေျဖေလ်ာ့တာ၊ ေငြေၾကးဆိုင္ရာ ဒဏ္ခတ္အေရးယူမႈေတြ ဖယ္ရွားေပးတာ၊ အေႂကြးေတြ ေလွ်ာ္ပစ္တာ၊ ေငြေၾကး ကူညီေထာက္ပံတာေတြနဲ႔ ဂုဏ္ျပဳႀကိဳဆိုခဲ့ၾကတယ္။

ၾကံ႕/ဖြံ႔ အစိုးရရဲ႕ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြအေပၚ အေမရိကန္ရဲ႕ သေဘာထားကေတာ့ လုပ္ရပ္ကို လုပ္ရပ္နဲ႔ တုံ႔ျပန္မယ္ (Action by Action) လို႔လည္း ေျပာထားဖူးပါတယ္။ အေမရိကန္လႊတ္ေတာ္အမတ္ မက္ခ်္ မက္ေကာ္နယ္ကေတာ့ တုိင္းရင္းသားေတြနဲ႕ ဆက္ဆံေရးေျပလည္ကာ အေျခအေန တိုးတက္ေကာင္းမြန္လာမယ္ဆိုရင္ စီးပြားေရးပိတ္ဆို႔မႈေတြ ႐ုပ္သိမ္းေပးမယ္လို႔ ဇန္နဝါရီ ၁၆ ရက္ေန႔က ဗမာျပည္ကိုလာခဲ့စဥ္ မက္လုံးေပးခဲ့ဖူးတယ္။

ၾကံ႕/ဖြံ႔ အစိုးရရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးအရ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးလုပ္ငန္းဆိုတာ ဒီမက္လုံးေတြရဲ႕ ျမဴဆြယ္မႈနဲ႔ ဆက္စပ္ေနပါတယ္။ တစုံတေယာက္က ဒါ Sanction ႐ုပ္သိမ္းေရးအတြက္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြျဖစ္တယ္လို႔ေျပာရင္ ျငင္းေကာင္း ျငင္းလိမ့္ေပလိမ့္မယ္။ သို႔ေသာ္ ၾကံ႕/ဖြံ႔ အစိုးရက ႏိုင္ငံေရး အႏွစ္သာရမပါတဲ့ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြ လုပ္ျပလိုက္တိုင္း ပိတ္ဆို႔ဒဏ္ခတ္ထားတဲ့ႏိုင္ငံမ်ားရဲ႕ ေကာင္းခ်ီးေပးမႈေတြက အတိုင္းထက္အလြန္ပါပဲ။ ဒါ သာမန္ေကာင္းခ်ီးေပးျခင္းေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္။ အက်ဳိးလိုလို႔ ေညာင္ေရေလာင္းတာမ်ဳိးပါ။ ဒီလိုေကာင္းခ်ီးေပးခံရတိုင္း ၾကံ႕/ဖြံ႔ အစိုးရအတြက္ ေသြးနားထင္, ေရာက္ေစခဲ့တာအမွန္ပဲ။ ၾကံ႕/ ဖြံ႔ အစိုးရရဲဲ႕ သေဘာထားမွန္ကန္မႈကိုသိလို႔ ႏိုင္ငံတကာက Sanction ေတြ ႐ုတ္သိမ္းေပးေနတာျဖစ္တယ္ဆိုၿပီး ခပ္ႂကြားႂကြားေလး ေျပာဆိုလာႏိုင္တယ္။

ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒုတိယအေက်ာ့ အပစ္ရပ္ႏိုင္ငံေရးလုပ္ငန္းစဥ္ရဲ႕ တာထြက္ကေတာ့ ခပ္ရဲရဲနဲ႔ ခပ္ျမန္ျမန္ ထြက္ေပၚလာေပၿပီ။ ဘယ္လိုမ်ား အဆုံးသတ္အုံးမလဲဆိုတာ ေျပာဖို႔ကေတာ့ အေျခအေနရင့္မွည့္လာတဲ့အထိ သတိမလစ္ဘဲ အခ်ိန္ေပး ေစာင့္ၾကည့္ၾကရပါလိမ့္မယ္။

အပစ္ရပ္အဖြဲ႔အစည္းမ်ားအေနနဲ႔ ထိုင္ေစာင့္ၾကည္ေနတာမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ ပထမအေက်ာ့ အပစ္ရပ္ႏိုင္ငံေရး သင္ခန္းမ်ားကို မွန္မွန္ကန္ကန္ နိဂုံးခ်ဳပ္သင့္တယ္။ ဒါမွသာ ဒုတိယအေက်ာ့ အပစ္ရပ္ႏိုင္ငံေရးျဖစ္စဥ္ထဲက ႐ႈပ္ေထြးေပြလီမႈေတြကို နားလည္ႏိုင္မွာျဖစ္ၿပီး တဖြဲ႔ခ်င္းစီ ရင္ဆိုင္ေနရတဲ့ျပႆနာမ်ားကို ေက်ာ္နင္းႏိုင္မွာျဖစ္တယ္။ ။

၂၄ ဧၿပီ ၂၀၁၂ 


ရည္ညႊန္း - 

– တနလၤာ, 16 ဧၿပီ 2012 VOA – ျမန္မာႏိုင္ငံအေပၚ အေရးယူပိတ္ဆို႔မႈ ေနာ္ေဝ ႐ုပ္သိမ္း

– တနလၤာ, 16 ဧၿပီ 2012 VOA – ျမန္မာအေပၚ ဒဏ္ခတ္မႈတခ်ဳိ႕ ၾသစေၾတးလ် ႐ုပ္သိမ္း

– အဂၤါ, 17 ဧၿပီ 2012 VOA – ျမန္မာအေပၚ အေမရိကန္ အေရးယူမႈ ေလွ်ာ့ေပါ့ေရး စတင္

– ျမန္မာ့အလင္း သတင္းစာ ၁၉ ၾသဂုတ္၂၀၁၁

– VOA ၁၉. ၄. ၁၂ ျမန္မာအတြက္ ဂ်ပန္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး အကူအညီ ျပန္ေပးေတာ့မည္ By ေက်ာ္ေက်ာ္သိန္း

– မဇၥ်ိမသတင္းဌာန | ၾကာသပေတးေန႔၊ ဧၿပီလ ၁၉ မဇိၥ်မ – ျမန္မာ့အေႂကြးမ်ား ဂ်ပန္ ေလွ်ာ္ေပးေတာ့မည္

– တနလၤာ, 23 ဧၿပီ 2012 ျမန္မာအေပၚ ဒဏ္ခတ္မႈ EU တႏွစ္ဆိုင္းငံ့

Eleven Media Group Wednesday, 12 October 2011

No comments:

Post a Comment